Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Turtle gered.....
Turtle gered.....
Gisteren kwam ik thuis en op onze "afrit" liep een vrij grote schildpad, die ik makkelijk had kunnen overrijden met de Titan..gelukkig zag ik 'm op tijd. Ook hij/zij was geschrokken en liep best wel snel de 4-baans weg op. Gelukkig wonen wij vlak bij en hubby was buiten, hij rende snel naar de schildpad, en ook waren er een aantal auto's gestopt. Hij had een handdoek meegegrepen en dat om de schildpad gewikkeld en zo opgepakt en afgezet in het afgesloten vennetje nabij ons huis, waarna hij gelijk het water inging. Het bleek om een snappin turtle of snapper te gaan, pak ze niet zomaar op, ze kunnen je behoorlijk pijn doen, door te bijten met hun sterke kaken of zich met hun klauwen af te zetten, vandaar de handdoek.....
Re: Turtle gered.....
Lief van je hoor. Het kunnen inderdaad behoorlijke happers zijn die lieve schildpadjes. 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo dacht ik eens een grote klomp gras op de weg te zien liggen
Was ook een snapping turtle en een grote, zo'n 40 cm. Hij was overreden dus ik dacht hem even aan de kant van de weg te leggen want als je daar met hoge snelheid overheen rijdt kan je een klapband krijgen.
Oeps foutje, het beest bleek nog te leven en spartelde aardig. Was een hele klus om hem aan de kant te krijgen. Ik denk wel dat ie ten dod opgeschreven was was hij was aardig gehavend, maar goed je weet nooit.
Was ook een snapping turtle en een grote, zo'n 40 cm. Hij was overreden dus ik dacht hem even aan de kant van de weg te leggen want als je daar met hoge snelheid overheen rijdt kan je een klapband krijgen.
Oeps foutje, het beest bleek nog te leven en spartelde aardig. Was een hele klus om hem aan de kant te krijgen. Ik denk wel dat ie ten dod opgeschreven was was hij was aardig gehavend, maar goed je weet nooit.
Deze was ook zo groot, 40 tot 50 cm.ongeveer en het kon nog aardig hard lopen...tot mijn verbazing, hubby moest ff sprinten om 'm te pakken te krijgen.
Dit is zijn grote broer...degene die bij ons langs liep was wat "slanker"...
, maar wel dezelfde gelijkenis.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze beesten hebben hun naam niet voor niets
Hun tong heeft een frubbeltje dat wel wat lijkt op een wormpje. Hij houdt zijn bek dus open en wiebelt dat wormpje.
Visje denkt lekker en SNAP doet de turtle
Beware for skinny dipping..........SNAP
Hun tong heeft een frubbeltje dat wel wat lijkt op een wormpje. Hij houdt zijn bek dus open en wiebelt dat wormpje.
Visje denkt lekker en SNAP doet de turtle
Beware for skinny dipping..........SNAP

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een joekel van een schildpad. Wel gaaf eigenlijk dat die dieren zo maar op je afrit tegenkomt. Goede aktie van hubby om hem op een veilige plek neer te zetten.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat een OERBEEST! Die kop is nog groter dan die van een mens!! Ik zou wel ff schrikken...
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Yikes! Dat lijkt wel een monster.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
:hilarious: zeker als je maar een "frubbeltje" hebtned in MO schreef:Beware for skinny dipping..........SNAP

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Op onze laatste vakantie in Amerika hebben wij ook een schildpad gered. Alleen die was met lange na niet zo groot... jeetje wat zijn snap turtles groot zeg. Wij reden vorig jaar in de buurt van Myakki River State Park en daar was een schildpad rustig aan het oversteken. Ik was veel te bang dat hij het niet zou redden (hij liep nogal langzaam). We zijn toen gestopt en heb hem naar de kant gedragen. Wist overigens niet dat schildpadden pijn konden doen
(maar goed, het was ook maar een kleintje - alhoewel ik hem wel aan de grote kant vond). Nadat ik hem aan de kant had afgedropt, ging hij rustig verder het gras in... Wel erg lief!
Was overigens vergeten foto's te maken. Wilde de schildpad snel aan de kant hebben in verband met eventuele auto's die er aan konden komen...

Was overigens vergeten foto's te maken. Wilde de schildpad snel aan de kant hebben in verband met eventuele auto's die er aan konden komen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De snapping turtle is niet de enige schildpadsoort hier. Er zijn ook roodwang schildpadden (kunnen ook minder vriendelijk zijn, maar niet zo vervaarlijk als de snapping) en een aantal soorten landschildpadden. De snapping turtles zijn zeker allerminst moeders mooiste.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith