Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tickets naar Amerika,duurder geworden?
-
- Amerika-newbie
tickets naar Amerika,duurder geworden?
Mijn reis naar Amerika kon dit jaar niet doorgaan ivm een gescheurde pees in mijn knie.
Nu wil ik in de maanden mei/juni 2009 naar amerika( utah, nevada,arizona) en daar gaan kamperen.
Voor dit jaar had ik een redelijk goedkope ticket geboekt naar Las Vegas: twee personen voor 1326 euro.
Nu wil ik gaan boeken voor mei/juni en de prijzen zijn nu al voor twee personen 1500 a 1600 euro. Toch zo'n 200 a 300 meer.
Op sommige sites geven ze voor die maanden in 2009 nog niets aan. Nu heb ik gehoord dat het verstandig is om ruim van tevoren te boeken.....of moet ik juist wachten tot alle sites de prijzen binnen hebben.
Wie heeft er tips en adviezen...of wie heeft er al geboekt voor die periode en is goedkoper uit?
BVD Nina
Nu wil ik in de maanden mei/juni 2009 naar amerika( utah, nevada,arizona) en daar gaan kamperen.
Voor dit jaar had ik een redelijk goedkope ticket geboekt naar Las Vegas: twee personen voor 1326 euro.
Nu wil ik gaan boeken voor mei/juni en de prijzen zijn nu al voor twee personen 1500 a 1600 euro. Toch zo'n 200 a 300 meer.
Op sommige sites geven ze voor die maanden in 2009 nog niets aan. Nu heb ik gehoord dat het verstandig is om ruim van tevoren te boeken.....of moet ik juist wachten tot alle sites de prijzen binnen hebben.
Wie heeft er tips en adviezen...of wie heeft er al geboekt voor die periode en is goedkoper uit?
BVD Nina
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tickets naar Amerika,duurder geworden?
Tickets zijn inderdaad duurder geworden. Wij betaalden vorig jaar zo'n €480 pp voor een ticket naar Orlando. Dit jaar zou dat ticket al €100 meer kosten, in dezelfde periode (en dan ook heel vroeg geboekt).
Uiteindelijk hebben we tickets naar Los Angeles voor eind april/begin mei geboekt voor €648 pp. Inmiddels, zo'n anderhalve maand later, kosten deze tickets €808. Vroeg boeken loont dus wel!
Uiteindelijk hebben we tickets naar Los Angeles voor eind april/begin mei geboekt voor €648 pp. Inmiddels, zo'n anderhalve maand later, kosten deze tickets €808. Vroeg boeken loont dus wel!
Ik ben zelf werkzaam op een reisbureau en kan je vertellen dat tickets (niet alleen voor de USA) inderdaad duurder zijn geworden. Dit ivm de absurd gestegen brandstoftoeslagen en de ecotax van € 45,- p.p. die voor passagiers vertrekkend vanaf juli 2008 wordt geheven.
Mijn tickets heb ik afgelopen januari geboekt voor vertrek sept '08. Sindsdien zijn de tickets zo'n ca 200 euro duurder geworden en de prijsstijgingen gaan maar door! Wij kunnen het als reisbureau zelfs al niet meer bijhouden. Kregen we vorig jaar zo om de 2 a 3 maanden een brandstofnaheffing; nu is dat voor bv de periode juli/aug al 3x geweest!
Zolang je ticket nog niet geprint is mag de airline dit aan zijn passagiers doorbelasten. Bij KLm bv is het per keer gemiddeld € 20,- extra en de laatste keer zelfs € 50,- !
Door je gehele ticket/reis direct te betalen ontkom je aan deze verhogingen. Dus als je een pakketreis boekt loont het ook zeer de moeite om de gehele reissom alvast te voldoen en de touroperator de tickets alvast te laten printen! (Overigens werkt het niet voor alle airlines zo; vraag dit even na bij je reisbureau/touroperator).
Mijn eigen tickets heb ik dus ook al laten printen en ik heb nu al ruim € 600,- bespaard met 3 personen (en je kan er vergif op innemen dat er binnen nu en september nog wel een verhoging komt).
Let wel: wanneer je tickets eenmaal geprint zijn kan je de reis niet meer wijzigen! Mocht je de reis om een geldige reden moeten annuleren dan wordt dit uiteraard wel vergoed door je annuleringsverzekering!
Verder loont het altijd de moeite om zodra je zeker bent van je reisdata je tickets vast te leggen. Elke airline heeft aan boord nl zo'n 10 soorten tarieven binnen de Economy Class. Dit zijn exact dezelfde stoelen (er gelden voor duurdere tickets vaak wel soepeler voorwaarden, maar als vakantieganger maak je daar in principe geen gebruik van en kan je gewoon gaan voor het goedkoopste ticket). Het prijsverschil tussen de ene of andere tariefsklasse kan zo gemakkelijk oplopen tot bv € 500,- p.p. tov het voordeligste ticket. Mijn advies luidt dus: boek en betaal je tickets asap!
Mijn tickets heb ik afgelopen januari geboekt voor vertrek sept '08. Sindsdien zijn de tickets zo'n ca 200 euro duurder geworden en de prijsstijgingen gaan maar door! Wij kunnen het als reisbureau zelfs al niet meer bijhouden. Kregen we vorig jaar zo om de 2 a 3 maanden een brandstofnaheffing; nu is dat voor bv de periode juli/aug al 3x geweest!
Zolang je ticket nog niet geprint is mag de airline dit aan zijn passagiers doorbelasten. Bij KLm bv is het per keer gemiddeld € 20,- extra en de laatste keer zelfs € 50,- !
Door je gehele ticket/reis direct te betalen ontkom je aan deze verhogingen. Dus als je een pakketreis boekt loont het ook zeer de moeite om de gehele reissom alvast te voldoen en de touroperator de tickets alvast te laten printen! (Overigens werkt het niet voor alle airlines zo; vraag dit even na bij je reisbureau/touroperator).
Mijn eigen tickets heb ik dus ook al laten printen en ik heb nu al ruim € 600,- bespaard met 3 personen (en je kan er vergif op innemen dat er binnen nu en september nog wel een verhoging komt).
Let wel: wanneer je tickets eenmaal geprint zijn kan je de reis niet meer wijzigen! Mocht je de reis om een geldige reden moeten annuleren dan wordt dit uiteraard wel vergoed door je annuleringsverzekering!
Verder loont het altijd de moeite om zodra je zeker bent van je reisdata je tickets vast te leggen. Elke airline heeft aan boord nl zo'n 10 soorten tarieven binnen de Economy Class. Dit zijn exact dezelfde stoelen (er gelden voor duurdere tickets vaak wel soepeler voorwaarden, maar als vakantieganger maak je daar in principe geen gebruik van en kan je gewoon gaan voor het goedkoopste ticket). Het prijsverschil tussen de ene of andere tariefsklasse kan zo gemakkelijk oplopen tot bv € 500,- p.p. tov het voordeligste ticket. Mijn advies luidt dus: boek en betaal je tickets asap!
Even een (dom??) vraagje...
Wij hebben onze tickets voor april '09 al geboekt via Orbitz. We vliegen met NWA. De tickets zijn via CC betaald en ook al afgeschreven. Maar hoe kan ik de tickets nu printen dan? Volgens mij staat er alleen maar een trip-summary op de NWA site. Van Orbitz heb ik ook alleen overzicht gekregen van onze vluchtschema's. Volgens mij kan ik de tickets nog niet printen. Hoe kan ik dan de brandstoftoeslagen ontlopen?
Wij hebben onze tickets voor april '09 al geboekt via Orbitz. We vliegen met NWA. De tickets zijn via CC betaald en ook al afgeschreven. Maar hoe kan ik de tickets nu printen dan? Volgens mij staat er alleen maar een trip-summary op de NWA site. Van Orbitz heb ik ook alleen overzicht gekregen van onze vluchtschema's. Volgens mij kan ik de tickets nog niet printen. Hoe kan ik dan de brandstoftoeslagen ontlopen?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Anouschka, ik denk dat een trip-summary voldoende is. Wij hebben geboekt via Tioga Tours en hebben ook de afgelopen jaren van hen nooit anders dan een trip-summary gekregen. Dat is voldoende om in te checken ook. Op hun factuur stond direct dat na betaling van de tickets geen brandstoftoeslagen meer zouden kunnen worden doorberekend.Anouschka schreef:Even een (dom??) vraagje...
idem als je via connections boekt
wat ik me nu afvraag... in januari zijn er vaak kortingen voor vluchten, door de reisbeurs, bij connactions,... is het dan niet verstandiger om daarop te wachten ipv nu al te boeken? Of loont het toch niet?
wat ik me nu afvraag... in januari zijn er vaak kortingen voor vluchten, door de reisbeurs, bij connactions,... is het dan niet verstandiger om daarop te wachten ipv nu al te boeken? Of loont het toch niet?
O.k., dank je wel !!!nieuwenoord schreef:Anouschka, ik denk dat een trip-summary voldoende is. Wij hebben geboekt via Tioga Tours en hebben ook de afgelopen jaren van hen nooit anders dan een trip-summary gekregen. Dat is voldoende om in te checken ook. Op hun factuur stond direct dat na betaling van de tickets geen brandstoftoeslagen meer zouden kunnen worden doorberekend.Anouschka schreef:Even een (dom??) vraagje...
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb voor de grap gekeken [waardeloos rot weer!!!] hoe duur een ticket naar Miami zou zijn voor morgen. Waanzinnig duur! Wij boeken zodra de tickets op de markt komen -330 dagen voor vertrek- en dat heeft tot nu altijd nog de laagste prijs opgeleverd. Moet wel zeggen dat wij altijd in schoolvakanties moeten reizen. Wellicht dat als je buiten het hoogseizoen of de hoogseizoenen kan, dat het dan wel lonend is te wachten in januari.Joeyke schreef:idem als je via connections boekt
Voorbeeld: Even gekeken bij AA [bru-mco-jfk-bru] voor de reis in december hebben wij €1300 betaald [2pers alles incl] dezelfde vluchten kosten nu bijna €2485

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Vorig jaar hebben we tot januari gewacht om onze tickets voor juli te boeken, juist vanwege die promoties bij connections.Joeyke schreef:idem als je via connections boekt
Ik stond daar 'smorgens vroeg, en was snel aan de beurt.
.. Uiteindelijk hebben we bij jetair geboekt. Daar waren de tickets even duur maar kregen we er de annulatieverzekering bij. Ook online bij de maatschappijen waren de tickets duurder.
Ik zou er dus niet op wachten...
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Heej hallo,
Ik begrijp het niet helemaal.Wij hebben onze hele reis geboekt via het reisbureau Vertrekpunt (Juli 2008) voor minder dan € 730,00
Wij hebben 4 vluchten geboekt (met Delta Airline):
Amsterdam - New York
New York - Los Angeles
Las Vegas - Miami
Miami (tussenstop Atlanta) - Amsterdam
Probeer het eens via Travel Trend (is een goede organisatie). Je kunt ook via Vertrekpunt bij hun terecht.
Succes allemaal
Groetjes Fenda
Ik begrijp het niet helemaal.Wij hebben onze hele reis geboekt via het reisbureau Vertrekpunt (Juli 2008) voor minder dan € 730,00
Wij hebben 4 vluchten geboekt (met Delta Airline):
Amsterdam - New York
New York - Los Angeles
Las Vegas - Miami
Miami (tussenstop Atlanta) - Amsterdam
Probeer het eens via Travel Trend (is een goede organisatie). Je kunt ook via Vertrekpunt bij hun terecht.
Succes allemaal
Groetjes Fenda
Mijn tickets voor september 08 liggen reeds vast van november 2007. Ik heb ook via connections geboekt, en heb toen geinformeerd naar de vroegboekkortingen in januari. Een ticket in oktober kostte mij 450 euro en de vrouw aan de telefoon van connections kon mij niet garanderen dat de prijs in januari lager zou zijn. Ik heb de tickets dan ook meteen vastgelegd en gelukkig want in januari waren deze inderdaad (met de vroegboekkorting) al een stuk duurder.sachasenne schreef:Vorig jaar hebben we tot januari gewacht om onze tickets voor juli te boeken, juist vanwege die promoties bij connections.Joeyke schreef:idem als je via connections boekt
Ik stond daar 'smorgens vroeg, en was snel aan de beurt.
.. Uiteindelijk hebben we bij jetair geboekt. Daar waren de tickets even duur maar kregen we er de annulatieverzekering bij. Ook online bij de maatschappijen waren de tickets duurder.
Ik zou er dus niet op wachten...
Carine
'ticket' mark voor 2009
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ik heb juist gekeken voor tickets los angeles op 6 juli 2009 bij bmi british midland aan € 896 p/p en kom op een totaal van €2764. bij KLM en Air france zijn de tickets €200 tot €300 p/p duurder. Komt er bij bmi dan nog iets bij of waar zit daar het verschil. Misschien een domme vraag maar het is de eerste keer dat ik zo tickets wil reseveren.
Henriette
Henriette
In principe niet; KLM is gewoon duur (en vliegt rechtstreeks naar LAX en BMI via Engeland).henriette schreef:ik heb juist gekeken voor tickets los angeles op 6 juli 2009 bij bmi british midland aan € 896 p/p en kom op een totaal van €2764. bij KLM en Air france zijn de tickets €200 tot €300 p/p duurder. Komt er bij bmi dan nog iets bij of waar zit daar het verschil. Misschien een domme vraag maar het is de eerste keer dat ik zo tickets wil reseveren.
Henriette
Zoals Monique ook al zei is je trip-summary (ofwel een overzicht van je vluchten) voldoende.Anouschka schreef:Even een (dom??) vraagje...
Je hebt je gehele (ticket) reisssom voldaan dus kan/mag je niet meer worden nabelast!
Hoi Nina Simone,Nina Simone schreef:Mijn reis naar Amerika kon dit jaar niet doorgaan ivm een gescheurde pees in mijn knie.
BVD Nina
Wij hebben op zaterdag 26 Juli geboekt en betaald bij vliegwinkel.nl we vertrekken op 25 Mei 2009 vanaf Brussel naar LA met een tussenlanding op Washington Dc. De E-tickets waren diezefde dag al binnen.
Wij moesten € 1424,72 betalen. Over de hoogte van het bedrag kan je eindeloos praten maar je moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Feit blijft wel dat : Hoe Vroeger Je Boekt Hoe Beter Het Is. Dat blijkt wel weer ui andere verhalen op dit forum.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Groeten
Sam
11 maanden van tevoren zetten de meeste airlines hun reserveringssystemen "open" voor boeking.Joeyke schreef:idem als je via connections boekt
Dit is dan wel exact 11 maanden voor de dag van vertrek/terugkomst.
Normaliter zijn dit de laagste tarieven en komen er geen aanbiedingen. Integendeel; hoer langer je vaak wacht des te duurde het ticket wordt!
Wij als reisbureau, maar ook alle andere reisorganisaties kunnen dan de tarieven opvragen in ons reserveringssysteem.
Dit tarief is voor alle boekende instanties gelijk. Echter, airlines geven ons geen commissie meer op losse vliegtickets en vandaar dat wij, en natuurlijk ook alle andere instanties als vliegwinkel, cheaptickets en noem maar op een fee boven op het ticket leggen omdat we er anders niks aan verdienen.
Ook KLM berkent op hun site reserveringskosten maar die zijn veelal lager dan via een reisbureau/touroperator e.d.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Héél begrijpelijk, want voor niets schijnt de zon. Dat zal de reisbureaus echter een hoop klanten kosten, want waarom zou ik dan nog via een reisbureau boeken. Voor mij als consument is het internet geweldig. Lekker vergelijken en als ik tevreden ben over de prijs, wordt de reis geboekt. Toch zal het niet zo slecht gaan, want het zit altijd vol op de momenten dat ik langsloop.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Het kost ons inderdaad wel klanten maar zoals je zelf al zei: voor niets gaat de zon op. We kunnen moeilijk voor iedereen alles maar uitzoeken en boeken zonder dat we er iets aan over houden. En; we boeken nog steeds ruim voldoende. Wij hebben zelfs een luchtvaartafdeling die zich de hele dag met niets anders bezig houd. En een simpel retourtje AMS-SFO kan iedereen wel boeken maar voor specifiekere routes/binnenlandse trajecten vinden wij vaak toch betere tarieven dan het internet.Ruud2004 schreef:Héél begrijpelijk, want voor niets schijnt de zon. Dat zal de reisbureaus echter een hoop klanten kosten, want waarom zou ik dan nog via een reisbureau boeken. Voor mij als consument is het internet geweldig. Lekker vergelijken en als ik tevreden ben over de prijs, wordt de reis geboekt. Toch zal het niet zo slecht gaan, want het zit altijd vol op de momenten dat ik langsloop.
Wat bij ons heel erg geholpen heeft, is te boeken in de USA. We hebben via de amerikaanse site geboekt van expedia (expedia.com i.p.v. expedia.nl). Dit scheelde in ons geval meer dan 200 euro per persoon. Vraag me niet hoe het zit.
Reis September 2009
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 14898 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-