Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

High school graduation (met foto's en filmpjes)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

High school graduation (met foto's en filmpjes)

Bericht door Petra/VS »

Zoals misschien bekend is de High School (en College) Graduation hier een hele happening. Op donderdagavond woonden wij de graduation van onze oudste bij. De "Class of 2008" van haar high school telde 486 geslaagden en werd dus in een enorme sportzaal gehouden. Het was helemaal zoals je in de film weleens ziet, van het begin tot het einde.

Het begon met "Pomp and Circumstance", terwijl alle studenten binnenliepen. Er waren speeches en muziek en natuurlijk de diploma uitreiking. En toen alle kandidaten hun diploma hadden ontvangen werd de hele groep "graduated" verklaard en gingen de caps de lucht in.

Hieronder wat foto's en filmpjes (ik heb dit onder Amerika Algemeen gezet, omdat het zoiets typisch (Noord) Amerikaans is, als andere Neder-Amerikanen nog foto's of filmpjes hebben van graduations (ANY?) is het misschien leuk die ook in dit topic te zetten) Ik heb geprobeerd om de filmpjes op YouTube te zetten voor dit forum, maar YouTube timed telkens out tijdens het uploaden om de een of andere reden.
Afbeelding

Pomp and Circumstance

Afbeelding

Diploma ontvangst

Afbeelding

Graduation declaration

Afbeelding

Slideshow met foto's
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Truckman
Amerikafan

Re: High school graduation (met foto's en filmpjes)

Bericht door Truckman »

Van harte gefeliciteerd met dit heugelijke feit! :beerchug:
The USA...what else?
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Gefeliciteerd :beerchug:

Wat ik me nou altijd heb afgevraagd: Wat gebeurt er nadat de caps in de lucht worden gegooid? Gaat iedereen dan naarstig op zoek naar zijn eigen cap, laat iedereen ze liggen, pakken ze gewoon een willekeurige?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe het bij de anderen ging weet ik niet, maar die van Katja kwam bij het meisje achter haar terecht en zij kreeg dus gewoon haar eigen terug (zij had een cap met een goudkleurig kwastje, ik ben tot mijn schande vergeten, wat dat precies betekende, de koorden om haar nek zijn de verschillende Honor Societies, waar ze lid van was).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Geweldig dat ze bij jullie nog met caps mogen gooien! Bij mijn high school graduation mocht dat niet, en nu bij college commencement ook niet, omdat de caps wel eens iemand zouden kunnen verwonden..*zucht*.
Dat kwastje aan de cap (de tassle) betekent niet zo heel veel, er hangt het jaar van je graduation aan, en als het goed is zeggen ze na dat alle diploma's zijn uitgereikt iets als "You may now move your tassles from right to left. Congratulations class of 2008". Het is teken dat je echt klaar bent. Als ik mijn robes aan doe, moet ik daar altijd aan denken, omdat ik nog wel eens vergeet mijn tassle aan de goeie kant te hangen:)

Maar geweldige foto's! En nogmaals gefeliciflapstaart!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond was die van ons aan de beurt met zijn graduation! Het duurde even eer we hem vonden in die zee van zwart hoor!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat geloof ik!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gefeliciteerd! Op je blog zag ik, dat er 399 graduates waren. Katja's klas had er 486, ik vind dat toch wel heel grote getallen, hoor. Maar ja, op het stedelijk gymnasium hadden we er nog geen honderd, misschien dat scholengemeenschappen in Nederland er ook zoveel hebben.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gefeliciteerd Annemiek!

@ Petra

Toevallig had ik het daar vorige week over met twee Amerikaanse vriendinnen hier.
We hadden het over schoolsystemen en zij was naar een kleine plaatselijk school geweest.
Haar graduate class van highschool, was iets van 275 leerlingen, vertelde ze.
Dus ik zei, dat is dan toch nog best groot? Daarop vroeg ze me hoe groot mijn graduate class was geweest.
Ik weet dat er twee klassen waren destijds, dus misschien 60 of 70.
Nou haar mond viel open, volgens mij dacht ze gelijk dat ik in "boerie boerie stan" op school had gezeten, ha ha ha.
Terwijl de school midden in Rotterdam stond en toch aardig wat leerlingen had voor mijn gevoel.
Grappig dat dat zo'n verschil is. Klein, is in dit geval toch wat groter in Amerika ;-)
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ik vraag me, net als Petra af, hoe het hier in Nederland op scholengemeenschappen met vmbo, havo en vwo is. De VS kent natuurlijk 1 highschool class of whateveryear. Een beetje regionale scholengemeenschap zal toch ook wel een paar honderd eindexamenkandidaten kennen? Toen ik vwo deed, hadden we 2 vwo-klassen (de eerste eindexamenklassen vwo, het was een scholengemeenschap in de groei), 4 of 5 havoklassen en een stuk of 6 mavo-klassen (het was van oorsprong de enige openbare mavo in het gebied). Dat zijn toch zo'n 50 + 125 + 150 = 325 eindexamenkandidaten.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Bij mijn dochter op school (+/- 2000 leerlingen) wordt de diploma-uitreiking voor vmbo-t, HAVO en VWO apart gedaan. Er zijn dus nooit meer dan 125 à 175 eindexamenkandidaten tegelijkertijd aanwezig.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier zijn ook wel kleinere high schools in de buurt hoor. 99 graduates in 1 dorp en 50 in een ander. Waar mijn kinderen zitten is het grootste schooldistrict van de county.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En hier zijn we maar een "medium" school. Dit is natuurlijk een dichtbevolkt gebied en op nog geen vijf kilometer van "onze" high school ligt er nog een, met nog meer graduates (vandaar een enorme verkeerschaos op 12 juni, omdat de county had besloten de graduations van die twee scholen binnen de mijl van elkaar te laten plaatsvinden :evil: ). Behalve de prive scholen zijn alle graduating classes 300+.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De cap and gown zijn terug van weggeweest! En blijkbaar hadden ze die in Europa nog vooraleer men die in Amerika had!

GENT - De studenten van de Universiteit Gent wonen vanaf dit jaar hun proclamatie bij in een toga. Het idee komt van rector Paul Van Cauwenberghe. De studenten tandheelkunde kregen dinsdagavond de Belgische primeur.
Dit academiejaar studeren de eerste masterstudenten af die na de Bolognahervormingen in het onderwijs het hele hervormde programma doorliepen. 'Een goede gelegenheid om het gebruik van de toga’s terug in te voeren', aldus Van Cauwenberghe. 'We hebben de studenten bevraagd en het merendeel bleek voor het idee gewonnen.'

'Het is een traditie die vroeger overal in Europa in voege was', vervolgt de UGent-rector. 'De Amerikaanse universiteiten namen die over. Bij ons zijn de togaproclamaties na de tweede wereldoorlog stilaan verdwenen, maar in de VS en zelfs in Azië is het gebruik nog steeds courant.'

Vijftien studenten uit de richting tandheelkunde mochten zich als eersten in toga, stola en baret hullen om hun diploma in ontvangst te nemen. Na de plechtigheid gooiden de studenten hun baretten de lucht in, een beeld dat bij ons vooral door Amerikaanse films bekend is. De komende dagen komen ook de andere faculteiten van de UGent aan de beurt.

De universiteit bestelde in totaal 1.000 toga’s. De studenten kunnen voor de plechtigheid hun kledij komen halen en moeten die nadien terug inleveren.

De universiteit van Gent is naar eigen zeggen de eerste in België die de toga terug in gebruik neemt.
JNS

bron: http://www.standaard.be
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Van Harte! :D

En wat leuk om te zien zeg.. haha daar droomde ik nou altijd van :lol:
Achja, bij ons op school kregen we wel zo'n hoedje.. :)
Dus dat was al heeeel wat voor een Enschedese school :lol:
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Gewoon mooi om te zien hoe het daar allemaal geregeld word zo'n high school graduation, veel mooier en beter dan hier in Nederland . Gefeliciteerd allemaal 8)

Groeten Donnos
Afbeelding
Sophia
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophia »

Donnos schreef:Gewoon mooi om te zien hoe het daar allemaal geregeld word zo'n high school graduation, veel mooier en beter dan hier in Nederland . )

Nou, hier kan het ook heel mooi zijn.
Anders, dat wel, maar ook heel persoonlijk (zeker op een wat kleinere school).
Het enige wat we hier echt missen is een mooi gala, maar ook dat komt er steeds meer in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer