Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en omgeving

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Page en omgeving

Bericht door Henriëtte »

Ook Toadstool hebben we gezien, het is een niet al te lange wandeling die je makkelijk met een van de andere bestemmingen kunt combineren.

Toen wij in 2006 naar The Wave zijn geweest, zijn we 's ochtends om 8 uur uit Page vertrokken. Ik weet niet meer precies hoe laat we terug waren, volgens mij om 4 uur, half 5 's middags. Dus we zijn er toch wel een groot deel van de dag mee bezig geweest. Wel alles op ons gemak gedaan hoor, we hebben ruimschoots de tijd genomen om in The Wave rond te kijken.

Eind volgende maand zitten we weer in deze omgeving :D :D We hebben dan een rit over de Skutumpah Road op de planning staan, daar liggen een paar canyons waarvan vooral Bull Valley Gorge en Willis Creek erg mooi zijn, volgens wat wij erover gelezen hebben. Verder gaan we naar White Pocket (in de buurt van The Wave) en, als er niet te veel water in staat, ook naar Buckskin Gulch (ook al in de omgeving van The Wave). In Page zelf hebben we nog een slotcanyon op het oog die op Antelope Canyon lijkt: Water Holes Slot Canyon. Ietsjes verder weg, in de buurt van Tuba City, willen we nog naar Coal Mine Canyon en Ha-He-No-Geh Canyon gaan. We zijn voorlopig nog niet uitgekeken in de omgeving van Page :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef: Verder gaan we naar White Pocket (in de buurt van The Wave) en, als er niet te veel water in staat, ook naar Buckskin Gulch (ook al in de omgeving van The Wave).
Deze twee dingen staan ook nog bij ons op het to do lijstje. Ik heb je hierover een pbtje gestuurd...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Nog even een vraagje ... Lower Antelope Canyon boek je ter plaatse maar wat met Upper Antelope Canyon? Ter plaatse of op voorhand?

Met welke touragent doe je dat het beste? (welke is de tofste, interessantste én heb je meer aan??)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een tour kun je op voorhand boeken via internet, maar ook in Page zelf bij de betr. touraanbieder. Zit in de hoofdstraat en is niet te missen. Ik weet zo even niet de naam.

Je kunt echter ook op eigen gelegenheid gaan naar het kruispunt (bij de drie grote schoorstenen). Aan de rechterhand zie je de ingang van het Navajogebied en ook de Antelope tour is via borden al aangegeven. Er staat een kraampje. Je betaalt toegang tot het Navajogebied en daarnaast nog een ticket voor de tour. Je kunt kiezen uit een fototour (duurt iets langer) of een selfguidetour. In totaal ben je goedkoper uit dan boeken via de touragent in Page zelf.

Vanaf deze kraam wordt je met een soort vrachtauto naar de ingang van de Antelope Canyon gebracht waar je dan wordt afgezet. Via een vooraf geboekte tour wordt je hier ook afgezet. Dit ritje is ongeveer 10 min en gaat door de rivierbedding.

Aan jezelf de keus wat je wilt. Zelf ben ik een voorstander van niet vooraf boeken, maar zit je in het hoogseizoen dan zou ik het zeker wel doen. De gids die je naar de Upper Antelope Canyon brengt, gaat mee de canyon in om tips te geven over hoe je het beste kunt fotograferen. Dit geldt ook voor de ter plekke gekozen fototour.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben vorig jaar vantevoren online geboekt bij Roger Ekis. Wij waren er in het hoogseizoen en we waren blij dat we vantevoren geboekt hadden omdat het erg druk was. Mensen die niet gereserveerd hadden, konden niet meer mee.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Is 28/4 - 29/4- 30/4 - 1/5 Hoogseizoen??

Voor Upper boek ik anders best bij Ekis dan de fototour op voorhand.
Maar voor Lower moet ik niets boeken dan op voorhand??

Canyon X heb ik afgeschreven, maar is iemand van hier eens met een andere maatschappij meegeweest?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb geen idee of het in die periode druk is. Je hoeft bij Roger Ekis niet op voorhand te betalen en je kunt altijd annuleren tot 24 uur vantevoren.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Weet iemand of er bij Lake Powell een strandje of iets dergelijks is, waar we een middagje kunnen bijkomen van alle drukte?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er zijn talloze stranden rond Lake Powell maar je hebt dan een boot nodig. Ten westen van Lake Powell resort is een strand waar je met de auto naar toe kan en bij Antelope Point Marina is ook een strand. Stel je van de stranden echter niet te veel voor en het waterpeil kan laag zijn.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Bedankt, houdt ze in gedachte. En anders is het zwembad bij het hotel natuurlijk ook heerlijk.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb ook even een vraag:

De planning is om vanaf Bryce 's morgen naar Page te rijden via Cottonwood Canyon Road en dan in Page Horseshoe Bend, Upper en Lower Antelope Canyon te bezoeken.

Is dit haalbaar of ligt dit allemaal ver uit elkaar?
Misschien dat we anders de volgende morgen nog één van de 3 kunnen gaan bekijken als we op weg gaan naar Grand Canyon.

Is Cottonwood Canyon Road overigens makkelijk te vinden?
Heb het idee dat deze weg niet echt aangegeven staat en kon hem via Google Maps ook niet vinden.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Cottonwood Canyon Road is eenvoudig in Cannonville te vinden. Gewoon Main street naar het zuiden, je komt langs het Kodachrome park.
Onderweg nog een mooie Arch, maar of je daar tijd voor hebt... Antelope Canyon (ik zou 1 v.d. 2 doen) is rond het middaguur wel het hoogtepunt. Dat zal krap worden. Begin de dag dus zeer vroeg! Horseshoe Bend direct daarna (ook bij voorkeur rond het middaguur).

Wij hebben in mei voor dit traject 2 dagen genomen (2 nachten Page), inclusief een bezoek aan Paria en Toadstool Hoodoos, Antelope Marina, Glen Canyon Dam & View en we hebben ook nog de was gedaan (ha!).
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zeg het nog maar eens, voordat je Cottonwood Road gaat rijden eerst even informeren bij het Cannonville GSENM visitor center over de toestand van de weg....en persoonlijk vind ik Horseshoebend overlook mooier in de morgen.
yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Horseshoebend: hang er denk ik ook vanaf in welk maand van het jaar je er bent. Ik zou bij voorkeur in de ochtend, maar niet te vroeg gaan. Wij waren er op 21 mei en 10u was toen nog te vroeg want er lag nog een strookje schaduw over een deel van de rivier en we hebben daarom een tijdje gewacht (met de telelens achter de hagedissen aan...) op beter licht.
Johan
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Wat een geweldige topic! :) Mooi alles op een tijdje; erg handig!

We hebben gister te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor the Wave in oktober :D :D :D...

Nu vroegen we ons af of een trip naar de Wave te combineren is met White Pocket, of dat dit echt te veel van het goed is...

Priscilla
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

PriscillaMartin schreef: Nu vroegen we ons af of een trip naar de Wave te combineren is met White Pocket, of dat dit echt te veel van het goed is...
Helaas Priscilla, het is absoluut onmogelijk om The Wave en White Pocket met elkaar te combineren. Wij zijn op 29 april naar White Pocket geweest, met een gids uit Kanab. Het duurde ongeveer 3 uur om er te komen, we zijn 3 tot 4 uur daar geweest, en toen nog eens de rit terug naar Kanab, opnieuw 3 uur.
Om binnen dit tijdschema ook nog de hike naar The Wave te doen is echt veel te veel van het goede. Proficiat trouwens, dat je bent ingeloot! En als je in je schema nog een dagje extra vrij kunt maken voor White Pocket, dan kan ik je dat zeker aanraden. Houd er wel rekening mee dat de weg er naartoe heel erg lastig is, wij zijn ervaren dirtroad rijders maar deze rit hebben we echt niet zelf aangedurfd. Vandaar dus die gids.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi Henriette,

Daar waren we al bang voor :(...Maar ach, we zijn ingeloot voor de Wave :D, we mogen niet klagen...Waren onwijs blij toen we gister de mail kregen!

Ik had me nog niet eerder verdiept in White Pocket, maar zag dat het in dezelfde omgeving lag als de Wave...
Als ik die verhalen van jou hoor, moeten we White Pocket maar vooruitschuiven voor een andere reis. Gevaarlijke dirt roads, ahum, ik vrees dat dat een moeilijk verhaal gaat worden voor me, hahahaha...Volgende reis dus maar met een gids er bij! Ervaren dirt road riders is niet echt een naam die bij ons past ;)

Kunnen we ook optimaal van de Wave genieten...
EDIT: We hebben een 'normale' auto gehuurd, dus geen SUV; kunnen we hiermee veilig bij de Trailhead komen van de Wave?

In ieder geval bedankt!

Priscilla
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

PriscillaMartin schreef:We hebben een 'normale' auto gehuurd, dus geen SUV; kunnen we hiermee veilig bij de Trailhead komen van de Wave?
Normaal gesproken zal het wel haalbaar zijn. Gewoon de tijd er voor nemen, dan is de weg ook wel geschikt voor een gewone auto. Maar houd er wel rekening mee dat de toestand van de House Rock Valley Road op het ene moment heel anders kan zijn dan op het andere. Bijvoorbeeld als het kort geleden geregend heeft, dan is de weg vaak wat slechter. Ik zou in elk geval even informeren bij de BLM voordat je deze weg gaat rijden, er is een kantoor in Kanab en er ligt ook een kantoor (Paria Ranger Station) aan de 89, tussen Page en Kanab.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Wij zijn naar de Lower Antelope Canyon geweest deze vakantie. Dit is zeker een aanrader. We waren er wel redelijk laat in de namiddag, maar er was bijna niemand meer (enkel wij tweetjes en nog een groepje van 5). De canyon was echt fun! Klimmen, klauteren, en bovenal MOOI! Dus als je graag wat actie hebt en niet zozeer gaat om de speciale lichtinval is deze zeker een aanrader ;-)

Een paar foto's van onze reis vind je hier http://picasaweb.google.com/sofie.vanze ... 1226918930 http://picasaweb.google.com/sofie.vanze ... 0711390962
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Even een kort vraagje; zijn Antelope, Horseshoe Bend en Glencanyon Dam te doen op één dag of kunnen we beter één van deze dingen laten vallen?

De dag ervoor hebben we de Wave bezocht, dus de beentjes kunnen wel wat rust gebruiken denk ik ;)

Groetjes, Pris
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer