Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoe zit dat met slide out aan grotere campers
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
hoe zit dat met slide out aan grotere campers
Na onze camperreis met een RoadBearcamper van 21-23 ft overwegen we volgend jaar weer zo'n reis te maken. (Tja, dat virus, he).
Inmiddels heb ik begrepen dat je wel zo'n kleine camper kunt boeken maar dat je best kans loopt een grotere, zeg een 25/27 ft mee te krijgen. Nu vinden we dat groter formaat niet zo erg maar we vragen ons wel af hoe het zit met de slide-out. Als ik de plattegrond van zo'n camper bekijk, zit daar de dinette. Betekent dat dat we iedere keer als we even aan tafel willen zitten die slide-out uit moeten schuiven? En als je dat niet doet, heb je dan nog ruimte om langs je keuken te lopen?
Het bed achterin willen we graag als vast bed gebruiken, dus lijkt het ons vervelend om dat iedere dag te moeten afbreken.
Volgende vraag is hoeveel werk het in- en uitschuiven van zo'n slide-out eigenlijk is.
Wie heeft ervaring?
Bedankt alvast,
trudy
Inmiddels heb ik begrepen dat je wel zo'n kleine camper kunt boeken maar dat je best kans loopt een grotere, zeg een 25/27 ft mee te krijgen. Nu vinden we dat groter formaat niet zo erg maar we vragen ons wel af hoe het zit met de slide-out. Als ik de plattegrond van zo'n camper bekijk, zit daar de dinette. Betekent dat dat we iedere keer als we even aan tafel willen zitten die slide-out uit moeten schuiven? En als je dat niet doet, heb je dan nog ruimte om langs je keuken te lopen?
Het bed achterin willen we graag als vast bed gebruiken, dus lijkt het ons vervelend om dat iedere dag te moeten afbreken.
Volgende vraag is hoeveel werk het in- en uitschuiven van zo'n slide-out eigenlijk is.
Wie heeft ervaring?
Bedankt alvast,
trudy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: hoe zit dat met slide out aan grotere campers
Je kan gewoon aan tafel eten, ook met de slide-out erin. Je hebt dan gewoon wat minder leefruimte, maar je kan er langslopen.
Werk? Je drukt op het knopje en je 'doos' schuift electrisch uit. Duurt ongeveer 10 seconden en terug hetzelfde. That's it.
Werk? Je drukt op het knopje en je 'doos' schuift electrisch uit. Duurt ongeveer 10 seconden en terug hetzelfde. That's it.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Bedankt Monique,
Daar hoeven we ons dus geen zorgen over te maken. Blijft dat we liever een kleinere camper hebben maar kwamen dit jaar onderweg verschillende mensen tegen (je maakt wel eens een praatje, nietwaar) die vertelden, dat ze een kleinere hadden geboekt maar een grotere meekregen. Hoeven we dus geen halszaak van te maken.
trudy
Daar hoeven we ons dus geen zorgen over te maken. Blijft dat we liever een kleinere camper hebben maar kwamen dit jaar onderweg verschillende mensen tegen (je maakt wel eens een praatje, nietwaar) die vertelden, dat ze een kleinere hadden geboekt maar een grotere meekregen. Hoeven we dus geen halszaak van te maken.
trudy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken de 21/23 ft. van Road Bear alleen van foto's, maar de 25/27 heb ik wel van binnen gezien. Prachtig vast bed achterin, echt een complete slaapkamer en verder een heel leuk ingedeelde camper. Ik weet wel dat Road Bear nieuwe campers erbij heeft van 25/27 ft. met twee slide-outs, waarvan 1 in de slaapkamer. Daarvan kan het bed alleen gebruikt worden als de slide-out ook uitgeschoven staat, heb ik me in San Francisco bij RB laten vertellen. Maar ok, dat is dus ook een simpel klusje van een knopje.trudy schreef:Bedankt Monique,
trudy
Ik heb bij RB ook gepraat met mensen die een 21/23 ft hadden gereserveerd, maar een 25/27ft kregen. Ten eerste vonden ze de grote van de camper zeer omslachtig je kunt niet makkelijk parkeren e.d. En ze nemen meer benzine. Sommige kasten kun je niet openen als de slid-out niet open staat.trudy schreef:Bedankt Monique,
trudy
Als mij dat zou overkomen.... dan heeft RB wel een probleem, want ik zou zeker niet zo'n bak accepteren.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hadden dit jaar een 25-27 ft van Road Bear met een slide out.
Dat ding haperde nog wel eens, het enige ongemak dat je dan hebt is dat je wat minder ruimte hebt.
Maar je kan overal bij, je kan ook gewoon zitten en lopen en alle kasten kunnen open als de slide out niet uit staat.
Ook op campings gestaan waar niet zoveel ruimte is en dan deden we de slide out gewoon half uit. Kan ook. Knopje eerder loslaten...
Dat ding haperde nog wel eens, het enige ongemak dat je dan hebt is dat je wat minder ruimte hebt.
Maar je kan overal bij, je kan ook gewoon zitten en lopen en alle kasten kunnen open als de slide out niet uit staat.
Ook op campings gestaan waar niet zoveel ruimte is en dan deden we de slide out gewoon half uit. Kan ook. Knopje eerder loslaten...

Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat gaat met een 25/27 mogelijk wel maar bij een 31 niet er zit een opberg/voorraadkast in de wand bij de douche en daar kan je niet in als de slide is ingetrokken.Gypsygirl1 schreef:Maar je kan overal bij, je kan ook gewoon zitten en lopen en alle kasten kunnen open als de slide out niet uit staat.
Op campgrounds hebben we geen problemen gehad maar als we bij de Wal*mart overnachten gebruiken we de slideout niet dat je gewoon "not done"als je daar overnacht.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de A-klasse kan gewoon alles open en functioneert alles. Alleen elkaar passeren is wat lastiger. Wij hebben vorig jaar 4 dagen een kapotte slide-out gehad, maar dat gaf buiten minder ruimte geen ongemak.Rob schreef:Dat gaat met een 25/27 mogelijk wel maar bij een 31 niet er zit een opberg/voorraadkast in de wand bij de douche en daar kan je niet in als de slide is ingetrokken.Gypsygirl1 schreef:Maar je kan overal bij, je kan ook gewoon zitten en lopen en alle kasten kunnen open als de slide out niet uit staat.
Op campgrounds hebben we geen problemen gehad maar als we bij de Wal*mart overnachten gebruiken we de slideout niet dat je gewoon "not done"als je daar overnacht.
-
- Amerika-ontdekker
Bij de C31 ,van Road Bear, waar we nu in rijden, maakt het geen verschil of de slide-out in of uit is. Dit is een uitvoering van
Winnebago, misschien maakt dat wat uit ?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik zat met het zelfde probleem wilde ook beslist niet groter maar ze zijden dat je daar niets over te zeggen hebt
het is een verbeterring voor het zelfde geld dus dan heb je niets meer te zeggen .
over macht zeggen ze en dat is dat ,
het is een verbeterring voor het zelfde geld dus dan heb je niets meer te zeggen .
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, de Winnebago en de Coachmen zijn verschillend uitgevoerd. Mooie camper trouwens, die 31 ft. van Winnebago. Ik denk dat je een beetje geluk gehad hebt dat je deze mee hebt gekregenbamboo schreef:Bij de C31 ,van Road Bear, waar we nu in rijden, maakt het geen verschil of de slide-out in of uit is. Dit is een uitvoering van

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is eigenlijk net als met huurauto's, je krijgt mee wat je bestelt hebt of een gratis upgrade als dat model er niet meer is. Bij auto's zijn de meeste mensen er blij mee, met de campers dus niet iedereen. Het valt me wel op dat de 21-23 erg populair lijkt te zijn en het is een nieuw model voor dit jaar. Ik denk dat Road Bear daar ook wel door verrast is. Amerikanen gaan toch al gauw voor groot, terwijl Europa het compacte model wel kan waarderen.f.lammertsma schreef:ik zat met het zelfde probleem wilde ook beslist niet groter maar ze zijden dat je daar niets over te zeggen hebt
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik hoop nog steeds dat we in september een beetje geluk hebben en een Winnebago mee krijgen de Coachmen mogen ze eigenlijk van me houden.
Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen.
Voor mij zal dat geen argument zijn. Ik heb zwart op wit dat ik een 21-23ft heb gereserveerd. Maanden van te voren wisten ze dat op die dag een 21-23ft afgehaald zou worden. Maar ze gaan ervan uit dat de meeste het wel accepteren. Ik niet en hou dan ook echt mijn poot stijf.f.lammertsma schreef:ik zat met het zelfde probleem wilde ook beslist niet groter maar ze zijden dat je daar niets over te zeggen hebt
Go T@bbing!!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou in jullie geval toch een mailtje eraan wagen, rechtstreeks naar New York en vertellen dat jullie helaas niet de beste ervaringen hadden met de Coachmen en dat je weet dat je er niet op mag en kan rekenen, maar dat je het zeer op prijs zou stellen als je een Winnebago zou mogen proberen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik heb nog het kaartje met het rechtstreekse mailadres van New York.Annie schreef:Ik hoop nog steeds dat we in september een beetje geluk hebben en een Winnebago mee krijgen de Coachmen mogen ze eigenlijk van me houden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Yarrah: ik denk dat ze zich toch zullen beroepen op deze regels uit hun voorwaarden.Vehicle Substitution
If for any reason the booked RV should not be available, Road Bear RV reserves the right to substitute a higher-rated RV at no additional cost. Should a lower-rated RV be substituted, the liability is limited to the refund of the gross rate difference of the two vehicles.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het maanden van te voren vastleggen zegt in deze heel weinig denk ik, wij leggen altijd al een camper vast zodra de prijzen bekend zijn en dat kan gemakkelijk negen maanden of meer zijn.yarrah schreef:Voor mij zal dat geen argument zijn. Ik heb zwart op wit dat ik een 21-23ft heb gereserveerd. Maanden van te voren wisten ze dat op die dag een 21-23ft afgehaald zou worden. Maar ze gaan ervan uit dat de meeste het wel accepteren. Ik niet en hou dan ook echt mijn poot stijf.
Een gelukje voor jullie is misschien dat een upgrate naar een grotere camper zelden voorkomt.
-
- Amerikakenner
@ Rob. In 2001 hadden wij een Class A motorhome besteld zonder slide, echter was er geen motorhome zonder slide beschikbaar, dus kregen wij een "gratis" upgrade. Ook in 2006 hadden we een gratis upgrade, omdat ons model bij het ophalen de nodige mankementen vertoonde en wij dat dus niet accepteerden, dus ook weer een upgrade gehad. Eigenlijk hebben we na 2001 altijd een motorhome met slide gehad, maar dat was nog in de tijd dat El Monte belachelijke goedkope prijzen hanteerden voor het naseizoen. Helaas is dit afgelopen en zijn ze niet zo goedkoop meer.
Hoe het met ander motorhome/campers zit met de slide en het niet kunnen bereiken van bepaalde kastjes weet ik niet. Maar in onze eigen Bounder (Class A) zat er aan de kant van de dinette, een spiegel met de kast die inderdaad niet te bereiken was als de slide niet open was. Hier hadden we weinig spullen inzitten die we dagelijks nodig hadden. Verder is het bij de meeste modellen, die een slide in de slaapkamer hebben zo dat je bijna niet om het bed heen kan lopen en zeer zeker de kastjes niet kan openen als de slide gesloten is.
@Yarrah, je kunt je niet beroepen op het feit dat je een bepaald type hebt gereserveerd, als er alleen een groter model voorhanden is zul je het daarmee moeten doen. Ze kunnen je echter nooit een kleiner model meegegeven, maar wel groter. Wij hebben jarenlang met een 37 foot motorhome gereden met fietsen achterop waardoor we bijna 40 foot waren , no problema. Het voordeel van zo'n grote bak is dat alleen truckers een grotere bak hebben, dus alles gaat van zelf uit de weg,... :dance: Ook bij het parkeren hebben wij eigenlijk nooit een probleem gehad.
Hoe het met ander motorhome/campers zit met de slide en het niet kunnen bereiken van bepaalde kastjes weet ik niet. Maar in onze eigen Bounder (Class A) zat er aan de kant van de dinette, een spiegel met de kast die inderdaad niet te bereiken was als de slide niet open was. Hier hadden we weinig spullen inzitten die we dagelijks nodig hadden. Verder is het bij de meeste modellen, die een slide in de slaapkamer hebben zo dat je bijna niet om het bed heen kan lopen en zeer zeker de kastjes niet kan openen als de slide gesloten is.
@Yarrah, je kunt je niet beroepen op het feit dat je een bepaald type hebt gereserveerd, als er alleen een groter model voorhanden is zul je het daarmee moeten doen. Ze kunnen je echter nooit een kleiner model meegegeven, maar wel groter. Wij hebben jarenlang met een 37 foot motorhome gereden met fietsen achterop waardoor we bijna 40 foot waren , no problema. Het voordeel van zo'n grote bak is dat alleen truckers een grotere bak hebben, dus alles gaat van zelf uit de weg,... :dance: Ook bij het parkeren hebben wij eigenlijk nooit een probleem gehad.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht