Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
belastingaangifte
-
- Amerika-ontdekker
belastingaangifte
Hi iedereen,
Voor alle nog in Nederland wonende greencard holders heb ik een vraagje. Als je een greencard hebt en een re-entry permit dan kun je nog 2 jaar in Nederland wonen en toch Amerikaans resident zijn. Je bent dan ook Amerikaans belastingplichtig en zal dus ook op tijd de Amerikaanse belastingaangifte moeten doen.
Nu is mijn vraag, kent één van jullie een goede belastingadviseur die de Amerikaanse belastingaangifte weet in te vullen ? Naar ik begrijp hebben Nederland en de US een belastingverdrag gesloten en zijn er grenzen aan dubbele belastbaarheid. Maar hier moet je echt een vakman/vrouw voor raadplegen, en daar ben ik nu alvast naar op zoek.
Dus als iemand een bureau of persoon kan aanraden, dan hoor ik het graag!
Alvast heel erg bedankt.
Patricia
Voor alle nog in Nederland wonende greencard holders heb ik een vraagje. Als je een greencard hebt en een re-entry permit dan kun je nog 2 jaar in Nederland wonen en toch Amerikaans resident zijn. Je bent dan ook Amerikaans belastingplichtig en zal dus ook op tijd de Amerikaanse belastingaangifte moeten doen.
Nu is mijn vraag, kent één van jullie een goede belastingadviseur die de Amerikaanse belastingaangifte weet in te vullen ? Naar ik begrijp hebben Nederland en de US een belastingverdrag gesloten en zijn er grenzen aan dubbele belastbaarheid. Maar hier moet je echt een vakman/vrouw voor raadplegen, en daar ben ik nu alvast naar op zoek.
Alvast heel erg bedankt.
Patricia
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: belastingaangifte
Hi Patricia,patricia vlasman schreef:Hi iedereen,
Alvast heel erg bedankt.
Patricia
Expatica Nederland heeft een lijst met Tax adviseurs voor Amerikanen in Nederland online. Misschien kun je daar eens naar kijken?(of daar vragen stellen of iemand ervaring heeft met betreffende buro's?)
http://www.expatica.com/nl/listings/det ... isors.html
-
- Amerika-ontdekker
http://amsterdam.usconsulate.gov/tax_assistance.html, nog een link naar een lijst met belasting adviseurs.
-
- Amerika-ontdekker
Beste Tink en Texas Freak,
Dank jullie wel voor jullie links, ik zal er volgend jaar gebruik van gaan maken.
Thanks,
Patricia
Dank jullie wel voor jullie links, ik zal er volgend jaar gebruik van gaan maken.
Thanks,
Patricia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1923 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini