Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders in Michigan.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door olavski »

FrankW schreef:De sneeuw en kou begint zo langzamerhand te vervelen en de lente is nog niet dichtbij.
Maar nu wel. :bump: :mrgreen:

Ik heb het zwembad al een 1.5 maand open. Het valt me op dat tot nu toe de zomer erg goed te doen is, wel warm maar vorig jaar was het vaak een stuk benauwder. En als ik ergens niet tegen kan ......

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
FrankW

Bericht door FrankW »

Het afgelopen 4th of July weekend was inderdaad prachtig. Ik heb geen zwembad maar Lake Michigan een Torch Lake zijn slechts op een steenworp afstand verwijderd. Ik kan me nog steeds verbazen dat het water zo ongeloofelijk helder is en dat je de bodem op 10 meter diep (of meer) nog kunt zien.

Het noorden van Michigan is over het algemeen wat koeler en gelukkig nog niet veel drukkende warme dagen gehad.

Up North Michigan in de zomer is nog steeds het mooiste stukje Amerika als je van watersporten, natuur, rust, fietsen, hiken, motor rijden etc houdt.

Afbeelding

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hoe warm is het water van het meer?
FrankW

Bericht door FrankW »

Lake Michigan in de ondiepere gedeelten is nu denk ik zo rond de 20C dus heel aangenaam. Torch Lake is altijd iets kouder maar nog steeds prima om the zwemmen en windsurfen. De beste periode is van midden Juni t/m begin September. lake Superior is altijd behoorlijk koud en ik heb er ook maar een paar keer iets van 10 minuten gezwommen.

Afbeelding
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ik moet als ik eerlijk ben nog steeds eens in de UP gaan kijken, heb nu toch vaak de gedachte 'dat komt ooit wel'. Ben ook niet echt een reizer zeg maar, ik vind als ik het thuis fijn heb als heel snel goed.

dus dat komt ooit nog wel .;)

Mijn eigen Lake Michigan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heerlijk, hoor, zo'n zwembad in de tuin! Het is dat het buurtzwembad bij ons vrijwel aan de overkant ligt, anders zou ik dat ook willen. Het viel met trouwens uit de lucht te zien van Chicago op, hoeveel mensen zwembaden in de tuin hebben daar. Dat verwacht ik eigenlijk altijd meer in de zuidelijkere regionen. Michigan is ook een prachtstaat, ben het helemaal met jullie eens!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Over die zwembaden, daar stond ik eerst ook van te kijken. Heel veel mensen in MI hebben er eentje terwijl je er toch maar maximaal zo'n 4 maanden van kan genieten zonder verwarming.

Hier een luchtfoto van de buurt waar ik woon:

Afbeelding

Vrij veel zwembaden terwijl dit niet echt een upper class wijk is. ;)

love
Amerika-newbie

Bericht door love »

Hoi Allemaal!

Ik woon zelf sinds kort in Michigan - ik werd verliefd op een Amerikaan en sindsdien is de rest history ;) Ik wacht nog steeds op mijn visum, en in de tussentijd mag ik niet reizen. Een dezer weken zal ik een brief krijgen voor een interview.. Hoe ging dit bij jullie? Kregen jullie ook een interview, of is dit alleen als je partner Amerikaans is? En wat vragen ze allemaal? Eigenlijk maak ik me er helemaal niet druk om hoor, ze hebben geen enkele reden om mijn visum te ontzeggen. Ik las veel over Holland, MI. Voor ons is het een stukkie rijden, we wonen in Wayne County, in de Canton/Novi regio. Ik ben er wel nu twee keer geweest, en de tweede keer was het idd minder leuk. Het is allemaal net een beetje, TE. De downtown area vind ik wel weer erg leuk.
Ik zou het erg leuk vinden om in contact te komen met Nederlanders die bij mij in de buurt wonen, ik vind het erg moeilijk om vrienden te maken, en gek genoeg mis ik Nederland zo nu en dan toch nog behoorlijk. Zijn er hier ook mensen in hun 20s? Wij gaan over een paar uur zodra mannetje terug is van werk kamperen aan Lake Charlevoix, op de Young State Park campground. En binnenkort gaan we(labor day) een lange week naar de UP naar de 'Porkies'.
Ik kijk er echt ontzettend naar uit, wonen in Michigan heeft me een echt buitenmens gemaakt.. kayaken, jetskien, zwemmen, wandelen. Ze zeggen dat de Porcupine Mountains een van de mooiste gebieden in the midwest is.. :)

Ik hoop dat iemand reageert,

liefs, love (haha)
FrankW

Bericht door FrankW »

love schreef:Wij gaan over een paar uur zodra mannetje terug is van werk kamperen aan Lake Charlevoix, op de Young State Park campground. En binnenkort gaan we(labor day) een lange week naar de UP naar de 'Porkies'.
Ik kijk er echt ontzettend naar uit, wonen in Michigan heeft me een echt buitenmens gemaakt.. kayaken, jetskien, zwemmen, wandelen. Ze zeggen dat de Porcupine Mountains een van de mooiste gebieden in the midwest is.. :)
Ik werk in Boyne City en dat is 5 minuten van Young State Park vandaan. Ik rij er altijd regelmatig langs als ik naar huis ga.

Michigan is een geweldige staat voor buiten activiteiten, zeker als je van sneeuw houdt. Ik ga regelmatig naar de U.P. (kamperen en zo) en ik krijg er nooit genoeg van.

Veel plezier met kamperen!
sanjadroomt
Amerika-newbie

Bericht door sanjadroomt »

Halllllooooooooooo!!

Ik kom jullie over 3 weekjes voor een jaartje in Michigan vergezellen!! Gister mijn J1 visum gekregen, waarmee ik voor 1 jaar kan werken. Jeujjj
love, ik ben ook in de 20s, weliswaar achterin, namelijk 27, maar qua geest en humor zit ik meer tegen de 22/23 volgens mijn vriend ;-) Hij is Canadees, 30, woont in Royal Oak en ik ga dus voor een jaartje bij hem wonen! Ik heb hier al eerder op toeristenvisum 3 maanden lang gewoond, scriptie geschreven en al wat vrienden gemaakt, allemaal tussen 25-35 dus als je wilt meeten, doen we dat gewoon!

Ik houd van feestjes organiseren, dus zal ik anders na mijn aankomst eens een avondje borrelen inplannen? Wie is erbij??

groetjes!
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Hey, another one.

Love, vrienden maken gaat voor de een wat makkelijker dan de ander. Ik voelde me meteen thuis omdat ik ook meteen actief mee ben gaan doen met softball, baseball etc. Nederland mis ik alijd wel af en toe, hoort er ook gewoon bij. 't Zou eerder gek zijn als je Nederland niet zou missen. ;)

en sanjadroomt, welkom in een van de meest rigoreuze klimaten van de VS. :) Warme zomers, koude winters.

FrankW

Bericht door FrankW »

olavski schreef:welkom in een van de meest rigoreuze klimaten van de VS. :) Warme zomers, koude winters.
Het eerste jaar moest ik behoorlijk wennen aan de kou en sneeuw. Ook de warme en vochtige zomers was iets anders wat je normaal als Nederlander niet aan gewent ben. Maar ik zou het niet meer in willen ruilen voor zomers met veel regen en kwakkel winters. Ik vindt het altijd grappig als heel Nederland plat ligt als er 5 centimeter sneeuw valt. Waar ik woon hebben veel "lake-effect" sneeuw en alles minder dan een voet sneeuw is slechts een "dusting". Er kan af en toe een voet sneeuw in een uur vallen. :D Geweldig!
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Aan de andere kant, ik hou van de winter. Ik vind de zomer leuk ........ voor twee maanden. Geef mij maar de herfst, winter en lente. ;) Ik geef ook weinig om zon, ja in de winter is het leuk maar bewolkte dagen vind ik ook erg prettig.

Nu is het lekker, 's nachts is het al rond de 40F.

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben zelf geen sneeuw liefhebber, ik hou van warmte en zon. Maar deze zomer was het wel erg vervelend warm. Erg benauwd hier in Lansing. De UP was een stuk beter toen ik er was (eind juli). Daar koelde het 's avonds af. Hier 'beneden' hadden we tot op twee dagen geleden nog elke nacht de A/C nodig.

* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Zie tevens: Het quoten (citeren) van andere berichten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik heb geeneens A/C in mijn huis aangezien het hier boven in Michigan nooit erg warm wordt. Er zijn maar een paar dagen geweest waar het misschien wel lekker zou zijn geweest. Ook zijn er hier zoveel meren in de omgeving dat er altijd wel een koele wind is.

Aanstaande Labor Day weekend camperen bij Lake Superior in the UP. (Muskallonge State Park). De vooruitzichten zijn zo rond de 70F overdag en zon, 55F 's nachts. Perfect! :D

Ik heb net mijn huis verkocht wat te koop stond voor ruim 3 jaar. Weer een hele verhuizing achter de rug dus ik ben wel een beetje aan een korte vakantie toe.
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Ik ben gisteren bij de tweede "Dutch borrel" geweest...we hebben een groepje van 15 Nederlanders die in Detroit Metro/SouthEast Michigan wonen. Was erg gezellig en er zijn plannen om dit op regelmatige basis te doen.

Als je interesse hebt om er de volgende keer ook bij te zijn, laat het me dan even weten...zodra de volgende datum bekend is stuur ik je de uitnodiging door.
9k.semi
Amerika-ontdekker

Bericht door 9k.semi »

Hoi beste mede Nederlanders,

mijn vriendinnetje woont in Michigan vlakbij Detroit (West bloomfield). Ik wil graag immigeren maar weet niet goed waar ik
start. Heb 5 jaar ervaring als grafisch ontwerp met leuk portfolio. Wellicht kan ik werken als talk? Heeft iemand tips?
Heeft iemand de bevoegdheid me naar Amerika te krijgen? Twijfel niet en grijp je kans, ik werk hard haha.

Hoor ERG graag tips en opmerkingen om me verder te helpen.
Vast dank!

gr. Marcel
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Hoe serieus is het met je vriendin? Hebben jullie trouwplannen? Want dat zou de eenvoudigste manier zijn om legaal Amerika binnen te komen.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
9k.semi
Amerika-ontdekker

Bericht door 9k.semi »

Het is wel heel erg serieus met mijn vriendin. En inderdaad zou dit een mooi mogelijkheid zijn om binnen Amerika te wonen. Ik leg me persoonlijk liever
nog niet gelijk vast omdat ze nog (te) druk met school is, bovendien zou ik me nog compleet moeten vestigen. Ik heb al aardig de kans gekregen om haar goed
te leren kennen maar wil toch liever eerst volledige zekerheid.
vso1
Amerika-newbie

Bericht door vso1 »

Ik woon niet In mI maar mijn vader woont in Grand Blanc MI (spreekt gewoon NL)

leuk dat er wat foto's staan van die "kou" lol als NL mogen we blijzijn met 30cm sneeuw ..
kruidnoten(pepernoten) zal ik ook een zak van meenemene naar de states .. LOL ..
en chocolade letters .. goed idee

nu weet ik niet of ik wel naar Holland MI wil als ik zelf overkom :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer