Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips over rondreis Juli/augustus 2008
Tips over rondreis Juli/augustus 2008
Hallo Allemaal,
We hebben een, in onze ogen, geweldige route gepland en over 3 weken zitten we in het vliegtuig! We hebben nog wat vragen( zie onderaan ons reisschema).
Velen van jullie zullen het te lang vinden in LV maar dit zien wij als relax dagen aan het zwembad voordat we terug gaan naar Nederland.
We gaan met de auto van hotel naar hotel! We zijn beide rond de 28 jaar oud en houden ook van uitgaan, lekker eten etc...
Zie onderstaand:
Dag1 Amsterdam - San Francisco 25-jul Baldwin hotel geboekt
Dag2 San Fransisco 26-jul Alcatraz(evening tour) - city tour Baldwin hotel geboekt
Dag3 San Fransisco 27-jul SF Giants - Arizone Diamontbacks Baldwin hotel geboekt
Dag4 San Fransisco 28-jul ?? Baldwin hotel geboekt
Dag5 San Fransisco - Big sur 29-jul Montery - zeehonden op het strand - ??
Dag6 Big Sur - Santa Barbera - LA 30-jul strand + Pier Santa Barbara
Dag7 LA 31-jul Sunsetboulevard-Hollywood-Beverly hills- rodeodrive
Dag8 LA - Pretpark 1-aug Disney of Universal studio`s of WB studio tour
Dag9 LA - San Diego 2-aug San diego - haven + gaslamp + ??
Dag10 San Diego 3-aug Shoppen - mexico
Dag11 San Diego - Blythe 4-aug ??
Dag12 Blythe - Sedona 5-aug ??
Dag13 Sedona - Grand Canyon 6-aug Grand Canyon
Dag14 Grand Canyon - Page 7-aug Antilope canyon
Dag15 Page - Bryce Canyon 8-aug Bryce canyon
Dag16 Bryce Canyon - Zion NP 9-aug Zion NP
Dag17 Zion NP Las Vegas 10-aug Zion NP
Dag18 Las Vegas 11-aug Death Valley
Dag19 Las Vegas 12-aug MGM Grand - Hooverdam geboekt
Dag20 Las Vegas 13-aug MGM Grand geboekt
Dag21 Las Vegas 14-aug MGM Grand geboekt
Dag22 Las Vegas - A`dam 15-aug MGM Grand geboekt
Nu zitten we nog met enkele vragen:-
-Heeft iemand ervaring met het Baldwin hotel in SF?
-We hebben ervoor gekozen om tussen SF en LA te overnacten in Big Sur, is dit een goede keuze?
-In LA willen we 1 dag naar een park/studio, wat is het leukst? WaltDisney, Universal Studio`s of de WB studio tour?
-Als we willen gaan stappen in LA, wat is een leuke club/disco/lounge om heen te gaan?
-Wat is er te doen/zien op de route San Diego - Blythe?
-Wat is er te zien/doen op de route Blythe - Sedona?
-Ik heb geprobeerd een kamer te boeken in de Grand Canyon, dit is niet meer mogelijk volgens mij, wat is het beste alternatief? Williams? En waar in de GC kunnen we het beste heen rijden?
-Is het te doen om als je in Las Vegas zit voor 1 dag te rijden (en weer terug) naar Death Valley? en zo ja, welk punt in Death Valley?
Is San Diego de moeite waard? Of kunnen we beter vanaf LA richting de parken gaan en daar wat meer tijd doorbrengen?
Mochten jullie verder nog anvullende tips hebben van leuke dingen die we op deze route niet mogen missen hoor ik het graag!
Wij zijn erg benieuwd of jullie ons weer kunnen verrassen met goede tips!
Alvast bedankt!
Rick & Ilona
We hebben een, in onze ogen, geweldige route gepland en over 3 weken zitten we in het vliegtuig! We hebben nog wat vragen( zie onderaan ons reisschema).
Velen van jullie zullen het te lang vinden in LV maar dit zien wij als relax dagen aan het zwembad voordat we terug gaan naar Nederland.
We gaan met de auto van hotel naar hotel! We zijn beide rond de 28 jaar oud en houden ook van uitgaan, lekker eten etc...
Zie onderstaand:
Dag1 Amsterdam - San Francisco 25-jul Baldwin hotel geboekt
Dag2 San Fransisco 26-jul Alcatraz(evening tour) - city tour Baldwin hotel geboekt
Dag3 San Fransisco 27-jul SF Giants - Arizone Diamontbacks Baldwin hotel geboekt
Dag4 San Fransisco 28-jul ?? Baldwin hotel geboekt
Dag5 San Fransisco - Big sur 29-jul Montery - zeehonden op het strand - ??
Dag6 Big Sur - Santa Barbera - LA 30-jul strand + Pier Santa Barbara
Dag7 LA 31-jul Sunsetboulevard-Hollywood-Beverly hills- rodeodrive
Dag8 LA - Pretpark 1-aug Disney of Universal studio`s of WB studio tour
Dag9 LA - San Diego 2-aug San diego - haven + gaslamp + ??
Dag10 San Diego 3-aug Shoppen - mexico
Dag11 San Diego - Blythe 4-aug ??
Dag12 Blythe - Sedona 5-aug ??
Dag13 Sedona - Grand Canyon 6-aug Grand Canyon
Dag14 Grand Canyon - Page 7-aug Antilope canyon
Dag15 Page - Bryce Canyon 8-aug Bryce canyon
Dag16 Bryce Canyon - Zion NP 9-aug Zion NP
Dag17 Zion NP Las Vegas 10-aug Zion NP
Dag18 Las Vegas 11-aug Death Valley
Dag19 Las Vegas 12-aug MGM Grand - Hooverdam geboekt
Dag20 Las Vegas 13-aug MGM Grand geboekt
Dag21 Las Vegas 14-aug MGM Grand geboekt
Dag22 Las Vegas - A`dam 15-aug MGM Grand geboekt
Nu zitten we nog met enkele vragen:-
-Heeft iemand ervaring met het Baldwin hotel in SF?
-We hebben ervoor gekozen om tussen SF en LA te overnacten in Big Sur, is dit een goede keuze?
-In LA willen we 1 dag naar een park/studio, wat is het leukst? WaltDisney, Universal Studio`s of de WB studio tour?
-Als we willen gaan stappen in LA, wat is een leuke club/disco/lounge om heen te gaan?
-Wat is er te doen/zien op de route San Diego - Blythe?
-Wat is er te zien/doen op de route Blythe - Sedona?
-Ik heb geprobeerd een kamer te boeken in de Grand Canyon, dit is niet meer mogelijk volgens mij, wat is het beste alternatief? Williams? En waar in de GC kunnen we het beste heen rijden?
-Is het te doen om als je in Las Vegas zit voor 1 dag te rijden (en weer terug) naar Death Valley? en zo ja, welk punt in Death Valley?
Is San Diego de moeite waard? Of kunnen we beter vanaf LA richting de parken gaan en daar wat meer tijd doorbrengen?
Mochten jullie verder nog anvullende tips hebben van leuke dingen die we op deze route niet mogen missen hoor ik het graag!
Wij zijn erg benieuwd of jullie ons weer kunnen verrassen met goede tips!
Alvast bedankt!
Rick & Ilona
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Tips over rondreis Juli/augustus 2008
- Big Sur is erg mooi, maar duur en ik vraag me ook af of daar nog kamers te vinden zijn...? Misschien is het ook handiger om wat meer naar het zuiden te rijden, want het 2e stuk van de rit is dan wel erg lang (highway 1 rijdt niet echt door).
- Kamer Grand Canyon: via www.xanterra.com kan je volgens mij nog kamers krijgen op de south rim in het park (prijzen tussen $102 - $162).
- Ik zou niet in 1 dag naar Death Valley rijden. Lijkt mij erg ver en om dan ook nog wat te kunnen zien...
- Persoonlijk zou ik veel meer tijd in de parken dan in de steden willen zijn, maar het klinkt mij in de oren dat het bij jullie andersom is. Wat wil je in de parken doen? Alleen even kijken en weer door? Of ook wandelen? In dat laatste geval heb je meer tijd nodig.
- Kamer Grand Canyon: via www.xanterra.com kan je volgens mij nog kamers krijgen op de south rim in het park (prijzen tussen $102 - $162).
- Ik zou niet in 1 dag naar Death Valley rijden. Lijkt mij erg ver en om dan ook nog wat te kunnen zien...
- Persoonlijk zou ik veel meer tijd in de parken dan in de steden willen zijn, maar het klinkt mij in de oren dat het bij jullie andersom is. Wat wil je in de parken doen? Alleen even kijken en weer door? Of ook wandelen? In dat laatste geval heb je meer tijd nodig.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
ben het met Inge eens, in 1 dag retour Death Valley is niet echt aan te raden.
Daarbij komt nog dat Death Valley erg mooi is, dus is het zonde om er maar zo kort naar toe te gaan.
Wellicht proberen een overnachting in Furnace Creek Ranch; heenweg via Badwater en terug via Dantes View?
Je vraagt naar mooie zaken tussen Blythe en Sedona. Die route heb ik zelf niet gereden.
Maar ik had het gevoel dat ik veel meer tijd had moeten inruimen voor de schitterende omgeving van Sedona.
Dus volgens mij moet je niet te veel tijd laten liggen op de reis naar Sedona toe
prettige vakantie
Ad
Daarbij komt nog dat Death Valley erg mooi is, dus is het zonde om er maar zo kort naar toe te gaan.
Wellicht proberen een overnachting in Furnace Creek Ranch; heenweg via Badwater en terug via Dantes View?
Je vraagt naar mooie zaken tussen Blythe en Sedona. Die route heb ik zelf niet gereden.
Maar ik had het gevoel dat ik veel meer tijd had moeten inruimen voor de schitterende omgeving van Sedona.
Dus volgens mij moet je niet te veel tijd laten liggen op de reis naar Sedona toe
prettige vakantie
Ad
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou ook twee overnachtingen plannen tussen San Francisco en Los Angeles. Big Sur is inderdaad mooi, maar daar is inderdaad vaak moeilijk nog accomodatie te krijgen. Misschien kan je denken aan San Simeon, Morro Bay of Pismo Beach?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
De route tussen Blythe enn sedona is een scenic route. Door de woestijn stilaan het gebergte tegemoet rijden en dan door de bergen naar sedona. Op het laatste kom je jerome tegen. Daar zou je kunnen stoppen en in de buurt heb je bv nog Tuzigoot NM ed, maar ik zou doorrijden naar Sedona. Je zal al genieten van de route alleen en in Sedona is het echt mooi.
Carine
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Bedankt voor jullie snelle reactie`s! Dan laten we inderdaad death valley vallen. Jammer maar we moeten keuzes maken...
Wat betreft de steden en de parken, wij vinden beide erg interessant maar zijn ook wel een beetje bang voor verzadiging van zoveel parken achter elkaar...of is dit geheel onterecht? Las Vegas vinden we helemaal geweldig en ier willen we ook echt ff uitrusten de laatste 5 dagen...
In smmige parken willen we een indruk opdoen en in andere willen we ook zeker wel een wandeling maken, maar dan wel een korte route (max. 4 uur) Ook omdat we in een periode zitten dat het ERG warm is!
Zal het nodig zijn om veel hotels in de andere steden van te voren te boeken? dat hebben we tot nu toe nog niet gedaan nl...
Alvast bedankt!
Wat betreft de steden en de parken, wij vinden beide erg interessant maar zijn ook wel een beetje bang voor verzadiging van zoveel parken achter elkaar...of is dit geheel onterecht? Las Vegas vinden we helemaal geweldig en ier willen we ook echt ff uitrusten de laatste 5 dagen...
In smmige parken willen we een indruk opdoen en in andere willen we ook zeker wel een wandeling maken, maar dan wel een korte route (max. 4 uur) Ook omdat we in een periode zitten dat het ERG warm is!
Zal het nodig zijn om veel hotels in de andere steden van te voren te boeken? dat hebben we tot nu toe nog niet gedaan nl...
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
Wij zijn in 1 dag van de GC langs LV door Death Valley naar SF gereden, want ik moest en ik zou DV zien, en met erdoorheen rijden heb je al heel wat. Het kan dus wel. 
Gr., Flipje

WB studio tour hebben we niet gedaan. Tussen Disney en Universal zou ik in jullie geval voor de laatste kiezen, en naar Disney teruggaan zodra je een stel kleintjes op sleeptouw hebt.In LA willen we 1 dag naar een park/studio, wat is het leukst? WaltDisney, Universal Studio`s of de WB studio tour?
Mocht het aantal parken je inderdaad niet te veel worden, kijk dan of je langs Joshua Tree kunt. Niet helemaal op de route "San Diego - Blythe", maar ook niet zo ver om. Als klimaatverandering doorzet, zijn er over de middelange termijn geen Joshua trees in Joshua Tree meer. Het zou zowaar je laatste kans kunnen zijn ...-Wat is er te doen/zien op de route San Diego - Blythe?
Gr., Flipje
Hou de prijzen van MGM goed in de gaten. Ik las net in een draadje hierboven "rust"i n Las Vegas, dat de prijzen aardig aan het zakken zijn. Zonde om meer te betalen dan nodig is....
Groetjes, Nel
Ok, goed om te horen...Wij hebben een kamer in de west tower voor 79,-euro per nacht...Maar ik zal me eens inlezen! Iemand al ervaring met het MGM?
Misschien nog een paar tips:
1. SF-LA. Is Big Sur geschikt. Zeker wel, maar niet in twee dagen. Beter San Simeon, nog beter Cambria (Moonstone Beach) dan kan je 's middags hw1 rijden tussen Monterey en Cambria. De volgende morgen Hearst Castle en dan door naar LA.
2. LA: Mijn keus zou Universal zijn maar ik ben nog nooit bij Disney geweest en zal er ook nooit komen....
3. Stappen in LA. Geen idee
4. San Diego-Blythe. Rijd de route via Julian, Anza Borrego DSP, Salton Sea en Imperial Sanddunes. Niets mis mee.
5. Blythe-Sedona: Ik zou zo snel mogelijk naar Sedona gaan. Prescott is best aardig, van Jerome ben ik nog nooit onder de indruk geweest en Sedona is wonderbaarlijk. Bekijk zonsondergang van Airport road.
6. Bel Xanterra of er cancellations zijn in de hotels in GC VIllage. Dat gebeurt heel vaak. Probeer anders hotels in Tusayan. Ook een hotel in Valle en in Williams en in Cameron.
7. Een dagtrip naar Death Valley is mogelijk. Naar Furnace Creek van Las Vegas is ongeveer 2.5 uur rijden. Trek er wel een volle dag vooruit en start vroeg. Misschien beter om van Zion naar Death Valley te rijden (ca 6 uur), in DV te overnachten en dan de volle dag voor DV en naar Las Vegas. Wandelingen zul je niet gaan maken. Neem altijd heel veel water mee. Een brimmed hat en zonnebrand . Meer dan 4 minuten zal je niet willen wandelen ipv 4 uur.
8. Is San Diego de moeite waard. Ik ben geen fan maar anderen denken daar anders over. Ik zou meer tijd besteden aan de parken.
9. Uitrusten in Las Vegas is ons nooit gelukt. Simpelweg te veel te zien.
Happy planning
Yeehaw
1. SF-LA. Is Big Sur geschikt. Zeker wel, maar niet in twee dagen. Beter San Simeon, nog beter Cambria (Moonstone Beach) dan kan je 's middags hw1 rijden tussen Monterey en Cambria. De volgende morgen Hearst Castle en dan door naar LA.
2. LA: Mijn keus zou Universal zijn maar ik ben nog nooit bij Disney geweest en zal er ook nooit komen....
3. Stappen in LA. Geen idee
4. San Diego-Blythe. Rijd de route via Julian, Anza Borrego DSP, Salton Sea en Imperial Sanddunes. Niets mis mee.
5. Blythe-Sedona: Ik zou zo snel mogelijk naar Sedona gaan. Prescott is best aardig, van Jerome ben ik nog nooit onder de indruk geweest en Sedona is wonderbaarlijk. Bekijk zonsondergang van Airport road.
6. Bel Xanterra of er cancellations zijn in de hotels in GC VIllage. Dat gebeurt heel vaak. Probeer anders hotels in Tusayan. Ook een hotel in Valle en in Williams en in Cameron.
7. Een dagtrip naar Death Valley is mogelijk. Naar Furnace Creek van Las Vegas is ongeveer 2.5 uur rijden. Trek er wel een volle dag vooruit en start vroeg. Misschien beter om van Zion naar Death Valley te rijden (ca 6 uur), in DV te overnachten en dan de volle dag voor DV en naar Las Vegas. Wandelingen zul je niet gaan maken. Neem altijd heel veel water mee. Een brimmed hat en zonnebrand . Meer dan 4 minuten zal je niet willen wandelen ipv 4 uur.
8. Is San Diego de moeite waard. Ik ben geen fan maar anderen denken daar anders over. Ik zou meer tijd besteden aan de parken.
9. Uitrusten in Las Vegas is ons nooit gelukt. Simpelweg te veel te zien.
Happy planning
Yeehaw
Bedankt voor de tips! via xanterra nog kunnen boeken: Yavapai Lodge
Volgens mij redelijk basic maar wel in het park op loop afstand van de rim? iemand ervaring met deze accomodatie?
In ieder geval alweer bedankt voor een bruikbaar advies! De reis wordt steeds completer!:) Het aftellen is begonnen!
Volgens mij redelijk basic maar wel in het park op loop afstand van de rim? iemand ervaring met deze accomodatie?
In ieder geval alweer bedankt voor een bruikbaar advies! De reis wordt steeds completer!:) Het aftellen is begonnen!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Niks mis mee hoor, maar de kamers zijn wel heel erg klein, de "west wing" is het voorste lage deel van het groene gebouw, en is eigenlijk het vroegere Marina hotel, wat dus toen het MGM-grand gebouwd werd in het nieuwe gebouw geïntegreerd is. Deze kamers hebben ook niet echt een badkamer, er zitten in de kamer twee deuren, waarvan één het toilet is, en de ander de douche, de wasbak zit gewoon in de kamer, en van het uitzicht moet je je niet teveel voorstellen.rickilona schreef:Ok, goed om te horen...Wij hebben een kamer in de west tower voor 79,-euro per nacht...Maar ik zal me eens inlezen! Iemand al ervaring met het MGM?
Je kunt proberen om bij het inchecken een upgrade te krijgen naar de Grand tower, dan heb je een ruime kamer in het "grote" gebouw, vriendelijk vragen wil vaak al genoeg zijn.
Nogmaals niets mis met de kamers in de "West wing", maar in de "grand tower" zit je toch net iets beter.
Harry
Gefeliciteerd met je boeking in GC Village, zal je geen spijt van hebben. Bij MGM hebben we eens geinformeerd naar een balkonsuite, dat bleef bij informeren haha.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2307 Weergaves
-
Laatste bericht door Chrisf
-
- 8 Reacties