Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hoosier
Amerikafan

Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Bericht door Hoosier »

Ik had hier ook al aangedacht, maar ik wist niet zeker of ze je bij de "rode" uitgang ook volledig controleren. Blijkbaar was dat in jullie geval niet zo. Misschien dat ik de situatie gewoon even inschat tijdens het wachten op mijn baggage en dan daar wel besluit of ik door rood of groen ga.

Ik kom overigens aan in Brussel ipv Amsterdam. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar loopt daar dan ook Nederlandse douane rond?
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

brendalee schreef:wij zijn op 27 mei teruggekomen, na 25 dagen Florida....
Vorig jaar werden wij er door de douane in Düsseldorf uitgepikt, dus nu zijn wij vrijwillig door "rood" gegaan. We hadden voor ongeveer $ 1100 aan rekeningen verzameld, resultaat : koffers werden niet eens nagekeken, na het betalen van 47,12 € mochten we gewoon verder lopen.
Een aantal mensen die ook naar "rood" gingen, een koppel na ons had voor $ 650 aan kleding, die mochten gewoon verder lopen...
In het vervolg nemen wij "rood", dat is een pak minder stress.
Even samenvattend: bent u deze keer ook weer via dusseldorf gevlogen? En als ik dus goed begrijp heeft u de bonnetjes ter waarde van 1100 $ laten zien en daar maar 47 euro aan douane kosten moeten betalen? dat is niet de moeite, waarop zijn de kosten berekend? En wat is rood? is dat de plek waar je door moet als je iets aan te geven hebt? Dus met andere woorden jullie geven 1100$ aan en moeten betalen en andere mensen geven 650$ aan en hoeven niet te betalen?
sorry dat ik uw verhaal niet volledig snap. Wij vliegen ook via dusseldorf en willen natuurlijk ook gaan shoppen.........
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Je mag natuurlijk 175 euro belastingvrij pp invoeren. Dus dat is ongeveer 550 dollar belastingvrij. Over restant nog ongeveer 20% betalen, is ongeveer 110 dollar, dus ongeveer 70 euro. Met je 650 dollar zit je dan op randje zou ik zeggen. Klopt 'ongeveer' :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
brendalee
Amerika-newbie

Bericht door brendalee »

Karin,
we zijn weer via Düsseldorf gekomen en hebben effectief voor ongeveer 1100 $ bonnetjes bewaard. Met rood wil ik zeggen, de uitgang waar staat dat je dingen aan te geven hebt. We hebben eerst gewoon gezegd dat we voor dit bedrag gekocht hadden en werden gevraagd de bonnetjes boven te halen. Na een eerste blik kwam de vraag van de douanier "Bijna allemaal kleding?", ja, kleding en auto-onderdelen. Dan begon de douanier te rekenen en stelde vast dat we net een paar € onder de grens van 700 € zaten, wat wil zeggen dat je wel invoerrechten moet betalen maar geen BTW. Van dat bedrag werd dan het vrijbedrag van 2 x 175 € afgetrokken, op de rest moesten we dan 13,5 % invoerrechten betalen, 47 €!
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Hoe vertel je de douane dat je je laptop of ipod al tijdens een eerdere trip gekocht had?
Kan dat of "niet proberen want je verbrand je vingers .... ?"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Aankoopprijs laptop ligt boven het toegestane bedrag. Dus die heb je dan al eerder aangegeven en dan moet je dat bewijs laten zien.

IPod: jij bent diegene die de bewijzen moet leveren, dus dan moet je een aankoopbon kunnen laten zien van die aankoop.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Mijn vraag is van een andere orde. Heb dit topic al doorgespit, maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Op dit moment ligt er sinds 27 juni een pakje voor mij bij de Nederlandse Douane. Dat betekent geheid kosten betalen ... jammer dan, het risico van het "vak" zullen we maar zeggen. Nu weet ik al dat het soms echt weken kan duren voordat de douane het pakje vrijgeeft en dus bezorgd kan worden. Helaas :? ga ik over ongeveer 2 weken op vakantie. Dit pakje wordt waarschijnlijk vervoerd met TNT of iets dergelijks, want de originele vervoerder was USPS. Weet iemand of de kosten direct aan de deur betaald worden of ,net zoals bij Fedex en UPS, met een rekening achteraf? Mijn buren nemen wel pakjes aan, maar of ze ook voor mij willen betalen?? Ik heb niet eens een flauw idee wat het gaat worden. Ik ben veel te bang dat een overijverige postbeambte het terugstuurt naar Amerika. Baal er vreselijk van en misschien valt het allemaal mee.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ceetje schreef:Mijn vraag is van een andere orde. Heb dit topic al doorgespit, maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Op dit moment ligt er sinds 27 juni een pakje voor mij bij de Nederlandse Douane. Dat betekent geheid kosten betalen ... jammer dan, het risico van het "vak" zullen we maar zeggen. Nu weet ik al dat het soms echt weken kan duren voordat de douane het pakje vrijgeeft en dus bezorgd kan worden. Helaas :? ga ik over ongeveer 2 weken op vakantie. Dit pakje wordt waarschijnlijk vervoerd met TNT of iets dergelijks, want de originele vervoerder was USPS. Weet iemand of de kosten direct aan de deur betaald worden of ,net zoals bij Fedex en UPS, met een rekening achteraf? Mijn buren nemen wel pakjes aan, maar of ze ook voor mij willen betalen?? Ik heb niet eens een flauw idee wat het gaat worden. Ik ben veel te bang dat een overijverige postbeambte het terugstuurt naar Amerika. Baal er vreselijk van en misschien valt het allemaal mee.
Valt van transporteur tot transporteur af, maar meestal heb ik toch direct aan de deur of bij afhaling op de zetel moeten afrekenen.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

TNT moet je aan de deur betalen,kan je je buren geen geld geven,of met je bezorger regelen dat hij het op het postkantoor afgeeft?

Anders heb je idd kans dat het retour gaat,na een aantal mislukte pogingen.
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Let wel op.

Je mag inderdaad 175pp invoeren, maar je mag als je met meer personen reist niet alles bij elkaar optellen.
Tevens is het zo dat wanneer je iets voor 180 euro wil invoeren, over het totaal bedrag invoerrechten moet betalen. (Dus niet alleen voor die 5 euro!)

Tenminste volgens de officiele regels.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

@ Pete.Z & Veusy: bedankt voor jullie reactie ... ik heb nog even dus ik hoop dat het nog komt voor de vakantie, maar anders moet ik idd wat regelen met de buren. Jammer is alleen dat ik geen idee heb hoeveel het zal gaan kosten.
aanvulling 10 juli: Paniek om niks ... heb vandaag helaas de postbode gemist, maar komt morgen mijn laarzen brengen en er staat niet op dat ik moet betalen. Ik ben heel erg opgelucht. :D
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Rmnd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Hallo allemaal.
Ik heb niet alle 10 de pagina's van dit topic door gelezen dus sorry als het al besproken is .....
Wij mogen over 2,5 eindelijk weer richting de States.
Ik neem nogal wat apparatuur mee, word hier dan niet moeilijk over gedaan bij de doune (vertrek of terug)?
Ook heb ik een verzoek gehad om een Ipod te kopen.
Ik heb er zelf ook al 1, als ik die nieuwe gewoon uit zn verpakking haal en muziek erop zet moet er toch probleem zijn?
Of ligt het toch allemaal wat ingewikkelder? :roll:
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je beter eens de vorige pagina's toch leest... ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zoals Kastelke zegt zijn deze dingen vrijwel allemaal besproken :)
Rayes schreef: Ik neem nogal wat apparatuur mee, word hier dan niet moeilijk over gedaan bij de doune (vertrek of terug)?
Bij laptops e.d. kunnen ze je vragen om de bon. Als je die niet hebt krijg je de boete, die kan vervallen als jij de bon kan brengen om te laten zien dat het apparaat in NL is gekocht.
Ook heb ik een verzoek gehad om een Ipod te kopen.
Ik heb er zelf ook al 1, als ik die nieuwe gewoon uit zn verpakking haal en muziek erop zet moet er toch probleem zijn?
Of ligt het toch allemaal wat ingewikkelder? :roll:
De bewijslast ligt bij jou, niet anders om. Jij moet kunnen aantonen waar de iPod gekocht is. Daarnaast kunnen ze aan het serienummer vrij makkelijk zien waar de iPod gekocht is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rmnd
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Heb dan toch maar even alle pagina's door gelezen :wink:
Ik neem gewoon mee wat ik mee wil nemen kwa eigen apparatuur, en stop gewoon kopietjes van het aankoop bedrag
in mn handbagage.
Heb ik en geen gezeur en loop ik met een gerust hart die douane beamte te gemoed tegen die tijd :lol:
Of ik dan nog wel een Ipod aanschaf voor een ander weet ik niet.....
Wil zelf ook wel het een en ander aanschaffen, en met een Ipod kom je al gauw aan de 175 :!:
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
mspelten
Amerika-newbie

Bericht door mspelten »

Als je naar de USA gaat en je bent van plan om zaken mee te nemen boven de 175 euro kun je daar bij het plannen van je reis al rekening mee houden. Je moet gewoon een reis zoeken met een tussenlanding in Europa. Zo vloog ik ooit vanuit Dusseldorf via Madrid naar Miami maar ook vanuit Amsterdam via Londen naar Orlando hetzelfde effect. Bij terugkomst kom je dan namelijk niet vanuit de USA maar vanuit Spanje of Londen. Europe dus. Elke keer kom ik aan in een aankomsthal waar helemaal geen douane is.

Je koffer krijg je pas in Amsterdam terwijl je in Spanje of Engeland al door de douane gaat. Europa in dus. Geen controles. Ik heb dat elke keer en het zou best eens foutr kunnen gaan. Vooralsnog werkt deze truc prima.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Elke keer kom ik aan in een aankomsthal waar helemaal geen douane is
Tja, toevallig hebben wij dat ook gehad op onze laatste vluchten uit de USA. Zelfs vanaf Newark en laatst ook vanaf Minneapolis.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De laatste keren dat wij aan kwamen op Schiphol, kwam er ook net een risicovlucht aan uit de Antillen.
Bij de bagageband, van die vlucht, was het afgezet met lint en van iedereen daar werd de bagage gecontroleerd.
Er stond dan ook geen douane bij de uitgang.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De eerste en enige keer dat wij alles open mochten maken en een dikke boete betalen kwamen wij op een vlucht via Londen. Een latere keer ivm mond- en klauwzeer met de koffers door de scanner maar daar hing gelukkig geen consequentie aan.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Toen wij vorige maand terugkwamen uit Vancouver stond er ook geen douane in de aankomsthal.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer