Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door Annie »

Miza schreef:Wij zijn op dit moment onderweg met een camper van Road Bear. Ik lees vaak dat de vloer en/of stoelen bedekt zijn met plastic, maar bij de camper die wij hebben is dat (gelukkig) niet het geval. Ook niet bij de andere campers die afgelopen zaterdag gelijktijdig met ons zijn uitgegeven. Misschien een geruststellend idee voor degenen die binnenkort gaan. Wij hebben de camper overigen in San Francisco opgehaald.
Het ligt eraan welke camper je hebt.
Heb je een camper waar vloerbedekking in ligt, die is dan beplakt met plastic.
Zo hebben wij een groot gedeelte van onze vakantie samen gereisd met hekkie en Jhek, zij hadden een 21/23ft camper en daar zat geen plastic op de vloer, want alles was linoleum en rubber matten in de de cabine.
Wij hadden een 31ft en daar lag er vloerbedekking in de slide-out, de slaapkamer en in de cabine, bedekt met plastic.
Wij vonden het niks en gevaarlijk in de cabine, het gaat daar toch stuk ook als je voorzichtig was en dan blijven je voeten eraan plakken tijdens het rijden.
Het zou fijn zijn als het er niet meer in zat tijdens onze najaarstrip.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

schellie schreef:Wij hebben de gehele maand Juni ook een 25/27 ft RV gehuurd van Road Bear en zijn toch wel benieuw naar het volgende jaar, als de brandstofprijzen in Amerika zo hoog blijven en misschien nog wel hoger worden, hoe lang het duurt dat Road Bear zijn 5 sterren status als verhuurder van RV,s houdt, nu de verkoop van hun Campers stagneert en zij er mischien wel een jaartje langer mee moeten doen?
Grappig, dat is nou precies hetzelfde wat wij gedacht hebben. Het is ons opgevallen en door meerdere amerikanen bevestigd dat even een weekendje weg voor hun niet meer te betalen is. Als ik (als amerikaan) serieus op zoek zou zijn naar de camper zou ik zeker niet een ex-rental willen hebben. Een caravan (trailer) is veel voordeliger. Ben benieuwd hoe Road-Bear daar mee omgaat.
Toch waren we zeer tevreden over Road Bear.

Groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

yarrah schreef:
schellie schreef:Wij hebben de gehele maand Juni ook een 25/27 ft RV gehuurd van Road Bear en zijn toch wel benieuw naar het volgende jaar, als de brandstofprijzen in Amerika zo hoog blijven en misschien nog wel hoger worden, hoe lang het duurt dat Road Bear zijn 5 sterren status als verhuurder van RV,s houdt, nu de verkoop van hun Campers stagneert en zij er mischien wel een jaartje langer mee moeten doen?
Grappig, dat is nou precies hetzelfde wat wij gedacht hebben. Het is ons opgevallen en door meerdere amerikanen bevestigd dat even een weekendje weg voor hun niet meer te betalen is. Als ik (als amerikaan) serieus op zoek zou zijn naar de camper zou ik zeker niet een ex-rental willen hebben. Een caravan (trailer) is veel voordeliger. Ben benieuwd hoe Road-Bear daar mee omgaat.
Toch waren we zeer tevreden over Road Bear.

Groetjes,
Zelf zou ik nooit een Coachmen camper kopen, vind ze van binnen erg slordig afgewerkt.
Laatst gewijzigd door Annie op 10 jul 2008, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

schellie schreef:Wij hebben de gehele maand Juni ook een 25/27 ft RV gehuurd van Road Bear en zijn toch wel benieuw naar het volgende jaar, als de brandstofprijzen in Amerika zo hoog blijven en misschien nog wel hoger worden, hoe lang het duurt dat Road Bear zijn 5 sterren status als verhuurder van RV,s houdt, nu de verkoop van hun Campers stagneert en zij er mischien wel een jaartje langer mee moeten doen? Want de kwaliteit van de opbouw is niet om over naar huis te schrijven, platweg gezegd braswerk en goedkoop. Ik wil wel eens deze Campers zien na 2 jaren verhuur, dan vallen ze van ellende uit elkaar , zodat je beter voor minder geld bij Cr. Amerika kunt huren. Ook de slide out van het slaapgedeelte bij de 25/27 ft is nou niet waarvan je zegt tjonge tjonge, je houd er een kruiphok van een slaapgedeelte aan over waardoor je alleen maar vanaf de achtekant in je bed moet kruipen, wat zeker voor de wat oudere onder ons nou niet de gemakkelijkste weg is. Verder, dat er geen trapje aanwezig is om in de cab-over te komen en via de armleuning van de bestuurdersstoel of de zitleuning van de dinette er in moet kruipen, wat afbreken van deze leuning tot gevolg heeft ( kosten Huurder ????? ) is ook geen pluspunt. Verder die smerige plastic over de vloerbedekking is levensgevaarlijk, en je moet inderdaad een vergoeding betalen als je hem verwijderd of hem stuk maakt, idioot gewoon. Iedere avond vondt je ook wel een paar schroeven die ergens uitgerammeld waren.Ook vond ik het raar dat er geen waterdrukventiel bij de waterslang zat ( ik had er naar gevraagd en dat was niet nodig ) met als resultaat dat het water,als je aangesloten was op de campingwaterleiding het overal lekte als een zeef en je met handoeken droge voeten moest houden??? Al deze klachten werden in mijn ogen niet erg
serieus genomen, want de volgede huurder stond weer bijna te wachten en de RV moest weer op weg. Wel was men aan het muggeziften over kleine gebruiksschades, zoals krasjes bij de deur en aan het interieur.(maar dit brengt weer geld op) Ik kan natuurlijk niet oordelen over de andere types RV,s van Road Bear, maar de nieuwe 25/27 ft is zeker niet wat we er van verwacht hadden en zeker geen 5 sterren waard.
Deze ervaringen hadden wij ook met onze 25-27 van Road Bear, heel herkenbaar dus.
De slide out bij ons ging heel erg piepend en traag en soms deed hij het helemaal niet. Ook kwamen er twee keer schroeven met de bouten er nog aan eronderuit... los liggend dus.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

schellie schreef:Verder, dat er geen trapje aanwezig is om in de cab-over te komen en via de armleuning van de bestuurdersstoel of de zitleuning van de dinette er in moet kruipen, wat afbreken van deze leuning tot gevolg heeft ( kosten Huurder ????? ) is ook geen pluspunt.
De enige camper waar wij een trapje in aangetroffen hebben was de Jamboree waar we in 2005 mee gereden hebben, dit is een camper van Fleetwood en die hebben hierop een patent denk ik vandaar dat je het bij andere campers niet ziet.
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Om even af te ronden; wij hadden met 2 campers van Road Bear tegelijk problemen; gevolg 2 dagen vertraging, overnachting in hotel. De campers waren van 2007 en 2008 dus dat verwacht je niet. De oplossing ter plaatse was netjes geregeld; er werd nieuwe camper gebracht. Bij het inleveren van de campers gisteren werd er op initiatief van Road Bear ook nog een financiele compensatie aangeboden die voldoende was voor alle extra kosten. Ook bij Road Bear waren ze niet gelukkig met de toevalligheid van 2 campers die tegelijkertijd de geest gaven. Ik vond het heel attent en netjes dat Road Bear hier zelf mee kwam. Mag ook wel eens gezegd worden. Gaan nu nog lekker anderhalve week in LA van Amerika genieten.
Erica
Amerika-ontdekker

Bericht door Erica »

Misschien een tip voor het aansluiten van een i-pod (of andere mp3 speler) op de radio: Bij de Wal*Mart is een cassettebandje te koop waar een snoertje uitkomt waaraan je een i-pod aan kunt sluiten. Mijn zus en zwager hebben in 2007 zo'n apparaatje gekocht en gebruikt in een RV van Road Bear. Dit handige ding kost rond de $ 10. In hun reisverslag: http://www.marisan.nl/reizen staat een foto (dag: 16 juni 2007).
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kreeg deze week een mail van Road Bear (Aldie - San Francisco) waarin staat dat alle campers van RB nu een 'Aux In'-uitgang hebben. Met een simpel in-line kabeltje zou je MP3 speler het dus moeten doen nu. Onze camper had dit jaar ook geen cassettespeler erin. Ik las eerder hier dat mensen geen MP3-aansluiting op hun RB-camper hadden, dus hoe het nu precies zit weet ik niet. Misschien even zoeken? Het is gewoon een klein rond gaatje en er moet een Aux In-knop op zitten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Erica schreef:Misschien een tip voor het aansluiten van een i-pod (of andere mp3 speler) op de radio: Bij de Wal*Mart is een cassettebandje te koop waar een snoertje uitkomt waaraan je een i-pod aan kunt sluiten. Mijn zus en zwager hebben in 2007 zo'n apparaatje gekocht en gebruikt in een RV van Road Bear. Dit handige ding kost rond de $ 10. In hun reisverslag: http://www.marisan.nl/reizen staat een foto (dag: 16 juni 2007).
Toch wel even gekeken op de website van je zus en zwager, leuke site trouwens, schitterend verslag met mooie foto's! Ik heb heel brutaal even hun foto gekopieerd, voor het beeld:

Afbeelding

Stom genoeg heb ik geen foto gemaakt van onze CD/DVD-speler in de camper mét het bewuste gaatje.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

:banghead: 2 keer??? :banghead: :?: :?: :blink: :ban:

Oeps!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 25 jul 2008, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ja, ja, zet het er maar 2 keer in kan niemand het missen toch??? :hilarious: :hilarious: :hilarious:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Kan je bij Road Bear ook per dag betalen voor het gebruik van de generator of alleen achteraf naar daadwerkelijk gebruikte uren?
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Inge schreef:Kan je bij Road Bear ook per dag betalen voor het gebruik van de generator of alleen achteraf naar daadwerkelijk gebruikte uren?
Je moet nooit per dag betalen voor het gebruik van de generator, het kan wel, maar dan betaal je je blauw.
De praktijk wijst uit dat je de generator niet iedere dag gebruikt, of je moet iedere dag ergens staan waar je geen electra hebt en je wilt toch de airco aan.
Wij doen het altijd per uur en als we dan aan 10 uur voor 4 komen is het veel, halen we niet eens.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn echt van de parken met full hookups en gebruiken de generator echt alleen onderweg voor koffie of de magnetron. Wij hadden dit jaar niet eens 3 uur gebruikt á 3 dollar per uur (in ruim vier weken).
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Nog sterker....ik heb in vijf camperreizen van 4 a 5 weken lang nog nooit een generator gebruikt!
De laatste keer wilde ik hem voor het eerst eens gaan gebruiken maar hij deed het niet, ook goed.
De campers die we huurden in Canada (3x) hadden niet eens een generator.
Voor stroom had ik dit keer een omvormer mee, die geeft 230 volt op de sigarettenaansteker, daar kon ik alles mee opladen en de laptop deed het er ook op. Handig apparaatje, niet groot en koste zo'n 40 euro.
Kijk op http://www.omvormer.net Het is de LBV 300
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ook wij hebben hem nooit gebruikt...... En het overgrote gedeelte stonden we op campings waar geen voorzieningen waren.... Een magnetron gebruik ik zeer zeer zelden (thuis dan, waarom zou ik hem op vakantie gebruiken) en koffie zetten kan ook zonder een koffiezetapparaat.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

yarrah schreef:Ook wij hebben hem nooit gebruikt...... En het overgrote gedeelte stonden we op campings waar geen voorzieningen waren.... Een magnetron gebruik ik zeer zeer zelden (thuis dan, waarom zou ik hem op vakantie gebruiken) en koffie zetten kan ook zonder een koffiezetapparaat.
Ja! Met een fluitketel! :wink:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wij hebben in 4 weken de generator een uurtje of 2-3 gebruikt. Vooral voor het koffiezetten en brood roosteren. Toch wel lekker bij het ontbijt. Want van het Amerikaanse brood werden wij niet heel blij. Magnetron hebben wij ook niet gebruikt net zoals de oven. Ze kunnen er beter een combimagnetron in doen en dan heb je weer een kastje extra.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zetten regelmatig een lekkere kop soep in de magnetron, maar ok, ook dat kan op het gasstel. O ja, en voor de magnetronfrietjes, erg lekker!
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:Wij zetten regelmatig een lekkere kop soep in de magnetron, maar ok, ook dat kan op het gasstel. O ja, en voor de magnetronfrietjes, erg lekker!
Magnetron pizza, pancakes, voor garen van de drumsticks, die later op de BBQ gegrild worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer