Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indianen in Monument Valley zijn NIET Bot en onvriendelijk
Indianen in Monument Valley zijn NIET Bot en onvriendelijk
Ik lees en vaak dat de indianen in Monument Valley, stug, bot en onvriendelijk zijn.
Ik kom net bij Monument Valley vandaan en al vanaf de eerste email bij het boeken van de cabin, kan ik niet anders zeggen dan dat ze ontzettend vriendelijk zijn.
Ze maken zelfs grapjes met je.
Geen enkele indiaan is me tegen gevallen, niet bij het boeken, niet bij het inchecken, de tour of het restaurant.
Groetjes Marian
Ik kom net bij Monument Valley vandaan en al vanaf de eerste email bij het boeken van de cabin, kan ik niet anders zeggen dan dat ze ontzettend vriendelijk zijn.
Ze maken zelfs grapjes met je.
Geen enkele indiaan is me tegen gevallen, niet bij het boeken, niet bij het inchecken, de tour of het restaurant.
Groetjes Marian
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Indianen in Monument Valley zijn NIET Bot en onvriendelijk
Fijn om te lezen dat jullie goede ervaringen hebben opgedaan. Helaas kan ik dit, gezien onze ervaringen in Page (quality Inn, niet echt in Monument Valley)), niet onderschrijven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Ook wij hebben alleen slechte ervaringen met de Indianen in de buurt van Monument Valley - bij het restaurant in Mexican Hat en Gouldings Lodge - langs de weg bij de souvenirstandjes en bij het park zelf. Een en al arrogantie, geen lachje kon eraf en je moet overal extra voor betalen. Wij waren blij dat we bij Page weer vrolijke mensen tegenkwamen.
Maar, ben blij voor jou dat het wel leuk was ! Misschien hadden wij gewoon pech
Groetjes, Jose
Ook wij hebben alleen slechte ervaringen met de Indianen in de buurt van Monument Valley - bij het restaurant in Mexican Hat en Gouldings Lodge - langs de weg bij de souvenirstandjes en bij het park zelf. Een en al arrogantie, geen lachje kon eraf en je moet overal extra voor betalen. Wij waren blij dat we bij Page weer vrolijke mensen tegenkwamen.
Maar, ben blij voor jou dat het wel leuk was ! Misschien hadden wij gewoon pech

Groetjes, Jose
Ik moet eerlijk zeggen dat onze ervaringen in Monument Valley beperkt zijn gebleven tot wat spaarzame contacten in de winkel. Maar om nou te zeggen dat daar de vriendelijkheid van afspatte gaat wel erg ver.
Dat geldt wat mij betreft voor meer plaatsen waar we met Indianen te doen hebben gehad. In het algemeen (Chinle, Mexican Hat en Cameron) vond ik het eigenlijk de minste ervaringen wat persoonlijke contacten betreft. Geef mij dan maar de 'gewone' Amerikaan: echt vriendelijk, belangstellend en behulpzaam.
Jaap
Dat geldt wat mij betreft voor meer plaatsen waar we met Indianen te doen hebben gehad. In het algemeen (Chinle, Mexican Hat en Cameron) vond ik het eigenlijk de minste ervaringen wat persoonlijke contacten betreft. Geef mij dan maar de 'gewone' Amerikaan: echt vriendelijk, belangstellend en behulpzaam.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In Monument Valley hebben we eigenlijk maar 1x een beetje contact gehad met een van de Native Americans, een paar jaar geleden alweer. Onze dochter Melanie, toen een jaar of twintig, heeft even staan praten met een jongeman die heel belangstellend was waar wij vandaan kwamen. Het was een kort, maar wel vriendelijk gesprek.
Tijdens onze laatste reis hebben we contact gehad met zowel de Hopi als de Navajo. En in beide gevallen: bijzonder vriendelijk. We zijn in een klein indianendorpje geweest, waar we her en der moesten informeren waar we precies moesten zijn. En zonder uitzondering werden we heel prettig te woord gestaan. We waren op zoek naar een man met wie we vanuit Nederland al emailcontact hadden gehad, toen we hem vonden besefte hij - nog voordat we ons hadden voorgesteld - dat wij die Nederlanders moesten zijn die hem met emailtjes hadden bestookt. Zijn spontane "Hi Hans" was zo onverwacht en zo ontzettend leuk, ook het gesprek dat we daarna met hem hadden (we hebben zeker een half uur bij hem op z'n kantoortje gezeten) was heel ontspannen en prettig. Dit was voor ons een van de leukste ontmoetingen met een 'local'.
Natuurlijk zijn we ook wel eens Native Americans tegengekomen die duidelijk geen contact wilde, maar echt bot, dat hebben we nooit meegemaakt.
Tijdens onze laatste reis hebben we contact gehad met zowel de Hopi als de Navajo. En in beide gevallen: bijzonder vriendelijk. We zijn in een klein indianendorpje geweest, waar we her en der moesten informeren waar we precies moesten zijn. En zonder uitzondering werden we heel prettig te woord gestaan. We waren op zoek naar een man met wie we vanuit Nederland al emailcontact hadden gehad, toen we hem vonden besefte hij - nog voordat we ons hadden voorgesteld - dat wij die Nederlanders moesten zijn die hem met emailtjes hadden bestookt. Zijn spontane "Hi Hans" was zo onverwacht en zo ontzettend leuk, ook het gesprek dat we daarna met hem hadden (we hebben zeker een half uur bij hem op z'n kantoortje gezeten) was heel ontspannen en prettig. Dit was voor ons een van de leukste ontmoetingen met een 'local'.
Natuurlijk zijn we ook wel eens Native Americans tegengekomen die duidelijk geen contact wilde, maar echt bot, dat hebben we nooit meegemaakt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Zal we aan het hotel gelegen hebbenRuud2004 schreef:Fijn om te lezen dat jullie goede ervaringen hebben opgedaan. Helaas kan ik dit, gezien onze ervaringen in Page (quality Inn, niet echt in Monument Valley)), niet onderschrijven.

Ook wij hebben vorig jaar niet echt superervaringen gehad tijdens ons verblijf in Quality Inn in Page met "Indianen".
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Ach, ik neem het ze niet kwalijk!
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hadden vorig jaar ook heel positieve ervaringen in het restaurant van Goulding's Lodge zowel 's avonds als 's morgens. Gewoon een vlotte en vriendelijke bediening en prima eten.
Bert
Bert
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ook niet, ik kom er gewoon niet meer.Emenem schreef:Ach, ik neem het ze niet kwalijk!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikafan
Ik vind ze niet zo zeer onvriendelijk, maar word doodmoe van de sieraden die ze je willen aansmeren.
Groetjes, Diana
Groetjes, Diana
Zelfs daar heb ik geen last van gehad, je kon gewoon kijken en niemand die je wat probeerde aan te smeren.Jerry & Diana schreef:Ik vind ze niet zo zeer onvriendelijk, maar word doodmoe van de sieraden die ze je willen aansmeren.
Groetjes, Diana
Lijkt wel of ik op een andere planeet ben geweest hahaha
gr. Marian
De Navajo's staan niet bekend om hun uitbundigheid en van oudsher was het niet de gewoonte om de gesprekspartner in de ogen te kijken, iets dat om onbekende reden in westerse landen als onbeleefd wordt ervaren. 's Lands wijs 's lands eer. En net als hier heb je vriendelijke en onvriendelijke mensen en dat is nog afhankelijk van de gemoedstoestand van de bezoeker. Veel Europeanen hebben een wat merkwaardig idee over "indianen". Pow wow's, Tipi's, vredespijpen etc. Net als in vele andere landen willen ze geld verdienen en dat is wat we allemaal willen anders kunnen we die mooie reizen niet maken. Alleen al in Arizona zijn 21 verschillende stammen en ze zij allemaal verschillend en ze wonen in gewone huizen en hebben een gewone baan. Het is dus maar net wie je tegenkomt.
Yeehaw
Yeehaw
Precies Het is maar net wie je tegenkomt en bij ons was dat bij elke indiaan positief.
Trouwens veel Amerikanen zijn alleen maar vriendelijk omdat ze fooi willen of wat willen verkopen , dus ik zie geen verschil met de indianen.
Gr Marian ( jetlag aan het verwerken)
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten.
Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van niet ter zake doende quotes maakt het topic onrustig en wordt minder aantrekkelijk om te lezen.
Trouwens veel Amerikanen zijn alleen maar vriendelijk omdat ze fooi willen of wat willen verkopen , dus ik zie geen verschil met de indianen.
Gr Marian ( jetlag aan het verwerken)
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten.
Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van niet ter zake doende quotes maakt het topic onrustig en wordt minder aantrekkelijk om te lezen.
"Trouwens, veel Amerikanen zijn alleen vriendelijk omdat ze een fooi willen of iets willen verkopen" Wat dacht je van Nederlanders?? Ik begrijp dit gegeneraliseren niet zo goed.
Yeehaw
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 16 aug 2008, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo bedoelde ik dat dus niet, ik ben net 6 uur terug en praat nog in amerikanentaal en het ging om het verschil van indianen tov amerikanen en idd zijn nederlanders vaak net zo erg.
wilde alleen een punt maken dat indianen niet bot en onvriendelijk zijn, tenminste ik heb ze niet zo mee gemaakt.
Je hebt me dus verkeerd begrepen.
gr. marian
wilde alleen een punt maken dat indianen niet bot en onvriendelijk zijn, tenminste ik heb ze niet zo mee gemaakt.
Je hebt me dus verkeerd begrepen.
gr. marian
He, wij ook ongeveer. We vlogen met NWA vanuit Phoenix/Minneapolis en landden om 6:05. Jullie ook?M&M+D schreef:Zo bedoelde ik dat dus niet, ik ben net 6 uur terug
gr. marian
John
Nee, wij met KLM , geland op Schiphol om half 12 en daarna nog de auto halen in de rai en nog 2 1/2 naar huis rijden.
Dan ben je wel gaar ven wazig hahahaha.
gr. marian
Dan ben je wel gaar ven wazig hahahaha.
gr. marian
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3930 Weergaves