Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone ja of neen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Yellowstone ja of neen

Bericht door Yeehaw »

Ik zal je pm hier beantwoorden Patrick dan kunnen we nog lekker even in discussie gaan.
Maandag vertrekken? Kan maar wij vinden het altijd prettig als de wegbrengers/ophalers niet in de file zitten, dus wij vertrekken altijd op zaterdag. Stapeltje zaterdagbladen erbij etc. En je komt ook zaterdag aan en terug op zondag. Lovely!
En die aankomst in Las Vegas op zaterdag? Dan ga je toch niet in LV zitten voor een nacht maar bv in Boulder City. En ja, aan het eind zit je drie dagen in Las Vegas waarvan ook 2 in het weekend...en als je zaterdag vertrekt zit je die drie dagen wo,do en vr. Niet aan gedacht zeker-lol- Het is lastig om de "beste" loop te geven. Ik zou toch eerst naar Sedona gaan en daar 3 dagen relaxen. Death Valley zal ook iets minder warm zijn aan het eind van de vakantie en je bouwt het zo lekker op. Maar echt veel maakt het niet uit hoor. Laat ik het zo zeggen, als dit mijn reis was ging ik eerst naar Sedona, rondkijken en wat relaxen en aan het eind van de vakantie hetzelfde in Las Vegas. Als je de reis omdraait volgen Sedona 3 dagen en Las Vegas 3 dagen elkaar te snel op naar mijn mening.
Yeehaw.
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Bedankt Yeehaw ( en andere reacties) voor al jullie info die we zoals je al kan zien toch wel gebruiken hoor :wink:
Wat betreft start op maandag : voor de wegbrengers geen probleem, we vertrekken altijd van thuis uit met de trein, geen last van files en inderdaad geen beroep doen op anderen om je weg te brengen.
Wat betreft die drie dagen Sedona met daarna de drie dagen LV / :? daar zit iets in, nog even laten bezinken
Maar wat ons vooral interesseerde : de éne richting zaten we in Zion en Yellowstone in het weekend, de andere richting vielen deze parken in de week. Is het vrij druk in de parken in de weekends? Of zouden we toch beter opteren om de parken te bezoeken in de week?
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Hallo
Yellowstone.......zeker doen !!!!!!
Misschien heb je iets hieraan........we reden vorige jaar:van Las Vegas naar Las Vegas
1-vanuit Sedona naar Grand Canyon en door naar Page
2-Page bezoek Antelope Canyon en Glenn Canyon (inslusief leuke boottocht)
3-Page - Monument Valley en door naar Arches....in Moab zochten we erg lang (ong 1 uur) naar een motel de goedkope waren vollllll....dus reserveer te voren. En zo doende hadden we maar 2 uurtje voor Arches gekregen.....en toen was het donker (gezellig gegeten bij Buck's Grill House eeecht een aanraden).
4-door naar het noorden.....Satl Lake City (het ging van airco naar verwarming in de auto)...ff shoppen en door naar Logan (in het donker aangekemen)
5-door naar Yellowstone, alhier s'middags aangekomen, motel geboekt in West Yellowstone (geen probleem in begin oktober en reden we de bovenste achtje.........is krap....in het donker terug.
Veel gezien...hertjes, bizons, Mammoth Hot Springs, watervallen zelf een beer en coyotte.......in het donker terug.
6-Onderste achtje: naar Old Faithful.....hertjes, meertjes, bizons, ....leuk leuk ....en dan door naar Grand Teton.....overnachten in Jackson.
Was leuk wel gehaast, 6 dagen van ons 17-daagse reis die we nooit vergeten....daana door naar Brice Canyon, Zion......

Groetjes Elfje
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De NP's druk in de weekends? Wil je geloven dat ik dat niet weet. Wij komen altijd buiten het seizoen en hebben eigenlijk nooit drukke parken. Verder verblijven wij zelden in de parken zelf maar erbuiten muv Death Valley en Grand Canyon en nog een paar. Rond Yellowstone hebben we bv in Gardiner, Red Lodge, Cody, Lander, Jackson en West Yellowstone gelogeerd. Wij houden niet zo van die oude hotels.....zeker niet zoiets als Old Faithful en bij Yellowstone Lake. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Indien mogelijk zou ik de bekende parken (Zion, GC, Yel, Yos, Bryce, Arches) in het weekend vermijden of nu al zorgen dat je in het park kan slapen.
Voor Yel kan in het weekend gemakkelijk een file voor de ingang staan ook Zion is hierom berucht ook een parkeerplek vinden is een ramp in het weekend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer