Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vakantieperiode

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ingem
Amerika-ontdekker

vakantieperiode

Bericht door ingem »

Beste allen,

Bestaan er in de V.S. ook vastgestelde vakantieperioden? Dus perioden in het jaar waarin de Amerikanen zelf vakantie houden? De Katholieke feestdagen kan ik mij voorstellen. Zo ook 4 juli. Maar wat wordt er nog meer gevierd als vrije dagen?

Groeten,
Inge
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: vakantieperiode

Bericht door dutch_in_seattle »

ingem schreef:Beste allen,

Bestaan er in de V.S. ook vastgestelde vakantieperioden? Dus perioden in het jaar waarin de Amerikanen zelf vakantie houden? De Katholieke feestdagen kan ik mij voorstellen. Zo ook 4 juli. Maar wat wordt er nog meer gevierd als vrije dagen?

Groeten,
Inge
Er zijn in de V.S. geen vastgestelde vakantieperioden. 4 juli is de enige nationale vrije dag tussen Memorial Day (laatste maandag in mei) en Labor Day (eerste maandag in september). De meeste Amerikanen hebben maar weinig vakantiedagen vergeleken met Nederland, dus men gaat hier niet ettelijke weken op vakantie, zoals in Nederland gebruikelijk is. In tegenstelling tot Nederland gaat het leven hier gewoon door in de zomer.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor de oostkust althans geldt, dat de meeste mensen in augustus op vakantie gaan. Juli is de maand voor zwemteams en in augustus is ons zwembad en de buurt opeens uitgestorven. Vooral in de weekends doen Amerikanen veel aan recreatie in de zomer, dus dan wil je zeker van tevoren reserveren!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ingem
Amerika-ontdekker

Bericht door ingem »

Hoi Petra en Ron,

Bedankt voor de info. Ik vermoedde al zoiets, dat men minder echte "vakanties" heeft zoals wij dat in Nederland kennen. geldt dat ook voor scholen/schoolkinderen? Ik heb gehoord van 'summer-school' maar dacht dat dit een mogelijkheid was om opgelopen achterstanden in de leerontwikkeling in te halen of om extra-curriculaire vakken aan je lijst toe te voegen? Heb ik het heel erg mis (teveel films gekeken)?

Groetjes,
Inge
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Summer school is inderdaad meestal om achterstallig werk in te halen of bijgespijkerd te worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je kan ook aan summer school doen als je juist heel goed bent. Zo doen onze scholen aan "summer enhancement"; dan krijgen kinderen in de gifted programma's de kans om extra vakken te doen die net iets interessanter zijn dan de normale leerstof.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

dutch_in_seattle schreef:
Er zijn in de V.S. geen vastgestelde vakantieperioden.
Het is me ook al opgevallen dat er in Amerika zo geen grote zomer uittocht is,zoals in Europa wel het geval is. Vaak honderden kilometers in de file naar het zuiden .
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer