Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rolstoel beschikbaarheid

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mbos
Amerika-newbie

Rolstoel beschikbaarheid

Bericht door mbos »

Hallo, nog een paar dagen en dan reizen we af naar California. Een probleem: mijn zoon heeft last van zijn knie, pezen geirriteerd of zo. Foto's laten niets bijzonders zien. Hij zit nu in een rolstoel om rust te krijgen, maar die rolstoel nemen we niet mee.

Vraag: Hebben ze in Amerika ook zoiets als wij hier hebben, waar je een rolstoel kunt huren/halen? Of krukken? Hoe werkt dat als hij daar toch weer meer last krijgt en niet kan lopen?

En is het zo dat in de meeste parken een rolstoel aanwezig is? Ik hoorde dat.

Hoor graag,

Michel
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Rolstoel beschikbaarheid

Bericht door Knabbeltje »

Ik ben nog niet in California geweest maar waar ik kom kun je in elke supermarkt/mall wel een rolstoel krijgen.Sommmige op electriek ,sommige gewoon manueel te bedienen .Meestal vind je ze vooraan in de winkel bij binnenkomen .In de mall kan je ze halen in een bepaald punt die terug te vinden is op hun plattegrond .
Grtjs ,
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Wat is internet/google toch handig

http://www.scootaround.com/

ea
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Als hij krukken gebruik, zou ik ze van hier meenemen.
Hier gebruiken we elleboog krukken, in Amerika heb ik alleen nog maar okselkrukken gezien.
mbos
Amerika-newbie

Bericht door mbos »

Bedankt voor de reacties zover. Heb offerte opgevraagd van rolstoel huur. Thx.

Hamvraag nog steeds: is er daar net zoiets als we hier heben? Dus een kruisvereniging? Waar ga je naar toe als je op medisch gebied hulpmiddelen nodig hebt?
flbc
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc »

Waarom neem je de eigen rolstoel niet mee. Kan gratis mee in vliegtuig. Wij regelen bij inchecken dat eigen rolstoel mee naar de gate mag en krijgen hem na de landing weer bij de gate. Wel bij boeken tickets even melden dat je rolstoel mee hebt.
Gr. Rita
mbos
Amerika-newbie

Bericht door mbos »

Rolstoel mee hebben we onderzocht. Vervoer naar luchthaven niet eenvoudig, we kunnen hem niet meenemen in de auto en we slapen de avond ervoor in een hotel. Besloten dus te kijken wat mogelijkheden ter plaatse zijn, vandaar.

Bedankt voor de tip iig.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

mbos schreef:Bedankt voor de reacties zover. Heb offerte opgevraagd van rolstoel huur. Thx.

Hamvraag nog steeds: is er daar net zoiets als we hier heben? Dus een kruisvereniging? Waar ga je naar toe als je op medisch gebied hulpmiddelen nodig hebt?
Nee, er is geen kruisvereniging. Zoals al eerder vermeld zijn er rolstoelen aanwezig in de malls en winkels en in de parken, anders huur je ze van een bedrijf zoals Scootaround.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mbos
Amerika-newbie

Bericht door mbos »

OK nou ik denk dat ik genoeg weet. Petra en anderen bedankt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als mijn schoonmoeder komt, die wat slecht ter been is, halen we een opvouwbare rolstoel bij Pathways. De verhuur is $65/maand, ook als je korter dan een maand gebruikt betaal je $65. Als je hier in de US verzekerd bent kun je dat bedrag soms weer op de verzekering verhalen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik had het zelfde probleem, een vriendin brak haar enkel voor onze vakantie in Washington DC.
Ik vroeg aan iedereen op het Airport waar ik een kon huren,geen success gehad.
Daar was een drugstore (drogist ?) naast het hotel .
De persoon die daar werkte , vertelde me dat daar was een grote drugstore in de buurt die ze per dag verhuurde.
DE rolstoel was heel erg opvouwbaar en ging op top van de koffers in het baggageruim van een kleine Hyunday.
Good luck.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Petra/VS schreef:
mbos schreef:Bedankt voor de reacties zover. Heb offerte opgevraagd van rolstoel huur. Thx.

Nee, er is geen kruisvereniging. Zoals al eerder vermeld zijn er rolstoelen aanwezig in de malls en winkels en in de parken, anders huur je ze van een bedrijf zoals Scootaround.

Krukken en ook rolstoelen e.d huur je van je health insurance, dat heet 'durable equipment'. Iedere health insurer heeft zo'n afdeling. Ook andere verzorgende apperatuur huur je daar, vaak kosteloos hoor als je een bewijs van de dr. hebt, je kan al dat soort dingen toch niet zelf gaan kopen?

Bij scootaround(gebruik ik ook vaak als ik niet met mijn eigen stoel reis), hebben ze ook reis-rolstoelen die zich makklijk laten opvouwen en achter in de auto kwijt kunt.

Wat de anderen bedoelen met een rolstoel die aanwezig is in winkels etc. die mag je dus niet mee naar huis nemen en je moet maar afwachten of er een beschikbaar is al jij op dat momement in de winkel komt. Wat betreft parken e.d bij sommige kan je er een reserveren voor het genruik in een park maar vaak is het 'first come; first serve' basis. daar kun je dus echt niet op vertrouwen. Ik ben al vaak boodschapen wezen doen dat ik mijn eigen rolstoel niet bij me had en een uur op een andere moest wachten tot die vrij was.

Rolstoelen kun je ook kopen bij de drugstore als je er een nodig hebt.
--
Tink
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tink schreef:
Petra/VS schreef: Nee, er is geen kruisvereniging. Zoals al eerder vermeld zijn er rolstoelen aanwezig in de malls en winkels en in de parken, anders huur je ze van een bedrijf zoals Scootaround.

Krukken en ook rolstoelen e.d huur je van je health insurance, dat heet 'durable equipment'. Iedere health insurer heeft zo'n afdeling. Ook andere verzorgende apperatuur huur je daar, vaak kosteloos hoor als je een bewijs van de dr. hebt, je kan al dat soort dingen toch niet zelf gaan kopen?
Onze health insurance zit in Seattle en heeft geen plaatselijke branche en toen onze oudste krukken nodig had huurden we die van CVS (inderdaad ik was vergeten, dat de drugstores vaak zo'n service hebben, het is alweer een aantal jaren geleden). Daar werden we wel voor terugbetaald door onze verzekering, dat wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Petra/VS schreef:
Tink schreef:
Onze health insurance zit in Seattle en heeft geen plaatselijke branche en toen onze oudste krukken nodig had huurden we die van CVS (inderdaad ik was vergeten, dat de drugstores vaak zo'n service hebben, het is alweer een aantal jaren geleden). Daar werden we wel voor terugbetaald door onze verzekering, dat wel.
Health insures maken vaak gebruik van een andere organizatie, in ons geval, wij hebben Cigna, is dat Apria. http://www.apria.com Apria is landelijk bekend voor het verzorgen van Medical Durable Equipment en levert CPAP toestellen, rolstoelen, nebulizers, producten voor diabetici, maar ook bedden e.d voor langdurige zieken. Eigenlijk alles op het gebied van home care need. Apria heeft dan weer branches in de meeste grote steden. Ik had bv een nebulizer, (ik weet het nederlandse woord niet, inhaler?) nodig voor een nieuw medicijn protocol dat ik volg, het inhaleren van B12 en glutathione. Normaal gesproken zou je die electrische nebulizers misschien zelf kopen(ong. $200) maar mijn dr. schreef een recept en Apria, die in Portland een branch had bracht hem dezelfde dag thuis en zorgt ook voor het onderhoud en nieuwe slangetjes etc. Excellent service.
--
Tink
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer