Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies / Tips September

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
donkers
Amerika-newbie

Advies / Tips September

Bericht door donkers »

Hallo,

30 Aug. landen we in LA, eerste 2 dagen hebben een huurauto en gaan hiermee LA verkennen. Wat we willen bezoeken zijn de gangbare bezienswaardigheden.
Graag zou ik adies willen over de rit met de Camper. Vooral het stuk van Yoshua Tree naar Grand Canyon lijkt me een saaie rit. Is dit in 1 dag te rijden, waar kunnen we het beste een tusssenstop maken.
Laatste stuk vanaf Las Vegas willen we naar Yosmite rijden, kan dit in 1 dag. Hoeveel uur is dit rijden? Na ons bezoek in Yosmite willen we graag naar Lassen Volcane, is dit de moeite waard. Het is, volgens Google, 7 uur rijden?

Is het verstandig om Camping vast te leggen, of is dit in September geen probleem?

Alle tips zijn welkom,

1 Ophalen camper LA  Joshua Tree :dance:
2 rijden naar Grand Canyon --> in 1 dag haalbaar??
3 Aankomst Grand Canyon, Imax bioscoop
4 Grand Canyon, Wandelen
5 Grand Conyon, Wandelen --> Page overnachten
6 Page, raften en Antelope Canyon, overnachten Lake Pouwel
7 Zion + overnaching
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas, is 3 dagen niet teveel van het goede (we gokken van wel)11 Yosmite
12 Yosmite
13 Lassen Volcane --> lange rit, is dit het waard.
14 S. Fransico
15 S. Fransico  inleveren camper
:(
Pietro
Amerika-ontdekker

Re: Advies / Tips September

Bericht door Pietro »

Ik zou 1 dag Vegas laten vallen om nog van Death Valley te kunnen genieten, maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk. Dan zit je al mooi richting Yosemite.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar de rit van Las Vegas (Sam's Town RV Park) tot net voor Yosemite (June Lake) in een dag gedaan met een camper. Het was een flinke ruk, ik denk dat we er een uur of acht over gedaan hebben. Persoonlijk zou ik zeker niet tot in Yosemite Village rijden. Als je bijvoorbeeld in June Lake overnacht (Silver Lake Resort, aanrader!), dan kan je de volgende dag vroeg over de Tioga Pass het park in.

Kijk trouwens in de voorwaarden van je camperverhuurder als je door Death Valley wilt, bij sommigen mag je daar pas na 15 september doorheen.
donkers
Amerika-newbie

Bericht door donkers »

nieuwenoord schreef:Wij hebben vorig jaar de rit van Las Vegas (Sam's Town RV Park) tot net voor Yosemite (June Lake) in een dag gedaan met een camper. Het was een flinke ruk, ik denk dat we er een uur of acht over gedaan hebben. Persoonlijk zou ik zeker niet tot in Yosemite Village rijden. Als je bijvoorbeeld in June Lake overnacht (Silver Lake Resort, aanrader!), dan kan je de volgende dag vroeg over de Tioga Pass het park in.

Kijk trouwens in de voorwaarden van je camperverhuurder als je door Death Valley wilt, bij sommigen mag je daar pas na 15 september doorheen.
Bedankt, hebben jullie sequoia overgeslagen, bewust? Death Valley lijkt met niet erg bijzonder, bloedje heet en alleen maar witte vlaktes. Ps. werkt de koelkast in de camper altijd, of alleen bij hookup's. :shock:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

donkers schreef: Death Valley lijkt met niet erg bijzonder, bloedje heet en alleen maar witte vlaktes. Ps. werkt de koelkast in de camper altijd, of alleen bij hookup's. :shock:
Death Valley is niet wit maar juist heel kleurrijk, misschien verstandig om eens op internet te kijken wat DV eigenlijk is via www.nps.gov/deva/ kom je al een stuk verder.
Het is een van de mooiere parken van Amerika.
Koelkast werkt tijdens het rijden of als je geen hook-up hebt op gas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

En ja, wij hebben toen Sequoia overgeslagen, eigenlijk zouden we niet eens naar Yosemite gaan deze keer (eerder wel). Onze zoon zat bij vrienden in Californië op een ranch en wij hadden beloofd bij hun belangrijke koeienkeuring op de dorpsfair aanwezig te zijn. We zouden in twee dagen van Las Vegas naar hen rijden, via de snelweg (Bakersfield). Maar toen ging ineens de Tioga Pass open op 11 mei en besloten wij op 15 mei dan toch maar even te knallen door Death Valley om de Tioga Pass toch een keer te zien. Vaak is die nog niet open als wij in die hoek zitten óf het is te laat om met een camper nog door Death Valley te mogen.
donkers
Amerika-newbie

Bericht door donkers »

nieuwenoord schreef:En ja, wij hebben toen Sequoia overgeslagen, eigenlijk zouden we niet eens naar Yosemite gaan deze keer (eerder wel). Onze zoon zat bij vrienden in Californië op een ranch en wij hadden beloofd bij hun belangrijke koeienkeuring op de dorpsfair aanwezig te zijn. We zouden in twee dagen van Las Vegas naar hen rijden, via de snelweg (Bakersfield). Maar toen ging ineens de Tioga Pass open op 11 mei en besloten wij op 15 mei dan toch maar even te knallen door Death Valley om de Tioga Pass toch een keer te zien. Vaak is die nog niet open als wij in die hoek zitten óf het is te laat om met een camper nog door Death Valley te mogen.
Bedankt voor je informatie. Vandaag alvast een stuk van je reisverhaal gelezen, erg leuk gedaan. Je hebt een leuke site, ziet er goed uit. Zelf heb ik ook 4mnd op een boerderij gewerkt in America, is alweer 14jaar geleden, kan me voorstellen dat de koeienkeuring erg leuk was. Net is soepeler dan in Nl.
Bedankt en succes met je paarden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank voor de complimenten :D Als ik nog ergens mee kan helpen, hoor ik het graag. We hebben inmiddels vijf camperreizen in Amerika gedaan, dus weten inmiddels wel een beetje van hoe en wat.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Hallo donkers,
Je programma ziet er leuk uit, maar ik vraag me wel af of Lassen Volcanic Park nou de moeite waard is binnen zo'n schema. Zelf ken ik het niet, maar 7 uur rijden betekent dat dat je hele dag neemt en als je de volgende dag weer terug naar SF wil kost dat ook een flink deel van de dag. Ik zou dan voor zoiets afgelegens toch wat meer tijd nemen.
Je hebt Bryce niet in je programma, dat is veel dichter bij en dat zou denk ik ook erg de moeite zijn i.p.v. Lassen.
Voor de Grand Canyon (natuurlijk fantastisch, daar niet van) neem je veel tijd, ik ga er vanuit dat je vanuit Joshua Tree wel in een dag naar de GC rijdt (is volgens Mapquest 5 1/2 uur), dan kun je dag 3 daar langs de viewpoints bij de Rim lopen en eventueel een stukje naar beneden. Van GC naar Page is niet zo ver, en je hebt dan de tijd om de viewpoints aan de oostkant te zien. Dus, tenzij je echt een grote afdaling in de Canyon wilt maken, kun je dag 4 schrappen en ergens anders voor gebruiken.
3 dagen Vegas zou ik zelf te lang vinden, maar anderen denken daar heel anders over...
Een IMAX film (dezelfde?) over de Grand Canyon draait ook in Omniversum in den Haag, als je daar in de buurt woont.
groet Alje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer