Iemand enig idee hoe dat bij USAreisen.de zit? Wij huren vanuit Vancouver en brengen de auto ook terug, maar de helft van de tijd zitten we op Amerikaanse bodem. (en we nemen ook nog eens 2 of 3 keer een ferry, wat blijkbaar ook niet verzerkerd is)andre208 schreef:Mijn ervaring in Canada is dat je bij Discount auto verhuur op moest geven als je naar de VS wilde en moest je een toeslag voor de verzekering betalen de auto was standaard alleen in Canada verzekert. Dit is dus wel andersom maar ik zou het toch maar bij de verhuurder melden dat je naar Canada wilt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe gaat dat eigenlijk, naar Canada
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hoe gaat dat eigenlijk, naar Canada
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat wil ik ook wel even weten. Wij gaan al over vier dagen naar Vancouver en gaan ook naar Amerika heen en terug.
En we maken ook de overtocht met de ferry.
Moet je dat opgeven aan USA reisen.de. Of mag je gewoon met de grens over en met de ferry.???
Help
Marjon
En we maken ook de overtocht met de ferry.
Moet je dat opgeven aan USA reisen.de. Of mag je gewoon met de grens over en met de ferry.???
Help

Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, ik heb het al gevonden in de voorwaarden:
Mit dem Alamo Mietwagen kann man nach USA, jedocht NICHT nach Mexico fahren.
Abgabe MUSS jedoch wieder in Kanada erfolgen.
Maar over ferry's staat er niets in. Lijkt me een beetje raar als dat niet mag. Hoe moet je dan op Vancouver Island komen?
Marjon
Mit dem Alamo Mietwagen kann man nach USA, jedocht NICHT nach Mexico fahren.
Abgabe MUSS jedoch wieder in Kanada erfolgen.
Maar over ferry's staat er niets in. Lijkt me een beetje raar als dat niet mag. Hoe moet je dan op Vancouver Island komen?
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al zwemmend?vana schreef:Maar over ferry's staat er niets in. Lijkt me een beetje raar als dat niet mag. Hoe moet je dan op Vancouver Island komen?

Elke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moe je wel je auto op je nek nemen als je die mee wilt nemenkastelke schreef:Al zwemmend?vana schreef:Maar over ferry's staat er niets in. Lijkt me een beetje raar als dat niet mag. Hoe moet je dan op Vancouver Island komen?

Marjon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Deze ervaring hebben wij niet. Wij zijn afgelopen zomer nog de grens over geweest met een 16 jarige die hier op vakantie was bij ons. Zonder ouders.xYvette schreef:Wij gaan ook vanuit Amerika een dagje naar Canada, maar wij moeten een speciale brief mee van onze ouders in Nederland om toestemming te geven dat we met een volwassene persoon de grens over gaan (wij zijn nog minderjarig)
Daar had ik nog nooit aan gedacht dat we dat ook moesten regelen, maar gelukkig vertelde onze Amerikaanse vriendin dat, het is om ontvoeringen enzo te voorkomen.
Ik las ook ergens dat als je je eigen kind meeneemt, dat je daar ook nog bewijs voor moet hebben dat het je kind is ofzo...heel vaag, maar ik weet niet of dat alleen voor Amerikanen zijn.
Wij zijn al diverse keren de grens over gegaan, maar tot nog toe 1x naar het kantoortje gemoeten omdat ze mijn oom zijn papieren wilde controleren.
De I94 wordt er niet uit gehaald als je terug komt de VS in.
Tot nog toe zijn wij altijd heel erg vlot de grens over gekomen. Misschien dat het er ook aan licht waar je de grens over gaat. Wij gaan meestal Bij Niagra faal erover bij de rainbow bridge.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vliegen met Continental naar Vancouver en zij hebben mij expliciet gezegd dat, indien ik met minderjarige kinderen in Canada rondreis, ik moet zorgen dat ik papieren heb waarmee ik kan bewijzen dat het mijn kind is (of toestemming heb van de ouders van dat kind om het bij te hebben).
Elke
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat meen je niet Elke!
Moet ik nu nog even snel zoiets gaan regelen? Joyce is 17 maar heeft haar eigen paspoort.
Zou een trouwboekje voldoende zijn, daar staan de kinderen in geschreven.
Marjon
Moet ik nu nog even snel zoiets gaan regelen? Joyce is 17 maar heeft haar eigen paspoort.
Zou een trouwboekje voldoende zijn, daar staan de kinderen in geschreven.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Trouwboekje of geboorte-uittreksel.
En dat die dingen in het Nederlands zijn, dat is niet zo erg. De kans dat je het nodig hebt is heel klein, en als er zich iets voordoet hebben die officiele instanties toch altijd toegang tot vertalers.
Voor Frankrijk heb je dat trouwens ook nodig, maar geen kip die daar iets om geeft. Toch hebben wij enkele jaren geleden daar controle gehad. Bleek dat er iets was met een ontvoerd kind dat mogelijk in een wagen met Belgische nummerplaat reed... Wij dus niet, en dat konden we ook bewijzen want ik had de documenten bij.
En dat die dingen in het Nederlands zijn, dat is niet zo erg. De kans dat je het nodig hebt is heel klein, en als er zich iets voordoet hebben die officiele instanties toch altijd toegang tot vertalers.
Voor Frankrijk heb je dat trouwens ook nodig, maar geen kip die daar iets om geeft. Toch hebben wij enkele jaren geleden daar controle gehad. Bleek dat er iets was met een ontvoerd kind dat mogelijk in een wagen met Belgische nummerplaat reed... Wij dus niet, en dat konden we ook bewijzen want ik had de documenten bij.
Elke
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Afgelopen januari ben ik ook de US/Canadese grens gepasseert, was heel eenvoudig. Bij aankomst in Canada vroeg de beambte of ik ook weer vertrok vanuit de US waarop ik ja antwoordde en hij de I94 waiver liet zitten. Stempeltje erin en we konden doorrijden.
Terug de US weer in doen ze wat moeilijker (veel vragen stellen) maar als je kunt aangeven waar je bent verbleven wat je hebt gedaan en wat je reisplannen zijn is het vaak al snel goed.
In de tussenliggende tijd zijn we 4x de grens op en neer geweest (ahum.. ja dat heb je als je dicht bij de grens verblijft) en iedere keer ging dat vlekkeloos volgens bovenstaande procedé. Het is wel even wat anders dan naar de supermarkt gaan want je bent al gauw wat tijd kwijt in de wachtrij etc. maar het stelt verder weinig voor.
Terug de US weer in doen ze wat moeilijker (veel vragen stellen) maar als je kunt aangeven waar je bent verbleven wat je hebt gedaan en wat je reisplannen zijn is het vaak al snel goed.
In de tussenliggende tijd zijn we 4x de grens op en neer geweest (ahum.. ja dat heb je als je dicht bij de grens verblijft) en iedere keer ging dat vlekkeloos volgens bovenstaande procedé. Het is wel even wat anders dan naar de supermarkt gaan want je bent al gauw wat tijd kwijt in de wachtrij etc. maar het stelt verder weinig voor.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hoe zit dat eigenlijk als je vliegt op Seattle, wat wij in augustus gaan doen, en direct diezelfde dag doorrijd naar Vancouver. Bij het invullen van de formulieren in het vliegtuig om de VS binnen te mogen moet je toch een verblijfplaats voor de VS invoeren?
Onze route is Seattle-Vancouver-Whistler-Jasper-Banff-Glacier-Yellowstone-Las Vegas
Kan ik dan bijvoorbeeld al het adres in Las Vegas invullen? (MGM Grand :dance: )
Onze route is Seattle-Vancouver-Whistler-Jasper-Banff-Glacier-Yellowstone-Las Vegas
Kan ik dan bijvoorbeeld al het adres in Las Vegas invullen? (MGM Grand :dance: )
-
- Amerikafan
Jep dat kan. Maakt niet uit wanneer je daar verblijft zolang het maar gedurende je reis is (dus gedurende de tijd dat de I94 in je paspoort zit)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Weet je dat 100% zeker, dacht dat je het adres van je eerste overnachting in moest vullen.Mart81 schreef:Jep dat kan. Maakt niet uit wanneer je daar verblijft zolang het maar gedurende je reis is (dus gedurende de tijd dat de I94 in je paspoort zit)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Het trouwboekje is in Nederland geen officieel bewijsstuk. De kinderen die bijgeschreven staan kunnen wel in het trouwboekje staan, maar er kunnen na het huwelijk zaken voor hebben gedaan (bijv. ontkenning vaderschap, adoptie of een echtscheiding waarbij één van beide ouders het gezag niet meer heeft). De kinderen worden niet uit het trouwboekje "geschrapt". Maar dat weten ze in Amerika natuurlijk niet.kastelke schreef:Trouwboekje of geboorte-uittreksel.
Een afschrift uit het geboorteregister kun je bij de gemeente ook "internationaal" laten maken. Dat is dezelfde prijs als een "gewoon" afschrift. Let op: afschrift uit het geboorteregister moet gehaald worden in de gemeente waar je kind geboren is. Makkelijker (en bij de meeste gemeenten goedkoper) is om een uittreksel uit de Gemeentelijk Basisadministratie (bevolkingsregister) te vragen waarop de kinderen vermeld staan. Dit kan ook in een "internationale" variant. Voordeel hiervan is dat als je meer kinderen hebt, deze meteen allemaal op het uittreksel staan en je dus niet 3 afschriften uit het geboorteregister hoeft aan te vragen, als je 3 kinderen hebt. Als ze ook nog alledrie in een andere gemeente zijn geboren, moet je naar 3 gemeenten toe om die afschriften op te halen. Uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie moet gehaald worden in je woongemeente.
-
- Amerikafan
Is in dit geval de 1e overnachting in de USA (dus Las Vegas). Canada telt nietRob schreef:Weet je dat 100% zeker, dacht dat je het adres van je eerste overnachting in moest vullen.Mart81 schreef:Jep dat kan. Maakt niet uit wanneer je daar verblijft zolang het maar gedurende je reis is (dus gedurende de tijd dat de I94 in je paspoort zit)

-edit- .. of eh ik neem aan dat je in Yellowstone ook slaapt

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Onze ervaring is juist omgekeerd, wij gingen van Vancouver Island naar Port Angeles. Wij hadden toen een 36 foot motorhome, het was behoorlijk druk en we moesten vrij lang wachten voordat we de ferry op mochten rijden. We hadden de deur opstaan en ik zat te ontbijten toen er een douane beamte naar binnen kwam en een aantal vragen stelde en even in de slaapkamer en de badkamer heeft gekeken. Hij geeft geen van de bagageruimtes onder de motorhome bekeken. Hij was wel geteld 2 minuten bezig. Echer de auto van de Amerikanen die naast ons stond werd totaal gestript. Het hangt dus echt van de beambte af.nieuwenoord schreef:Misschien geldt dit niet voor auto's, maar toen wij in 2006 met een camper van Canada terug de USA in wilden, moesten we allemaal uit de camper. We hebben ons gemeld op een kantoor (vrij kleine grensovergang) en moesten daar wachten tot de camper geïnspecteerd was, van binnen en van buiten. Canada in was heel gemakkelijk.Ruud2004 schreef: Ik zou niet weten waarom je het kantoor in zou moeten. Bij terugkomst in de VS hetzelfde, even je reisdocument tonen (geen nieuwe I94 invullen, ook geen nieuwe foto/vingerafdruk grensovergang Sault Ste. Marie) en in ons geval, een kleine controle of we geen vleeswaren bij ons hadden en je kan weer verder
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt, je kan je dus afvragen waar deze ambtenaar (immigration of Customs) naar heeft gezocht. Zoals ik je reactie lees, zocht/controleerde hij op aanwezigheid van (mogelijk illegale) personen. Met een beetje "profiling" kom je als controlerende organisatie/ambtenaar al een heel eind en heb je dit soort (nietszeggende) controles niet nodig. Zonde van de mankracht/energie die ze hier in steken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida