Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In 2009 geen campers ophalen in Middlesbury?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

In 2009 geen campers ophalen in Middlesbury?

Bericht door trudy »

Geinspireerd door onder meer de reisverslagen van Rob en Annie en Marjan en Jan maakten wij al plannen om volgend jaar april een Road Bear camper bij de fabriek in Middlesbury op te halen en in vijf weken (daar zouden we dan tijd voor hebben) naar Las Vegas of LA te brengen. Uit andere verslagen begreep ik dat de best wel aantrekkelijke aanbieding daarvoor vorig jaar al in augustus kwam. Vanmorgen gebeld met eerst Travelhome en die meldden mij dat zij juist hadden gehoord dat die aanbieding dit jaar (volgend jaar dus eigenlijk) niet kwam. Ook Tioga kwam niet verder dan de aanbieding van 20% korting als je voor oktober boekt. Ook aantrekkelijk natuurlijk maar toch nog best veel meer dan de Road Bear aanbieding, zoals die voor afgelopen april gold.
Op mijn opmerking dat Road Bear toch jaarlijks de helft van de vloot vernieuwt en dat die campers toch naar de verhuurstations moeten, kwam de opmerking dat ze daar waarschijnlijk 'een andere oplossing 'voor hadden gevonden. Ik kan het eigenlijk niet geloven. Weet iemand hier meer van? Zou die aanbieding toch nog elders te verkrijgen zijn, in Duitsland of zo? Ik ben benieuwd te horen.

trudy
T4
Amerika-ontdekker

Re: In 2009 geen campers ophalen in Middlesbury?

Bericht door T4 »

Da's jammer! Wij zaten ook al te kijken of de aanbieding nogmaals voorbij kwam....
Ik heb nog even gekeken naar de Duitse aanbieder (http://www.trans-amerika-reisen.de), maar daar zie ik de aanbieding ook niet voor 2009.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

*piep(vloek*)

Wij hadden net besloten om in 2009 ook van de aanbieding gebruik te maken.
En ook al een beetje aan het voor bereiden, en nu dit.

Van vorig jaar weet ik nog dat de aanbieding eind augustus binnen kwam.
Ik blijf gewoon nog een beetje hopen!!!

Gr. Marjolijne
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dus ik hoef mijn oprit niet te verbreden om meer campers te laten overnachten? :dance:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Beste mensen, ik moet jullie teleurstellend nieuws brengen. Naar aanleiding van de vraag van Trudy heb ik een mail gestuurd naar Aldie in San Francisco om hem te vragen hoe het zit met de campers van de fabriek van Coachmen in 2009.

Ik kreeg van hem de volgende uitleg:

Omdat voor Road Bear de markt vrij onduidelijk is (vorig jaar zijn enorm veel nieuwe campers gekocht vanwege de grote vraag uit Europa) en ze niet weten hoeveel campers ze verkocht krijgen én of er komend seizoen weer zoveel boekingen zullen zijn, hebben ze besloten pas in maart/april nieuwe campers te bestellen voor de zomer van 2009 (deze campers zullen er dan in mei/juni zijn). Ze worden dan door de fabriek afgeleverd bij de verhuurlocaties van Road Bear en niet door klanten worden gehaald.

Ik heb hem gevraagd of de campers dan voor een tweede seizoen ingezet zullen worden en kreeg daarop het volgende, heldere antwoord:
We hebben altijd op onze website en de website van tour operators gezegd dat onze fleet maximum 2 jaar oud is. Volgend seizoen zal het mogelijk zijn dat een deel van de campers een tweede seizoen zullen verhuurd worden. Als campers nog een seizoen in de verhuur gaan worden die nog steeds klaargemaakt zoals een camper die in de verkoop gaat dus zullen die er als gloed nieuw uitzien.

Veel mensen maken de opmerking op het forum dat de campers niet goed zouden zijn voor een tweede seizoen. Na 1 seizoen zijn alle “kinderziektes” eruit gewerkt en alle dingen die niet goed in de fabriek afgewerkt waren opgelost. Naar het einde van het seizoen zijn er veel minder problemen met de campers dan in het begin en eens we ze verkoopsklaar maken zou ik zeggen dat de campers in een betere technical condition zijn dan wanneer ze nieuw van de fabriek komen (spijtig genoeg toont dat hoe de werk kwaliteit hier in Amerika is voor een gloednieuwe camper).

We moeten gewoon zien hoe het deze winter met de verkoop van de campers gaat. Tegen dat het zomer seizoen begint hopen we van een volledig nieuwe fleet te hebben in plaats van de nieuwe fleet in februari/maart te krijgen.
De campers van Coachmen schijnen (en dat weten mensen op dit forum ook) dit jaar nogal slecht afgeleverd te zijn (wat Aldie ook schrijft in zijn stuk) en door ze af fabriek bij hen te laten bezorgen, kunnen ze ze eerst checken voor er klanten mee op stap gaan. Wellicht ook kiezen ze voor andere merken? Al dit jaar hadden ze voor de 31 ft. diverse Winnebago's in de verhuur, voor de A-klasse doen ze dit al jaren. Deze campers worden ook door de fabriek gebracht.

Ik hoop dat jullie hiermee wat kunnen, al begrijp ik dat het jammer is dat mensen niet meer op deze manier voordelig een camper kunnen huren. Mensen die vroeg in het seizoen huren (zals wij ook weer, eind april) zullen dus wellicht een camper van 2008 mee krijgen. Wij huurden vorig jaar in oktober en die camper was ook heel erg goed.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Inderdaad heel jammer maar wel begrijpelijk vanuit het standpunt van road Bear. Hartelijk dank Monique voor je bemiddeling voor dit antwoord. Het geeft in ieder geval duidelijkheid. Het is zonde van mijn voorlopige route door the deep south maar we gaan ons mind opmaken hoe we nu verder zullen handelen (ander tijdstip, andere route).

trudy
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Nou lekker dan, daar gaan mijn vakantieplannen.
He bah, net zo op zitten verheugen en dan dit.
Helaas, gaan maar opzoek naar een alternatief.

Gr. Marjolijne
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Marjolijne schreef:Nou lekker dan, daar gaan mijn vakantieplannen.
He bah, net zo op zitten verheugen en dan dit.
Helaas, gaan maar opzoek naar een alternatief.

Gr. Marjolijne
IK zou toch eens een offerte aanvragen, met de vroegboekkorting kom je misschien ook een heel eind in de richting van de wegbreng prijs.
We betaalden voor de wegbrengcamper 1200 euro voor 4 weken en in september net geen 2000 euro voor 4 weken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook ons vielen de prijzen van Road Bear voor 2009 absoluut niet tegen hoor, de vroegboekkorting van 20 procent (betalen voor 31 oktober) tikt aardig aan.
route66
Amerika-ontdekker

Bericht door route66 »

Of een camper ophalen bij de fabriek financieel interessant is, is ook afhankelijk van waar je je vakantie wilt doorbrengen. Wij hebben afgelopen april een camper opgehaald en naar Los Angeles gereden, maar als het "hoogtepunt" van je vakantie meer in het westen ligt, durf ik te beweren dat het financieel niet zo heel veel uitmaakt. Er gaan namelijk heel wat dollars aan benzine doorheen voordat je in het westen bent....
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, en voor ons speelde ook nog mee dat het nog behoorlijk koud kan zijn als je al zo vroeg op pad moet. Daarnaast zijn wij A-klasse fans en die komen ook niet van Middlebury.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

route66 schreef:Of een camper ophalen bij de fabriek financieel interessant is, is ook afhankelijk van waar je je vakantie wilt doorbrengen. Wij hebben afgelopen april een camper opgehaald en naar Los Angeles gereden, maar als het "hoogtepunt" van je vakantie meer in het westen ligt, durf ik te beweren dat het financieel niet zo heel veel uitmaakt. Er gaan namelijk heel wat dollars aan benzine doorheen voordat je in het westen bent....
Je hebt helemaal gelijk, wij hadden er soms lange reisdagen er tussen zitten, daar ontkom je niet aan, als je vanaf Middlebury komt en naar de Golf van Mexico wilt.
Ook als je meteen richting Denver gaat heb je het zelfde probleem.
We hebben ondanks dat een mooie reis gemaakt, wel meer gereden dan anders en minder kunnen hiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer