Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?

Bericht door Coyote »

kastelke schreef:
Coyote schreef: (upgrade genomen naar full size SUV).
En wat betaal je daar dan voor bij? Is het goedkoper om daar ter plaatse een upgrade te nemen?
Wij moesten USD 10,99 p/dag bijbetalen, incl. Fee, Surcharges en Tax kwam dat uit op USD 15,23 (± EUR 9,60 p/dag). Voor 23 dagen is dat dus ongeveer EUR 221. Voor de Equinox hadden wij EUR 567 betaald. Totaal dus EUR 788. Had ik deze Full Size SUV al in Nederland gehuurd bij Alamo via USAreisen.de dan was ik ruim EUR 1010 kwijt geweest. Een voordeel dus van EUR 222.

Natuurlijk weet je nooit of wij deze auto ook hadden gekregen als wij de upgrade niet genomen hadden. Het blijft een gok. Mijn gevoel zei me dat we anders een Toyota RAV o.i.d. meegekregen hadden. Dat bleek uit de opmerkingen van de medewerker van Alamo toen ik in eerste instantie vroeg welke auto wij mee zouden krijgen. Het blijft een gok. Wij wilden graag een 'grote' SUV dus toch besloten voor de upgrade te gaan en hebben er geen moment spijt van gehad. 8)

Overigens moest ik vooraf ook nog een volle tank betalen. Daar rekenden ze USD 81 voor. Daar schrok ik natuurlijk wel van. Ik wist dat we een tank vooraf moesten betalen maar had hier niet zo snel op gerekend. Toch hebben ze hiervoor niet echt een hogere prijs voor gerekend dan aan de pomp. Als wij tankten was dat meestal tussen de USD 65 en USD 75 (tank was dan nog niet helemaal leeg). De auto hebben wij uiteindelijk met een zo goed als lege tank weer kunnen inleveren. Dus of je de auto nou aan het eind "vol" moet afleveren of een tank vooraf betalen, maakte in dit geval niet veel uit.

In ons geval was het dus goedkoper om ter plekke naar een Full Size SUV te upgraden. Het is wel zo dat ik altijd max. USD 10 tot USD 15 p/d extra voor een upgrade wil betalen. Lukt dat niet dan laat ik het over gaan. Voor mij is de huurauto een belangrijk onderdeel van de reis. Je brengt immers nogal wat uurtjes in de auto door. Dan wil ik graag ook comfortabel rijden en dat mag best wat kosten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

latje21 schreef:Type gehuurd: B4, Fun Collectie, Ford Edge
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: OAD
Opgehaald in: New York JFK
Meegekregen: Ford Edge
Wanneer: 18 juni 2008

====================================================

Type gehuurd: L6, Standard 5 Passenger SUV (Ford Explorer)
Gereserveerd bij: OAD
Opgehaald in: Miami Airport
Meegekregen: Mazda Tribute
Wanneer: 27 juni 2008

Aangezien we tijdens een eerdere vakantie een Ford Explorer hadden meegekregen, hadden we nu weer hierop gehoopt. Echter, we kregen een Mazda Tribute mee. Naar ons gevoel was deze echter een stuk kleiner dan een Explorer en vergelijkbaar met een Ford Escape.
Valt een Mazda Tribute niet onder een midsize SUV? Bij het ophalen was het ons niet direct opgevallen, maar naderhand dus wel. Als wij inderdaad een midsize hebben meegekregen, dan wil ik Hertz toch wel laten weten dat ik dat niet netjes vind (een standaard SUV boeken, maar een midsize meekrijgen).
Als je een L6 bij Hertz hebt geboekt betreft het ook een midsize SUV. De standard SUV is een L4 en die heeft bij Hertz de omschrijving L4: 4WD/ADW, Standard 7 passenger SUV (Ford Explorer or similar)
omschrijving L6: 2WD, standard 5 passenger SUV (Toyota Rav4 or similar)
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Dat zou een hoop kunnen verklaren.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Deze keer hebben we een Chrysler Aspen mee gekregen, heerlijke auto. Vorig jaar hadden we ook de Acadia was ook super.
We hadden van te voren een 4x4 7 Seater Full Size A/C-Dodge Durango or similar gereserveerd bij http://usrentacar.co.uk in GPB laten quoten, was GBP 570 dus zo'n 719 euro voor 21 dgn (all-incl) Geen verkeerde prijs vind ik :lol:

Afbeelding

edit. typefout gewijzigd
Laatst gewijzigd door pyca op 16 jul 2008, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
amsterdammertje
Amerika-ontdekker

Bericht door amsterdammertje »

pyca schreef:Deze keer hebben we een Chrysler Aspen mee gekregen, heerlijke auto. Vorig jaar hadden we ook de Acadia was ook super.
We hadden van te voren een 4x4 7 Seater Full Size A/C-Dodge Durango or similar gereserveerd bij http://usrentacar.co.uk in GPB laten quoten, was GBP 570 dus zo'n 519 euro voor 21 dgn (all-incl) Geen verkeerde prijs vind ik :lol:

Volgens mij klopt die rekensom niet helemaal. 570 gbp is zo ongeveer 650/670 euro. nog steeds gen slechte prijs denk ik maar toch een verschilletje
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Je hebt gelijk, in de gauwigheid had ik een typfoutje :oops: gemaakt, ik had op xe.com gekeken en kwam uit op 719 euro.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Ok hierbij ook de onze dan maar even. Weliswaar wel een gewone auto, en geen jeep achtig race monster ;)

Type gehuurd: Klassa van de Mazda 6
Gereserveerd bij: Website van Hertz
Opgehaald in: Niagara falls (NY)
Afgeleverd in: New York JFK
Meegekregen: Pontiac Vibe Afbeelding
Wanneer: 5-7-2008 --> 14-7-2008
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Om het dan maar even netjes volgens de regels te plaatsen (heb al ergens wel een losse flodder geschoten hier):

Type gehuurd: Chevrolet Suburban
Verhuurder: Budget.com
Gereserveerd bij: website Budget
Opgehaald in: West Yellowstone
Afgeleverd in: West Yellowstone
Meegekregen: Ford Expedition
Wanneer: 5/8 juni 2008

Type gehuurd: Ford Expedition
Gereserveerd bij: Hertz/ANWB
Opgehaald in: Rapid City
Afgeleverd in: Rapid City
Meegekregen: Nissan Armada
Wanneer: 12/16 juni 2008

Type gehuurd: Chevrolet Suburban
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis Website
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Wanneer: 20/23 juni 2008
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Vancouver (downtown)
Meegekregen: Ford Edge (de baliemedewerker zei dat ze de Equinox niet hebben)
Wanneer: juli 2008

Wij zijn er heel gelukkig mee. De auto is meer dan ruim genoeg voor 3 personen en rijdt heel goed. Mijn man was al vertrouwd met deze wagen omdat hij meestal met dit model rijdt voor zijn werk in Amerika.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Gehuurd: Full size
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Vliegwinkel.nl
Opgehaald in: LA
Afgeleverd in: San Francisco
Meegekregen: Toyotal Highlander
Wanneer: juli 2008.

We wilden eigenlijk zelf een grotere wagen maar hebben even afgewacht wat de baliemedewerker ging doen. Die adviseerde ons een grotere (uiteraard), en wilde ons in eerste instantie $ 1000 laten bijbetalen :shock: .
Na veel gepraat hebben we $ 180 bijbetaald voor 22 dagen en werden we 'gold'. Dus gratis extra drivers en we hoevden hem niet vol getankt af te leveren.
Goede deal denk ik. We waren er in ieder geval blij mee.

Bovenstaand verhaal geldt dus niet meer. Bij het doornemen van de creditcardafschrijvingen bleken we gewoon getild voor een kleine $ 500. Dat verhaal heb ik beschreven in dit topic.
Laatst gewijzigd door Matrox op 25 sep 2008, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Verhuurder: Alamo (U - 25)
Gereserveerd bij: Usa-Reisen.de
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami (nog niet)
Meegekregen: Toyota RAV4; je mag gewoon uit rij Midsize en Standard SUV kiezen (is zelfde rij). Toen we aankwamen stond er vanalles (van Trailblazer, Cherokee, etc); toen wij buiten kwamen stond er net niets meer ... eerste auto die uit wasstraat kwam was Toyota RAV4, zag er prima uit (en reed achteraf prima); dus gelijk meegenomen, we wilden weg.
Wanneer: 25 juli 2008
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Over een weekje arriveren wij in San Diego, waar we ook een Equinox hebben gehuurd bij Alamo. Uit dit topic kan ik afleiden dat de kans zeer klein is dat we ook daadwerkelijk een Equinox meekrijgen. Ik heb eens even op een rijtje gezet wat de forumleden al in de plaats hebben gekregen:

Chevrolet Tahoe LT
Chevrolet Trailblazer
Dodge Journey
Ford Edge
Jeep Commander
KIA Sorento
Mistsubishi Outlander
Nissan Murano
Nissan Xterra
Pontiac Torrent
Toyota 4runner
Toyota Highlander

Mijn vraag is eigenlijk simpel. Ik weet NIETS, maar dan ook NIETS van auto's. Stel dat er een rij auto's voor ons staat waaruit we mogen kiezen, waar moeten we dan op letten? Wat is met andere woorden een goede keuze, en wat een slechte? Of is elk van de bovenstaande auto's een goede keuze?
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
amsterdammertje
Amerika-ontdekker

Bericht door amsterdammertje »

jokeboke schreef:Over een weekje arriveren wij in San Diego, waar we ook een Equinox hebben gehuurd bij Alamo. Uit dit topic kan ik afleiden dat de kans zeer klein is dat we ook daadwerkelijk een Equinox meekrijgen. Ik heb eens even op een rijtje gezet wat de forumleden al in de plaats hebben gekregen:

