Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Many Dutch prepare for 2012 apocalypse

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
wijnandrun
Amerika-newbie

Bericht door wijnandrun »

De vader van mijn Amerikaanse vriendinnetje kwam met onderstaande artikel aanzetten. Hij zei dat ik maar snel in de VS moet komen wonen voordat Nederland wegzinkt door de vele huizen... Ik lachte me rot toen ik het las. Iemand het verhaal in de Volkskrant gelezen?! Kennen jullie zoveel duizenden Nederlanders die zich klaar maken voor de ondergang in 2012? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord...

grt, Wijnand

AMSTERDAM, Netherlands, June 23 (UPI) -- Thousands of people in the Netherlands say they expect the world to end in 2012, and many say they are taking precautions to prepare for the apocalypse.

The Dutch-language de Volkskrant newspaper said it spoke to thousands of believers in the impending end of civilization, and while theories on the supposed catastrophe varied, most tied the 2012 date to the end of the Mayan calendar, Radio Netherlands reported Monday.

De Volkskrant said many of those interviewed are stocking up on emergency supplies, including life rafts and other equipment.

Some who spoke to the newspaper were optimistic about the end of civilization.

"You know, maybe it's really not that bad that the Netherlands will be destroyed," Petra Faile said. "I don't like it here anymore. Take immigration, for example. They keep letting people in. And then we have to build more houses, which makes the Netherlands even heavier. The country will sink even lower, which will make the flooding worse."

Bron: http://www.upi.com/Odd_News/2008/06/23/ ... 214263554/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Many Dutch prepare for 2012 apocalypse

Bericht door ned in MO »

Gelukkig zit ik hoog en (nou ja) droog in de states. :mrgreen: Als je niet beter wist is de zondvloed hier al gekomen. We hebben hier weer een record maand regen. In feb en maart ook al
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn zoon kwam afgelopen week ook thuis met het verhaal dat de wereld zou vergaan in 2012. Maar buiten wat studenten die de bedenking maakten dat ze dan maar beter zouden stoppen met studeren (maar ondertussen toch maar naarstig verder deden), heb ik nog niemand gehoord of gezien die daar serieus rekening mee houdt. :lol:

Ach, de hoeveelste keer in mijn leven zou het nu zijn dat ik hoor dat de wereld gaat vergaan? Heel lang geleden waren het de Jehova's die dat kwamen vertellen (gelukkig wilden ze ons wel 'redden'), nadien was het volgens de geschriften van Maya's, een of andere waarzegger of guru, enz... Ik ga er echt niet naar leven, als het zover is, dan zullen we het wel zien!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Nooit van gehoord. Wel grappig dat het via de Amerikaanse media en dit forum tot me komt. Hier in dit lage, ingepolderde gebied denk ik dat ik alvast maar wat zandzakken voor de deur leg :lol:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

And then we have to build more houses, which makes the Netherlands even heavier. The country will sink even lower, which will make the flooding worse."
:shock:

:lol:

:hilarious:
Aïda schreef:Hier in dit lage, ingepolderde gebied denk ik dat ik alvast maar wat zandzakken voor de deur leg
Niet te veel zandzakken, hè, want die krengen zijn zwaar, waardoor jullie nog sneller zinken... :roll: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wij kunnen gelukkig nog altijd de Vaalserberg op vluchten. :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

SonjaV schreef:Wij kunnen gelukkig nog altijd de Vaalserberg op vluchten. :wink:
Tijdens een van zijn - veelal met een flinke dosis humor doorspekte - presentaties, had onze CEO (een Engelsman) het over de Vaalserberg, waarbij hij het met name gemunt had op het stukje "berg".

"You Dutch aren't used to much, are you? I mean, take the Vaalserberg, for instance. You guys call that a mountain, we in England call this a 'drempel'." :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik neem me te herinneren dat we afgelopen jaar al onderstroomt zouden zijn :roll: Volgens mij volgens een voorspelling van nostradamus (maar het kan ook een andere 'voorspeller' zijn geweest ;))
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

wijnandrun schreef:The Dutch-language de Volkskrant newspaper said it spoke to thousands of believers in the impending end of civilization, and while theories on the supposed catastrophe varied, most tied the 2012 date to the end of the Mayan calendar, Radio Netherlands reported Monday.
Weer een mooi voorbeeld van dingen uit z'n verband rukken door de media. Het gaat hier om een artikel in Volkskrant Magazine, en is verder helemaal geen nieuws ofzo. Ik heb het gelezen en er wordt inderdaad gezegd dat in Nederland naar schatting een paar duizend mensen dit serieus geloven.. zoveel is dat niet hoor. Bijvoorbeeld 3000 mensen is zo'n 0,0015 procent van de bevolking. En elke persoon die werd geïnterviewd in dat artikel had een IQ van 70 of minder.. Die Petra Faile bijvoorbeeld had duidelijk grote psychische problemen..
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

PDX schreef: Weer een mooi voorbeeld van dingen uit z'n verband rukken door de media.
En omgekeerd geldt dit ook voor die "media artikelen" in Nederland over Amerika. Maar hele volksstammen gaan wel op basis van dit soort artikelen hun mening over het land bepalen. Daar komen nu die vooroordelen over een land en zijn bevolking vandaan. Dit is maar één artikeltje over Nederland, maar in Nederland zie je vele van dit soort uit zijn verband gerukte artikelen over Amerika, waar velen vervolgens hun mening klaar hebben over die "rare" amerikanen.
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Vergeet overigens niet Piers "er komt een zeer zware storm in Nederland" Cobijn... :lol: :lol:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Volgens mij hebben ze hier 2 dingen door elkaar gehaald. Het boek de twaalfde planeet zie: http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoor ... dingKey=71 en het onderlopen van nederland door het stijgen van de zeespiegel. :mrgreen:
Hannibal Smith
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannibal Smith »

Ach het is in een aflevering van The X-Files ook al eens aan de orde gekomen dat er in 2012 een invasie van Aliens aan komt. Ik ben er op voorbereid! 8)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer