Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meisjesnaam of gehuwde naam op I-94 (VWP)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
joek
Amerika-ontdekker

Bericht door joek »

Nog een vraagje:

Als je dat groene formulier gaat invullen:
Mijn vrouw (we zijn bijna 1 jaar getrouwd) staat in haar paspoort nog met haar meisjesnaam, terwijl ze bij ons huwelijk wel mijn naam heeft aangenomen.
Wat moet ze nu invullen op dat formulier? Haar meisjesnaam, mijn achternaam, of allebij?

Groetjes

**Opmerking moderator:
ik heb dit stuk afgesplitst van het draadje dat ging over het aangeven van je verblijfplaats.
Dat topic is hier nog te vinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=13836

Elke**
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Verblijfplaats aangeven bij Immigrations

Bericht door Annie »

joek schreef:Nog een vraagje:

Als je dat groene formulier gaat invullen:
Mijn vrouw (we zijn bijna 1 jaar getrouwd) staat in haar paspoort nog met haar meisjesnaam, terwijl ze bij ons huwelijk wel mijn naam heeft aangenomen.
Wat moet ze nu invullen op dat formulier? Haar meisjesnaam, mijn achternaam, of allebij?

Groetjes
Altijd de naam die in het paspoort staat.
Ik ben bijna 34 jaar getrouwd, maar heb ook mijn meisjesnaam in mijn paspoort staan.
Heb er alleen bij laten zetten echtgenoot van.
Volgens mij zetten ze alleen je meisjes naam in het paspoort.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij zijn ook al bijna 25 jaar getrouwd en ik heb ook mijn meisjesnaam nog. Heb er niet bij laten zetten echtgenote van of zo want dat staat in het paspoort van Wijbe ook niet.(nou ja daar zou natuurlijk moeten staan echtgenoot van) :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Corry schreef:Wij zijn ook al bijna 25 jaar getrouwd en ik heb ook mijn meisjesnaam nog. Heb er niet bij laten zetten echtgenote van of zo want dat staat in het paspoort van Wijbe ook niet.(nou ja daar zou natuurlijk moeten staan echtgenoot van) :lol:

Of eigendom van .... :whistling: :hilarious:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Rob schreef:
Corry schreef:Wij zijn ook al bijna 25 jaar getrouwd en ik heb ook mijn meisjesnaam nog. Heb er niet bij laten zetten echtgenote van of zo want dat staat in het paspoort van Wijbe ook niet.(nou ja daar zou natuurlijk moeten staan echtgenoot van) :lol:

Of eigendom van .... :whistling: :hilarious:
Scherp .... :beerchug:

Maar serieus: op mijn paspoort én mijn tickets staat ook mijn meisjesnaam. Op de tickets staat daar Alberts naam trouwens direct achter.

Paspoort zegt: Verbeek e/v Tijmes
Ticket zegt: VERBEEKTIJMES
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Op mijn paspoort staat mijn meisjesnaam en e/v ...
Op mijn ticket staat alleen mijn meisjesnaam.

Ik kan me herinneren dat er vorige keer iemand bij immigrations op het formulier schreef "Wrong Name??"
Daar kunnen ze toch wel eens van in de war raken. Op het witte formulier staat de naam van Ger als familienaam, maar op mijn paspoort mijn meisjesnaam.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh nee,het was anders. Ik gaf natuurlijk het groene formulier bij immigrations en daar had ik mijn gehuwde naam met daarachter mijn meisjesnaam gezet.
dat werkte denk ik verwarrend omdat in het paspoort mijn meisjesnaam eerst staat.
ik zal dus nu maar op het groene formulier alleen mijn meisjesnaam invullen

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

vana schreef:Oh nee,het was anders. Ik gaf natuurlijk het groene formulier bij immigrations en daar had ik mijn gehuwde naam met daarachter mijn meisjesnaam gezet.
dat werkte denk ik verwarrend omdat in het paspoort mijn meisjesnaam eerst staat.

Marjon
Was dit soms in detroit?, waar je man toen extra gecontroleerd is?, dan kan dit wel eens de reden zijn van de extra controle, het kan best wel eens zijn dat door deze verwarring bij de immigrationsofficer het idee ontstaan is dat er wel eens iets niet helemaal in orde zou kunnen zijn.

Harry
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Meisjesnaam of gehuwde naam op I-94 (VWP)

Bericht door MichelH »

Gebruik altijd de naam zoals aangegeven op je paspoort.

Mijn moeder heeft een keer problemen met inchecken gehad omdat ze op de lijst staat als Hendriks maar anders heet met haar meisjesnaam volgens het paspoort. Dus om misverstanden te voorkomen, gebruik de naam op je paspoort.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Harry schreef:
vana schreef:Oh nee,het was anders. Ik gaf natuurlijk het groene formulier bij immigrations en daar had ik mijn gehuwde naam met daarachter mijn meisjesnaam gezet.

Marjon
Was dit soms in detroit?, waar je man toen extra gecontroleerd is?, dan kan dit wel eens de reden zijn van de extra controle, het kan best wel eens zijn dat door deze verwarring bij de immigrationsofficer het idee ontstaan is dat er wel eens iets niet helemaal in orde zou kunnen zijn.

Harry
Misschien wel, maar hadden ze dan niet mij i.p.v. mijn man mee moeten nemen?
Bovendien stond er achter mijn naam in het paspoort echtgenote van...daar konden ze dus zien dat ik ook mijn mans achternaam heb. De namen stonden alleen omgekeerd.
En zouden ze nog nooit eerder een Nederlands paspoort gezien hebben? As je daar staat als immigration officer moet je dat soort dingen toch weten?
En moeten ze mij man daar twee uur voor vasthouden?