Chevrolet Tahoe LT
Chevrolet Trailblazer
Dodge Journey
Ford Edge
Jeep Commander
KIA Sorento
Mistsubishi Outlander
Nissan Murano
Nissan Xterra
Pontiac Torrent
Toyota 4runner
Toyota Highlander

Mijn vraag is eigenlijk simpel. Ik weet NIETS, maar dan ook NIETS van auto's. Stel dat er een rij auto's voor ons staat waaruit we mogen kiezen, waar moeten we dan op letten? Wat is met andere woorden een goede keuze, en wat een slechte? Of is elk van de bovenstaande auto's een goede keuze?
Ook wij hadden de equinox klasse bij alamo met als afhaal punt LAX. Ook ons probeerden ze een upgrade aan te smeren met als reden...niet geschikt voor de bergen, te klein voor 2 personen. niet op ingegaan. Omdat we flink wat vertraging hadden waren we wat laat bij alamo en hadden nog de keuze uit een toyota highlander en een pontiac torrent. De laatste gekozen aangezien de toyota in ons geval geen leren bekleding had. Auto bevalt prima tot nu toe. Ook in de bergen. We zijn er al mee naar Bryce canyon e.o geweest en vertoeven nu in zion.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij zagen trouwens regelmatig tijdens onze vakantie auto's van het type Nissan Quest rijden, dat vonden we erg mooie auto's. Weet iemand onder wat voor categorie die vallen? Full size lijkt me niet, want daar valt de Altima al onder, en een SUV is het ook niet... iemand enig idee?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

jokeboke schreef:Over een weekje arriveren wij in San Diego, waar we ook een Equinox hebben gehuurd bij Alamo. Uit dit topic kan ik afleiden dat de kans zeer klein is dat we ook daadwerkelijk een Equinox meekrijgen.
Wij hebben de Equinox afgelopen zaterdag ingeleverd in San Diego, dus als je geluk hebt staat hij er nog :D
Wij hebben hem opgehaald in Denver en konden kiezen uit ca. 8 verschillende merken en zijn toch voor de Equinox gegaan, ook gehuurd via usareisen.de.
Met de hulp van Loek en Gepke hebben we toch voor de Equinox gekozen omdat deze voor ons het meest geschikt leek.
Ik hoop wel dat ze hem even gewassen hebben :wink:
Afbeelding
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ook wij hadden de equinox gehuurd via usareisen. Deze stond er niet ( in LA) maar wel een jeep enkele toyota rav4's en we mochten ook eventueel de toyota highlander meenemen. Mijn man had al alles in een rav4 gezet en aangezien ik geen ruzie wilde ivm de highlander hebben we het maar zo gelaten. Achteraf best prima want achterop de deur zat het reservewiel waardoor er in de ruimte waar normaal het wiel zit ook nog vollop bagagderuimte was. Daar deden we alle handbagage en laptop en kleine spullen in. Hierdoor veel ruimte over voor 3 grote koffers en een koelbox ! Het was een RAV4 4wd 3,5 liter 6 cilinder. Super auto en redelijk zuinig.deze was het maar dan een witte.............
Afbeelding
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

Wij hadden via eautohuur een Dodge Charger gereserveerd en gingen die krijgen via dollar aan de luchthaven in San Francisco.Toen we daar toekwamen hadden ze geen meer en kregen we ééntje uit een duurdere kategorie een Grand Marquis :( ,maar als ik die op foto zag had ik er al genoeg van en toen we ermee gereden hadden al helemaal. We hebben hem in Vegas gaan omwisselen,en hebben daar dan een Chrysler 300C in de plaats gekregen 2klassen duurder dan we oorspronkelijk gevraagd hadden en dat was echt een super wagen. :dance:
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Gereserveerd bij: Usa-Reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Chevrolet Uplander

Wij mochten ook gewoon uit een rij kiezen, hier stond ook een Equinox tussen maar wij hebben alleen naar de bagageruimte gekeken, ook stonden er een Dodge en nog 1 of 2 andere wagens, niet zoveel keus 's morgens om 7 uur maar deze auto is ons prima bevallen.

De derde rij plat gelegd en meer dan voldoende ruimte voor onze bagage.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MenM
Amerika-newbie

Bericht door MenM »

Type gehuurd: 8 persoons van
Gereserveerd bij: YesCarhire
Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: CMC Safari
Wanneer: Oktober/November 2003

Type gehuurd: 8 persoons van
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: GMS Safari
Wanneer: Oktober/November 2005

Type gehuurd: 7 persoons minivan
Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Toyota Sienna
Wanneer: Oktober 2007
Laatst gewijzigd door MenM op 09 aug 2008, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

nieuwenoord schreef:Om het dan maar even netjes volgens de regels te plaatsen (heb al ergens wel een losse flodder geschoten hier):
We zijn net terug uit de VS en ik zal binnenkort alle overzichtjes weer even in het bovenste bericht plaatsen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer