Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
line
Amerika-ontdekker

Alcatraz

Bericht door line »

Hallo allemaal!

Vandaag hebben wij kaartjes besteld voor de Alcatraz night tour. DWZ dat we 's avonds om 18.40 met de boot vertrekken naar het eiland. Voor ons was dit nog de enige/beste mogelijkheid om Alcatraz te kunnen bezichtigen. Heeft iemand ervaring met deze tour? Ben erg nieuwsgierig...
adrian
Amerika-ontdekker

Re: Alcatraz

Bericht door adrian »

Hi,

In een eerdere forumvraag schreef ik het volgende:

Alcatraz evening tour : we hebben in juni de boot genomen om 10 over 6 pm. Terug heb je de keuze tussen 8.40 en 9.25 pm.
We hadden slecht weer (koud en mistig) dus was er niet zo veel aanleiding om foto's te maken van de Golden Gate Bridge of San Francisco bij avond. Je kunt dat doen vanaf het eiland (waar je voldoende tijd hebt; zeker tussen eerste avondvaart en laatste terugtocht) of op de boot. De boot vaart op de heenweg om het eiland (aanleg is vanuit SF gezien aan de achterzijde) en dat geeft je dus het beste uitzicht op de brug. Terug is het rechtstreeks varen. Wij hebben de eerste mogelijkheid van terugvaren genomen; dat was "bij daglicht" (dus wel koud en mistig).

Wat zou je nog meer willen weten?

Ad
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

alcatraz is iets wat je niet wilt missen als je in san fran bent
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Ochtend, middag of avond, wat maakt het uit.
Het gaat inderdaad om Alcatraz en dat is zeer zeker de moeite waard. Op welk deel van de dag dan ook...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Ik heb gelezen dat je 'savonds dingen krijgt te zien, die je overdag niet ziet.
Klopt dat en zo ja wat?
Wij gaan ook de avondtour van 6.40 maken en ik heb ook gelezen dat de lucht plaats 'savonds dicht is, klopt dat?
Gr. Marian
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

De avondtrips zijn niet beschikbaar op beide dagen dat wij in SF zijn :( Dus ik zal voor de ochtend of middag moeten gaan. Maakt dat nog verschil?
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Pietro
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietro »

Wij hebben einde juni de avondtour gedaan, en konden inderdaad niet op de luchtplaats. Door de rook helaas ook geen beelden van S.Francisco of GoldenGateBridge :| Het was ondanks dat erg knap, de avondtour heeft zijn eigen charme en Alcatraz is gewoon erg de moeite.
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Pietro schreef:Wij hebben einde juni de avondtour gedaan, en konden inderdaad niet op de luchtplaats. Door de rook helaas ook geen beelden van S.Francisco of GoldenGateBridge :| Het was ondanks dat erg knap, de avondtour heeft zijn eigen charme en Alcatraz is gewoon erg de moeite.
Was het toen al donker?

Gr. Marian
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wij hebben hem vanavond gedaan en wij vonden het erg leuk, het was schemerig toen wij aan boord gingen en donker toen wij in San Francisco
aankwamen, wij hebben dus ook foto's van San Francisco met lampjes.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Mart81 schreef:De avondtrips zijn niet beschikbaar op beide dagen dat wij in SF zijn :( Dus ik zal voor de ochtend of middag moeten gaan. Maakt dat nog verschil?
sMorgens heel vaak mist, dus geen/minder zicht op de GGbridge SF en Alcatraz.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Zijn er toevallig nog sites waar je kaartjes met een discount kunt kopen of betaal je altijd full price via http://www.alcatrazcruises.com/ ?
line
Amerika-ontdekker

Bericht door line »

Iedereen voor zover bedankt voor de reacties!

De avond tour is idd niet op elke avond, bij ons kwam het precies goed uit. Verder denk ik niet dat het veel verschil zal maken als ik het zo hoor.
De kaartjes hebben we geboekt bij http://www.alcatraztrips.com, iemand ervaring met deze organisatie?
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Is het perse nodig om vooraf te boeken voor alcatraz ? Wij zijn +/- 3 september in SF, maar weten nog geen precieze datum.

Groeten,
Corné
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

line schreef:De kaartjes hebben we geboekt bij http://www.alcatraztrips.com, iemand ervaring met deze organisatie?
Via de officiële NPS site over Alcatraz (http://www.nps.gov/alca) wordt je voor tickets naar http://www.alcatrazcruises.com gestuurd. Daar staat:
Alcatraz Tickets Facts:
  • We are the official website for Alcatraz Tours to Alcatraz Island
  • We guarantee the lowest prices for Alcatraz tickets
  • Don't be fooled by unauthorized resellers offering Alcatraz tickets at inflated prices—Alcatraz Cruises cannot be responsible for tickets bought from other sources
  • Alcatraz Cruises is the official source for tickets to Alcatraz Island
De prijs voor een ticket via de 'officiële' site voor een evening-tour is $31.50, via alcatraztrips.com $41,50. Da's 25% duurder, een nogal fors verschil als je het mij vraagt.

Ben nog even verder gaan kijken en het lijkt er inderdaad op dat de alcatraztours.com de enige is die een boat-service heeft naar Alcatraz en: "Alcatraz Cruises, LLC is an authorized Concessioner of the National Park Service, Department of the Interior."

Meer info over kaartjes gekocht via andere partijen kun je ook vinden op hun website: http://www.alcatrazcruises.com/website/ ... ckets.aspx. Als ik het zo lees lijkt het er op dat je kaartje gewoon geldig is, maar dat hij alleen duurder is en je vervolgens gewoon met Alcatraz Cruises naar Alcatraz gaat. Zonde :(
Laatst gewijzigd door VanRoyal op 15 jul 2008, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Corné schreef:Is het perse nodig om vooraf te boeken voor alcatraz ? Wij zijn +/- 3 september in SF, maar weten nog geen precieze datum.
Q. How far in advance should I reserve my tickets?

A. As far ahead as possible, up to 90 days. Alcatraz Island is one of San Francisco's most popular attractions and tours frequently sell out a week or more in advance. Tickets are rarely available for same-day sailings. Please select a date in the green area to the left to make your on-line Alcatraz reservations or call 415-981-ROCK (415-981-7625).

Bron: http://www.alcatrazcruises.com/website/ ... purchase03
line
Amerika-ontdekker

Bericht door line »

Thanx 'van Royal"... Beetje stom dat ik niet eerst de vraag gesteld en daarna geboekt heb :banghead:
Kan er nu niks meer aan doen, helaas.

En Corne, zou zeker de kaartjes van te voren boeken! Het is op de dagen zelf alleen mogelijk niet opgehaalde kaartjes te kopen, maar ik zou er niet op rekenen dat die er daadwerkelijk zijn. Wij gaan ook pas in september maar het kan geen kwaad het nu al in te plannen als je toch weet dat je Alcatraz wil zien.
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Op zich heb ik geen probleem om van te voren te boeken, echter heb ik geen idee wanneer wij precies in SF zijn, 2, 3 4 of 5 september.
Enfin we zien wel, ik hoop dan maar dat er iemand zijn kaartjes niet ophaalt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer