roelroel77 schreef:Hoover Dam (alleen overheen rijden een een fotootje maken, meer schijnt er niet te beleven te zijn)
Ik ben het hier dus totaal niet mee eens, als je geintereseert bent in grote indrukwekkende bouwwerken, mag je de hooverdam niet missen, er zijn een aantal tours te maken waarbij je tot in de dam bij de generatoren komt, tevens sta je dan buiten onderaan de dam, en geloof me van beneden af is het nog veel indrukwekkender dan van boven. Ik begrijp dat je er zelf nog nooit geweest bent, en vind het dan ook een beetje vreemd om een advies of een mening te krijgen, van iemand die daar in mijn ogen niet over kan oordelen.
Als het je interesse niet heeft, is inderdaad een fotootje maken wel voldoende, maar er is wel degelijk veel meer te beleven, en voor de mensen die het we interreseert zeker een bezoek van een aantal uur waard.
roelroel77 schreef:Hoover Dam (alleen overheen rijden een een fotootje maken, meer schijnt er niet te beleven te zijn)
Ik ben het hier dus totaal niet mee eens, als je geintereseert bent in grote indrukwekkende bouwwerken, mag je de hooverdam niet missen, er zijn een aantal tours te maken waarbij je tot in de dam bij de generatoren komt, tevens sta je dan buiten onderaan de dam, en geloof me van beneden af is het nog veel indrukwekkender dan van boven. Ik begrijp dat je er zelf nog nooit geweest bent, en vind het dan ook een beetje vreemd om een advies of een mening te krijgen, van iemand die daar in mijn ogen niet over kan oordelen.
Als het je interesse niet heeft, is inderdaad een fotootje maken wel voldoende, maar er is wel degelijk veel meer te beleven, en voor de mensen die het we interreseert zeker een bezoek van een aantal uur waard.
Harry
Ik ben het helemaal met Harry eens.
Mijn vrouw en ik hebben de tour in de Hoover Dam afgelopen september gedaan en dat was erg de moeite waard. Wij zijn echter niet onderaan de dam naar buiten geweest. Ik kreeg het idee, dat dat helemaal niet meer gedaan wordt.
Vooral als je geïnteresserd bent in techniek en architectuur is dat bijzonder interessant en indrukwekkend. Het spreekt nog meer aan, als je al eens een film gezien hebt over de Coloradorivier en de bouw van deze dam.
Bovendien kan je een bezoek brengen aan het bezoekerscentrum (uitleg over de constructie van de dam) en een uitkijkplatform (uitzicht op dam en Coloradorivier richting Black Canyon = zuidzijde). Op straatniveau zijn er een aantal displays en monumenten te bekijken. Ook is er nog een souvenirwinkel en men kan er iets te eten en te drinken kopen.
Wij hebben de tour voor 9-11-2001 gedaan, de tours zijn daarna misschien wel aangepast, maar ik meen te lezen op de website dat bij de meest uitgebreide tour van $ 30, oa. het "Penstock viewing" platform zit, dit platform staat op één van de vier pijpen waar het water doorheen stroomt, tevens kom je bij deze tour ook door de "inspection galleries", deze gaan dus dwars door de dam.
Nu ik er weer wat over lees heb ik erg veel zin om dit jaar maar weer eens de dam te gaan bekijken, we zijn toch 5 dagen in Las Vegas, misschien moeten we ons maar een dagje losmaken van de gokkasten.
Harry schreef:Wij hebben de tour voor 9-11-2001 gedaan, de tours zijn daarna misschien wel aangepast, maar ik meen te lezen op de website dat bij de meest uitgebreide tour van $ 30, oa. het "Penstock viewing" platform zit, dit platform staat op één van de vier pijpen waar het water doorheen stroomt, tevens kom je bij deze tour ook door de "inspection galleries", deze gaan dus dwars door de dam.
Nu ik er weer wat over lees heb ik erg veel zin om dit jaar maar weer eens de dam te gaan bekijken, we zijn toch 5 dagen in Las Vegas, misschien moeten we ons maar een dagje losmaken van de gokkasten.
Ik heb de tour (waarbij je buiten komt) in 2000 ook gedaan. Vond het ook erg interessant en leuk. Ik houd ook wel van dat soort bezienswaardigheden. In 2006 heb ik ook een tour gedaan en toen kwamen wij inderdaad niet meer buiten. Dat vond ik toen een gemis. Als er nu echter weer een tour is waar je wel buiten komt en die ook nog uitgebreider is, moet ik er ook maar weer eens heen.
We worden zo toch wel heel nieuwsgierig naar dit geweldige bouwwerk. En hebben inderdaad het bouwen ervan al diverse malen op Discovery Ch. gezien. Alsook de bouw van de nieuwe brug ernaast.
Lijkt ons echt imposant daar!
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Die nieuwe brug, hoog boven Hoover Dam is nog niet klaar. De wegen zijn al wel aangelegd. Om de dam goed te zien zou je een toer moeten maken. Daar zijn zowel negatieve als positieve reacties op de USA forums (logisch, van "indrukwekkend" tot een "tourist trap"). Eerlijk gezegd vonden wij het bij Hoover Dam erg druk tijdens ons laatste bezoek en dat was nog maar in november. Het doorgaande verkeer wordt ernstig belemmerd door een enorme stroom bezoekers die de weg oversteekt. Van de uitzichten op de dam zijn en waren wij niet onder de indruk. Wat dat betreft is een bezoek aan die net zo grote dam, Glen Canyon Dam, in Page aan te bevelen maar ik dacht niet dat dat op jullie route lag. Parkeren in de parkeergarage aan de Nevade zijde kost geld, aan de Az zijde is vrij (geen parkeergarage) Er zijn nogal wat veiligheidscontroles na 9/11 vooral voor RV's. Vrachtwagens mogen niet over de dam.
Als je Hoover Dam bezoekt zou ik eerst eens het eea lezen over de historie van deze megaconstructie.
Veel plezier.
Yeehaw.
Bestaat er een lijst van Hotels die Road Bear langs gaat om klanten op te halen in Las Vegas? Of een route die ze rijden?
Zo kunnen we proberen een beetje in de buurt daarvan een hotel te boeken.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Mooie route maar ik zou 1 ding aanpassen. Ik zou beginnen in SF en eindigen in LV. Heeft meerdere redenen:
- SF is een directe vlucht, waardoor minder kans op vertraging of zoekraken bagage, LV is met tussenlanding.
- ivm jetlag ben je 's ochtends vroeg wakker en lig je er 's avonds op tijd in. Ideaal voor een stad te bezoeken maar niet zo leuk in LV waar het leven 's avonds begint.
- Het is zo'n leuke afsluiter van je reis om nog even lekker uit je dak te gaan in LV voor je weer naar huis gaat.
- zitten veel campings in LV vlakbij de camperverhuurmaatschappijen (hoef je niet zo vroeg weg en kun je de camper 's ochtends nog even poetsen) en ze brengen je (volgens mij) naar elk hotel op de strip.
Wij hebben het zo gedaan en het is ons zo heel goed bevallen.
Joycee schreef:Mooie route maar ik zou 1 ding aanpassen. Ik zou beginnen in SF en eindigen in LV. Heeft meerdere redenen:
- SF is een directe vlucht, waardoor minder kans op vertraging of zoekraken bagage, LV is met tussenlanding.
- ivm jetlag ben je 's ochtends vroeg wakker en lig je er 's avonds op tijd in. Ideaal voor een stad te bezoeken maar niet zo leuk in LV waar het leven 's avonds begint.
- Het is zo'n leuke afsluiter van je reis om nog even lekker uit je dak te gaan in LV voor je weer naar huis gaat.
- zitten veel campings in LV vlakbij de camperverhuurmaatschappijen (hoef je niet zo vroeg weg en kun je de camper 's ochtends nog even poetsen) en ze brengen je (volgens mij) naar elk hotel op de strip.
Wij hebben het zo gedaan en het is ons zo heel goed bevallen.
groetjes, Joycee
Daar zit wat in, maar de boel omzetten gaat niet meer:
Harry-Carla schreef:Kleine update.
We hebben vrijdag de vluchten geboekt. :dance: Dus nu de rest nog regelen.
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Wij kregen te horen van de KLM dat onze bagage 'doorgelabeld' zou worden en dat we bij de overstap dan de bagage niet zelf hoeven te trasporteren naar het andere toestel.
Nu vliegen we met NW dus dat zal niet anders zijn denken wij want KLM-boekers zitten in hetzelfde toestel.
Maar, we horen andere verhalen dat ondanks dat we met dezelfde maatschappij doorvliegen, maar met een ander toestel, wij toch op de overstap luchthaven (Detroit) onze bagage zelf moeten verplaatsen.
Heeft iemand recente praktijkervaring te melden over de vlucht van Amsteram-Detroit-Las Vegas met NW??
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,
Harry & Carla
2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Je moet als je Amerika binnen komt altijd je bagage van de band halen en door customs brengen (en eventueel een extra check ondergaan) en daarna weer inleveren bij het grondpersoneel van de airline zodat ze naar je volgende vlucht kunnen.
Ze worden inderdaad doorgelabeld waardoor je ze niet opnieuw in moet checken, alleen afgeven is voldoende.
Meestal moet je niet meer dan 50 meter met je koffers slepen.
Op de terugweg heb je er geen omkijken naar dan zie je ze in Amsterdam pas terug (als het meezit )
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.