Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi,
Het normale downpayment voor een conventional loan is 20%.
Maar dan heb je nog FHA loans,waar het downpayment minder dan 5 % is, maar je bent meer gebonden aan regulations(het huis moet niet te duur zijn,etc.etc.)
VA loans,geen down payment for veterans.
Voor mensen met een laag inkomen zijn er speciale loans met geen downpayment.(meestal zijn de huizen in een niet zo goede buurt)
Maar net als Marcel zegt, voor een hogere rente kan je wel een vinden.
De rente is aftrekbaar voor het Federal income en meestal ook for de state.

Ook moet je nog property taxes betalen en dat is verschillend voor ieder staat.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Oooohh...leuk om al die huizen te zien!!!
Ik heb net een artikel gelezen over Mike Reynolds ,een Amerikaanse architect die huizen ontwerpt met duurzame ,natuurlijke materialen."Earthships"genaamd.
http://www.earthship.org/ ,voor als je een kijkje wil nemen.Als er hier iemand op dit forum in New Mexico geweest is of er woont ,zal ie vast al eens zo'n huis (schip) zijn tegengekomen.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Wist niet waar het te zetten, dus zet ik het hier maar bij.

juist naar BIAS gekeken...

Voor sommige Amerikanen kan het soms niet gek genoeg zijn.
Een gemeente van 1500 mensen en 600 vliegtuigen... :shock:
http://www.fly-in.com/index.html

Het is wel niet meteen voor Jan met de pet op. :wink:
amerikafan
Amerika-ontdekker

Bericht door amerikafan »

Amerikaanse huizen zijn echt mooi. Ik kijk vaak op http://www.newhomes.com (mag dat links?? ik heb geen tijd om al die regels door te lezen ik ga weer tentamens leren nu) om die huizen te bewonderen. Je ziet dat elke staat toch zijn eigen stijl van bouwen heeft. Ik vind de huizen van alle staten geweldig.
Ik ben over twee jaar afgestudeerd van de universiteit. Dan zal ik een aantal jaar werken en geld sparen. Ik blijf thuis wonen. Als ik ruim honderdduizend US dollars heb gespaard, dan neem ik een bedrijf in de USA over of ik start een eigen bedrijf. Dan kan ik in het paradijs wonen.
Ik wilde eerst nurse worden, maar ik denk dat ik als immigrant zal worden uitgebuit, omdat ze weten dat ik nog geen green card heb. Dus kan ik liever niet emigreren op basis van werken voor een baas, maar op basis van mijn eigen onderneming via http://www.pbbi.nl :).

Die huizen laten je voelen in het paradijs te zijn.

Klik hier: http://www.newhomes.com/nhimages/ca/los ... y.1618.jpg Kijk hoe schoon de stoep is. Een picobello, smetteloze stoep. Vraagje aan Amerikanen, zijn de stoepen in Amerika gestort beton?? Het zijn toch geen tegels??? IN Nederland hebben we kleine tegeltjes, die vind ik lelijk. Maar in Amerika lijken het allemaal grote tegels te zijn, maar volgens mij zijn ze gewoon gestort, of niet???
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ja die stoepen zijn van gegoten beton. Bij zo'n nieuw huis ziet zo'n stoep er nog wel mooi uit, maar bij oudere huizen, vooral ingebieden waar er extreme temperaturen voorkomen, verandert zo'n stoep in de loop van de jaren in een grote bende van scheuren waar onkruid uit groeit. Als zo'n stoep niet wordt opgeknapt geeft het de buurt een armoedig aanzien. Niet alle huizen zien er zo mooi uit, ligt eraan wat je je kunt permiteren. Je noemt een link voor new homes, what vind je van het huis op deze link? Lijkt misschien een extreem voorbeeld, maar voor elk "nieuw" huis zijn er 10 van dit soort huizen te vinden...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Amerika versus Nederland.. op een hete dag als vandaag ..

Picture this..

Een hete lente dag in Nederland ..(dat dat uberhaupt mogelijk is ; ))
Zo’n vijftiental achtertuintjes pal naast elkaar, overstemmende kinder geluiden overal..
Buren (van NL formaat) die dus met gemak over de schutting kunnen kijken om een praatje met je te maken,
en je dus niet helemaal comfi voelt in je badpak en eerlijk gezegd ook gewoon lekker wil zonnen : ))

Echte afkoeling biedt het kinderbadje niet. Hoewel voor Nederlandse maatstaven een groot bad, is door de
hete zon het water niet meer lekker koel te noemen (en waarschijnlijk hebben de kinderen er ook in geplast ; ))

Mij hoor je niet klagen hoor, maar ik moest toch even denken aan de privacy v.d. grote tuinen ‘across the pond’ ..

Mazzelaars !!! ;)
Laatst gewijzigd door Sandy op 27 mei 2005, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, grappig! Het is hier ook een lekker warme dag (een hete dag heet het hier pas als het tegen de 40 graden loopt ;)) en de achterdeur staat open. Ik hoor wel kinderstemmetjes, want de kinderen van de preschools aan de overkant spelen buiten. Maar ik zit op mijn deck te internetten en niemand kan me zien! Het zwembad gaat overigens dit weekend open, jippie (ligt aan de overkant van de straat)! Hoewel je mij er nog niet gauw in zult zien, het water is niet verwarmd. Maar het is altijd een sociaal iets.
Ik denk, dat het verschil met Nederland is, dat je hier kunt bepalen wanneer je zin hebt om sociaal te zijn en wanneer niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wel die grote tuinen worden ieder jaar kleiner(land wordt duurder)
In de fifties was a normal lot 10,000 square feet and a house 1800 sq feet.
In de seventies a normal lot became 7,000 sq feet and house was still 1800,
Now a normal lot is 5000 sq feet and the houses are 2500 sq feet.
Zo, nou zijn die grote huizen dichter bij elkaar en de tuinen zijn zoveel kleiner.
Dit is op de westcoast , Hoe is het op de Eastcoast ??
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hoor, hier ook. Het zogenaamde "patio" living, waarbij je een kast van een "alleenstaand" huis hebt en als je je hand uit het raam steekt kun je als het ware die van de buren schudden, zo dicht staan de huizen op elkaar.
Maar zelfs toen we in een townhouse (rijtjeshuis) woonden, was er minder "overlast" van de buren, dan toen we in Nederland in een rijtjeshuis woonden. De huizen zijn om de een of andere reden minder gehorig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Geen last van gehorige buren bij ons. Wij wonen in een buurt waar iedereen ongeveer 2-3 acres land heeft (ongeveer 10000 m2), dus je moet vrij hard scheeuwen om een ander tot last te zijn. Daarbij heb je een verrekijker nodig om van de ene tuin in de andere te kijken, als je al wat kunt zien. Maar desalniettemin is het een gezellige buurt waar iedereen elkaar kent. We hebben regelmatige barbeques en andere vrijblijvende socicale activiteiten. Om een of andere reden zijn er heel weinig kinderen in deze buurt, we zien weinig jonge gezinnen. De meeste bewoners zijn in de leeftijd van 35-55 jaar. Ik mag ook graag buiten wireless internetten met de laptop. Het gebiedje waar ik zit is aan eenkant omsloten door het huis, en aan de andere kant door bomen, dus ik zit erg lekker prive en stil.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ja nu je het zegt, ik vond dat de huizen ook vrij dicht op elkaar stonden waar wij logeerden. Neemt niet weg dat de achtertuin gigantisch blijft en die privacy geeft, waar ik zou van hou ; )

Grappig Petra zat er gister nog even aan te denken, jij bent helemaal ingeburgerd in Amerika.. en toch kan je je zo'n situatie schets van een hete dag in de piepkleine tuintjes in het overvolle Nederland levendig indenken LOL. Wat een rijkdom eigenlijk wanneer je een groot deel van je leven in twee (of meer) landen/culturen hebt gewoond..

Ik neem aan dat je de Nederlandse tuinfeestjes ook vreselijk mist, waarbij 'het levenslied' tot in de late uurtjes door de boxen galmt LOL - Ik heb vannacht weer genoeg Frans Bauer gehoord ; )
Sandy
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Vind dat toch iet hebben, mooi weer en de buren buiten en een gezellige babel maken.
Hangt natuurlijk wel wat af van de buurt waar je woont, maar ik heb hier in Vlaanderen ook voldoende privacy en ruimte. Heb uiteraard geluk dat ik in een residentiele villawijk woon, maar denk dat het overal hetzelfde is.
Als je geluk hebt, en en wat centjes heb je een mooi huis met alles er op en er aan, anders moet je je met minder tevreden stellen.
En dat is niet anders in Amerika.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

dieter schreef:Vind dat toch iet hebben, mooi weer en de buren buiten en een gezellige babel maken.
Ja natuurlijk wel.. wij wonen op zich in een gezellige buurt.. Het was ook met een beetje spot geschreven, omdat in deze draad het verschil van de Amerikaanse huizen t.o.v. de Nederlandse huizen heel duidelijk naar voren komt..
dieter schreef:Als je geluk hebt, en en wat centjes heb je een mooi huis met alles er op en er aan, anders moet je je met minder tevreden stellen. En dat is niet anders in Amerika.
Die vlieger gaat natuurlijk niet helemaal op, het ligt er maar net aan in welk gebied je zit.
Van de waarde van ons 'eenvoudige' rijtjeshuis hier, kunnen we in sommige delen van Amerika een huis twee keer zo groot met een behoorlijk stuk grond kopen, dan dat we nu hebben..

Sandy
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Met die laatste opmerking heb je een punt : kijk maar naar Manhattan.
Daar zou ik mijn slechts een studiootje kunnen veroorloven.

Ik bedoel uiteraard "alles in acht genomen".

Als iemand uit NY zou komen wandelen in bepaalde wijken in Schilde (B), zou die ook denken : waw wat wonen ze fantastisch in Belgie ...
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hier zijn nog wat huizen die bij mij in de omgeving staan, allemaal op 5 minuten rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdagavond ben ik overigens nog naar een "cookout" geweest van een maat van een collega van mij; beide hebben een gezin en zijn zo tussen de 35 en 40 jaar. Het huis, dat toch wel redelijk groot was, was gebouwd in de jaren '70 en stond op een stuk land dat "10 acres" omvatte.

Deze man had een eigen stuk bos met wandelpaden, een groot stuk gemaaid gras, een moestuin, een kleine boomgaard en een eigen vijver (en dan echt niet zo'n kleintje) met honderden vissen. De oprit alleen was al (kronkelend naar het huis toe) zo'n 200 meter lang. Dit stuk land met huis had in Nederland makkelijk 2 miljoen euro gekost.

Hij had het een jaar of wat terug gekocht voor - en dit is geen geintje - 280.000 dollar.

Okee, je zit dan wel 40 minuten rijden van downtown Louisville af (als het niet te druk is op de weg), maar who cares? De buren zijn nergens te bekennen, het zicht op de toch al landelijk rustige weg wordt ontnomen door de boomgrens, en je hebt uitzicht op de prachtige heuvels van Kentucky. Dat dit hier nog mogelijk is voor die voor Nederlanders onvoorstelbaar lage prijs is toch voor een aanzienlijk deel de aantrekkingskracht van dit land.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dennis schreef:Dat dit hier nog mogelijk is voor die voor Nederlanders onvoorstelbaar lage prijs is toch voor een aanzienlijk deel de aantrekkingskracht van dit land.
Precies, dat bedoelde ik in mijn opmerking eerder aan dieter..
Mooie huizen heb je gepost trouwens, alledrie even prachtig!
Sandy
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Dennis schreef:Hier zijn nog wat huizen die bij mij in de omgeving staan, allemaal op 5 minuten rijden.
Hé, ik zie dat de onderste te koop staat. Is dit een hint? Je hebt al een optie op dit "stulpje" en je wilt via deze omweg wat reacties bij ons ontlokken, of het echt wel wat is?? :wink:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

De ultieme manier om mij te martelen: me vertellen dat ik niet naar Amerika kan (nog?) en me dan dit draadje laten lezen...

IK WIL OOK!!! :( :( :(

Voor het contrast: ik woon met mijn vriendin en twee katten in een 3-kamer appartementje van +/- 65 m2, 2e verdieping. Als de bovenburen het toilet doortrekken dan hoor ik dat in het hele huis. Ik woon in wat men de beste wijk van Rotterdam noemt (Schiebroek). Ik huur, maar mijn woning (uit 1961) zou ongeveer 150.000 euro moeten kosten. Ik heb een balkon, maar als ik er twee aardige stoelen op zet, kan ik er zelf niet meer bij. :cry:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ik wilde eerst nurse worden, maar ik denk dat ik als immigrant zal worden uitgebuit, omdat ze weten dat ik nog geen green card heb. Dus kan ik liever niet emigreren op basis van werken voor een baas, maar op basis van mijn eigen onderneming via http://www.pbbi.nl .
:lol: :lol: Niet alleen een Amerikafan maar ook een pbbi fan. Nu nog een fanclub :lol: :lol:
Ik wil je met alle plezier tegen die tijd van dienst zijn Amerikafan
Vraagje aan Amerikanen, zijn de stoepen in Amerika gestort beton?? Het zijn toch geen tegels???
Toevallig heeft een Amerikaanse firma van dit soort vloeren contact met me opgenomen omdat ze dealers zoeken in Europa. Kijk eens op http://www.stampcrete.com , dan kun je zien hoe ze die vloeren maken, zijn er in alle mogelijke motieven. Je kunt zelfs een betonnen oprit maken met houtnerf structuur en hout kleur. ja ja, this is America.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Stampcrete is erg mooi, mijn vrouw zit me al een paar maanden te vragen of we dat ook kunnen doen op onze "driveway"

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer