Hmmm, bemoedigend, inderdaad...Staceybeesie schreef:Wij zijn ook aangekomen via Washington. Had zelf het gevoel dat het allemaal niet zo heel erg streng ging daar.
Kan je wel aanraden om snel naar de balie bijzondere bagage te gaan. (Aan de linkerkant achter in de bagage hal destijds, vlak bij de douane uitgang)
Op onze vlucht waren nog een aantal honden en katten meegevlogen en ik kreeg tot twee keer toe de verkeerde bench aangeboden. Werd nergens om papieren of iets dergelijks gevraagd. Had er zo mee weg kunnen lopen. Wat mij wel te denken zette....
We willen een ticket boeken waarbij we toch wel enkele uren bij de tussenlanding hebben, omdat ik ook mijn "Green Card" moet laten "activeren". Bij de een duurt dit laatste 20 minuten, de ander is 3,5 uur ermee kwijt, vandaar dat we een grote marge in acht willen nemen.
Wat zou het verstandigste zijn: de hond ophalen en weer opnieuw inchecken, of deze door laten gaan naar Denver? Bij United (waar we denkelijk mee gaan vliegen) zegt men dat bij doorvliegen naar een andere bestemming honden die van een transatlantische vlucht komen worden uitgelaten op een speciaal deel van het vliegveld - maar ja, of dat ook echt zo is, is nog maar de vraag.
Aan de ene kant wil ik graag in Washington al wil weten dat hij veilig is aangekomen, en dan kunnen we hem alvast weer wat gerust stellen, en zelf uitlaten, en hem zelf weer met geduld de in de bench laten gaan, in plaats van dat een of andere ongeduldige UA medewerker hem er in duwt; aan de andere kant moet je het arme beest daarna nog een keer afgeven en weer door de hele incheck procedure laten gaan...
Wat zouden jullie doen?