Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel/Motel/B&B Boeken of niet??
Hotel/Motel/B&B Boeken of niet??
Hoi allemaal,
zoals jullie misschien al weten, gaan we in de maand mei rondreis maken door zuidwest amerika.
Wat zijn jullie ervaringen met het ter plekke regelen van het hotel/motels. Of is het te druk en adviseren jullie om zo veel mogelijk van te voren te boeken.
We willen namelijk alle bekende steden + parken bezoeken.
zeggen jullie vooraf boeken is makkelijk daar te doen, of toch maar zoeken vermijden en vanuit hier alles regelen.
greets. Roy
zoals jullie misschien al weten, gaan we in de maand mei rondreis maken door zuidwest amerika.
Wat zijn jullie ervaringen met het ter plekke regelen van het hotel/motels. Of is het te druk en adviseren jullie om zo veel mogelijk van te voren te boeken.
We willen namelijk alle bekende steden + parken bezoeken.
zeggen jullie vooraf boeken is makkelijk daar te doen, of toch maar zoeken vermijden en vanuit hier alles regelen.
greets. Roy
-
- Amerika-expert
Re: Hotel/Motel/B&B Boeken of niet??
Rond de parken vooraf boeken, rond de steden heb je meer keuze en kun je wachten. Enige reden voor wachten is extra flexibiliteit in je schema, dus dat moet de extra kosten en tijd voor zoeken naar een overnachtingsplaats dan wel waard zijn. Ga in elk geval langs een AAA kantoor zodat je een boekje met adressen en telefoonnummers van hotels/motels bij de hand hebt.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Is het dus ook duurder als je ter plekke wat regelt, en dus het enige voordeel is meer flexibiliteit?FlipjeBTiel schreef:Rond de parken vooraf boeken, rond de steden heb je meer keuze en kun je wachten. Enige reden voor wachten is extra flexibiliteit in je schema, dus dat moet de extra kosten en tijd voor zoeken naar een overnachtingsplaats dan wel waard zijn. Ga in elk geval langs een AAA kantoor zodat je een boekje met adressen en telefoonnummers van hotels/motels bij de hand hebt.
Gr., Flipje
Hoi
Of het echt goedkoper of duurder is, weet ik niet. Maar ik heb het idee dat je wel goedkope hotels kunt boeken via de speciale aanbiedingssites, zoals www.bookings.com en de vele anderen. Zelf vindt ik het prettiger om de meeste hotels al vast te leggen, want anders is het daar zo'n gezoek.(naar het adres en het juiste hotel voor een goedkope prijs.) Of je moet dit van te voren al een beetje uitgezocht hebben. Misschien dat jij het juist prettig vindt om niets vast te leggen.Motels/hotels op je reisdagen zou ik niet van te voren boeken, maar gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
In de nationale parken zou ik zeker een half jaar van te voren al boeken. Camp Curry in Yosemite is een aanrader. Je slaapt dan in een tent midden in de natuur.
Succes,
Groetjes Susanne
Of het echt goedkoper of duurder is, weet ik niet. Maar ik heb het idee dat je wel goedkope hotels kunt boeken via de speciale aanbiedingssites, zoals www.bookings.com en de vele anderen. Zelf vindt ik het prettiger om de meeste hotels al vast te leggen, want anders is het daar zo'n gezoek.(naar het adres en het juiste hotel voor een goedkope prijs.) Of je moet dit van te voren al een beetje uitgezocht hebben. Misschien dat jij het juist prettig vindt om niets vast te leggen.Motels/hotels op je reisdagen zou ik niet van te voren boeken, maar gewoon rijden en kijken waar je uitkomt.
In de nationale parken zou ik zeker een half jaar van te voren al boeken. Camp Curry in Yosemite is een aanrader. Je slaapt dan in een tent midden in de natuur.
Succes,
Groetjes Susanne
-
- Amerika-expert
Normaliter worden wat kamers achter de hand gehouden omdat iemand die per direct een kamer moet hebben, daarvoor bereid is te betalen. Afhankelijk van de locatie, het tijdstip op de dag (later is beter), en je onderhandelingszin, kan dat duur uitpakken. Vandaar dat ik aanraad om bij parken, waar je minder keuze hebt, van te voren te boeken. Bij steden liggen veel hotels/motels bij elkaar, en kun je dus wat eisen stellen. Ik ken je niet, maar het is mijn ervaring dat NLers niet goed zijn in onderhandelen, en dan ben je snel duurder uit. In ieder geval kan het beperkte zoeken niet op tegen online specials en de mogelijkheid om tal van accomodaties overzichtelijk op prijs te vergelijken.Is het dus ook duurder als je ter plekke wat regelt
Wijzelf leggen hotels graag vast, zodat we er 's avonds laat direct terecht kunnen. Mijn familie gaat graag op de bonnefooi en heeft nooit problemen gehad met het vinden van een overnachting (ook niet in het hoogseizoen). Zij zoeken wel van te voren waar zich veel hotels bevinden, zodat ze niet blind rijden.
Gr., Flipje
Hotels reserveren kan op verschillende manieren, via sommige websites oa expedia, of hotwire ed, moet je gelijk betalen. Je kunt vaak ook reserveren direct bij hotels zelf op hun eigen website, soms voor hetzelfde tarief. Voordeel van dit laatste is dat je doorgaans af kunt zeggen door een telefoontje voor 6 pm te plegen. Je reservering vervalt dan en je hebt geen kosten. Daarmee kun je eventueel toch nog wat flexibiliteit in je programma houden.
Alje
Alje
Wij gaan (in september) altijd op de bonnefooi. Nooit problemen gehad en nooit lang hoeven zoeken. Tenzij je persé in een national park zelf wilt overnachten want die zitten snel vol, is er overal keuze genoeg in accommodatie. Die vrijheid vinden wij heerlijk.
Met je ANWB-pasje krijg je trouwens vaak nog 10% korting in hotels/motels.
Met je ANWB-pasje krijg je trouwens vaak nog 10% korting in hotels/motels.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hey Roy,
Ik zou op de dag van aankomst en vertrek het hotel al vastleggen en ook alvast de hotels/motels/lodges in de National Parken ruim van tevoren reserveren.
Je maakt een route niet voor niets, dus in principe wil je je daar aan houden om evt. een keer langer door te rijden, zodat je bv. in plaats van Sedona in Flagstaff kunt overnachten mocht je Sedona niets vinden of om flexibel te zijn als de Tioga Pass nog dicht is. (De kans is helaas groot, midden mei.) Dus in kleinere plaatsen kun je mijns inziens best op de bonnefooi gaan en zou ik niks vast leggen.
Voor grotere plaatsen zoals San Francisco, LA, Las Vegas zijn er ontzettend veel online deals en daar zou ik zeker gebruik van maken. Ik denk dat je dus uiteindelijk 75% van je reis van tevoren kunt boeken, dan heb je in ieder geval de geruststelling dat die overnachtingen geboekt en betaald zijn en dat voorkomt ook wat stress op de vakantie zelf, zeker gezien jullie route die qua kilometers vrij lang is. Je wilt niet na 8 of 9 uur rijden nog op zoek moeten naar een hotel en vervolgens te horen krijgen dat elk hotel is volgeboekt is de nabije omgeving. Maar natuurlijk is ook dit weer persoonlijk...
Nog veel plezier met plannen!
Ik zou op de dag van aankomst en vertrek het hotel al vastleggen en ook alvast de hotels/motels/lodges in de National Parken ruim van tevoren reserveren.
Je maakt een route niet voor niets, dus in principe wil je je daar aan houden om evt. een keer langer door te rijden, zodat je bv. in plaats van Sedona in Flagstaff kunt overnachten mocht je Sedona niets vinden of om flexibel te zijn als de Tioga Pass nog dicht is. (De kans is helaas groot, midden mei.) Dus in kleinere plaatsen kun je mijns inziens best op de bonnefooi gaan en zou ik niks vast leggen.
Voor grotere plaatsen zoals San Francisco, LA, Las Vegas zijn er ontzettend veel online deals en daar zou ik zeker gebruik van maken. Ik denk dat je dus uiteindelijk 75% van je reis van tevoren kunt boeken, dan heb je in ieder geval de geruststelling dat die overnachtingen geboekt en betaald zijn en dat voorkomt ook wat stress op de vakantie zelf, zeker gezien jullie route die qua kilometers vrij lang is. Je wilt niet na 8 of 9 uur rijden nog op zoek moeten naar een hotel en vervolgens te horen krijgen dat elk hotel is volgeboekt is de nabije omgeving. Maar natuurlijk is ook dit weer persoonlijk...

Nog veel plezier met plannen!
-
- Amerika-expert
Wij zijn half juli van Texas naar Utah gereden en we hebben 2 dagen tot midden in de nacht doorgereden omdat er nergens een kamer te vinden was.
De eerste avond was alles vol omdat er een bijeenkomst van de FFA in de stad was en de tweede avond was er een belangrijke rodeo en ook daar was alles vol.
Dus als je ongeveer weet waar je 's avonds bent is het denk ik wel handig om een kamer te boeken. Of in ieder geval even te controleren of er geen grote dingen gepland zijn daar in de buurt.
De eerste avond was alles vol omdat er een bijeenkomst van de FFA in de stad was en de tweede avond was er een belangrijke rodeo en ook daar was alles vol.
Dus als je ongeveer weet waar je 's avonds bent is het denk ik wel handig om een kamer te boeken. Of in ieder geval even te controleren of er geen grote dingen gepland zijn daar in de buurt.
thx voor de info allemaal, ik denk dat ik inderdaad al wat dingetjes plan, route staat toch een beetje vast.... en lijkt me ook handiger om bij de parken en waar het drukker is om daar wat te reserveren. Tevens had ik ook alweer gelezen als de kamers vrij bezet zijn dat ze de prijzen omhoog doen, en daar word ja na een lange dag met veel zien, rijden e.d. ook niet vrolijk van.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb nog nooit de gevraagde prijs hoeven te betalen. Altijd vragen (vraag naar de manager) naar een goedkoper tarief en anders aanstalte maken om weg te lopen. Zo zijn wij al diverse keren teruggeroepen en werd een lager tarief aangeboden. Ook bij hotels die wij al hadden vastgelegd werd keurig een lager tarief aangeboden. Werd er zo maar 20 USD van de prijs afgehaald. Klinkt allemaal puur Nederlands, maar ik heb diverse keren gezien dat Amerikanen voor mij dezelfde truc uithalen. (en dan bleef ik nog netjes/beleefd)royveghel schreef:Is het dus ook duurder als je ter plekke wat regelt, en dus het enige voordeel is meer flexibiliteit?FlipjeBTiel schreef:Rond de parken vooraf boeken, rond de steden heb je meer keuze en kun je wachten. Enige reden voor wachten is extra flexibiliteit in je schema, dus dat moet de extra kosten en tijd voor zoeken naar een overnachtingsplaats dan wel waard zijn. Ga in elk geval langs een AAA kantoor zodat je een boekje met adressen en telefoonnummers van hotels/motels bij de hand hebt.
Gr., Flipje
Wij hadden trouwens maar vier hotels/motels besproken, waaronder het Quality Inn - Page. Waardeloos hotel met vreselijk personeel. Ging niet zo prettig daar aan de balie omdat het gereserveerde tarief niet werd gehanteerd, maar een hoger. Naastgelegen hotels waren allemaal vol. Er werd een spelletje gespeeld wat ik toen heb verloren. Er kwam dus gewoon 15 USD bij. Buiten een perfect ontbijt, was er nog wel meer mis met dit hotel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij zijn ook niet van die onderhandelaars en hebben ervaren dat we slechts zelden afwijken van de route die we gepland hebben.
Toen we op de bonnefooi reisden hebben we de regelmatig genoemde hotel coupon nooit kunnen gebruiken, altijd was er wel een reden waarom ze niet gebruikt mochten worden voor de nachten die wij wilden
Voor volgende maand (Californië) hebben we alle hotels geboekt, zo bouwen we meer rust in onze reis omdat we niet hoeven te zoeken naar slaapgelegenheid en kunnen online de amenities bekijken (free WIFI om ons weblog bij te houden!?).
In Canada hebben we één keer het volgende meegemaakt: we hadden een leuke prijs voor een hotel (online) gezien. We wisten echter niet zeker of we het zouden halen (we hadden een lange reisdag gepland). We hebben het wel gehaald om tot Osoyoos te rijden en toen we bij het hotel aankwamen waren er wel nog kamers maar de prijs was hoger dan de prijs op internet. De dame aan de receptie was echter zo vriendelijk ons de guest-computer te wijzen zodat ik ter plekke online tegen gereduceerd tarief kon boeken. Binnen 5 minuten was dit gebeurd en we kregen zo toch de speciale internet prijs. Was dat niet aardig!!??
Kortom, wij boeken u alles op voorhand!
Groetjes,
Reny
Toen we op de bonnefooi reisden hebben we de regelmatig genoemde hotel coupon nooit kunnen gebruiken, altijd was er wel een reden waarom ze niet gebruikt mochten worden voor de nachten die wij wilden

Voor volgende maand (Californië) hebben we alle hotels geboekt, zo bouwen we meer rust in onze reis omdat we niet hoeven te zoeken naar slaapgelegenheid en kunnen online de amenities bekijken (free WIFI om ons weblog bij te houden!?).
In Canada hebben we één keer het volgende meegemaakt: we hadden een leuke prijs voor een hotel (online) gezien. We wisten echter niet zeker of we het zouden halen (we hadden een lange reisdag gepland). We hebben het wel gehaald om tot Osoyoos te rijden en toen we bij het hotel aankwamen waren er wel nog kamers maar de prijs was hoger dan de prijs op internet. De dame aan de receptie was echter zo vriendelijk ons de guest-computer te wijzen zodat ik ter plekke online tegen gereduceerd tarief kon boeken. Binnen 5 minuten was dit gebeurd en we kregen zo toch de speciale internet prijs. Was dat niet aardig!!??
Kortom, wij boeken u alles op voorhand!
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
wij zijn nu 3 keer inn de usa geweest. de eerste keer 15 dagen florida in 1992. Alles van te voren vastgelegd samen met mijn ouders. Jaar (1993)erna met mijn man op de bonnefooi 23 westen usa,maar toen boeide het mij niet om nagenoeg alleen maar in motel 6 te liggen. Nu met onze kinderen van 11 en 14 alle hotels op voorhand geboekt. Ik vond dit heerlijk. Toen we onze plannen voor deze reis serieus werden gingen we eerst uit van weer motel 6 te boeken maar aangezien het vaak erg sober en smalle bedden heeft en omdat je via priceline en hotwire voor nagenoeg dezelfde prijs veel luxer kunt logeren waren we al snel om. De hotels/motels die we niet via hotwire en priceline geboekt hebben waren ook luxer dan motel 6 en gemiddeld waren we zo'n 90 $ kwijt met z'n viertjes............het was een fijn gevoel om niet te hoeven zoeken zodat je meer tijd kunt besteden aan de rest van de vakantie.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben ook alle hotels op voorhand geboekt dit jaar. Vooral omdat we meestal in de buurt van een park wilden overnachten. Er werd wel hier en daar gezegd dat het in juni niet altijd noodzakelijk was. Maar elke keer als wij ergens kwamen stond er een bordje volzet en waren we dus blij dat we al een plekje gereserveerd hadden.
Op de plaatsen waar je niet in de buurt van een park zit (bv. onderweg tussen 2 parken) denk ik wel dat er nog plaats genoeg zal zijn. Wij kwamen vaak dorpjes of stadjes tegen met het ene hotel naast het andere
.
Maar uiteraard is dit allemaal afhankelijk van hoe je graag wilt reizen natuurlijk. Als je graag vrij bent en wilt rondrijden en kijken hoe ver je geraakt hoef je natuurlijk niets op voorhand te boeken. Sommige mensen krijgen gewoon kriebels bij het gedacht van een volledig geprogrammeerde reis
. Maar in de parken is het écht wel een aanrader om dit op voorhand te doen!
Op de plaatsen waar je niet in de buurt van een park zit (bv. onderweg tussen 2 parken) denk ik wel dat er nog plaats genoeg zal zijn. Wij kwamen vaak dorpjes of stadjes tegen met het ene hotel naast het andere

Maar uiteraard is dit allemaal afhankelijk van hoe je graag wilt reizen natuurlijk. Als je graag vrij bent en wilt rondrijden en kijken hoe ver je geraakt hoef je natuurlijk niets op voorhand te boeken. Sommige mensen krijgen gewoon kriebels bij het gedacht van een volledig geprogrammeerde reis

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze 3e trip (over 16 dagenroyveghel schreef:Hoi allemaal,
............
greets. Roy

Heb wel het idee dat je (veel) betere/betaalbare hotels kunt vinden doordat je gewoon meer tijd hebt om te reserveren en reviews te lezen e.d.
Nadeel blijft wel dat je vast zit aan de route, zo hebben we de eerste 2 keer wel eens spontaan besloten ergens een nachtje langer te blijven of juist door te reizen omdat het weer minder was. Meestal ook geen problemen gehad met vinden van hotel/motel/b&b/hostel (reden gewoon een rondje door de plaats langs alle hotels en vergeleken de prijzen) maar wel een keer (Las Vegas) in de auto geslapen omdat we de gevraagde prijzen veel te hoog vonden, ach ja het ging maar om een paar uur slapen want het nachtleven gaat gewoon niet heel verrassend de hele nacht door... In de hostels hebben we ook leuke ervaringen gehad die je niet zou kiezen als je alles plant maar soms wel een erg goede uitkomst kan zijn indien alle hotels vol / duur zijn. Wat we ook wel deden was tijdens de vakantie de hotels via internet boeken in een internetcafe / bieb.
Maar goed dit jaar dus anders, ik moet zeggen dat ik wel het gevoel heb dat het vooraf boeken me dit jaar wel goed gaat bevallen omdat we na de vorige keer in ZW wel aardig weten wat we willen gaan doen, kortom de route staat nu dus aardig vast. Daarnaast scheelt het zoekwerk op de locatie wat ook weer km rijden, tijd maar tegenwoordig ook niet onbelangrijk brandstof!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat zou ik toch eerder onder krankzinnig willen scharen. Ze had je dat tarief zo ook kunnen geven.Reny schreef:De dame aan de receptie was echter zo vriendelijk ons de guest-computer te wijzen zodat ik ter plekke online tegen gereduceerd tarief kon boeken. Binnen 5 minuten was dit gebeurd en we kregen zo toch de speciale internet prijs. Was dat niet aardig!!??
Maar on topic. Vooraf had ik dit niet durven zeggen maar na onze trip van dit jaar zou ik zeggen: boeken, lekker makkelijk zodat je niet hoeft te zoeken. Maar laptop mee, als dingen uitlopen en je wilt wijzigen dat gewoon ter plekke doen. Cancelen kan meestal vrij laat nog. Het gaat allemaal makkelijker dan je je nu voor kunt stellen. De klantvriendelijkheid is buitengewoon.
Dit geldt uiteraard niet voor accomodatie in de parken (het op het laatste moment wijzigen). Daar gelden kwa beschikbaarheid wat andere regels.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Toch gebeurt het vaker hoor. Zo hadden mijn broer en ik vorig jaar in Fife, WA een Howard Johnson uitgezocht online. De online prijs was heel schappelijk maar omdat we niet zeker wisten of we daar wilden overnachten, hadden we het niet vastgelegd. Toen we uiteindelijk wel bij dat motel uitkwamen en vroegen om een kamer kon dat niet voor de voordelige online prijs. Ook daar stond een computer in de lobby en ik mocht daar gebruik van maken om online een reservering bij hen te doen. Toen ik dat eenmaal gedaan had konden we de kamer wel voor de voordelige online prijs krijgen.Matrox schreef:Dat zou ik toch eerder onder krankzinnig willen scharen. Ze had je dat tarief zo ook kunnen geven.Reny schreef:De dame aan de receptie was echter zo vriendelijk ons de guest-computer te wijzen zodat ik ter plekke online tegen gereduceerd tarief kon boeken. Binnen 5 minuten was dit gebeurd en we kregen zo toch de speciale internet prijs. Was dat niet aardig!!??

Roland
-
- Amerika-expert
Waarschijnlijk hoeft er op de genoemde manier niets aan de chef/eigenaar uitgelegd te worden.Matrox schreef:Dat zou ik toch eerder onder krankzinnig willen scharen. Ze had je dat tarief zo ook kunnen geven.
Doet mij denken aan Thailand ... soortgelijke situatie, maar na online boeken was de kamer niet beschikbaar. Toen konden ze ons, bij gebrek aan minder, in de "presidentiele" suite plaatsen, zonder extra kosten.

Gr., Flipje
P.S. Berichtje 55555 in Zuidwesten.

Ik denk dat we deels toch wel gaan boeken. als ik de ervaringen zo lees. Tevens is het ook wel makkelijk als je 's avonds niet meer hoeft te zoeken.
Maar heb nog even de tijd om een definitief besluit te nemen.... rondom de parken ga ik zowiezo boeken....
thx voor jullie reacties....
gr. roy
Maar heb nog even de tijd om een definitief besluit te nemen.... rondom de parken ga ik zowiezo boeken....
thx voor jullie reacties....
gr. roy
We hebben -behalve de eerste nacht- geen enkel hotel geboekt. Bij veel punten (tankstations en eetgelegenheden) staan rekken met boekjes met voordelige hotelaanbiedingen. Wij hebben daar een aantal malen eentje uitgepikt en dat is prima bevallen. Meestal betaalden we rond de 50 tot 60 dollar voor een nacht en waren de kamers schoon en netjes. Ontbijt zat er in de meeste gevallen niet bij, maar dat was ook niet zo erg; wij deden dit meestal onderweg. Voor ons was het hotel niet meer dan een plek waar je naar de w.c. kon gaan, een douche kon nemen en (lekker) kon slapen, met dien verstande dat alles schoon en netjes was...en dat was altijd wel zo. Ik kan me ook niet voorstellen dat je -als je in de VS bent- je dan gaat "genieten" van de (mogelijke) luxe van je hotelkamer als er buiten die hotelkamer van alles te doen is. Er zullen best veel kwalitatief betere hotels zijn dan de hotels waarin wij hebben geslapen, maar daar betaal je dan ook (een prijs van rond de of boven de 100 dollar) voor. Het is dus maar net wat je wilt en wat je wilt gaan besteden.
In Yosemite ben ik gaan kijken in het Ahwahnee-hotel. Prachtig hotel, maar wel voor rond de 500 (!) dollar per nacht.
Ter vergelijking: in Las Vegas verbleven wij midden op de strip (naast het Harley-Davidson café) in een hotel van de Travelodge-keten voor slechts 49 dollar per nacht, inclusief een gratis parkeerplek en een prima zwembad. Natuurlijk zijn de zwembaden in de grotere hotels mooier, maar in beide zwembaden word je even nat; het uitzicht is slechts anders, net als de prijs die je daarvoor betaalt. Zoals gezegd: het is maar net wat je wilt uitgeven.
In Yosemite ben ik gaan kijken in het Ahwahnee-hotel. Prachtig hotel, maar wel voor rond de 500 (!) dollar per nacht.
Ter vergelijking: in Las Vegas verbleven wij midden op de strip (naast het Harley-Davidson café) in een hotel van de Travelodge-keten voor slechts 49 dollar per nacht, inclusief een gratis parkeerplek en een prima zwembad. Natuurlijk zijn de zwembaden in de grotere hotels mooier, maar in beide zwembaden word je even nat; het uitzicht is slechts anders, net als de prijs die je daarvoor betaalt. Zoals gezegd: het is maar net wat je wilt uitgeven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht