Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk eiland.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Welk eiland.
Volgend zomer (ik weet het is nog een eind weg, maar beter goed voorbereid dan de helft gemist) ben ik van plan om tijdens mijn campervakantie in de VS, vanuit Los Angeles ±8-10 dagen naar Hawaii te gaan.
Wat ik zeker wil zien is Pearl Harbor/USS Arizona en Vulcanoes N.P.
Verder heeft ieder eiland zijn eigen bijzonderheden en specialiteiten.
Ik ben van plan 2 of 3 eiland te bezoeken.
Wat zijn andere aanraders en zou ik beslist moeten zien.
Welke motels zijn aan te bevelen, simpel en eenvoudig is voor ons goed genoeg.
Hans.
Wat ik zeker wil zien is Pearl Harbor/USS Arizona en Vulcanoes N.P.
Verder heeft ieder eiland zijn eigen bijzonderheden en specialiteiten.
Ik ben van plan 2 of 3 eiland te bezoeken.
Wat zijn andere aanraders en zou ik beslist moeten zien.
Welke motels zijn aan te bevelen, simpel en eenvoudig is voor ons goed genoeg.
Hans.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Re: Welk eiland.
Je legt zelf al twee eilanden vast door de te kiezen voor Pearl Harbour en Vulcano NP. Deze eilanden hebben wij vorig jaar ook bezocht. Daarnaast zijn wij naar Kauai geweest voor familie verplichtingen. Hier waren we erg onder de indruk van de Waimea Canyon en de Na-Pali Coast. Op the Big Island is Saddle Road, dwars over het eiland, de moeite waard. Halverwege is een klim naar de top van Mauna Kea. Let wel op dat de verhuurmaatschappij dit alles toe staat. Alamo maakt er iig. geen probleem van.
Goedkope overnachtingen is een probleem op Hawaii, zeker buiten Waikiki Beach. Wel worden er veel condos en rentals aangeboden, maar deze zijn meestal pas voordeliger als je met een man of vier bent en liefst langer dan week blijft.
Goedkope overnachtingen is een probleem op Hawaii, zeker buiten Waikiki Beach. Wel worden er veel condos en rentals aangeboden, maar deze zijn meestal pas voordeliger als je met een man of vier bent en liefst langer dan week blijft.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Sweatbox.
Ik weet dat beide dingen die ik graag wil zien op 2 verschillende eilanden liggen en ik me daardoor al bijna voor 100% vastleg, maar omdat het zoals voor velen zeer waarschijnlijk een eenmalig bezoek zal zijn, wil ik graag niets aan het toeval overlaten en later niet moeten zeggen dat ik iets geweldig unieks gemist heb terwijl ik er vlakbij was. Mijn idee was om naar Bis Island te vliegen en dan vanaf Oahu terug.
Hawai Big Island - Pearl Harbor + Polynesian Cultural Center
Oahu - Vulcanoes NP
Het schema dat ik in m'n hoofd heb:
LAX - Big Island
Big Island
Big Island
Bid Island
Big Island - Oahu
Oahu
Oahu
Oahu
Oahu - LAX
Is 3 volle dagen ook (te) veel.
Hoe zou Kauai in te passen zijn (max 1 dag extra).
Wij zijn geen strand / shop mensen, maar willen het liefst aan de rit, wandelen en de natuur zien.
Kun je ook iets zeggen over het vliegen tussen de eilanden (maatsschappij, gemak, kosten).
Alvast bedankt, Hans
Ik weet dat beide dingen die ik graag wil zien op 2 verschillende eilanden liggen en ik me daardoor al bijna voor 100% vastleg, maar omdat het zoals voor velen zeer waarschijnlijk een eenmalig bezoek zal zijn, wil ik graag niets aan het toeval overlaten en later niet moeten zeggen dat ik iets geweldig unieks gemist heb terwijl ik er vlakbij was. Mijn idee was om naar Bis Island te vliegen en dan vanaf Oahu terug.
Hawai Big Island - Pearl Harbor + Polynesian Cultural Center
Oahu - Vulcanoes NP
Het schema dat ik in m'n hoofd heb:
LAX - Big Island
Big Island
Big Island
Bid Island
Big Island - Oahu
Oahu
Oahu
Oahu
Oahu - LAX
Hoe zou Kauai in te passen zijn (max 1 dag extra).
Wij zijn geen strand / shop mensen, maar willen het liefst aan de rit, wandelen en de natuur zien.
Kun je ook iets zeggen over het vliegen tussen de eilanden (maatsschappij, gemak, kosten).
Alvast bedankt, Hans
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ligt eraan waar je van houdt, wij hadden bijvoorbeeld aan 1 dag op Oahu genoeg, maar wij zijn geen strandmensen. Het was genoeg tijd om Pearl Harbor te bezoeken en een ritje te maken over het eiland. De overige 6 dagen van onze vakantie brachten we door op Big Island waar we een condo hadden gehuurd in Kona. Het reisverslag kun je hier lezen. Van 6 Dec t/m 13 Dec dit jaar gaan we weer, ditmaal naar Maui. Ik zal mogelijk dan weer een reisverslag bijhouden en meldt het hier wel als het beschikbaar is.
Waarschijnlijk heb je het een beetje door elkaar gehaald, maar voor de zekerheid, Big Island heeft de actieve vulkaan en PCC en Pearl Harbor zijn te vinden op Oahu.Hans B schreef: Hawai Big Island - Pearl Harbor + Polynesian Cultural Center
Oahu - Vulcanoes NP
Hawaiian Air is goed aan te raden om tussen de eilanden te vliegen: http://www.hawaiianair.com/Hans B schreef: Kun je ook iets zeggen over het vliegen tussen de eilanden (maatsschappij, gemak, kosten).
Ook nu zou ik je, denk ik, het beste kunnen forwarden naar de site van Hawaiian Air.. zij hebben namelijk een soort travel/tripplanner dingetje waarmee je heel goed dingen kan inplannen aan de hand van tijdsduur en dergelijke: http://hawaiianairlines.homeandabroad.c ... landing.haHans B schreef: Het schema dat ik in m'n hoofd heb:
LAX - Big Island
Big Island
Big Island
Bid Island
Big Island - Oahu
Oahu
Oahu
Oahu
Oahu - LAX
Een andere site die wellicht goed van pas kan komen is de officiele tourism site: http://www.gohawaii.com/ Hier kan je behoorlijk veel tips (en links naar de desbetreffende sites) terug vinden. Er is eigenlijk op eiland wel wat te zien, je zou er een maand heen kunnen gaan om dan nog niet alles gezien te hebben.
De vlucht tussen Big Island en Oahu kost overigens niet veel tijd, je kan op die dag ook nog het een en ander inplannen als je dit wenst. De tijdsduur inclusief inchecken is korter dan bv naar Londen vliegen vanuit NL.
Als je wat goedkoper wilt verblijven in Hawaii dan is het misschien een mogelijkheid om een bed and breakfast te nemen (even zoeken in Google op 'hawaii bed breakfast' en je vind er al snel een stel). Deze zijn vele malen goedkoper (nog altijd duur als je het mij vraagt) dan de verschillende hotels. Er zijn veel condo's en rentals maar hou er rekening mee dat ze niet graag verhuren aan toeristen tenzij je ze vind op bijvoorbeeld sites die daarvoor bedoeld zijn zoals http://www.hawaiianbeachrentals.com/ Let wel, ook hier lopen de prijzen erg sterk uiteen.
Wij verbleven in, geboekt via hotels.com:
Waikiki Sand Villa Hotel
2375 Ala Wai Blvd
HONOLULU 96815
Verenigde Staten
Castle Kona Bali Kai , a Condominium Resort
76-6246 Alii Dr
KAILUA KONA 96740
Verenigde Staten
en in deze condo op Kauai met zijn vieren.
De vluchten tussen de eilanden hadden we geboekt in Nederland via Expedia bij Aloha Air. Helaas is deze gestopt met het vervoeren van pasagiers. Ook heb ik vorig jaar gekeken naar Go!, maar deze maatschappij accepteerde destijds geen Nederlandse credit cards.
Waikiki Sand Villa Hotel
2375 Ala Wai Blvd
HONOLULU 96815
Verenigde Staten
Castle Kona Bali Kai , a Condominium Resort
76-6246 Alii Dr
KAILUA KONA 96740
Verenigde Staten
en in deze condo op Kauai met zijn vieren.
De vluchten tussen de eilanden hadden we geboekt in Nederland via Expedia bij Aloha Air. Helaas is deze gestopt met het vervoeren van pasagiers. Ook heb ik vorig jaar gekeken naar Go!, maar deze maatschappij accepteerde destijds geen Nederlandse credit cards.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jiejie, Loek en Sweatbox bedankt voor jullie inbreng.
Omdat wij in het geheel geen strand bezoekers zijn, zou 3 eilanden met 2 tot 3 dagen dus wel kunnen zonder dat je iets heel bijzonders zou vergeten te bezoeken.
LAX - Hawaii (middagvlucht met Delta 12-15)
Hawaii
Hawaii
Hawaii - Maui of Kauai
M of K
M 0f K
M of K - Oahu
Oahu
Oahu
Oahu - LAX (middagvlucht met Delta 12-21)
Ik zit dan te dubben over Kauai met de Waimea Canyon + Na Pali coast
of Maui met De Heleakala vulkaan en krater + Road to Hana.
Hans
Omdat wij in het geheel geen strand bezoekers zijn, zou 3 eilanden met 2 tot 3 dagen dus wel kunnen zonder dat je iets heel bijzonders zou vergeten te bezoeken.
LAX - Hawaii (middagvlucht met Delta 12-15)
Hawaii
Hawaii
Hawaii - Maui of Kauai
M of K
M 0f K
M of K - Oahu
Oahu
Oahu
Oahu - LAX (middagvlucht met Delta 12-21)
Ik zit dan te dubben over Kauai met de Waimea Canyon + Na Pali coast
Hans
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Dat lijkt me een heel erg lastige keuze... ik heb het net aan mijn verloofde gevraagd (ze woont op Oahu) en ze zegt mij dat ze eigenlijk maar heel weinig op Kauai is geweest en meer op Maui dus helaas kan die daar ook geen zinnig antwoord op geven.Hans B schreef:Ik zit dan te dubben over Kauai met de Waimea Canyon + Na Pali coast
Ze vind zowel Heleakala als the road to Hana mooi maar zei er ook bij dat je goed moet kunnen rijden omdat er erg veel bochten in zitten en dat het erg misselijkmakend kan zijn (als je een zwakke maag hebt natuurlijk). Wat ik er zelf van begrepen heb toen ik er zelf wat over aan het lezen was is dat het misschien het mooiste zal zijn als je iemand hebt die voor je rijdt (een tourguide of zo) want anders schijn je ogen te kort te komen. Het lijkt me erg mooi (ben er zelf nog niet geweest helaas), maar goed, Waimea canyon is ook iets geweldigs om te gaan zien.. Lastige keuze hoor :/
@sweatbox, die condo ziet er goed uit moet ik zeggen en voor een relatief lage prijs lijkt me... ik denk dat je daar een goede deal aan gehad hebt

Overigens, Aloha is een tijd terug failliet gegaan en inmiddels is alles ook verkocht (een aantal locals geven Go! en hun marketing hiervan de schuld). Go! is niet iets wat ik wil aanraden omdat daar onlangs nog twee piloten van zijn geschorst (en ik geloof ook voor zijn gekomen) omdat ze tijdens een vlucht in slaap zijn gevallen en Big Island met 10 minuten voorbij gevlogen waren. Ikzelf heb met Hawaiian Air gevlogen en ben heel erg tevreden geweest over de service en vlucht

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2138 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 15 Reacties