Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Formaat dekbedovertrek Roadbear?
-
- Amerika-ontdekker
Formaat dekbedovertrek Roadbear?
Hallo,
Wij gaan in September naar de USA met een camper van Roadbear.
Mijn vraag is of iemand weet wat voor dekens er in deze camper zitten.
Zijn dit eenpersoons of tweepersoons dekbedden.
Ik weet dan namelijk wat voor overtrek ik mee moet nemen. Vind het wel
prettig als ik onder mijn eigen overtrek kan slapen.
Hoor graag van jullie.
Groetjes Hugo en Ellen. :dance:
Wij gaan in September naar de USA met een camper van Roadbear.
Mijn vraag is of iemand weet wat voor dekens er in deze camper zitten.
Zijn dit eenpersoons of tweepersoons dekbedden.
Ik weet dan namelijk wat voor overtrek ik mee moet nemen. Vind het wel
Hoor graag van jullie.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Formaat dekbedovertrek Roadbear?
Waarom meenemen als je voor rond de $ 30 een set bij de Wal*mart kan kopen.hugo/ellen schreef:Ik weet dan namelijk wat voor overtrek ik mee moet nemen. Vind het wel
Hoor graag van jullie.
Die passen nog beter ook dan de Nederlands overtrek, Amerikaanse beddenmaat is anders dan de Nederlandse.
In de R-B campers zit een queensbed achterin, ook bij de andere verhuurders trouwens.
-
- Amerika-ontdekker
Het gaat mij om de maat van het dekbed niet of ik er daar een kan kopen.
Ik kan alles wel daar kopen, maar daar heb ik ook niets aan. Dan zit ik dadelijk
thuis met twee van die dingen.
Groetjes Hugo en Ellen
Ik kan alles wel daar kopen, maar daar heb ik ook niets aan. Dan zit ik dadelijk
Groetjes Hugo en Ellen

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Rob al zegt: de Amerikaanse bedmaten zijn anders, daar moet je dus wel rekening mee houden - straks zit je in je camper met een dekbedovertrek wat niet past. Plus: denk aan de ruimte en gewicht die je eigen dekbedovertrek inneemt in je bagage. Ik denk dat je die ruimte en dat gewicht beter voor andere dingen kunt gebruiken.hugo/ellen schreef:Het gaat mij om de maat van het dekbed niet of ik er daar een kan kopen.
Lijkt me toch veel makkelijker en praktischer om inderdaad in Amerika een set te kopen voor zo weinig geld. En wat maakt het uit als je die overtrek dan niet mee terug neemt naar Nederland? Op het totale budget dat je uitgeeft aan de vakantie maken die $20 of $30 toch niet zo veel uit... plus dan zit je in ieder geval niet 'dadelijk thuis met twee van die dingen'...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De maten voor de dekbedden van Road Bear zijn heel afwijkend. Ik weet de exacte maten niet, maar kan het eventuel voor je navragen bij Road Bear. Ik heb contact met Road Bear in San Francisco.
Persoonlijk ben ik het toch met Rob eens. Ook ik ben altijd iemand die graag haar eigen spullen gebruikt, maar mijn eigen dekbedhoes zou veel te groot zijn voor de dekbedden van Road Bear. Wij kopen elk jaar een complete set voor ongeveer $ 45 dollar bij Wal Mart. Dat heb je een fijn hoeslaken, een dekbed (comforter) met hoes eraan vast, een laken en twee kussenslopen. Voor 5 dollar p.p. hebben we heerlijke kussens (van gel, superlekker). Ik neem ook een paar handdoeken en theedoeken mee, want de Amerikaanse theedoeken drogen echt niet lekker. We nemen geen personal kits bij Road Bear en daar spaar je dan de kosten voor alles mee uit. Ik vind mijn eigen handdoeken toch fijner dan die van hen. En vaak boeken we zo vroeg dat die kits gratis zijn, dan nemen we ze wel en gebruiken we hun dekbed als onderlegger onder het molton hoeslaken op het bed
Krijg je een heerlijk zacht bedje van!
Persoonlijk ben ik het toch met Rob eens. Ook ik ben altijd iemand die graag haar eigen spullen gebruikt, maar mijn eigen dekbedhoes zou veel te groot zijn voor de dekbedden van Road Bear. Wij kopen elk jaar een complete set voor ongeveer $ 45 dollar bij Wal Mart. Dat heb je een fijn hoeslaken, een dekbed (comforter) met hoes eraan vast, een laken en twee kussenslopen. Voor 5 dollar p.p. hebben we heerlijke kussens (van gel, superlekker). Ik neem ook een paar handdoeken en theedoeken mee, want de Amerikaanse theedoeken drogen echt niet lekker. We nemen geen personal kits bij Road Bear en daar spaar je dan de kosten voor alles mee uit. Ik vind mijn eigen handdoeken toch fijner dan die van hen. En vaak boeken we zo vroeg dat die kits gratis zijn, dan nemen we ze wel en gebruiken we hun dekbed als onderlegger onder het molton hoeslaken op het bed
Hoi Hugo en Ellen,
Wij reizen nu rond in een camper van Road Bear. Ik zal straks de maten even nemen en aan je doorgeven. Eerst nog even een meetlintje weten te vinden.
Wij reizen nu rond in een camper van Road Bear. Ik zal straks de maten even nemen en aan je doorgeven. Eerst nog even een meetlintje weten te vinden.
Daar ben ik weer. We moesten een meetlint van de buren lenen, hebben er zelf geen bij ons. De maat van het dekbed is (omgerekend) 1.91 m bij 2.21 m. Wij vinden ze zelf erg dun, af en toe hebben we een dubbele nodig, als we in een hoog gebied zitten en het buiten koud is. Meestal slapen we alleen onder de (bijgeleverde) hoes. Voor ons voldoet dit, de hoes is gemaakt van een mengeling van katoen en iets synthetisch.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:

Die familie uit Made ... ook grappig, ik ben daar geboren en getogen.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Miza,
Ik wil jou hartelijk bedanken voor de gedane moeite!!!
Hier kan ik zeker wat mee!!
Ik kan dus eigenlijk wel mijn eigen dekbedovertrek gebruiken.
Deze is ongeveer net zo groot.
Nogmaals bedankt.
Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe.
Groetjes Ellen
Ik wil jou hartelijk bedanken voor de gedane moeite!!!
Hier kan ik zeker wat mee!!
Ik kan dus eigenlijk wel mijn eigen dekbedovertrek gebruiken.
Deze is ongeveer net zo groot.
Nogmaals bedankt.
Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie toe.
Groetjes Ellen

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij krijgen al bestellingen om de volgende keer een comforter mee te nemen uit Amerika, doe mogen we dan eerst gebruiken.
Die we de vorige keer gekocht hadden, hebben we ook mee genomen, voor op het logeerbed.
Nu onze dochter tijdelijk bij ons woont, kwam hij goed van pas.
Die we de vorige keer gekocht hadden, hebben we ook mee genomen, voor op het logeerbed.
Nu onze dochter tijdelijk bij ons woont, kwam hij goed van pas.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind een comforter ook heerlijk slapen!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja! Heel wat minder gedoe dan telkens een dekbed in zo'n overtrek zitten wurmen, die dan in de loop van de week door het gewoel van 2 slapers ook nog eens gaat verschuiven en zo. Ik haaaaaaaaaaaat dat!
Spijtig genoeg hadden we al een extra koffer gekocht tijdens onze trip, en kon er niet nog eens zo'n volledig set in (met zo'n bedrok, lakens, comforter, kussenslopen,...). Want bij Macy's waren er schitterende in de perfecte kleuren van onze slaapkamer. (misschien toch maar eens online bestellen...)
Spijtig genoeg hadden we al een extra koffer gekocht tijdens onze trip, en kon er niet nog eens zo'n volledig set in (met zo'n bedrok, lakens, comforter, kussenslopen,...). Want bij Macy's waren er schitterende in de perfecte kleuren van onze slaapkamer. (misschien toch maar eens online bestellen...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uhm... een comforter is/werkt toch hetzelfde als een dekbed hier?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, vind ik niet helemaal. Juist in een camper waar je bij sommige reizen temperaturen hebt die heel erg wisselend zijn (zie onze laatste reis!), is een comforter heel lekker. Je gebruikt hem met een laken eronder en als het warm is, sla je de comforter terug en heb je het laken over.Dento schreef:Uhm... een comforter is/werkt toch hetzelfde als een dekbed hier?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het verschil met een comforter is dat je er niet per se een overtrek omheen zou hoeven doen (omdat ze vaak onderdeel van een set zijn die bij elkaar hoort - incl. bedskirt, kussenslopen, enz.), maar voor de rest is het toch wel het principe van een dekbed:
Hoewel "duvet" een betere vertaling van dekbed zou zijn, natuurlijk:
En in plaats van de "set of sheets" kun je ook een dekbedovertrekset gebruiken...Comforters are intended to keep the user warm, especially during sleep, although they can also be used as mattress pads at the users preference. Comforters are generally large and rectangular in shape, filled with natural or synthetic insulative material and encased in a shell/covering. Like quilts, comforters are generally used with a set of sheets.
Comforter sizes correspond with bed sizes: twin, full, queen, king, and cal-king. Comforter sizes run slightly larger than actual bed sizes to allow for draping over the sides of the bed.
A comforter is sometimes covered with a duvet (comforter) cover for protection and prolonged use.
Comforters are typically packaged in a set that also includes a bed skirt, pillow shams, and sometimes pillows.
Filling - Comforters are filled with layers of material such as polyester batting, down feathers, wool, or silk. The loft of the filling determines the weight as well as the level of insulation. The comforter is stitched or quilted to secure the filling and keep it evenly distributed.
Shell/Covering - The outer shell of comforters are typically constructed using cotton, silk, or polyester fabrics or blends, of varying thread counts. Comforter shells vary in design and color, often designed to coordinate with other bedding.
Hoewel "duvet" een betere vertaling van dekbed zou zijn, natuurlijk:
Maar in grote lijnen zijn de verschillen niet zo heel groot...A duvet is a type of bedding— a soft flat bag traditionally filled with down or feathers, or a combination of both and used on a bed as a blanket.
Duvets reduce the complexity of making a bed, as it is a single covering instead of the combination of sheets, blankets, and quilts or other bed covers, which is traditional in many parts of the world. The cover is called a "duvet cover" or a "quilt cover".
Nowadays, a duvet is sometimes filled with silk, wool, or artificial fibers (such as polyester batting or other artificial material). It is sometimes confused with a comforter, although comforters go on top of the traditional sheets and blankets and are primarily decorative while duvets are used alone.
Laatst gewijzigd door Dento op 04 aug 2008, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt wel gelijk, het principe is hetzelfde, maar in de camper vind ik het toch prettig slapen 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Comforter = soort deken/sprei dat je dus zonder hoes kan gebruiken (ze bestaan in wit, maar ook in allerlei kleuren en dessins)
Comforter cover = zoals ons dekbed: je hebt een deken, en daar doe je een hoes over (en die hoes is dus de comforter cover).
In de praktijk worden die beide termen door elkaar gebruikt, maar als je in de winkel dergelijk materiaal wilt gaan kopen, dan zie je dat er een verschil is. En ik hou dus van die comforter, omdat je die niet perse in een hoes moet frummelen.
Comforter cover = zoals ons dekbed: je hebt een deken, en daar doe je een hoes over (en die hoes is dus de comforter cover).
In de praktijk worden die beide termen door elkaar gebruikt, maar als je in de winkel dergelijk materiaal wilt gaan kopen, dan zie je dat er een verschil is. En ik hou dus van die comforter, omdat je die niet perse in een hoes moet frummelen.
Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies; ga je dan echt voor een dekbed zoals wij dit gebruiken, dan kom je uit bij een duvet...kastelke schreef:In de praktijk worden die beide termen door elkaar gebruikt, maar als je in de winkel dergelijk materiaal wilt gaan kopen, dan zie je dat er een verschil is.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wij hebben zelf een dekbedovertrek, slopen en 1 extra hoeslaken meegenomen. Was wel een keertje lekker om tussendoor te verschonen (hebben op weinig campings gestaan waar je kan wassen). We hadden oude meegenomen en die lekker daar weggegooid waardoor we weer ruimte over hadden voor de andere spullen die we gekocht hadden.Dento schreef:Zoals Rob al zegt: de Amerikaanse bedmaten zijn anders, daar moet je dus wel rekening mee houden - straks zit je in je camper met een dekbedovertrek wat niet past. Plus: denk aan de ruimte en gewicht die je eigen dekbedovertrek inneemt in je bagage. Ik denk dat je die ruimte en dat gewicht beter voor andere dingen kunt gebruiken.hugo/ellen schreef:Het gaat mij om de maat van het dekbed niet of ik er daar een kan kopen.
Lijkt me toch veel makkelijker en praktischer om inderdaad in Amerika een set te kopen voor zo weinig geld. En wat maakt het uit als je die overtrek dan niet mee terug neemt naar Nederland? Op het totale budget dat je uitgeeft aan de vakantie maken die $20 of $30 toch niet zo veel uit... plus dan zit je in ieder geval niet 'dadelijk thuis met twee van die dingen'...
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Dat klopt Monique,dat was jij. Ik had jullie verslag en foto's gezien. N.a.v. jouw uitleg hoe het er aan toe gaat bij Road Bear had ik al diverse keren via e-mail met Aldie contact gehad. Geweldig, hoe behulpzaam hij is en hoe snel hij steeds reageert. Nog bedankt voor de vele tips. Nu, maar weer gauw on topicnieuwenoord schreef:Grappig, ik keek net even naar jullie weblog (ga straks uitgebreider lezen!) en zag dat jullie Aldie al herkenden van foto's van een lid van het forum (ik denk dat ik dat was?).

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2345 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 5 Reacties