Wij moesten USD 10,99 p/dag bijbetalen, incl. Fee, Surcharges en Tax kwam dat uit op USD 15,23 (± EUR 9,60 p/dag). Voor 23 dagen is dat dus ongeveer EUR 221. Voor de Equinox hadden wij EUR 567 betaald. Totaal dus EUR 788. Had ik deze Full Size SUV al in Nederland gehuurd bij Alamo via USAreisen.de dan was ik ruim EUR 1010 kwijt geweest. Een voordeel dus van EUR 222.kastelke schreef:En wat betaal je daar dan voor bij? Is het goedkoper om daar ter plaatse een upgrade te nemen?Coyote schreef: (upgrade genomen naar full size SUV).
Natuurlijk weet je nooit of wij deze auto ook hadden gekregen als wij de upgrade niet genomen hadden. Het blijft een gok. Mijn gevoel zei me dat we anders een Toyota RAV o.i.d. meegekregen hadden. Dat bleek uit de opmerkingen van de medewerker van Alamo toen ik in eerste instantie vroeg welke auto wij mee zouden krijgen. Het blijft een gok. Wij wilden graag een 'grote' SUV dus toch besloten voor de upgrade te gaan en hebben er geen moment spijt van gehad.

Overigens moest ik vooraf ook nog een volle tank betalen. Daar rekenden ze USD 81 voor. Daar schrok ik natuurlijk wel van. Ik wist dat we een tank vooraf moesten betalen maar had hier niet zo snel op gerekend. Toch hebben ze hiervoor niet echt een hogere prijs voor gerekend dan aan de pomp. Als wij tankten was dat meestal tussen de USD 65 en USD 75 (tank was dan nog niet helemaal leeg). De auto hebben wij uiteindelijk met een zo goed als lege tank weer kunnen inleveren. Dus of je de auto nou aan het eind "vol" moet afleveren of een tank vooraf betalen, maakte in dit geval niet veel uit.
In ons geval was het dus goedkoper om ter plekke naar een Full Size SUV te upgraden. Het is wel zo dat ik altijd max. USD 10 tot USD 15 p/d extra voor een upgrade wil betalen. Lukt dat niet dan laat ik het over gaan. Voor mij is de huurauto een belangrijk onderdeel van de reis. Je brengt immers nogal wat uurtjes in de auto door. Dan wil ik graag ook comfortabel rijden en dat mag best wat kosten.
Roland