Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley bezoeken of niet ?
Monument Valley bezoeken of niet ?
We hebben voorlopig al een mooie rondreis uitgestippeld maar ons hoofddoel is trouwen in Las Vegas. Nu twijfel ik nog of we lang Monument Valley moeten rijden of niet.
Ik heb reeds een hotel geboekt op vrijdag 08 juli in de Grand Canyon en s'anderdaags heb ik een hotel geboekt in Page. Bedoeling is om de dag erna naar Bryce Canyon te gaan. De rit van de Grand Canyon naar Page is 136 Miles en ongeveer 03:15 u.
Nu kan ik ook eerst s'morgens vertrekken in de Grand Canyon en eerst naar Monument Valley rijden (een trip van 184 Miles en 05:00 u) en s'avonds vanuit Monument Valley naar Page rijden (een trip van 131 Miles en 03:50 u).
Heeft iemand ervaring met deze trip ?
Ik heb reeds een hotel geboekt op vrijdag 08 juli in de Grand Canyon en s'anderdaags heb ik een hotel geboekt in Page. Bedoeling is om de dag erna naar Bryce Canyon te gaan. De rit van de Grand Canyon naar Page is 136 Miles en ongeveer 03:15 u.
Nu kan ik ook eerst s'morgens vertrekken in de Grand Canyon en eerst naar Monument Valley rijden (een trip van 184 Miles en 05:00 u) en s'avonds vanuit Monument Valley naar Page rijden (een trip van 131 Miles en 03:50 u).
Heeft iemand ervaring met deze trip ?
-
- Amerika-expert
allo,
als je van grand canyon village de oostrim afrijdt zijn er verschillende stops, korte wandelingen. wil je de oostrim ,,goed" zien gaat dat wat tijd in beslag nemen. dan nog naar monument valley rijden en terug naar page: wordt heel drukke dag. en in monument valley heb je dan nog de jeeptour die tijd in beslag neemt (tenzij je enkel maar even ,,kijkt" naar Monument Valley).
een mogelijkheid :
- grand canyon naar kayenta (motel, dus motel in page annuleren), bezoek monument valley
- dag daarop kayenta - bryce ( is dan wel rijdag)
of niet naar monument valley en de oostrim + bv navajo national monument rustig bezoeken.
jacques
als je van grand canyon village de oostrim afrijdt zijn er verschillende stops, korte wandelingen. wil je de oostrim ,,goed" zien gaat dat wat tijd in beslag nemen. dan nog naar monument valley rijden en terug naar page: wordt heel drukke dag. en in monument valley heb je dan nog de jeeptour die tijd in beslag neemt (tenzij je enkel maar even ,,kijkt" naar Monument Valley).
een mogelijkheid :
- grand canyon naar kayenta (motel, dus motel in page annuleren), bezoek monument valley
- dag daarop kayenta - bryce ( is dan wel rijdag)
of niet naar monument valley en de oostrim + bv navajo national monument rustig bezoeken.
jacques
Bedankt voor de info, maar ik heb toch nog enkele vraagjes:
Bedoeling is om de Grand Canyon te bezoeken op 08 juli zodat we op 09 juli een volledige dag ter beschikking hebben om te eindigen in Page. En dan moet het toch te doen zijn om Monument Valley te bezoeken.
We slapen net buiten de ingang van het park en bezoeken dus op 08 juli de Grand Canyon en vertrekken dan s'morgens richting Kayenta of Page. Moeten we dan weer betalen om door het park te rijden of is er een andere mogelijkheid ? Op de kaart is er volgens mij maar 1 weg.
Is Kayenta het begin van Monument Valley ? Als je op de routeplanner de trip van de Grand Canyon naar Kayenta neemt is dit 03:41 u en van de Grand Canyon naar Monument Valley is dit 05:01 u. Dat is toch al een heel verschil.
Bedoeling is om de Grand Canyon te bezoeken op 08 juli zodat we op 09 juli een volledige dag ter beschikking hebben om te eindigen in Page. En dan moet het toch te doen zijn om Monument Valley te bezoeken.
We slapen net buiten de ingang van het park en bezoeken dus op 08 juli de Grand Canyon en vertrekken dan s'morgens richting Kayenta of Page. Moeten we dan weer betalen om door het park te rijden of is er een andere mogelijkheid ? Op de kaart is er volgens mij maar 1 weg.
Is Kayenta het begin van Monument Valley ? Als je op de routeplanner de trip van de Grand Canyon naar Kayenta neemt is dit 03:41 u en van de Grand Canyon naar Monument Valley is dit 05:01 u. Dat is toch al een heel verschil.
-
- Amerika-expert
allo,
je moet niet opnieuw betalen om door het park te rijden: ticket is voor 7 dagen ( of als je pas hebt voor 1 jaar).
kayenta ligt nog voor monument valley, je moet nog een 30-40 km verder rijden, die 1u20 rijtijd lijkt me dus overdreven.
het is te doen, zeker als je niet teveel stopt langs de oostrim van de grand canyon. het wordt wel een drukke dag. en eigenlijk het best een late dag want monument valley ligt er 's middags wat schaduwloos bij maar is in de late namiddag-avond des te mooier. maar dan moet je nog wel terug naar page (tenzij motel in kayenta).
jacques
je moet niet opnieuw betalen om door het park te rijden: ticket is voor 7 dagen ( of als je pas hebt voor 1 jaar).
kayenta ligt nog voor monument valley, je moet nog een 30-40 km verder rijden, die 1u20 rijtijd lijkt me dus overdreven.
het is te doen, zeker als je niet teveel stopt langs de oostrim van de grand canyon. het wordt wel een drukke dag. en eigenlijk het best een late dag want monument valley ligt er 's middags wat schaduwloos bij maar is in de late namiddag-avond des te mooier. maar dan moet je nog wel terug naar page (tenzij motel in kayenta).
jacques
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Monument Valley bezoeken of niet ?
Hoi Dominique,
In jouw eerste bericht zeg je een hotel geboekt te hebben in de Grand Canyon.
Ik weet niet hoe jouw reis er verder uitziet. Ga je meer Nationale Parken en Monumenten bezoeken? Zo ja, dan kan het zijn dat je beter een National Park Pass kan aanschaffen bij de ingang van het eerste nationale park dat je aandoet. Kost $ 50,00.
Als je alleen het Grand canyon NP bezoekt kost de entree per auto $ 20,00 en het toegangsbewijs is 7 dagen geldig.
Kijk voor meer info over dit park op http://www.nps.gov/grca/index.htm en kijk voor de prijzen in de linker kolom bij "Fees".
Doe aan de rand van de canyon beslist een zonsondergang en/of zonsopkomst. Dit is een fantastisch spektakel. Al die kleurscharkeringen in het gesteente, prachtig gewoon weg.
Verder sluit ik mij aan bij hetgeen Jacques hierboven heeft gezegd.
Kayenta is niet de ingang van Monument Valley. Deze ligt nog een 30 mijl noordelijker, vlak bij de grens van Arizona en Utah. Vergis je niet in de afstanden.
Een goede raad: koop een landkaart van het gebied waar je naar toe gaat. Bijvoorbeeld van Rand McNally, uitgeverij Hallwag. Te koop in de betere boekhandel en bij de ANWB. Kaart nummer 6 beslaat dit gebied, USA Road Guide - Southwest.
Groet, Marco.
In jouw eerste bericht zeg je een hotel geboekt te hebben in de Grand Canyon.
In jouw laatste bericht zeg je het volgende:Dominique schreef:Ik heb reeds een hotel geboekt op vrijdag 08 juli in de Grand Canyon en .....
Betekent dit dat je een slaapplaats geregeld heb in Tusayan, een kleine plaats circa 6 mijl ten zuiden van de zuidingang van het Grand Canyon National Park?Dominique schreef:We slapen net buiten de ingang van het park en bezoeken dus op 08 juli de Grand Canyon ....
Ik weet niet hoe jouw reis er verder uitziet. Ga je meer Nationale Parken en Monumenten bezoeken? Zo ja, dan kan het zijn dat je beter een National Park Pass kan aanschaffen bij de ingang van het eerste nationale park dat je aandoet. Kost $ 50,00.
Als je alleen het Grand canyon NP bezoekt kost de entree per auto $ 20,00 en het toegangsbewijs is 7 dagen geldig.
Kijk voor meer info over dit park op http://www.nps.gov/grca/index.htm en kijk voor de prijzen in de linker kolom bij "Fees".
Doe aan de rand van de canyon beslist een zonsondergang en/of zonsopkomst. Dit is een fantastisch spektakel. Al die kleurscharkeringen in het gesteente, prachtig gewoon weg.
Verder sluit ik mij aan bij hetgeen Jacques hierboven heeft gezegd.
Kayenta is niet de ingang van Monument Valley. Deze ligt nog een 30 mijl noordelijker, vlak bij de grens van Arizona en Utah. Vergis je niet in de afstanden.
Een goede raad: koop een landkaart van het gebied waar je naar toe gaat. Bijvoorbeeld van Rand McNally, uitgeverij Hallwag. Te koop in de betere boekhandel en bij de ANWB. Kaart nummer 6 beslaat dit gebied, USA Road Guide - Southwest.
Groet, Marco.