Bovendien als Ger en ik niet getrouwd waren had ik toch net zo veel recht om het land binnen te gaan?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar als er in je Nederlands paspoort "e/v" staat, weet een Amerikaanse Immigrations Officer dan wat dat betekent?
vana schreef:Bovendien als Ger en ik niet getrouwd waren had ik toch net zo veel recht om het land binnen te gaan?
Klopt, maar dan was deze verwarring rondom de namen niet ontstaan...

En met wat aangescherpte regels kunnen ze wat ze niet snappen (dat namen op twee documenten op twee verschillende manieren staan) misschien wel als "verdacht" uitleggen, met alle gevolgen die jullie hebben mogen ondervinden vandien...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marjon, het gaat er niet zozeer om of het allemaal wel klopt, maar of het door een immigrationsofficer als "niet normaal" wordt gezien, en dat voor hem of haar een reden kan zijn voor een extra controle.
Ik ben er ook een keer tussenuit gepikt, en volgens mij alleen maar omdat het adres van de eerste overnachting op het formulier met een ander handschrift geschreven was, het adres klopte gewoon, maar voor de immigrationsofficer niet helemaal "normaal", en dat kan best wel eens de reden geweest zijn voor de extra controle.

Harry
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Harry schreef:Marjon, het gaat er niet zozeer om of het allemaal wel klopt, maar of het door een immigrationsofficer als "niet normaal" wordt gezien, en dat voor hem of haar een reden kan zijn voor een extra controle.
Ik ben er ook een keer tussenuit gepikt, en volgens mij alleen maar omdat het adres van de eerste overnachting op het formulier met een ander handschrift geschreven was, het adres klopte gewoon, maar voor de immigrationsofficer niet helemaal "normaal", en dat kan best wel eens de reden geweest zijn voor de extra controle.

Harry
Oké, dat snap ik tot op zekere hoogte.
Maar heb jij ook 2 uur in een kamertje moeten zitten? Misschien vond hij het "niet normaal", maar dat verklaart voor mij nog niet waarom we op zo'n wijze behandeld zijn. Gewoon wat extra vragen stellen was ook voldoende geweest.
Ik vond het gewoon een staaltje van machtsmisbruik, vooral omdat we ook 2 kinderen bij ons hadden.
Het is bij mij nu al zo erg dat ik de zenuwen heb voor immigration volgende week en als de dood ben dat ik iets verkeerd invul op de formulieren.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het zal niet op elk vliegveld precies hetzelfde gaan, mijn ervaring was op het vliegveld van Houston, bij immigrations begon de mevrouw wat dingen te typen, en toen ik door de douane wilde gaan werd ik door een meneer naar een aparte ruimte gedirigeerd, dit gebeurde met een handgebaar, en zonder enige uitleg werden mijn vriend en ik van elkaar gescheiden, ik mocht ook niet praten of wat vragen, ook niet tegen mijn vriend, die werd vermanend toegesproken dat hij gewoon door moest lopen.
Na een tijdje wachten kwam er een zeer onvriendelijke mevrouw en die begon mijn paspoort te bekijken en te buigen en allerlei dingen in te typen op een computer, daarbij vragend wat ik kwam doen en waar ik naartoe wilde, ze vroeg waarom ben je zo zenuwachtig, ik zei dat ik nog een vliegtuig te halen had, en dat ik de behandeling niet erg prettig vond.
Mijn vriend was inmiddels buitenom naar de achterkant van de ruimte gelopen, en stond van een afstand te kijken wat er gebeurde, ze vroeg wie het ticket betaald had, wat ons gezamelijke inkomen was, en onderwijl bleef ze maar dingen intikken op de computer, en bekeek ook de bagage die ik bij me had.
Toen werd mijn vriend erbij geroepen en daar vroeg ze voor een deel dezelfde dingen aan, die beantwoorde hij, maar toen zei ze dat ik andere dingen gezegd had, mijn vriend blijft altijd erg rustig en zei tegen haar dat ik dat zeker niet gezegd had, ze vroeg bv. aan mij waar we naartoe gingen, ik had geantwoord "Las Vegas", toen Jaap hetzelfde antwoorde zei ze "and your friend told me you are going to Dallas", nee zei Jaap, dat heeft hij niet gezegt.
Daarna werd ze wat vriendelijker en had ze wel door dat alles goed zat en het geen zin had om verder te onderzoeken, alles bij elkaar heeft het ongeveer een half uur geduurt, en waren we nog op tijd om onze volgende vlucht te halen.
Het was een vervelende ervaring, en ik hoop het ook nooit meer mee te maken, sindsdien kijk ik het ingevulde formulier wel vijf keer na of alles goed ingevuld is.

Harry
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ik kan me niet herinneren dat we een vliegticket hebben moeten tonen toen we door immigrations gingen, dus ik zou zeker de naam van je paspoort nemen. Dat hebben ze zeker vergeleken. Ik denk niet dat ze dan moeilijk kunnen doen. Het douane formulier hebben ze bovendien ook niet gezien.

Bij ons viel dit trouwens heel goed mee. We probeerden er toch maar samen door te gaan, maar dit pakte -als niet getrouwd- dus niet. Ik vloog dus terug, mijn vriend moest eerst. Aan hem vroegen ze dan vanalles: o.a. zijn én mijn beroep. Ik kreeg andere vragen (gelukkig, want hij had mijn diploma gegeven omdat niemand ooit weet wat mijn beroep inhoudt, maar ik had dus de waarheid gezegd waarschijnlijk ;-) ): o.a. hoe het kwam dat dit mijn eerste keer Amerika was. Ik was dus stomverbaasd voor zo'n vraag, maar de mens zelf vond het wel grappig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer