Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kinderkleding maten
kinderkleding maten
hallo allemaal
wij vertrekken volgende week voor de eerste keer naar zuid west amerika
nu wilde ik vragen of iemand weet wat de kinderkleding maten daar zijn
ik heb voor de dames en heren kleding de amerikaanse maten wel gevonden, maar ik kan ze nergens vinden voor kinderen.
en ik wil toch wel wat leuke kleding kopen voor mijn kleinkinderen.
wie weet 't
wij vertrekken volgende week voor de eerste keer naar zuid west amerika
nu wilde ik vragen of iemand weet wat de kinderkleding maten daar zijn
ik heb voor de dames en heren kleding de amerikaanse maten wel gevonden, maar ik kan ze nergens vinden voor kinderen.
en ik wil toch wel wat leuke kleding kopen voor mijn kleinkinderen.
wie weet 't
Hallo Harm,
Voor kleine kinderen (onder de 5) worden de maten aangeduid per leeftijd. Dus 0-3 months, 3-6 months, 2T = 2 jaar, 3T = 3 jaar etc.
Bij oudere kinderen weet ik het niet zo goed, maar kijk eens op de site van Old Navy ( http://www.oldnavy.com/asp/dept_index_a ... 035&MODE=B ) en klik dan op See Size Charts.
Ik heb een zoontje van 3, en onze ervaringen met kleding voor hem kopen in de USA is dat de meeste merken maten aardig overeenkomen, dus een 3T past goed bij een jongetje van 3 jaar. En ook de baby kleding kwam altijd goed overeen.
Succes en alvast een goede reis toegewenst.
Monique
Voor kleine kinderen (onder de 5) worden de maten aangeduid per leeftijd. Dus 0-3 months, 3-6 months, 2T = 2 jaar, 3T = 3 jaar etc.
Bij oudere kinderen weet ik het niet zo goed, maar kijk eens op de site van Old Navy ( http://www.oldnavy.com/asp/dept_index_a ... 035&MODE=B ) en klik dan op See Size Charts.
Ik heb een zoontje van 3, en onze ervaringen met kleding voor hem kopen in de USA is dat de meeste merken maten aardig overeenkomen, dus een 3T past goed bij een jongetje van 3 jaar. En ook de baby kleding kwam altijd goed overeen.
Succes en alvast een goede reis toegewenst.
Monique
-
- Amerikafan
Toch vraag ik mij af: wat is de Amerikaanse maat voor bijv. (jongens)maat 164-170-176-182-188?
Soms is "small" of "medium" goed (shirts, zelfs large!), MAAR, voor broeken?? Leeftijd heeft ook hier niet veel mee te maken.
Ook ik kan hier nergens iets over vinden op internet, terwijl je die maten hier bij o.a. C&A en P & C en bijv. "We" volop hebt.
Natuurlijk kan je een kledingstuk erop leggen, maar dan nog!
Een beetje gericht zoeken is wel zo prettig.
groetjes,
Pienewien
Soms is "small" of "medium" goed (shirts, zelfs large!), MAAR, voor broeken?? Leeftijd heeft ook hier niet veel mee te maken.
Ook ik kan hier nergens iets over vinden op internet, terwijl je die maten hier bij o.a. C&A en P & C en bijv. "We" volop hebt.
Natuurlijk kan je een kledingstuk erop leggen, maar dan nog!
Een beetje gericht zoeken is wel zo prettig.
groetjes,
Pienewien
-
- Amerikafan
Het probleem met kleding maten in de USA is dat niet elke fabrikant zich aan de richtlijnen van de maten houd. Van het ene merk kun je bv maat 8 hebben (ongeveer maat 38 ) terwijl je van een ander merk dan maat 6 (maat 36), of maat 10 moet hebben.
Dat is wel een probleem hier moet ik zeggen. Ze zouden gewoon de maten in Inches weer moeten geven dan wordt het een stuk duidelijker. Dus ja het beste advies is waarschijnlijk om je meetlint mee te nemen en op die manier bepalen welke kleding past.
Dat is wel een probleem hier moet ik zeggen. Ze zouden gewoon de maten in Inches weer moeten geven dan wordt het een stuk duidelijker. Dus ja het beste advies is waarschijnlijk om je meetlint mee te nemen en op die manier bepalen welke kleding past.