Laatst gewijzigd door markro op 12 mei 2005, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Mijn routeplanner (Microsoft Streets & Trips) geeft aan voor de route Grand Canyon Village (zuidkant van de canyon) naar Monument Valley tot aan de ingang van het park, en daarna naar Page, een afstand van 500 km en een reistijd van bijna 7 1/2 uur. Dit is zonder stops onderweg.Dominique schreef:Als je op de routeplanner de trip van de Grand Canyon naar Kayenta neemt is dit 03:41 u en van de Grand Canyon naar Monument Valley is dit 05:01 u. Dat is toch al een heel verschil.
Groet, Marco.
Bedankt alweer voor de info.
We slapen inderdaad in het stadje Tusayan en dat is eigenlijk vlakbij de ingang van de Grand Canyon.
De zondsondergang staat op het programma. Ikzelf heb het vorig jaar al gezien (het was inderdaad prachtig).
We zijn van plan 3 parken te doen (Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon) dus die pas van 50 dollar zal wel van pas komen.
Ik heb gezien dat de afstand Kayenta - Page 2u26' is en dat is toch vlot te doen. Naar Amerikaanse normen is dat geen probleem.
Een paar drukke dagen kan geen kwaad, we kunnen trouwens in Las Vegas 4 dagen aan het zwembad in de Luxor liggen voordat we het vliegtuig nemen naar San Fransisco.
Groeten.
We slapen inderdaad in het stadje Tusayan en dat is eigenlijk vlakbij de ingang van de Grand Canyon.
De zondsondergang staat op het programma. Ikzelf heb het vorig jaar al gezien (het was inderdaad prachtig).
We zijn van plan 3 parken te doen (Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon) dus die pas van 50 dollar zal wel van pas komen.
Ik heb gezien dat de afstand Kayenta - Page 2u26' is en dat is toch vlot te doen. Naar Amerikaanse normen is dat geen probleem.
Een paar drukke dagen kan geen kwaad, we kunnen trouwens in Las Vegas 4 dagen aan het zwembad in de Luxor liggen voordat we het vliegtuig nemen naar San Fransisco.
Groeten.
-
- Amerika-expert
allo,
Monument Valley is GEEN national park en de pas telt daar dus niet.
Ik ken de route niet maar als je van Bryce naar Las Vegas rijdt rijdt je mogelijk via Zion NP en dan is dat het derde park en is de pas wel het goedkoopst.
toch nog benadrukken dat er een heel groot verschil is tussen monument valley tijdens de dag - zonder schaduw, vlak - en in de vooravond (prachtig)
jacques
Monument Valley is GEEN national park en de pas telt daar dus niet.
Ik ken de route niet maar als je van Bryce naar Las Vegas rijdt rijdt je mogelijk via Zion NP en dan is dat het derde park en is de pas wel het goedkoopst.
toch nog benadrukken dat er een heel groot verschil is tussen monument valley tijdens de dag - zonder schaduw, vlak - en in de vooravond (prachtig)
jacques
Ik heb jullie advies opgevolgd en heb mijn hotel in Page geannuleerd.
We rijden dan van de Grand Canyon naar Monument Valley en blijven overnachten in Kayenta. Dan hebben we dus ook de mogelijkheid om Monument Valley te zien in de late namiddag.
De dag erna rijden we dan van Kayenta naar Bryce Canyon waar we de zonsondergang op sunset point hopelijk nog kunnen zien.
We hebben dan ook s'anderdaags nog de tijd voor het park in de ochtend te bezoeken voordat we doorrijden naar Las Vegas.
Groeten en bedankt voor de info.
We rijden dan van de Grand Canyon naar Monument Valley en blijven overnachten in Kayenta. Dan hebben we dus ook de mogelijkheid om Monument Valley te zien in de late namiddag.
De dag erna rijden we dan van Kayenta naar Bryce Canyon waar we de zonsondergang op sunset point hopelijk nog kunnen zien.
We hebben dan ook s'anderdaags nog de tijd voor het park in de ochtend te bezoeken voordat we doorrijden naar Las Vegas.
Groeten en bedankt voor de info.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dominique, wij hebben 1x op Sunset Point in Bryce Canyon gestaan tijdens de zonsondergang. Nu moet ik helaas zeggen dat de naam "Sunset Point" wat mij betreft niet helemaal goed gekozen is; het uitkijkpunt is niet speciaal geschikt om daar tijdens zonsondergang te zijn. Zo was tenminste onze ervaring. Misschien scheelt het nog in welke tijd van het jaar je er bent - wij waren er eind september.
Bryce Canyon is wel een schitterend park, hoor! Maar wat nog veel mooier is dan de uitkijkpunten, is om een stuk naar beneden te lopen, tussen de hoodoo's door. Wij hebben de Navajo Loop Trail gedaan, en dat is ons ontzettend goed bevallen. Dus als je daar genoeg tijd voor hebt, dan raad ik je aan niet alleen de uitzichtpunten te doen, maar ook een stuk te gaan wandelen.
Trouwens: leuk dat jullie Monument Valley in de route hebben opgenomen. Het was voor ons een van de hoogtepunten van onze vakantie!
Bryce Canyon is wel een schitterend park, hoor! Maar wat nog veel mooier is dan de uitkijkpunten, is om een stuk naar beneden te lopen, tussen de hoodoo's door. Wij hebben de Navajo Loop Trail gedaan, en dat is ons ontzettend goed bevallen. Dus als je daar genoeg tijd voor hebt, dan raad ik je aan niet alleen de uitzichtpunten te doen, maar ook een stuk te gaan wandelen.
Trouwens: leuk dat jullie Monument Valley in de route hebben opgenomen. Het was voor ons een van de hoogtepunten van onze vakantie!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-expert
allo,
hierbij site met wat info over bryce canyon en vooral fotograferen in/van bryce canyon : http://www.phototravel.com/bryce.htm
indien de trip kayenta-bryce goed verwerkt werd: een avondtrip met een ranger ?
nog veel plezier in bryce en monument valley.
jacques
hierbij site met wat info over bryce canyon en vooral fotograferen in/van bryce canyon : http://www.phototravel.com/bryce.htm
indien de trip kayenta-bryce goed verwerkt werd: een avondtrip met een ranger ?
nog veel plezier in bryce en monument valley.
jacques
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hoi, ik ben ongeveer anderhalve week geleden in Bryce geweest en wegens het enorm slechte weer van afgelopen winter zijn een aantal trails voor een groot gedeelte weggespoeld of ingestort. De Navajo trail loop is ook niet meer te bewandelen helaas....maar volgens mij zijn er wel plannen om de trails nog voor de zomer weer loop-klaar te maken.Henriëtte schreef: Bryce Canyon is wel een schitterend park, hoor! Maar wat nog veel mooier is dan de uitkijkpunten, is om een stuk naar beneden te lopen, tussen de hoodoo's door. Wij hebben de Navajo Loop Trail gedaan, en dat is ons ontzettend goed bevallen. Dus als je daar genoeg tijd voor hebt, dan raad ik je aan niet alleen de uitzichtpunten te doen, maar ook een stuk te gaan wandelen.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
wel doen!
Beetje gemakzuchtig antwoord misschien maar kijk even in onze web-log van onze reis, wij hebben de Grand Canyon ook redelijk dicht op Monument Valley gepland, niet echt identiek aan jullie voorgenomen trip maar misschien loont het de moeite...
http://onzereizen.web-log.nl
en dan met name dag 5 en 6.
Groetjes en veel plezier in The States!
- Menno
http://onzereizen.web-log.nl
en dan met name dag 5 en 6.
Groetjes en veel plezier in The States!
- Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA
Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA
Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Dominique
Ik ben net terug van een trip Amerika en heb de attracties aangedaan die
jij aangeeft. Je geeft echter niet echt aan wat je wild zien en hoeveel tijd
je er voor wild nemen. De rit van Kayenta naar Brice is niet niks
aangegeven word 400 km ( 5 uur) rijden. Een echt advies is dus niet te
geven. Onderweg zijn nog een aantal mooie dingen te zien die je gaat
missen. Zoals de Vally of fire, Antylop Canyon, Pink sanddunes etc.
Harm
Ik ben net terug van een trip Amerika en heb de attracties aangedaan die
jij aangeeft. Je geeft echter niet echt aan wat je wild zien en hoeveel tijd
je er voor wild nemen. De rit van Kayenta naar Brice is niet niks
aangegeven word 400 km ( 5 uur) rijden. Een echt advies is dus niet te
geven. Onderweg zijn nog een aantal mooie dingen te zien die je gaat
missen. Zoals de Vally of fire, Antylop Canyon, Pink sanddunes etc.
Harm
Dit is onze trip. Ik weet dat er nog veel meer te zien is, maar je moet keuzes maken. Ons hoofddoel van de trip is trouwen in Las Vegas, vandaar die 4 nachten in het magische Las Vegas. De trip naar Mexico doen we met vrienden uit de USA en de trip van Las Vegas naar San Fransisco doen we met het vliegtuig.
SAN DIEGO: 3 nachten (CALIFORNIA)
SAN FELIPE: 2 nachten (MEXICO)
PHOENIX: 1 nacht (ARIZONA)
GRAND CANYON: 1 nacht (ARIZONA)
MONUMENT VALLEY: 1 nacht (ARIZONA)
BRYCE CANYON: 1 nacht (UTAH)
LAS VEGAS: 4 nachten (NEVADA)
SAN FRANSICO: 3 nachten (CALIFORNIA)
Groeten.
SAN DIEGO: 3 nachten (CALIFORNIA)
SAN FELIPE: 2 nachten (MEXICO)
PHOENIX: 1 nacht (ARIZONA)