Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

monterey bay aquarium of whale watching?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marpat5957
Amerikafan

monterey bay aquarium of whale watching?

Bericht door marpat5957 »

15 september passeren wij Monterey gedurende onze rondreis Zuid-West Amerika.
We twijfelen het Bay aquarium te bezoeken of tijd uit te trekken voor een whale watching-tour.
Is half september een goed tijdstip om de whale watching tour te doen?
Of bestaat de kans dat je nagenoeg niets te zien krijgt?
Heeft iemand ervaring met één van deze excursies?
Of met het bezoek aan het aquarium?
Bedankt alvast voor de reactie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: monterey bay aquarium of whale watching?

Bericht door nieuwenoord »

Het aquarium is absoluut de moeite waard!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben geen whale watching gedaan vanuit de westkust, maar wel het aquarium bezocht in Monterey. Het aquarium vond ik zeer de moeite waard!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

marpat5957 schreef:Is half september een goed tijdstip om de whale watching tour te doen?
Dolfijnen komen op de boot af, en zwemmen een eindje mee, dus je zult altijd wel iets zien. :) Voor walvissen: ze zijn er vrijwel het hele jaar door, maar de beste tijd is rond winter/lente wanneer ze op doorreis zijn. Onze score voor begin september was 1 vin en een "tail fluke" (staart uit het water en splet!) van een jonge bultrug.

Whale watching tour is geen volle dag (en dat is maar goed ook, want het zal behoorlijk koud zijn), dus in dat geval heb je wat tijd over. Acquarium in een halve dag is evenwel niet echt genoeg om alles te zien, wel voor de hoogtepunten. Van geen van beide zul je spijt hebben.

Gr., Flipje
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

marpat5957 schreef:15 september passeren wij Monterey gedurende onze rondreis Zuid-West Amerika.
We twijfelen het Bay aquarium te bezoeken of tijd uit te trekken voor een whale watching-tour.
In 2006 hebben we beide bezocht. Het Bay Aquarium is zeer zeker de moeite waard. Een halve dag was voor ons voldoende, al kan je er veel langer in lopen als je dat wenst. De volgende morgen zijn we dan gaan whale watchen. Bij ons was het eind september en we hebben het geluk gehad een drietal walvissen te zien waarvan er eentje een kwartier met onze boot aan het spelen was (zie filmpje op weblog http://zuidwestusa06.web-log.nl).

Aan jullie de keuze als is beide interessant!
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Haretlijk bedankt voor jullie reacties.
Daar we niet zo veel tijd hebben in Monterey ( doorreis naar San Francisco )
zullen we toch moeten kiezen uit één van beide .
We komen er wel uit.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Ik zou kiezen voor whale watching. Volgend jaar, eind april/begin mei, gaan wij ook die kant op en het whale watchen staat hoog op mijn verlanglijstje. In 2005 hebben wij aan de oostkust walvissen gespot. Geweldige ervaring! Als je deze prachtige dieren in het wild gezien hebt, wil je niet meer naar een park waar ze in gevangschap moeten leven.

Misschien heb je deze website: http://www.montereybaywhalewatch.com zelf ook al ontdekt. Er staat in ieder geval veel informatie op. Succes met het maken van je keuze :).
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Don't get your hopes up to high, Erica.

Wij waren in mei van dit jaar in Monterey en wij zouden ook gaan whale watchen met dezelfde organisatie die jij aangeeft. We waren de dag ervoor al gaan vragen of het zou doorgaan en toen zeiden ze dat het misschien niet zou doorgaan owv de wind. Wij 's morgensvroeg dus vol goede moed naar Fisherman's Wharf van Monterey en toen we daar aankwamen bleek dus inderdaad dat het niet doorging. Teveel wind en dat zou je nochthans niet gezegd hebben als je op de pier stond, maar midden op de oceaan is het waarschijnlijk een ander verhaal. We hebben ook nog geprobeerd bij een andere organisatie maar die ging ook niet.
Ik had er ook maanden naar uitgekeken om walvissen in het echt te zien zwemmen in de oceaan, dat was altijd al een droom. Maar niet dus. Ik keek sowieso enorm uit naar onze reis maar het whale watchen was misschien wel hetgene waar ik het meeste naar uitkeek (net 1 procentje meer dan de rest). Dat was dus een zware tegenvaller.
We zijn toen naar het aquarium geweest en hoewel dit een zeer mooi aquarium is en je er zeldzame en grote collecties zeedieren ziet (vooral de kwallen zijn fascinerend) kon het mij na die tegenvaller minder boeien. Ook omdat ik al vele aquaria en dierentuinen bezocht heb. Maar dit is zeker een van de mooiste en uitgebreidste aquaria tot nu toe.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Teveel wind en dat zou je nochthans niet gezegd hebben als je op de pier stond, maar midden op de oceaan is het waarschijnlijk een ander verhaal.
Men zou a priori niet "midden op de oceaan" gegaan zijn. :) En ja, even de marina uit merk je al direct verschil. Daar komt bij dat het water ijskoud is: je bent in een minuutje of 10 doodgevroren. Zelfs als je een reddingsvest draagt en niet in paniek raakt in het water, dan duurt het letterlijk levenslang voordat je aan boord getakeld bent.

We zijn een keer met een zeilboot de SF Bay opgegaan terwijl er rukwinden met stormkracht waren. In het kanaal vanuit de marina in Alameda was er niet veel aan de hand. Eenmaal onder de Bay Bridge door was dat wel anders. Toch doorgegaan: je bent jong en je wilt wat. :blink: Voor de Pacific echter, heb ik niets dan respect.

Gr., Flipje
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

Fre en Isa schreef:
marpat5957 schreef:15 september passeren wij Monterey gedurende onze rondreis Zuid-West Amerika.
In 2006 hebben we beide bezocht. Het Bay Aquarium is zeer zeker de moeite waard. Een halve dag was voor ons voldoende, al kan je er veel langer in lopen als je dat wenst. De volgende morgen zijn we dan gaan whale watchen. Bij ons was het eind september en we hebben het geluk gehad een drietal walvissen te zien waarvan er eentje een kwartier met onze boot aan het spelen was (zie filmpje op weblog http://zuidwestusa06.web-log.nl).

Aan jullie de keuze als is beide interessant!
wauw!!!!!! :P dit is kicken zeg, wat een geluk hebben jullie gehad!! wij zijn dit jaar rond dezelfde tijd daar. we zouden eigenlijk eerst 3 weken gaan en de kustroute niet doen vandaar dat ik gereserveerd had in San Francisco om daar een hele dag te gaan whale watchen. Nu gaan we echter toch 4 weken met de kustroute naar San Francisco dus ik denk dat als we in SF niet genoeg zien def nog een poging gaan wagen in Monterey!!!!!
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Wij hebben 1 overnachting in Monterey en gaan het allebei doen. 's Middags naar het aquarium en de volgende ochtend Whale Watching voordat we doorrijden naar Pismo Beach. Ik ben ook erg benieuwd, wij zijn er op 29 augustus dus hopelijk zien we een of meerdere walvissen!! We hebben geboekt bij Randy's Fishing Trips.

Zoiets als dat filmpje hierboven, dat lijkt me wel wat 8)
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door DeborahVH »

Binnen een maand zitten we nu ongeveer in San Francisco. Van daaruit trekken we langs Highway 1 naar L.A. met 1 tussenstop in San Simeon voor overnachting.
We zouden graag langs Montery Acquarium gaan. We lezen vaak dat je er makkelijk een halve dag voor kan uittrekken. Maar rekening houdend met de rit van SF naar San Simeon, zie ik het niet mogelijk om daar heel lang te blijven.
Wat zijn jullie ervaringen?

Ook zouden we wel whale watching willen doen, maar kan je dat niet even goed in SF zelf doen (we zijn er 2 nachten)? Of zelfs in LA? Waar zou het de moeite zijn om dit eventueel in te plannen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Tickets kosten ongeveer $35 per persoon. De website van het Aquarium zegt dat je ongeveer 2 tot 3 uur moet uittrekken voor een bezoek, maar dat je er zo een hele dag kan doorbrengen.

Ik ben er nog nooit geweest, het staat nog op mijn lijstje. Maar gezien de kosten moet je je afvragen of dat het waard is als je er niet lang kan blijven.
Miekv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Miekv »

Wij hebben helaas weinig gezien tijdens het whale watchen! Alleen af en toe een rug of vin.
Maar ik denk dat het per dag verschillend is. Als er walvissen dichtbij zijn is het fantastisch! Wij hebben het in Australië ook gedaan en daar was het heel mooi. Oftewel, je moet echt geluk hebben!
2011 west Amerika
2012 oost Amerika + deel oost Canada
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door DeborahVH »

Volgens Google Maps is het zo'n 4u45 rijden SF --> San Simeon ? Via Highway 1
Als we om 8u kunnen vertrekken en rond 11u kunnen aankomen in Monterey Acquarium, na wat stops onderweg op H1.
Dan er blijven tot 14u om dan de rest van de route te kunnen doen met wat stops?

Te doen volgens diegenen die het al hebben gedaan die route?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Reken qua rijtijd op 4 tot 5 uur vanaf Monterey tot San Simeon. Dus exclusief het stuk SF naar Monterey.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Wij hebben het aquarium in 2010 bezocht. We hebben in Monterey geslapen (was eigenlijk niet de bedoeling, maar vanuit San Luis Obispo was de Highway1 zo mooi dat we steeds gestopt zijn en dus niet eens tijd hadden om diezelfde dag het aquarium nog te doen, wat in eerste instantie de bedoeling was!) en hebben de hele ochtend doorgebracht in het aquarium (dat was van 10 tot 1, dus ook 3 uur). Als je er maar een paar uurtjes (2-3 uur) kúnt blijven, zou ik het niet doen. De toegangsprijs is pp vrij fors en hoewel er veel te zien is (vooral zeepaardjes, in alle soorten en maten), ikzelf vond het de 30 dollar (in 2010 dus) eigenlijk niet waard (zeker omdat ze adverteren met het mooiste aquarium ter wereld, eerlijk gezegd heb ik mooiere aquariums gezien, maar wij zijn ook best verwend daarmee... :oops: ).
Als je vanuit San Simeon naar SF rijdt over de Highway1, ben je sowieso al veel tijd kwijt met alle uitzichtpunten, want juist het stuk tussen San Simeon (of eigenlijk San Luis Obispo) en Monterey is het mooiste stuk van de Highway1 en daar heb je echt al veel tijd voor nodig. Vanuit Monterey is het nog een eind naar SF en het is een slingerende weg, dus je kunt niet al te hard rijden. Ik denk dat je het aquarium over moet slaan (weinig tijd icm toegangsprijs) en alleen de Highway1 moet doen met al de mooie uitzichtpunten.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij hebben er een dikke 2 uur rondgelopen, en dat vonden we eigenlijk wel voldoende. Het was mooi, maar zeker ook niet het leukste aquarium dat ik gezien heb, wel het grootste. Ik denk eigenlijk dat de prijs iets te hoog ligt, maar dat heb ik wel vaker met attracties in de states.
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Wij hebben in juli een tocht gemaakt en een groep walvissen gezien. Je bent 3uur op de boot en wij vonden het een unieke ervaring. Waren wel wat mensen zeeziek ondanks het rustige weer. We hadden online bij http://www.montereywhalewatching.com geboekt, die dag was mijn dochter ziek En wij kregen het geld gelijk terug via de creditcard, vond ik erg coulant. Het was een prima boot met goede uitleg , zou het zo weer doen.
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Wij slapen er ook op 12 september. Wij gaan in de ochtend de whalewhatch doen en nadat we iets gegeten hebben naar er aquarium, zal dus tegen 1300u zijn, hier blijven we tot we het wel gezien hebben en rijden dan via de kortste weg naar SF.
Moeten we die tocht vooraf boeken of kunnen we die ter plekjes ochtends of de avond ervoor boeken?
2013; westkust USA
2015; Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer