Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

death valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Re: death valley

Bericht door Priscilla »

Martin & Marianne schreef:
PriscillaMartin schreef:We zitten niet in het weekend in Death Valley, maar op di 4 november. Ben wel erg benieuwd (misschien wel een domme vraag); bedoel je de SF Forty Niners??? Zijn zij iedere eerste weekend van nov daar dan??
EDIT: Ahum, was idd erg dom van me, je bedoelt de 49ers encampment. DIe begint helaas pas een dag later, op 5 november.
Als je vrij zeker bent dat je op 4 november in Furnace Creek bent, dan zou ik toch wat reserveren. Het weekend er op wordt het overspoeld met de 49ers. Het schijnen er duizenden te zijn. Weliswaar zullen veruit de meesten met RV's komen maar wellicht zullen er ook een aantal een overnachting in de ranch boeken. Gezien het feit dat er nu nog plaats is en gezien het feit dat
PRE ENCAMPMENT ACTIVITIES START NOVEMBER 1st
is het wellicht verstandig om nu al te boeken.

Martin
ALLANG gedaan :D...Wel leuk, dat we er net toevallig zitten met de pre encampment! Ben erg benieuwd wat het is? Heb jij hier enig idee van?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is van een blog van iemand die er vorig jaar heen ging.
There is still lots of room in all campgrounds. I am afraid it may be a lean year for the 49’ers. The Death Valley 49’ers is an organization started in 1949 to promote Death Valley. Each year in the first weekend of November, members gather for music, horse shoes, gold panning, a horse ride from Ridgecrest, CA, a wagon train, and much more to commemorate the first white people to traverse Death Valley in 1849.

The music has been going on for some time now. Each evening from 6-9 PM a group of musicians gather in Sunset campground for an impromptu music session. It is open to all who can play an instrument or think they can play.
Martin
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Yeehaw schreef:Emigrant Canyon road is een mooi weg maar aan het eind is een stukje ruwe weg door Wildrose maar goed te rijden met welke auto dan ook.
Wij hebben halverwege mei een dag uitgetrokken voor het traject Ridgecrest - Furnace Creek. En de westrand van Death valley is een schitterende omgeving. Vrij groen, veel hoogvlakte. Weinig bezocht kreeg ik de indruk. Omdat de Emigrant Rd hoog ligt, is het er wat koeler dan in de vallei. Maar pas op: de zon is verradelijk!

Voor de mensen die er de tijd voor hebben/nemen:
Wanneer je vanaf de Emigrand campround (splitsing aan de 190) aan de Emigrant Canyon road begint, dan krijg je eerst nog een zijweg naar Aguereberry Point. Ook zeer de moeite waard. Je kijkt vanaf dat punt dan als het ware tegenover Zabriskie Point over de vallei. Deze weg begint heel eenvoudig. Na een paar mijl heb je rechts de Eureka mijn (met zo'n donkerkleurige houten 'mill'), en Aguereberry Camp met vervallen huisjes met verrassend goed geconserveerd 'meubulair' en een oude auto vol kogelgaten. Allemaal erg fotogeniek!
Net voor het einde van de weg naar Aguereberry Point is de weg veel smaller, je gaat door een kloof en de weg is hier slecht (stenen); zou ik alleen met SUV doen. Kans op een tegenligger is klein, maar je weet maar nooit. Wij hebben geluncht bij A.P. en zijn niemand tegengekomen.
Terug bij de Emigrant Canyon Rd kom je na de Emigrant Pass op een gegeven moment bij een splitsing. Charcoal Kilns zijn dan rechtdoor langs Wildrose (een campground en een rood rangerhuisje met informatie). Staat allemaal goed aangegeven. De dirt road naar Charcoal Kilns is goed te rijden. Onderweg kwamen we veel mooie bloeiende cactusplanten tegen. Bij C.K. is een informatiebord, een wc en je kunt in de 'kolenhutjes', leuk voor een half uurtje.
Terug naar de splitsing bij de Wildrose Campground en dan naar links richting Ridgecrest (en Trona). Nu kom je weer door een kloof met een paar mijl geen asfalt. Er staan palmbomen bij een picknickplek. Dit stuk is sowieso vrij groen met meerdere bomen.
Bij Trona zit je in de Searles Valley, ook een fraaie omgeving. Ik vond Trona en omliggende gehuchtjes erg boeiend. Soms erg rommelig met autosloperijen, maar bij de fabriek netter en ook nog een hele mooie muurschildering.
Overigens, de bergketens rondom de vallei zijn flink wat hoger en het brandstofverbruik kan bergop aardig toenemen. Let dus op de tank!

Trona Pinnacles hebben we de dag ervoor op de namiddag vanuit Ridgecrest bezocht en dat is ivm de lichtval ook de beste tijd. Daar was net een filmopname bezig, maar we hebben tussen de 'merkwaardige' filmattributen door toch nog leuk rond kunnen rijden en wandelen (ik zou graag foto's laten zien, maar zo ver ben ik nog niet...)

Voor de genoemde details en afstanden is een AAA-kaart van Death Valley of de Trails Illustrated van National Geographic van DV nuttig.
Deze is voorlopig ook erg handig: http://home.nps.gov/applications/parks/ ... CFC9FE.pdf
Johan
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Handig kaartje; die gaat zeker mee op reis! Nu heb ik ook een beeld bij waar alles ligt in DV!

Dank jullie wel voor alle supertips!!! :)

De planning is nu als volgt:

DInsdag 4 november:
* Vroeg vertrekken vanuit Vegas
* Over de 190 richting Dante's View
* Daarna doorrijden richting Badwater
* Devil's Golf Course / Natural Bridge / Artist's Palette
* Inchecken in het hotel: Zonsondergang bij Furnace Creek of Zabriskie's Point
* Avond: rondneuzen Furnace Creek -> 49'ers Encampment

Woensdag 5 november:
* Vroeg vertrekken vanuit Furnace Creek
* Via Emigrant Road en Wildrose
* Naar LA

We laten de Alabama Hills dan vallen. Hoelang moeten we ongeveer rekenen voor de route van SPW naar Ridgecrest op bovenstaande manier?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als de kinderen in Las Vegas op school stout zijn wordt er wel eens gedreigd met: "En ik stuur je naar Trona" door de leerkracht. In Trona hebben ze in ieder geval het wereldrecord "autosloperijen zo dicht mogelijk bij de highway" maar net als Johan zegt, het is een fascinerende omgeving.... Rechtstreeks naar Ridgecrest van SPW neemt zo'n 2.5 uur, en nog een half uur langer vanaf Furnace Creek, maar je bent toch wel wat extra tijd kwijt als je naar de Charcoal Kilns gaat en dan nog Mosaic Canyon daarvoor. Ik zou zeker de route via Emigrant en Wildrose nemen en je zal niet veel anderen tegenkomen.
Yeehaw
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Yeehaw schreef:Rechtstreeks naar Ridgecrest van SPW neemt zo'n 2.5 uur, en nog een half uur langer vanaf Furnace Creek, maar je bent toch wel wat extra tijd kwijt als je naar de Charcoal Kilns gaat en dan nog Mosaic Canyon daarvoor. Ik zou zeker de route via Emigrant en Wildrose nemen en je zal niet veel anderen tegenkomen.
Yeehaw
Owja, Charcoal Kilns en Mosaic Canyon was ik al weer vergeten; zo veel nieuwe dingen! Mosaic kan ik wel vinden, maar waar is Charcoal ergens??
EDIT: GEVONDEN!!!

Als we om acht uur vertrekken, zullen we dan rond enen wel in Ridgecrest zijn?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Johan had de route naar Charcoal Kilns al omschreven. Alleen het laatste stuk is dirt of eigenlijk allemaal steentjes. Je gaat langzaam maar zeker omhoog. Voor deze omweg moet je toch wel een uurtje tellen, tenslotte wil je de Kilns ook nog inspekteren. De weg naar Mosaic Canyon is ook een steentjes weg maar iets beter dan naar CK. In minder dan 10 minuten ben je bij het parkeerterrein en kan je de canyon inlopen. Dat kan je zo lang maken als je wilt. Pak weg ook een uur. Dus als je om 8am weggaat zal je rond 1pm in Ridgecrest zijn zonder verdere uitstapjes maar beslist niet veel vroeger....Eigenlijk kom je helemaal niet in Ridgecrest maar je rijdt er om heen. Als je geluk hebt kan je hier treinen zien waarvan de voorzijde aan de ene kant van de berg is en de achterzijde aan de andere kant van de berg uitsteekt als je begrijpt wat ik bedoel...
Yeehaw.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik dacht dat ik net antwoord had gegeven, maar die post is kennelijk niet doorgekomen. Inderdaad drie kwartier a 1 uur voor Mosaic Canyon vanaf SPW. Vergeet niet na het smalle deel even naar boven te klimmen aan de westzijde, dan heb je zicht op de canyon (waar die loopt) en je ziet in de verte nog net de gebouwen van SPW. Voor de Kilns inderdaad ook een uurtje vanaf de splitsing bij de campground.
En de Eureka Mine en de genoemde gebouwtjes plus het autowrak zijn niet ver van de Emigrant Rd, zou je in een half uurtje kunnen bezoeken, is leuk wanneer je zoiets nog nooit eerder hebt gezien. Wel voorzichtig, alles kan instorten of omvallen.
Je kunt uiteraard overal langer blijven hangen. Er is genoeg te zien wanneer je er oog voor hebt, zelfs in 'dorre' omgevingen, wanneer de temperatuur het toelaat. Ik vind Death Valley absolute top! Maar wanneer het er erg heet is kan ik me voorstellen dat je er niet te lang wilt blijven.
Net voor Ridgecrest kom je nog langs geheimzinnige militaire terreinen. Het asfalt is daar net nieuw, je kunt mooie foto's maken van het woestijnlandschap met zwart asfalt en gele belijning op de voorgrond. Ook in Death Valley zijn een paar van dat soort stukken.
Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PriscillaMartin schreef:Handig kaartje; die gaat zeker mee op reis! Nu heb ik ook een beeld bij waar alles ligt in DV!
Je krijgt deze kaarten bij elk park gratis bij de ingang. Voor Death Valley moet je echter zelf naar het Visitor Center voor het kaartje.

Marianne
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Yeehaw, wij hebben al twee keer de Spanisch trail gedaan, zeer aan te raden, bijna niemand te zien. Het geeft je een fantastisch gevoel van 1 zijn met de natuur. Een andere heel mooie rit is vanuit Soshone naar de China Farm (dadelkwekerij).
groetjes
rita
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Thx Rita!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Harley schreef:Een andere heel mooie rit is vanuit Soshone naar de China Farm (dadelkwekerij).
Prachtig plekje! Wij zijn daar in mei een paar uurtjes geweest.
Nadrukkelijk geen touristische attractie!
Wanneer je er buiten de zomer komt dan een aardige omgeving voor hikes (meer info op de site van de date ranch). En een heel leuk winkeltje met 'antiek' en o.a. lekkere dadelbrood (meer cake dan brood). Picknicken mogelijk tussen de kolibries in het cactustuintje. Interessant hoe de farm aan de naam komt.
Je kunt er ook overnachten in een tipi (http://www.ranchhouseinn.com/) Die lodging heeft volgens mij niks met de date ranch te maken, maar is wel in dezelfde wonderlijke oase.
De ranch is bij Tecopa van alle kanten langs de weg op borden aangegeven. Ook een grapig wit kerkje in Tecopa zelf, en opvallende veel VW kevers (just details...).
Johan
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Nog een tip: de Sand Dunes. Als je daar rondloopt, krijg je een echt "woestijngevoel". Vrijwel geen begroeiing, alleen maar zandheuvels. Overdag is het er snikheet (geen enkele vorm van schaduw te vinden), maar 's avonds en vooral 's ochtends kun je een poging wagen om er heen te lopen. Groot voordeel: dan staat de zon mooi laag en krijg je schitterende schaduwkanten op de zandheuvels. Voordeel van de vroege ochtend is bovendien dat je de voetsporen van de toeristen van de vorige dag niet meer ziet, en juist wel veel sporen van het woestijnnachtleven.
Dus: opstaan rond zonsopgang en dan meteen naar de Sand Dunes. Een eindje voorbij het bord "Sand Dunes" parkeren (plek zat langs de weg daar) en richting de duinen lopen. Er is geen pad, je mag er gewoon naar toe lopen zoals jij dat wil; vonden wij ook raar, maar we kregen dat advies toch echt bij het Visitor Center. Wel oppassen voor sidewinders, werd erbij verteld, maar op wat sporen na hebben wij geen slang gezien. Nog een waarschuwing, maar dan uit ervaring: het is fijn los zand, dus het komt niet alleen overal te zitten, maar het loopt ook erg zwaar. En bij een temperatuur die snel klimt van "vrij warm" naar "ontzettend warm" gutst ook 's ochtends om 7 uur het zweet al overal uit! Het uitzicht maakt echter alles weer goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer