Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schokken voor vliegtuigpassagier !
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Schokken voor vliegtuigpassagier !
Het is toch geen 1 april ? (staat welliswaar in de Telegraaf, maar het moet toch niet gekker worden)
Schokken voor vliegtuigpassagier in VS
Technici van het Amerikaanse Department of Homeland Security storten zich op de ontwikkeling van een ‘taserband’ die in de toekomst wellicht gedragen moet worden door vliegtuigpassagiers. Mocht het plan slagen, dan dragen reizigers de band vanaf het inchecken tot het uitstappen.
De zogenaamde 'Safety Bracelet' dient onder meer als ticket, boarding pass, bevat een GPS-tracker en zelfs een taser... Vliegtuigpersoneel kan die taser inschakelen op het moment dat een passagier een bedreiging vormt voor de veiligheid.
Deze krijgt dan een schok die zo heftig is dat de persoon in kwestie voor enkele minuten uitgeschakeld wordt.
Internationale instanties en burgerrechtenorganisaties hebben inmiddels hun afschuw over het plan uitgesproken. Zo vrezen internationale luchtvaartmaatschappijen een sterke afname van reizigersaantallen, mocht de Amerikaanse staat het plan doorvoeren.
ACLU, voorvechter van mensenrechten, noemt het plan als ‘afschrikwekkend’ en passend binnen de koers die de Amerikaanse overheid kiest in de discussie omtrent veiligheid en privacy.
Schokken voor vliegtuigpassagier in VS
Technici van het Amerikaanse Department of Homeland Security storten zich op de ontwikkeling van een ‘taserband’ die in de toekomst wellicht gedragen moet worden door vliegtuigpassagiers. Mocht het plan slagen, dan dragen reizigers de band vanaf het inchecken tot het uitstappen.
De zogenaamde 'Safety Bracelet' dient onder meer als ticket, boarding pass, bevat een GPS-tracker en zelfs een taser... Vliegtuigpersoneel kan die taser inschakelen op het moment dat een passagier een bedreiging vormt voor de veiligheid.
Deze krijgt dan een schok die zo heftig is dat de persoon in kwestie voor enkele minuten uitgeschakeld wordt.
Internationale instanties en burgerrechtenorganisaties hebben inmiddels hun afschuw over het plan uitgesproken. Zo vrezen internationale luchtvaartmaatschappijen een sterke afname van reizigersaantallen, mocht de Amerikaanse staat het plan doorvoeren.
ACLU, voorvechter van mensenrechten, noemt het plan als ‘afschrikwekkend’ en passend binnen de koers die de Amerikaanse overheid kiest in de discussie omtrent veiligheid en privacy.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Schokken voor vliegtuigpassagier !
Dan gaan we maar met de boot, ik neem aan dat het een echt Telegraaf verhaal is, en zo niet ,dan hoop ik dat dit plan nooit door de Amerikaanse senaat komt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Men moet maar eens per ongeluk op het knopje duwen... 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat een belachelijk verhaal zeg!
Inderdaad, iemand zal maar per ongeluk op een knopje drukken of nog erger, het apparaat heeft een storing en zorgt dat iedereen een paar minuten black out ligt...
Nou ja, dit is echt vreemd.
Inderdaad, iemand zal maar per ongeluk op een knopje drukken of nog erger, het apparaat heeft een storing en zorgt dat iedereen een paar minuten black out ligt...
Nou ja, dit is echt vreemd.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ook in de krant het laatste nieuws in Belgie staat dit .
Groetjes,
Carine
Carine
oh, wat cool!! Vooral voor die vervelende kinderen! Gewoon een paar schokjes geven en het is weer rustig aan boord. Kan vast op applaus rekenen van de overige passagiers.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmm... Misschien kan ik dan op die manier wel even m'n ogen dichtdoen - eindelijk slapen in het vliegtuig!Deze krijgt dan een schok die zo heftig is dat de persoon in kwestie voor enkele minuten uitgeschakeld wordt.

Maar jeetje wat een onzin - zoiets kan toch nooit serieus bedoeld zijn? Denkt men nu echt dat dit erdoorheen zal komen? Nee toch...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Het bedrijf Lamperd Less Lethal. Scroll naar beneden voor meer info.
het promo-filmpje staat op Youtube, die op de site zelf werkt niet meer.
Nog meer, ook Ron Paul.
het promo-filmpje staat op Youtube, die op de site zelf werkt niet meer.
Nog meer, ook Ron Paul.
Ik denk dat de Telegraaf weinig nieuws had vandaag, want dit is al maanden lang bekent. Er wordt naar gekeken, maar ik denk niet dat er ooit iets van zal komen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Het zou mij niet verbazen als het waar is.Ruud2004 schreef:Het is toch geen 1 april ? (staat welliswaar in de Telegraaf, maar het moet toch niet gekker worden)
In de luchtvaart lijkt de klant steeds meer ondergeschikt te worden aan andere belangen.
En wie wil vliegen zal steeds meer moeten op offeren of meer betalen.
Neem bv. al de gegevens die de U.S wil hebben voor jij op het vliegtuig stapt.
Onder het mom van "terrorisme dreiging" kunnen ze en hoop verkopen, en de burger slikt dat allemaal maar.
Zo'n elektrische schrikband zal wel als een goed alternatief of aanvulling op air-marshalls worden gezien.
Ach, de pakhuizen liggen vol met ideeen en prototypes van van alles en nog wat die nooit ingevoerd zijn.Ruud2004 schreef:Technici van het Amerikaanse Department of Homeland Security storten zich op de ontwikkeling van een ‘taserband’ die in de toekomst wellicht gedragen moet worden door vliegtuigpassagiers.
Maar lijkt me wel iets dat in het gevangenis wezen handig zou kunnen zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Stond gisteren ook in de Washington Post, de Telegraaf was dus niet de enige met weinig nieuws.Joke schreef:Ik denk dat de Telegraaf weinig nieuws had vandaag, want dit is al maanden lang bekent. Er wordt naar gekeken, maar ik denk niet dat er ooit iets van zal komen.