Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
fietsen in San Francisco?
fietsen in San Francisco?
Hallo allemaal!
Regelmatig lees ik op internet dat mensen met een fiets door San Francisco zijn gereden. Dit lijkt mij een erg leuke manier om de afstanden tussen de bezienswaardigheden af te leggen. Alleen is het niet zo dat San Francisco erg "heuveltje op, heuveltje af" is? Ik heb geen behoefte aan een kleine berg etappe aangezien wij geen profs zijn...
Iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Regelmatig lees ik op internet dat mensen met een fiets door San Francisco zijn gereden. Dit lijkt mij een erg leuke manier om de afstanden tussen de bezienswaardigheden af te leggen. Alleen is het niet zo dat San Francisco erg "heuveltje op, heuveltje af" is? Ik heb geen behoefte aan een kleine berg etappe aangezien wij geen profs zijn...
Iemand hier ervaring mee of ideeën over?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: fietsen in San Francisco?
Kijk even naar dit http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... +Francisco draadje daar wordt je mogelijk was wijzer van.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden fietsen gehuurd bij Fisherman's Wharf en zijn zo over de Golden Gate naar Sausolito gereden. Je kan dan met de fiets terugrijden maar ook met de ferry. En dat laatste hebben wij gedaan. Als je de fietsen huurt krijg je uitleg over hoe je naar de brug rijdt en wat er aan de andere kant allemaal te zien is en hoe het werkt met de ferry. We hadden er een namiddag voor uitgetrokken en dat was voldoende tijd voor ons. In de late namiddag stonden we terug op Fisherman's Wharf.
Door San Francisco zelf hebben we niet met de fiets gereden en dat lijkt mij ook niet aangeraden met al die heuvels als je geen geoefend fietser bent. Kan je beter met cablecars of de bussen doen. Of te voet.
Door San Francisco zelf hebben we niet met de fiets gereden en dat lijkt mij ook niet aangeraden met al die heuvels als je geen geoefend fietser bent. Kan je beter met cablecars of de bussen doen. Of te voet.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
-
- Amerika-expert
allo,
ondanks de stevige heuvels is fietsen in SF toch best te doen en in ,,noodgevallen" kan je nog altijd eventjes afstappen. bv van fisherman's warf door het lange golden gate park tot aan de kust en via die kust terug naar de golden gate brug en fisherman's warf, zie je de brug eens van de ,,andere" kant. wel niet vergeten warme kledij extra mee te nemen : het ene ogenblik zweten en even later rillen is best mogelijk.
jacques
ondanks de stevige heuvels is fietsen in SF toch best te doen en in ,,noodgevallen" kan je nog altijd eventjes afstappen. bv van fisherman's warf door het lange golden gate park tot aan de kust en via die kust terug naar de golden gate brug en fisherman's warf, zie je de brug eens van de ,,andere" kant. wel niet vergeten warme kledij extra mee te nemen : het ene ogenblik zweten en even later rillen is best mogelijk.
jacques
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Inderdaad, het ene moment warm, het andere moment koud! In mei jl. zijn wij fietsend over de Golden Gatebridge gegaan met best wel aardig weer maar...... halverwege de brug woei het zo hard dat we blij waren dat we een fleecevest bij ons hadden die wel heel goed van pas kwam, het was echt een hele frisse wind. Maar.... wat een leuke ervaring!
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Tja als je langs het water blijft, dan is er een frisse strakke wind die het wel koud doet aanvoelen, maar ga je een paar blokken verder de stad in, dan zit je tussen de gebouwen en is er geen wind meer. Dan kan het best wel warm aanvoelen, zeker in de brandende zon. Fietsen vond ik toen wel lastig (maar wel leuk).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn 4 augustus over de Golden Gate gefietst maar vonden er eerlijk gezegd niet veel aan. Het was van zichzelf al behoorlijk koud maar daarbij stond er ook nog eens een harde, koude wind. Op de brug was het zo godgierend druk dat er van fietsen weinig sprake meer was. De brug zelf was ook grotendeels in mist gehuld. Erg jammer, want ik had hier nogal hoge verwachtingen van, temeer omdat ik daarna ook door wilde naar de tall trees. De rest van het gezin had het echter na de brug wel gehad zodat we bij Sausolito de Ferry maar gepakt hebben.
Ik zou zeggen, doe het alleen als het lekker weer is anders zou het een aardige tegenvaller kunnen worden die behoorlijk wat van je kostbare tijd in beslag neemt.
Ik zou zeggen, doe het alleen als het lekker weer is anders zou het een aardige tegenvaller kunnen worden die behoorlijk wat van je kostbare tijd in beslag neemt.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het over de brug fietsen en de drukte vonden wij 2 weken geleden ook tegenvallen en het was nogal fris daarboven, gelukkig niet mistig. Toch had je wellicht even moeten doorzetten want het fietsen door suasalito en daarna naar tiburon was geweldig. Ook voor de kinderen. Een paar drankjes nuttigen bij Sam's cafe was een goede afsluiting op het wachten op de ferry......................................jammer dat jullie het vonden tegenvallen door het weer en de drukte.
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten. Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van veel niet ter zake doende quotes maakt het topic vrijwel onleesbaar.
* NOTE mod - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Het is niet wenselijk, om berichten die elkaar opvolgen in z'n geheel te quoten. Soms kan een deelquote verhelderend werken.
Het gebruik van veel niet ter zake doende quotes maakt het topic vrijwel onleesbaar.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij komen net terug van een dagje fietsen in San Francisco. Het weer is niet geweldig, de wind op de brug was hard en fris, maar .... we vonden het geweldig. Heen zijn we op aanraden van de fietsverhuurder aan de oostkant (rechts) omhoog gegaan. Inderdaad was het erg druk, vooral veel voetgangers die breeduit over het pad lopen. We zagen aan de overkant dat het veel rustiger was en geen voetgangers. Bij het Vista Point aan de overkant is een poort in een hek met een trap. Je kunt daar met je fiets (via een plank naast de trap) onder de weg doorlopen en aan de andere kant terugfietsen. Of je gaat meteen aan de linkerkant fietsen en gaat ter hoogte van het Vistapoint onder de brug door en fietst dan door naar Sausalito. Wij zijn nog naar het Legion of Honor gefietst (een fikse klim, maar ik heb het op de fiets gehaald), daarna door het Golden Gate Park en via Alamo Square en Franklin Street terug naar Fort Mason en daar weer langs het water terug naar Fishermans Wharf. Echt een geweldige dag gehad, maar ik denk wel dat je van fietsen moet houden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4698 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties