Yeehaw schreef:Emigrant Canyon road is een mooi weg maar aan het eind is een stukje ruwe weg door Wildrose maar goed te rijden met welke auto dan ook.
Wij hebben halverwege mei een dag uitgetrokken voor het traject Ridgecrest - Furnace Creek. En de westrand van Death valley is een schitterende omgeving. Vrij groen, veel hoogvlakte. Weinig bezocht kreeg ik de indruk. Omdat de Emigrant Rd hoog ligt, is het er wat koeler dan in de vallei. Maar pas op: de zon is verradelijk!
Voor de mensen die er de tijd voor hebben/nemen:
Wanneer je vanaf de Emigrand campround (splitsing aan de 190) aan de Emigrant Canyon road begint, dan krijg je eerst nog een zijweg naar Aguereberry Point. Ook zeer de moeite waard. Je kijkt vanaf dat punt dan als het ware tegenover Zabriskie Point over de vallei. Deze weg begint heel eenvoudig. Na een paar mijl heb je rechts de Eureka mijn (met zo'n donkerkleurige houten 'mill'), en Aguereberry Camp met vervallen huisjes met verrassend goed geconserveerd 'meubulair' en een oude auto vol kogelgaten. Allemaal erg fotogeniek!
Net voor het einde van de weg naar Aguereberry Point is de weg veel smaller, je gaat door een kloof en de weg is hier slecht (stenen); zou ik alleen met SUV doen. Kans op een tegenligger is klein, maar je weet maar nooit. Wij hebben geluncht bij A.P. en zijn niemand tegengekomen.
Terug bij de Emigrant Canyon Rd kom je na de Emigrant Pass op een gegeven moment bij een splitsing. Charcoal Kilns zijn dan rechtdoor langs Wildrose (een campground en een rood rangerhuisje met informatie). Staat allemaal goed aangegeven. De dirt road naar Charcoal Kilns is goed te rijden. Onderweg kwamen we veel mooie bloeiende cactusplanten tegen. Bij C.K. is een informatiebord, een wc en je kunt in de 'kolenhutjes', leuk voor een half uurtje.
Terug naar de splitsing bij de Wildrose Campground en dan naar links richting Ridgecrest (en Trona). Nu kom je weer door een kloof met een paar mijl geen asfalt. Er staan palmbomen bij een picknickplek. Dit stuk is sowieso vrij groen met meerdere bomen.
Bij Trona zit je in de Searles Valley, ook een fraaie omgeving. Ik vond Trona en omliggende gehuchtjes erg boeiend. Soms erg rommelig met autosloperijen, maar bij de fabriek netter en ook nog een hele mooie muurschildering.
Overigens, de bergketens rondom de vallei zijn flink wat hoger en het brandstofverbruik kan bergop aardig toenemen. Let dus op de tank!
Trona Pinnacles hebben we de dag ervoor op de namiddag vanuit Ridgecrest bezocht en dat is ivm de lichtval ook de beste tijd. Daar was net een filmopname bezig, maar we hebben tussen de 'merkwaardige' filmattributen door toch nog leuk rond kunnen rijden en wandelen (ik zou graag foto's laten zien, maar zo ver ben ik nog niet...)
Voor de genoemde details en afstanden is een AAA-kaart van Death Valley of de Trails Illustrated van National Geographic van DV nuttig.
Deze is voorlopig ook erg handig:
http://home.nps.gov/applications/parks/ ... CFC9FE.pdf
Johan