Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tijd tussen landing JFK en vertrekken met taxi?
-
- Amerikafan
tijd tussen landing JFK en vertrekken met taxi?
hallo,
we zijn onze NY trip aan het plannen en vragen ons af hoeveel tijd we ongeveer moeten rekenen tussen het landen op JFK en het uitchecken (dus het moment dat we de taxi kunnen nemen richting Manhattan) ?
we landen om 12u20 in JFK... een taxirit is ongeveer 45 tot 60 minuten... kunnen we bv. rond 17u al beginnen rondwandelen? of.. ?
dank je
we zijn onze NY trip aan het plannen en vragen ons af hoeveel tijd we ongeveer moeten rekenen tussen het landen op JFK en het uitchecken (dus het moment dat we de taxi kunnen nemen richting Manhattan) ?
we landen om 12u20 in JFK... een taxirit is ongeveer 45 tot 60 minuten... kunnen we bv. rond 17u al beginnen rondwandelen? of.. ?
dank je
Re: tijd tussen landing JFK en vertrekken met taxi?
Ik denk dat ik het zelf gewoon maar zie.
Er valt denk ik toch niks van te zeggen, ligt aan de drukte, de eventuele vertraging.
Waarom wil je het weten, ik neem aan dat je je tripje niet tot op het uur gaat plannen?
Veel plezier in NY!
Er valt denk ik toch niks van te zeggen, ligt aan de drukte, de eventuele vertraging.
Waarom wil je het weten, ik neem aan dat je je tripje niet tot op het uur gaat plannen?
Veel plezier in NY!
-
- Amerikafan
nee, maar ik hou er gewoon van alles te weten van onze trip zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Het is voor ons de eerste keer NY, we blijven er 4 dagen en dan willen we ook die 4 dagen goed vullen. De rest van de vakantie zal veel minder gestructureerd verlopen (florida), maar NY doen we graag goed gedetailleerd op voorhand.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De tijd die je nodig hebt voor immigrations en customs kan op JFK liggen tussen de 20 minuten en 2 uur, beide hebben we al meegemaakt.
-
- Amerikafan
dank je, Rob
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Denk dat het vooral afhankelijk is van hoe snel je door de immigratiedienst bent. Wij stonden (weliswaar wel op NewArk) binnen het kwartier met bagage buiten, maar een collega stond op JFK na 3 uur nog in de rij voor de immigratie.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Afgezien van de wachttijd bij de douane moet je ook het wachten op een taxi niet onderschatten.
Ik ben een keer met circa 50 minuten vertraging uit IJsland geland op JFK en moest toen nog met de taxi door naar LaGuardia om daar m'n vliegtuig naar Detroit te halen. Ik heb toen expliciet aan de wardens moeten vragen of ik voor mocht omdat ik anders mijn vlucht echt niet had gehaald, maar normaalgesproken sta je daar ook wel een tijdje.
Ik ben een keer met circa 50 minuten vertraging uit IJsland geland op JFK en moest toen nog met de taxi door naar LaGuardia om daar m'n vliegtuig naar Detroit te halen. Ik heb toen expliciet aan de wardens moeten vragen of ik voor mocht omdat ik anders mijn vlucht echt niet had gehaald, maar normaalgesproken sta je daar ook wel een tijdje.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Afgelopen juni landen we op JFK om 15:15 uur, en we stonden met de koffers in de hal om 15:45, het ging allemaal erg snel, we vlogen wel BC, dus we waren als één van de eersten het vliegtuig uit en bij immigrations, daar werden we uiterst vriendelijk en snel geholpen en ook de koffers kwamen heel snel op de band.(in de VS werkt het priority label altijd perfect)
We hadden vooraf een auto geregelt bij http://www.carmellimo.com/, en na een telefoontje kregen we instructies waar de auto stond, en binnen 5 minuten waren we onderweg naar Manhattan, het was wel spitsuur dus erg druk en files en om ongeveer 17:15 uur waren we in de hotelkamer.
Ik weet niet wat een taxirit naar Manhattan kost, maar de auto koste $ 40 dollar, en $ 5 tol voor de tunnel naar Manhattan, we hebben $ 50 dollar ($ 10 fooi) betaald aan de chaufeur gewoon met de creditcard, ik zou het een volgende keer weer zo doen, je hoeft dan ook niet te wachten op een taxi.
Harry
We hadden vooraf een auto geregelt bij http://www.carmellimo.com/, en na een telefoontje kregen we instructies waar de auto stond, en binnen 5 minuten waren we onderweg naar Manhattan, het was wel spitsuur dus erg druk en files en om ongeveer 17:15 uur waren we in de hotelkamer.
Ik weet niet wat een taxirit naar Manhattan kost, maar de auto koste $ 40 dollar, en $ 5 tol voor de tunnel naar Manhattan, we hebben $ 50 dollar ($ 10 fooi) betaald aan de chaufeur gewoon met de creditcard, ik zou het een volgende keer weer zo doen, je hoeft dan ook niet te wachten op een taxi.
Harry
-
- Amerikafan
dank je voor de tip!Harry schreef: We hadden vooraf een auto geregelt bij http://www.carmellimo.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2992 Weergaves
-
Laatste bericht door Roning
-
- 3 Reacties