Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwenoord goes USA 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuwenoord goes USA 2009

Bericht door Jasmino »

Fantastisch dat je alweer bezig kunt zijn met de volgende reis, dat geeft weer lekker lang voorpret!
In tegenstelling tot de anderen, zou ik de Grand Canyon niet opnemen in de reis, en Zion ook niet. Het laatste park vond ik gewoon niet zo mooi als de anderen. Je schrijft dat je zelf de GC niet meer hoeft te zien, dan doe je dat toch niet! Het is jullie vakantie toch ook? Ik zou dan geen dingen opnemen waar je zelf geen trek in hebt, ook al is het de GC. Als alternatief zou je kunnen overwegen om de noordkant van de GC te doen. Die is sowieso minder toeristisch, en dichterbij de andere bezienswaardigheden, de route ernaartoe is okay. Vanaf de GC naar Page is de route wel de moeite waard. Bovendien vond ik de noordkant erg mooi, veel ruiger.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Gewldig hoor dat jullie weer hebben geboekt!!
Dat is het leukste om te doen als je thuis komt, of eigenlijk al op de weg naar huis in het vliegtuig, je volgende vakantie plannen :D
Moeilijke keuze uit de beide routes, ben zelf echt Zion Fan....
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het alternatief van Jacqueline spreekt me wel heel erg aan. Geen UT-12, maar vooruit, wel Grand en Canyon en een kennismaking met Page, waar we zelf ook nog nooit waren. Dat zou er dan zo uitzien:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco (highlights met Hop on - Hop off bus)
Dag 3: camper halen bij Road Bear - shoppen in Gilroy - slapen bij Marina Dunes RV Park met diner bij AJ Spurs op de top van het duin mét strandwandeling
Dag 4: kustweg van Marina (bij Monterey) naar Pismo Beach - overnachten Pismo Coast Village (of is Morro Bay leuker, graag ervaringen!)
dag 5: Pismo Beach - Oakhurst, dwars door Californië naar Yosemite, overnachten High Sierra RV Park
dag 6: bezoek Yosemite, vanwege weer/vroeg in het jaar, geen wandelaars, slechts 1 dag - overnachten Yosemite Pines RV Park, Groveland
dag 7: bezoek familie Vlot, Chowchilla - ranch bezichtigen (dit bezoek is de reden om deze rare kronkel door CA te maken, we komen graag tegen het weekend bij ze aan)
dag 8: uit eten met 'de club' - bezoekjes afleggen e.d. in Chowchilla
dag 9: Chowchilla - Barstow - overnachten op de KOA bij Calico Ghosttown
dag 10: Barstow - Las Vegas - overnachtingen Sam's Town RV Park
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Springdale - bezoek Zion NP
dag 13: Zion - Grand Canyon North Rim
dag 14: Grand Canyon North Rim- Page - Wahweap RV Park
dag 15: Page - Monument Valley - Gouldings
Dag 16: Monument Valley - Durango - bezoek Bar D met Chuckwagon Diner Show: overnachtingen Unlimited Campground
dag 17: San Juan Skyway met huurauto -
dag 18: rustdag voor ons - evt. Durango Silverton Train of gewoon lekker een beetje tourendag
dag 19: Durango - Moab overnachting Canyonlands Campground
Dag 20: Shäfer Trail - Dead Horse Point
dag 21: Arches - kleinere trails - Castle Valley Loop (evt. diner bij Red Cliffs Lodge)
dag 22: Moab - Denver: flinke rijdag, maar met drie chauffeurs aan boord, moet kunnen
Dag 23: Denver: bezoek Nederland - Rocky Mnt. Nat. Park?
Dag 24: opruimen - inpakken - bezoekjes in en rond Denver?
dag 25: camper inleveren - terugreis Denver - Amsterdam (via Detroit)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mag ik ook een duit in het zakje doen?

Ik vind ook dat je je vrienden, die voor het eerst naar Amerika gaan, zeker de Grand Canyon moet laten zien. Ook vind ik persoonlijk Bryce uniek en een van de mooiste parken evenals de scenic US 12 naar Torrey. Page is ook schitterend en een van mijn favoriete plekjes omdat je vandaar uit zoveel mooie en avontuurlijke tochten kunt maken en bovendien is Lake Powell ook prachtig. Toch zou ik voor een eerste bezoek voor de route naar Bryce en Capitol Reef kiezen.

Om e.e.a. in te passen in route nr. 1, zou je het als volgt kunnen doen:

Dag 12:
Ga van Las Vegas naar de North Rim van GC en overnacht daar. Je kunt rijden vanaf Hurricane "onderlangs" via Pipe Spring NM, dan is het 264 mijl en 4,5 uur zuivere reistijd. Of je gaat wel door Zion en dan is de route 16 mijl en 20 min langer. Nog een voordeel als je overnacht aan de North Rim is dat je geen uur tijdsverschil kwijt bent, zodat je wat meer speling hebt die dag.

Je passeert de volgende dag op weg naar Bryce ook nog Kanab en dan zou je naar "Best Friends" kunnen gaan.... :wink:

Dag 15:
Om Lake Powell toch te kunnen zien zou ik dan vanaf Torrey via de very scenic US 95 naar Moab rijden, een werkelijk schitterende route met prachtige gezichten op de rode rotsen en op Lake Powell. Je komt dan ook nog langs Natural Bridges NP.

Nog beter zou zijn deze dag naar Gouldings te rijden en dan de route vervolgen zoals je in je laatste schema hebt aangegeven. Dus vanuit Moab naar Denver rijden.

Heb je hier wat aan?

Gr. Marjan

Note als mod:
Ik heb dit onderwerp verplaatst naar het Zuidwestenforum, omdat dit duidelijk over dat gebied gaat.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je voor je input Marjan. Ik krijg het idee dat Jacqueline en jij me aardig kennen :wink:

Best Friends klinkt super, daar zou ik inderdaad graag heen gaan. Overnachten bij de Nort Rim, is dat mogelijk, zijn er campgrounds of moeten we uitwijken naar Kanab?

Zonder Zion heb ik ruimte om een nacht Grand Canyon en dan Bryce, Torrey, Monument Valley te doen voor Moab en Durango :dance:

Lijkt me een hele goede optie dus om vanaf Capitol Reef naar Momument Valley te rijden. Op deze manier hebben we eigenlijk maar een echte lange rijdag, van Moab naar Denver. Maar via de I70 met drie chauffeurs moet dat geen probleem zijn.

Ik denk dat ik er wel uit ben ... da's wel erg snel!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 28 jun 2008, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Monique,
Er is een camping aan de North Rim. Wij hebben er ooit met onze tent gestaan, de camping was vol, maar we hebben onze buren niet gezien, zo ruim was het. hoe het voor campers is weet ik niet, maar wat mij bereft een aanrader.

Ik zie nu dat jullie al heel vroeg gaan; denk eraan dat de North Rim pas ergens in mei open gaat.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Monique,
Er is een camping aan de North Rim. Wij hebben er ooit met onze tent gestaan, de camping was vol, maar we hebben onze buren niet gezien, zo ruim was het. hoe het voor campers is weet ik niet, maar wat mij bereft een aanrader.

Ik zie nu dat jullie al heel vroeg gaan; denk eraan dat de North Rim pas ergens in mei open gaat.

Marianne
Oeps, dat zou een probleem kunnen worden dan. We zullen volgens deze planning op 6 of 7 mei al in die buurt zitten .... Ik zie net op de site van de Nationale Parken dat de opening meestal pas midden mei is.

Wat ontzettend jammer, ik vond deze mogelijkheid nu net zo geweldig :o Ik vind de route via Kingman en Route 66 stukken minder dan via Zion, Bryce en Capitol Reef naar Monument Valley.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De campground op de north rim is wel een first come first served campground, heeft geen hook-up (er staan alleen restrooms) en er is geen wifi.
De plekken zijn ruim en de meeste zijn geasfalteerd en (redelijk) vlak.
Weet niet hoe het nu is maar in het verleden kon je niet reserveren voor de campground.
Verder is er (net buiten het park) een campground van de NFS, ook zonder hook-ups en is er bij Jacob Lake een private campground vlak bij het motel wat daar staat.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:De campground op de north rim is wel een first come first served campground, heeft geen hook-up (er staan alleen restrooms) en er is geen wifi.
De plekken zijn ruim en de meeste zijn geasfalteerd en (redelijk) vlak.
Weet niet hoe het nu is maar in het verleden kon je niet reserveren voor de campground.
Verder is er (net buiten het park) een campground van de NFS, ook zonder hook-ups en is er bij Jacob Lake een private campground vlak bij het motel wat daar staat.
Het lijkt erop dat de North Rim geen optie is, zo vroeg in het seizoen. En je kent me goed, ik heb het niet zo op campings zonder WIFI en van niet reserveren krijg ik de kriebels. Die hookups maakt me nog niet zoveel uit.

Maar zoals het er dus nu uitziet, wordt het toch het zuidelijke deel (Kingman, Grand Canyon South Rim, Monument Valley, Durango, Moab) of wel Zion, Bryce, Torrey, Monument Valley, Durango, Moab, maar dan zonder Grand Canyon. We gaan die laatste optie toch maar eens met Hans en Janny bespreken, want zoals Jacqueline al zegt, het is ook onze vakantie ...

Voor nu eerst maar eens naar Geldermalsen, zelfs daar zijn 6 verschillende routes voor geloof ik :wink: Even een lunch brengen voor de kasten-en-bed-in-elkaar-zet-ploeg bij Saskia.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Het lijkt erop dat de North Rim geen optie is, zo vroeg in het seizoen.
De North Rim gaat meestal rond 15 mei open de campground meestal gelijk maar soms ook later afhankelijk van de sneeuw die er nog ligt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:
nieuwenoord schreef:Het lijkt erop dat de North Rim geen optie is, zo vroeg in het seizoen.
De North Rim gaat meestal rond 15 mei open de campground meestal gelijk maar soms ook later afhankelijk van de sneeuw die er nog ligt.
Yep, en wij vliegen al op 19 mei terug uit Denver. Dus ... South Rim of geen Grand Canyon, we zien wel, eerst maar eens overleggen.
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi Monique,

Moeilijke keuze! Wij hebben tijdens onze eerste amerika zuid-west reis zowel Zion/Bryce/UT12/Cap.Reef/Mon Valley gedaan als onderlangs Route 66 en Grand Canyon. Zion tot Monument Valley was een en al prachtig, mooi en fantastisch. Van de route onderlangs vond ik eigenlijk alleen Grand Canyon de moeite waard en dan vooral de helicopter vlucht.

Misschien een mogelijkheid: die helicopter vlucht kun je ook vanuit Las Vegas doen... kan je de route bovenlangs rijden en op jullie dag in Las Vegas toch een mooie blik op de Grand Canyon.
Kost wel een paar dollars maar dan heb je wel een prachtreis!

Groetjes, Jose
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Hi, ze krijgen mij voor geen goud in een helicopter, maar voor onze vrienden is dat misschien een optie ....
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vind het altijd zo jammer dat de vliegtuigjes en de helicopters te rust verstoren op de rim.
Vooral als je op de North Rim bent, daar heb je nog plekjes waar je je alleen op de wereld waant en dan vliegt er zijn %$$##@ ding steeds heen en weer.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Wij zijn ook altijd meteen na terugkeer weer bezig met de volgende reis. Maar ik merk dat ik er ook héél onrustig van kan worden. Ik vind dat dat ik nog na MOET genieten van de vakantie ipv naar de volgende uit te kijken. Hebben jullie daar geen last van? Of is het er niet omdat jullie het gebied van de komende vakantie al redelijk goed kennen ?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

EvdB schreef:Wij zijn ook altijd meteen na terugkeer weer bezig met de volgende reis. Maar ik merk dat ik er ook héél onrustig van kan worden. Ik vind dat dat ik nog na MOET genieten van de vakantie ipv naar de volgende uit te kijken. Hebben jullie daar geen last van? Of is het er niet omdat jullie het gebied van de komende vakantie al redelijk goed kennen ?
Nee, ik kan niet zeggen dat ik onrustig ben over de volgende reis al. Het is inderdaad bekend gebied, ik ben eruit wat de route betreft, omdat Hans en Janny de Grand Canyon geen must vinden en we die dus niet hoéven doen. Ik geniet nog met volle teugen na van alles wat we beleefd hebben en krijg juist rust omdat die tickets en de camperhuur rond zijn en nu de route in mijn hoofd zit, is het goed. Reserveren van hotel, campings e.d. komt later wel.

Juist nu, als de verhuizing van Saskia deze week achter de rug is, ga ik me bezig houden met de fotoboeken van de afgelopen reis en beleef ik die vast nog een keer opnieuw, heerlijk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dit zou het moeten worden:

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco (highlights met Hop on - Hop off bus)
Dag 3: camper halen bij Road Bear - shoppen in Gilroy - slapen bij Marina Dunes RV Park met diner bij AJ Spurs op de top van het duin mét strandwandeling
Dag 4: kustweg van Marina (bij Monterey) naar Pismo Beach - overnachten Pismo Coast Village (of is Morro Bay leuker, graag ervaringen!)
dag 5: Pismo Beach - Oakhurst, dwars door Californië naar Yosemite, overnachten High Sierra RV Park
dag 6: bezoek Yosemite, vanwege weer/vroeg in het jaar, geen wandelaars, slechts 1 dag - overnachten Yosemite Pines RV Park, Groveland
dag 7: bezoek familie Vlot, Chowchilla - ranch bezichtigen (dit bezoek is de reden om deze rare kronkel door CA te maken, we komen graag tegen het weekend bij ze aan)
dag 8: uit eten met 'de club' - bezoekjes afleggen e.d. in Chowchilla
dag 9: Chowchilla - Barstow - overnachten op de KOA bij Calico Ghosttown
dag 10: Barstow - Las Vegas - overnachtingen Sam's Town RV Park
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Springdale - bezoek Zion NP
dag 13: Zion NP - Bryce Canyon NP
dag 14: Bryce NP - via Escalante en de prachtige UT 12 - Capitol Reef NP - overnachting Torrey Thousand Lakes RV Park
dag 15: Torrey - Monument Valley
dag 16: Monument Valley - Durango - bezoek Bar D met Chuckwagon Diner Show: overnachtingen Unlimited Campground
dag 17: San Juan Skyway met huurauto
dag 18: rustdag voor ons - evt. Durango Silverton Train of gewoon lekker een beetje touren
dag 19: Durango - Moab
dag 20: Moab - Dead Horse Point - Shafertrail (huurjeep)
dag 21: Arches - kleinere trails - Castle Valley Loop (evt. diner bij Red Cliffs Lodge)
dag 22: Moab - Denver: flinke rijdag, maar met drie chauffeurs aan boord, moet kunnen
Dag 23: Denver: bezoek Nederland - Rocky Mnt. Nat. Park?
Dag 24: opruimen - inpakken - bezoekjes in en rond Denver?
dag 25: camper inleveren - terugreis Denver - Amsterdam (via Detroit)

Ik heb nog een kleine twijfel:

Laten we de UT 12 schieten en kiezen we voor Bryce - Kanab - Page - Monument Valley .....

Wie heeft een mening?
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ziet er weer gaaf uit Monique!
Maar bedoel je met de campground in Durango niet toevallig de United Campground?
Daar hebben wij een aantal weken geleden gestaan en die is erg mooi, langs de rivier de Animas en langs de spoorrails waar 'de trein' langs komt. (alleen die trein, dus dat is maar 2x per dag heen en 2x per dag terug....)
United Campgrounds zit aan de Animas View Drive en je kan er ter plekke opstappen op een shuttlebus/trolley die naar Durango gaat, hij rijdt om het half uur. Kost 50 cent.
Wij hebben hier al twee keer gestaan en dat is ons best bevallen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Gypsygirl1 schreef:Ziet er weer gaaf uit Monique!
Maar bedoel je met de campground in Durango niet toevallig de United Campground?
Daar hebben wij een aantal weken geleden gestaan en die is erg mooi, langs de rivier de Animas en langs de spoorrails waar 'de trein' langs komt. (alleen die trein, dus dat is maar 2x per dag heen en 2x per dag terug....)
United Campgrounds zit aan de Animas View Drive en je kan er ter plekke opstappen op een shuttlebus/trolley die naar Durango gaat, hij rijdt om het half uur. Kost 50 cent.
Wij hebben hier al twee keer gestaan en dat is ons best bevallen.
Je hebt helemaal gelijk ... woord zat dus verkeerd in mijn hoofd. Die bedoel ik, ik ken hem inderdaad nog van twee jaar geleden, toen kwamen we er met de trein doorheen. En uit jouw blog wist ik dus weer van de shuttle, die trouwens minder belangrijk is, omdat we in Durango een auto willen huren. Hoewel ... dat kan dan ook makkelijk een dag minder.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:
Ik heb nog een kleine twijfel:

Laten we de UT 12 schieten en kiezen we voor Bryce - Kanab - Page - Monument Valley .....

Wie heeft een mening?
Ha, ha, ik heb een mening!!!..... :wink:

Zoals je de route nu hebt, is die helemaal perfect. De SR 12 is een veel mooiere weg dan dat je weer terugrijdt via Kanab en Page. Zoals je het nu hebt pak je ook nog de prachtige scenic byway 95 vanaf Hanksville naar het zuidoosten en krijg je een schitterend uitzicht op Lake Powell ipv bij Page. Je moet daar een stop maken op het viewpoint boven op de rotsen om te genieten van de view. Een een stop op de brug is de moeite waard.

Page en Kanab moet je voor een volgende keer bewaren. Weer een mooie reden om te gaan...... :D

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer