Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door Dento »

Ik denk inderdaad niet dat je met schelden iemand harder voor je zult kunnen laten lopen - het zal eerder het tegendeel te weeg brengen.

Vaak krijg je met wat geduld en kalmte meer gedaan. Hoe vervelend het ook is, en ik snap je frustratie, maar you catch more flies with honey than with vinegar...
nieuwenoord schreef:Dennis, je hebt een -pb. :wink:
Dank je wel, Monique! :D :doublethumb:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Schelden helpt niet, dat klopt. Maar ik had niet de indruk dat er serieus met onze klachten werd omgesprongen. We staan binnen twee dagen met twee redelijk nieuwe campers vast in Flagstaff. Daar zit je niet op te wachten. Ik begrijp best wel dat er sprake kan zijn van overmacht, maar verwacht wel dat onze situatie serieus bekeken wordt. Flagstaff is overigens een leuk plaatsje, vriendelijke mensen, de AAMCO -vestiging helpt ons perfect, regelt een motel enz. enz. Pas nadat ik pissig werd en naar een manager bij Road Bear had gevraagd kwam er wat schot in de zaak.
Zoals het er nu voor staat word er vanavond vanuit Las Vegas een vervangende camper gebracht. Zijn we heel tevreden mee, maar het heeft wel wat voeten in aarde gehad. ( Mensen die mij kennen weten dat er heel wat nodig is voordat ik kwaad word. ) We gaan morgen verder richting Moab om verder te genieten van dit geweldige land.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Fijn dat er toch een oplosing is, jammer dat het op deze manier moest.
Maar ik begrijp je frustraties.
Goede reis nog verder.
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

Hoi allemaal,

Vandaag de camper ingeleverd in Denver. Helaas hadden we al op de eerste dag van onze vakantie een lekkende kraan (het keukenkastje stond blank) die vervangen moest worden. Na telefonisch overleg met Road Bear konden we zelf een nieuwe kraan kopen. Dat kostte ons een dag in ons reisschema, we moesten een dag langer op de camping in Estes Park blijven om e.e.a. te regelen. Naar een hardware store, kraan kopen, de technische man op de camping vriendelijk vragen de kraan te monteren. We kregen alleen de kosten van de kraan vergoed. Geen compensatie voor de extra gereden miles en ook geen vergoeding voor een dag huur i.v.m. de dag vertraging. Na mijn opmerking dat ik dit een slechte service vond en er zeker melding van ging maken op het Nederlandse AllesAmerika forum werd ik slechts uitgelachen door de (ook Duits sprekende) vrouwelijke manager.
De 25-27 ft camper beviel overigens prima. Van de (heel lichte) strepen veroorzaakt door bomen werd niets gezegd.

Groetjes,
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

Wat ontzettend vervelend te horen dat er verschillende mensen problemen hebben met de campers van roadbear.
Ik moet eerlijk zeggen dat onze beslissing om bij roadbear te huren voor een groot gedeelte afhing van het feit dat we er veel goede verhalen over hadden gehoord.
Na het ophalen van de camper in LA (wat ontzettend vlot verliep en waar we ook een early pickup hadden, 7.45 am opgehaald) hebben wij ontzettend veel plezier beleefd aan onze camper ( 23 ft dutchmen express), en wij hebben ook helemaal geen mankementen kunnen ontdekken.
Heb wel een spiegel stuk gereden maar heb ik op eigen houtje (en kosten) laten maken bij plaatselijke glaszetter en daar zag je niets van.
Bij het inleveren werd er van de strepen van takken ook helemaal niets gezegd.
Kortom wij waren echt super tevreden... een prima bedrijf met fijne mensen.

Groeten mark,
en voor die gene die nog onderweg zijn nog een fijne vakantie gewenst.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben een nieuwe camper (31 ft) opgehaald bij de fabriek voor Road Bear.
Bij het inleveren hadden we een hele lijst met klachten, zelfs de douche deur was er de 2de dag al uit gevallen, alle schroeven waren afgebroken,werd er zuchtend verteld dat er veel slechte campers zijn afgeleverd, dit jaar.
Blijkbaar waren we niet de enige.
Laatst gewijzigd door Annie op 04 jul 2008, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar ook twee dagen moeten wachten op een onderdeel, overigens paste dat goed in ons schema. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat er ergens in de voorwaarden zou staan dat je voor dit soort 'wachttijden' een vergoeding kan krijgen. Eerder schreef je ergens dat je zo tevreden was met het feit dat je de kraan zelf kon halen en nu zijn de extra gereden mijlen daarvoor een bezwaar.

Tja ... misschien zijn wij te makkelijk? Ik zou er niet eens bij stil staan om geld te vragen voor de paar keer dat we naar het reparatiebedrijf zijn gereden voor die kapotte slide-out, we waren allang blij dat het netjes gemaakt werd.
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

nieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar ook twee dagen moeten wachten op een onderdeel, overigens paste dat goed in ons schema. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat er ergens in de voorwaarden zou staan dat je voor dit soort 'wachttijden' een vergoeding kan krijgen. Eerder schreef je ergens dat je zo tevreden was met het feit dat je de kraan zelf kon halen en nu zijn de extra gereden mijlen daarvoor een bezwaar.

Tja ... misschien zijn wij te makkelijk? Ik zou er niet eens bij stil staan om geld te vragen voor de paar keer dat we naar het reparatiebedrijf zijn gereden voor die kapotte slide-out, we waren allang blij dat het netjes gemaakt werd.
In eerste instantie waren we tevreden over de afhandeling. Het was de eerste dag van onze vakantie en waren al lang blij dat het opgelost werd. Bovendien gingen we er van uit dat we gecompenseerd werden. Ze hadden toch op z'n minst de extra miles moeten vergoeden. Die extra (dure) nacht op de (commerciele) camping in Estes Park was niet gepland. Een vergoeding zou m.i. redelijk zijn geweest.
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
bamboo
Amerika-ontdekker

Bericht door bamboo »

De tweede camper is gisteren vervangen door een andere. Kurt uit Las Vegas kwam 'm 's avonds op de camping brengen en schoof gelijk aan bij de barbecue en het was nog lang gezellig. Alles vergeten en we gaan vrolijk verder. Ook bij Road Bear kwam het niet vaak voor dat twee campers het tegelijk begaven. Road Bear bood zelf trouwens compensation aan als we de nieuwe camper een dag later hadden verwisseld.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

bamboo schreef:De tweede camper is gisteren vervangen door een andere. Kurt uit Las Vegas kwam 'm 's avonds op de camping brengen en schoof gelijk aan bij de barbecue en het was nog lang gezellig. Alles vergeten en we gaan vrolijk verder. Ook bij Road Bear kwam het niet vaak voor dat twee campers het tegelijk begaven. Road Bear bood zelf trouwens compensation aan als we de nieuwe camper een dag later hadden verwisseld.
Soms helpt het wel als je ook hun kant van het verhaal eens hoort :wink:

IJzer met handen breken kan niemand, maar als je je schade meldt, zullen ze er alles aan doen om het op te lossen. Meldt je niet, dan kunnen zij ook niks doen. Ik ben blij dat het zo goed is opgelost en dat jullie met een goed gevoel verder kunnen.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Een ander vraagje. Weten jullie of je de ipod kan aansluiten op de radio in de roadbear campers?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

usa2008 schreef:Een ander vraagje. Weten jullie of je de ipod kan aansluiten op de radio in de roadbear campers?
Eh, wel in de A-klasse, voor het eerst dit jaar. Maar die is van Winnebago, de meesten zijn van Coachmen. Als niemand hier het antwoord weet, wil ik het wel voor je vragen aan Aldie in San Francisco.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij namen cd's vol met mp3's mee (de cd speler in de cabine had hier geen problemen mee). Maar hebben het nooit kunnen afdraaien de camper maakte een hels kabaal tijdens het rijden. s'avonds lukt het niet om de cd speler langer dan 15 minuten aan te houden.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

yarrah schreef:Wij namen cd's vol met mp3's mee (de cd speler in de cabine had hier geen problemen mee). Maar hebben het nooit kunnen afdraaien de camper maakte een hels kabaal tijdens het rijden. s'avonds lukt het niet om de cd speler langer dan 15 minuten aan te houden.

vrolijke groetjes,
Tja, wij staan altijd aan full hookups en hebben eigenlijk de hele dag de radio aan, altijd stroom natuurlijk. Wij hadden ook vaak de Zen of de laptop (met radio uit Nederland) aan de 'aux in' hangen. Muziek in de hele camper, inclusief de speakerboxen in de slaapkamer. Ook onderweg geen probleem met herrie of zo. Er blijkt duidelijk een verschil tussen de diverse campers te zijn.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Volgens mij moest je het contact aanzetten om de radio/cd te laten spelen, zonder uit te gaan, had geen geen gevolgen voor het starten de andere dag.
Maar zeker weten doe ik het niet, Rob zal het wel weten, en die is werken.
Overigens hebben wij geen radio of t.v. aan gehad de hele reis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

In alle Road Bearcampers (die wij gehad hebben, dus ook een Coachmen) zit naast de radio een 'power on'-knop. Die is om de radio via de batterij te laten spelen als je het contact niet aan hebt. Die staat bij ons altijd aan als we op stroom staan, je ziet dat ook aan het display waar de tijd in verschijnt.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

We hebben eigen theorie van de herrie. De achterassen hebben plaatveren en die waren zooooo stug. En in combinatie met de toch wel hele slechte wegen van (vooral) colorado (ook de interstate nr 70) dat gaf enorme klappen in de campergedeelte. Ik heb tijdens het rijden regelmatig de plaat van het gastel weer moet vastzetten. De scenic byway nr 72 moet je zeker niet rijden met een camper.... tjonge, tjonge....gaten van 10-15 cm diep waren eerder regel dan uitzondering. En wat waren we blij als we een kleine stukje nieuwe asfalt tegenkwamen dan had je weer 1-2 minuten rust. Dat lappenwerk wat ze daar doen is ver beneden peil.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Wij hebben de gehele maand Juni ook een 25/27 ft RV gehuurd van Road Bear en zijn toch wel benieuw naar het volgende jaar, als de brandstofprijzen in Amerika zo hoog blijven en misschien nog wel hoger worden, hoe lang het duurt dat Road Bear zijn 5 sterren status als verhuurder van RV,s houdt, nu de verkoop van hun Campers stagneert en zij er mischien wel een jaartje langer mee moeten doen? Want de kwaliteit van de opbouw is niet om over naar huis te schrijven, platweg gezegd braswerk en goedkoop. Ik wil wel eens deze Campers zien na 2 jaren verhuur, dan vallen ze van ellende uit elkaar , zodat je beter voor minder geld bij Cr. Amerika kunt huren. Ook de slide out van het slaapgedeelte bij de 25/27 ft is nou niet waarvan je zegt tjonge tjonge, je houd er een kruiphok van een slaapgedeelte aan over waardoor je alleen maar vanaf de achtekant in je bed moet kruipen, wat zeker voor de wat oudere onder ons nou niet de gemakkelijkste weg is. Verder, dat er geen trapje aanwezig is om in de cab-over te komen en via de armleuning van de bestuurdersstoel of de zitleuning van de dinette er in moet kruipen, wat afbreken van deze leuning tot gevolg heeft ( kosten Huurder ????? ) is ook geen pluspunt. Verder die smerige plastic over de vloerbedekking is levensgevaarlijk, en je moet inderdaad een vergoeding betalen als je hem verwijderd of hem stuk maakt, idioot gewoon. Iedere avond vondt je ook wel een paar schroeven die ergens uitgerammeld waren.Ook vond ik het raar dat er geen waterdrukventiel bij de waterslang zat ( ik had er naar gevraagd en dat was niet nodig ) met als resultaat dat het water,als je aangesloten was op de campingwaterleiding het overal lekte als een zeef en je met handoeken droge voeten moest houden??? Al deze klachten werden in mijn ogen niet erg
serieus genomen, want de volgede huurder stond weer bijna te wachten en de RV moest weer op weg. Wel was men aan het muggeziften over kleine gebruiksschades, zoals krasjes bij de deur en aan het interieur.(maar dit brengt weer geld op) Ik kan natuurlijk niet oordelen over de andere types RV,s van Road Bear, maar de nieuwe 25/27 ft is zeker niet wat we er van verwacht hadden en zeker geen 5 sterren waard.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Wij zijn op dit moment onderweg met een camper van Road Bear. Ik lees vaak dat de vloer en/of stoelen bedekt zijn met plastic, maar bij de camper die wij hebben is dat (gelukkig) niet het geval. Ook niet bij de andere campers die afgelopen zaterdag gelijktijdig met ons zijn uitgegeven. Misschien een geruststellend idee voor degenen die binnenkort gaan. Wij hebben de camper overigen in San Francisco opgehaald.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

usa2008 schreef:
Een ander vraagje. Weten jullie of je de ipod kan aansluiten op de radio in de roadbear campers?

Eh, wel in de A-klasse, voor het eerst dit jaar. Maar die is van Winnebago, de meesten zijn van Coachmen. Als niemand hier het antwoord weet, wil ik het wel voor je vragen aan Aldie in San Francisco.
Hoi Monique,

Aardig dat je de moeite wil doen, maar het hoeft niet hoor. We moeten het maar afwachten maandag. Ik denk dat we de ipod wel meenemen.

Groetjes,
Edda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer