Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je favoriete Amerikaanse auto?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Joost
Amerika-newbie

Bericht door Joost »

Hallo,

Vraag 1: Zeker en vast :P
Vraag 2: de jaren 70 en eind jaren 60
Vraag 3: Mijn favoriete model is de chevrolet chevelle, echt te gekke wagen!
http://www.mcmullenargus.com/gallery/photos/59305_b.jpg
http://www.mcmullenargus.com/gallery/photos/59438_b.jpg
Maar deze camaro is ook niet verkeerd!
http://www.mcmullenargus.com/gallery/photos/54517_b.jpg
Laatst gewijzigd door Joost op 05 apr 2004, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Anita

Bericht door Anita »

Ik ben niet zo'n auto kenner, maar vooruit...
Toen wij in 1998 in Florida voor 1 dag een auto huurden, kregen we een geweldig mooie Mercury Sable mee. Echt een hele toffe auto!
In 2001 hadden we voor ruim twee weken een auto nodig in Florida en weer bestelden we een Full Size auto. Tot onze teleurstelling kregen we een "doodsimpele" Toyota Camry mee. Het was al 's nachts, dus we hadden geen zin meer om terug naar binnen te gaan en een andere auto te vragen. De Toyota Camry was een zaaaaalige auto, maar als je dan in Amerika bent, wil je eigenlijk toch het liefste een Amerikaanse Bak! Wij wel tenmiste. Voor dit jaar hebben we een SUV besteld bij Hertz. Heeft iemand misschien suggesties voor ons, voor het geval we een voorkeur mogen aangeven? Wij zaten te denken aan een Ford Explorer, ikzelf het liefst een Jeep Grand Cherokee o.i.d.
Maar heeft iemand nog suggesties?

Anita
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Hebben vorig jaar met een Dodge Durango rondgetourd en het jaar daarvoor met een Chevrolet Trailblazer.
Beide waren best wel top maar mijn voorkeur ligt toch bij de Dodge (was ook ietwat ruimer vanbinnen).
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Zie ook de GMC Envoy niet over het hoofd. 8)
Georgia on My Mind
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Heeft iemand misschien suggesties voor ons, voor het geval we een voorkeur mogen aangeven? Wij zaten te denken aan een Ford Explorer, ikzelf het liefst een Jeep Grand Cherokee o.i.d.
Maar heeft iemand nog suggesties?
Er zijn verschillende mogelijkheden, en ook veel verschillende maten SUV's. De Ford Explorers zijn de afgelopen jaren nogal veel in het nieuws geweest vanwege het grote aantal ongelukken dat ermee gebeurt is. Dit bleek later aan de banden te liggen, maar dat heeft mij geen Ford Explorer-fan gemaakt. Er is nu een nieuw model sinds vorig jaar dus dat probleem zou ook uit de wereld moeten zijn nu. Als je echt voor iets Amerikaans zou willen gaan zou ik ook voor een auto kiezen die je niet bij elke Chrysler/Jeep dealer op de hoek in NL ook kunt kopen (Grand Cherokee). Een Chevrolet Tahoe/GMC Yukon is groter dan de Jeep maar geeft wel iets meer USA-feeling. Een maatje groter: Chevrolet Suburban/GMC Yukon XL (heb ik erg veel kilometers in gereden; heerlijke auto!!!), Ford Expedition of Excursion (hééél erg groot).

Meer in het formaat van de Jeep zou ik kiezen voor een van de eerder genoemde auto's (Dodge Durango, Chevy Trailblazer, GMC Envoy) De laatste is iets aparts en is volgens mij ook nog niet zo lang op de markt. Weet je zeker dat je iets rijdt wat je in NL niet snel zal zien.

Er zijn in de USA veel verschillende modellen, dus succes met de keuze!

Haye
Made in Holland
Amerikafan

Amerikaanse bakken.

Bericht door Made in Holland »

Enkele jaren geleden in Louisiana had een ex-collega van mij een GMC sierra (geloof ik). Wat een bakbeest.
Wat mij trouwens leuk lijkt is met een lelijk eendje door de VS te rijden (anti-climax van bigger / greater).

Leon
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

@Texas Cowboy. Met de hoge benzineprijzen momenteel kunnen b.v. de Suburban, Yukon of Expedition voor een flink gat in je budget zorgen. Toch wel iets om rekening mee te houden. :!:

@Made in Holland. De Eend voldoet al jaren niet meer aan de veiligheids- en uitstootnormen die hier gelden. Een beetje truck zou van je Eendje 'roadkill' maken bij een aanrijding. 8)
Georgia on My Mind
Texas Cowboy
Amerikafan

@Texas Cowboy. Met de hoge benzineprijzen momenteel kunnen b.v. de Suburban, Yukon of Expedition voor een flink gat in je budget zorgen. Toch wel iets om rekening mee te houden.
Zit wat in! Toch zijn we als Nederlanders nog erg verwend met de benzineprijzen in Amerika. Ik weet nog dat ik met een Suburban 32 gallon heb getankt voor de prijs waar ik thuis mijn toenmalige Daihatsu Charade niet eens kon voltanken...... En op de lange afstanden haalde ik met de Suburban ook 1 op 9 (voor de Amerikanen: volgens mij iets beter als 21 miles per gallon als ik goed gerekend heb :wink: ). Een Jeep Grand Cherokee doet dat niet veel beter. Nou schijn ik ook een zuinige rijstijl te hebben. Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf of je het ervoor over hebt. Als het niet uitmaakt of het groot of minder groot is als het maar Amerikaans is, kun je beter niet voor de grote gas guzzlers kiezen!

Gr. Haye
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Re: Amerikaanse bakken.

Bericht door Dutch »

Made in Holland schreef:Enkele jaren geleden in Louisiana had een ex-collega van mij een GMC sierra (geloof ik). Wat een bakbeest.
Wat mij trouwens leuk lijkt is met een lelijk eendje door de VS te rijden (anti-climax van bigger / greater).

Leon
Nee, wil je echt apart gaan, dan moet je een Fiat Panda meenemen. Hij zal net niet in je handbagage passen, maar als je er een handvat aan doet kun je toch zeggen dat het je koffer is? :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Texas Cowboy schreef:Als het niet uitmaakt of het groot of minder groot is als het maar Amerikaans is, kun je beter niet voor de grote gas guzzlers kiezen!

Gr. Haye
Het valt mij op dat niemand het over de Hummer heeft. Da's toch wel de ultieme SUV.
OK, 't is absoluut geen zuinige, maar je hebt wél iets aparts! :wink:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Texas Cowboy
Amerikafan

Het valt mij op dat niemand het over de Hummer heeft. Da's toch wel de ultieme SUV.
OK, 't is absoluut geen zuinige, maar je hebt wél iets aparts!
Een Hummer is natuurlijk super! Maar het brandstofverbruik van een Hummer H2 gaat zelfs de Amerikanen wel wat te ver.

De echte Hummer is natuurlijk de eerste versie. Maar dat is met die grote dieselmotor en spartaans interieur niet echt een comfortabele, practische auto! Ik zag laatst op MTV een rapper die van een Hummer I wel iets grappigs had gemaakt. Alles met leer laten bekleden, andere stoelen erin en overal TV-schermpjes en Playstations.........

Lijkt me wel erg gaaf om een keer in de echte Hummer te rijden. Een rondje sturen in een Shelby Cobra lijkt me trouwens ook geweldig.

Wat vinden jullie van het concept voor de nieuwe Cobra? Via de volgende link kun je wat foto's bekijken.
http://www.highresautoimages.com/ford/cobraconcept.html

Hij ziet er wel stoer uit, maar ik vind het een slap aftreksel van de originele Shelby Cobra. Misschien maar net als de New Beetle niet vergelijken met het origineel.....

Gr. Haye
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marcgmp »

Ja Hummer is wel leuk, ik vind de andere full size SUV leuker, maar de

nieuwe lieveling is we de Dodge SRT-10 pick-up :shock:
Ding lijkt me te gek, zal kijken of ik een proefrit kan maken.
M'n vader vind die nieuwe Chevy SSR leuk.
Texas Cowboy
Amerikafan

nieuwe lieveling is we de Dodge SRT-10 pick-up
Ik heb hem al een paar maanden als achtergrond op mn desktop! Het is sinds kort officieel de snelste pickup ter wereld (seriegeproduceerd) Er is gewoon een exemplaar van de productieband gehaald en daar is zonder aanpassingen het snelheidsrecord mee gehaald (ik geloof 247 km/h en nog een beetje).

Lijkt me idd een feest om in te rijden! Ik heb een paar tests van de Chevy SSR gelezen en die auto schijnt nogal tegen te vallen. De auto is veel te zwaar geworden door de maatregelen om hem stijf genoeg te krijgen. De prestaties maken de verwachtingen die geschept worden door het uiterlijk ook niet waar. Hij verkoopt ook nog eens slecht dus dat schijnt een regelrechte misser te zijn geweest.

Gr. Haye
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Marcgmp schreef:Ja Hummer is wel leuk, ik vind de andere full size SUV leuker, maar de

nieuwe lieveling is we de Dodge SRT-10 pick-up :shock:
Ding lijkt me te gek, zal kijken of ik een proefrit kan maken.
M'n vader vind die nieuwe Chevy SSR leuk.
Een foto van de SRT-10 zodat iedereen kan zien waar we het over hebben:

Afbeelding

It's not often that you'll find options costing more than a vehicle's base price. But that's the case with the 2004 Dodge SRT-10. It starts life as a Dodge Ram pickup, with a base price of $22,425. Not bad. But the options that create the mighty SRT-10 tack on another $22,575, for a grand total of $45,795. For that, you get what is currently the fastest truck on the planet. Prices: US $22,425 base; as tested, $45,795.

Source: About.com

Wel ff doorsparen dus. ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Marcgmp »

@ Redneck

Ja weet het. Word wel een beetje misselijk als ik die prijzen zo zie :cry:
Hier in Ned kost hij € 80.245, maar dat is het nederlandse achtelijke beleidt.
Importeren heeft ook geen zin dan betaal je het bedrag als BTW als nog.

Voor wat hij in de VS kost, heb je een redelijke Audi hier, vooral omdat alles hier bijna optie op een auto is.
for a grand total of $45,795
Als dat daar duur is, take a look here, zou ik zeggen. :wink:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Marcgmp schreef:Hier in Ned kost hij € 80.245
Marc, dat is dan toch wél met alle opties mag ik hopen? :shock: Als je dat eurobedrag omrekent naar dollars, dan kun je er hier bijna twee kopen!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Voor mij is de auto een onderdeel van de vakantie in de USA.
Ga binnenkort voor de 2e keer en heb bij ALAMO een luxury car gehuurd (was vorige keer een Buick Park Avenue). Gewonweg zalig met zo'n bak rond te rijden. Kost ook niet veel meer als een gewone auto.
Mijn lievelingswagen is echter een Lincoln Towncar, maar die hadden ze niet bij Alamo.
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

Afbeelding
Vind mijn buick mijn trots, de andere oudereTypes vind ik prachtig!
Vooral uit de jaren 50/60.
Verder zijn er nog meer mooie amerikaanse bakken, de voorbanken vind ik mooi, het geluid van de V8 motor en het rijcomfort.
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

dieter schreef: Mijn lievelingswagen is echter een Lincoln Towncar, maar die hadden ze niet bij Alamo.

Waarom huur je dan niet bij Hertz ....heb ik ook gedaan :D
Made in Holland
Amerikafan

Mooi is anders!!

Bericht door Made in Holland »

Hallo allemaal,

Ben op dit moment in Dallas TX en kom hier zo af en toe best cool cars tegen. Maar is er ook 1 die eruitspringt maar niet bepaald om zijn beauty:
de Honda Element 2004 (zie link). Je moet ervan houden.
Komt dicht in de buurt bij de Europese Fiat Multipla.
Hij zal zeker zeer praktisch zijn, maar uiterlijk mag van mij ook wel wat hebben.
http://www.hondacars.com/models/exterio ... me=Element

Leon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer