Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008

Bericht door nieuwenoord »

Je kan bij een dergelijke meeting het nooit iedereen volledig naar de zin maken, toch? Het is mij nog niet duidelijk om wie en hoeveel mensen het gaat, maar alleen het eten zal toch geen reden zijn om de hele meeting niet mee te willen maken?

Er is een buffet met appeltaarten, er zijn vier verschillende soorten stamppotten met diverse soorten worst en 's avonds zijn er nog warme en koude hapjes.

Het aanbod is dus divers en er is voor iedereen vast iets wat hij/zij wel lust.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een stamppottenbuffet heb ik nog nooit gehad, dus ik wil dat zeker eens eten!

En inderdaad, sommigen willen BBQ, maar iemand moet dan in de kou gaan staan om die dingen te bakken tijdens de winter,
sommigen willen hamburgers, maar anderen eten geen varkensvlees of willen geen eten met zoveel vet in,
anderen eten graag saladbar, maar sommigen vinden dat dan weer konijnenvoer,...
Inderdaad, het iedereen naar de zin maken is onmogelijk.

In ieder geval vind ik het heel erg spijtig dat over dergelijke zaken geklaagd wordt "in wandelgangen", terwijl er hier amper iemand het lef heeft om het eerlijk te zeggen. Of is het omdat men stamppot nou niet echt het gedroomde menu vindt, maar het verder niet de moeite vindt om daar over te zeuren en toch gewoon maar komt? (of men niet van plan was om te komen, ook zonder stamppot?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ga wel gewoon met mijn stoeltje bij het appeltaartenbuffet zitten. Ik vermaak me wel! (zit er wel slagroom bij?? )

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Helaba! Niet al de slagroom opeten he! Of zal ik alvast maar mijn eigen flesje slagroom mee brengen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik heb niet zoveel met eten, dus maakt het mij weinig uit maar begrijp wel dat sommige hier niet zo van gecharmeerd zijn.
Ik weet niet of alles al vaststaat anders kan je er misschien vragen over stellen wat een andere mogelijkheid is, bv. een Chinees buffet (heeft ook weinig met Amerika te maken :? en dan zijn er ook wel weer die geen rijst of aanverwante artikelen lusten) maar het zou jammer zijn als er een hele groep zou zijn die afhaakt omdat ze €40.00 teveel vinden voor een hap zuurkool :wink: wat volgens mij de voornaamste reden is)

Ikzelf vind het wel een origineel buffet maar weet dat niet iedereen daar zo over denkt en gelukkig is het nog geen 1 november en is het waarschijnlijk nog wel bespreekbaar (zonder met modder te gaan gooien)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Die € 40 is toch voor álles, en dat vind ik echt heel goedkoop voor een gezellige avond.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bij mijn vorige werkgever is het ook een keer gedaan, een stamppottenbuffet voor het hele personeel. Dat was een groot succes, vrijwel iedereen was er heel positief over. Ik vond het juist heel leuk toen ik las dat we dit nu op de meeting ook kunnen verwachten, het is weer eens iets anders dan BBQ.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik stel voor dat iedereen gewoon zijn eigen eten meeneemt. Lekker goedkoop en je krijgt precies wat je wilt.

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:Ik stel voor dat iedereen gewoon zijn eigen eten meeneemt. Lekker goedkoop en je krijgt precies wat je wilt.

Marjon
Ho,ho,ho, dat zouden we toch tot 's avonds in de Neust bewaren?? :lol: de flessen wijn liggen hier al klaar. :hilarious: :hilarious:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

paula58 schreef:
vana schreef:Ik stel voor dat iedereen gewoon zijn eigen eten meeneemt. Lekker goedkoop en je krijgt precies wat je wilt.

Marjon
Ho,ho,ho, dat zouden we toch tot 's avonds in de Neust bewaren?? :lol: de flessen wijn liggen hier al klaar. :hilarious: :hilarious:
Ik denk dat ik dan al helemaal vol zit met appeltaart (met slagroom)

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef:Die € 40 is toch voor álles, en dat vind ik echt heel goedkoop voor een gezellige avond.
Wat de een goedkoop vindt, is voor een ander een hele hap geld. Dus kan je dat eigenlijk niet op die manier zo stellen.

Feit blijft gewoon dat, voor zover ik begrepen heb, het Organisatieteam gezocht heeft naar een betaalbare oplossing voor een gezellige meeting. Het kost nu eenmaal (een hoop) geld voor zeven uur gratis drinken, een taartenbuffet, warme en koude hapjes en een complete warme maaltijd. Tel dan nog eens de zaalhuur daarbij op, wat kleine aanschaffingen en wat onkosten en je komt al gauw op een behoorlijk bedrag. Dat is tenminste ook mijn ervaring met het organiseren van een AA-meeting.

Het blijft wikken en wegen om het iedereen naar de zin te maken, ook wat het eten betreft. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er veel mensen zijn die echt geen groenten en aardappels lusten, zij het dat ze dan door elkaar gestampt zijn. Maar goed dat zou kunnen.....

Belangrijkste is dat we er weer een leuke en gezellige bijeenkomst van maken, waarbij we van gedachten kunnen wisselen over onze (reis)ervaringen of informatie kunnen opdoen met betrekking tot Amerika. Voor velen zal dit een (hernieuwde) kennismaking zijn met andere forumleden en tot nu toe was dit elk jaar een groot succes!

Er zijn dit jaar ook weer een groot aantal mensen lid geworden van het AllesAmerika-forum en ik hoop ook met deze nieuwe leden kennis te mogen maken. Zij zijn van harte welkom, want juist met nieuwe mensen van gedachten te wisselen over (reizen naar) Amerika, vind ik een van de leukste dingen van zo'n AA-meeting.

Jan en ik verheugen ons in elk geval erg op zaterdag 1 november....... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

hekkie schreef:
Harry schreef:Die € 40 is toch voor álles, en dat vind ik echt heel goedkoop voor een gezellige avond.
Wat de een goedkoop vindt, is voor een ander een hele hap geld. Dus kan je dat eigenlijk niet op die manier zo stellen.
Daarom heb ik er ook van gemaakt dat ik dat vind, niet dat het zo is.
Ik begrijp ook wel dat voor de één € 40 veel meer betekend dan voor de ander, maar gewoon puur objectief bekeken krijg je volgens mij wel waar voor je geld, maar dat is natuurlijk achteraf pas echt goed te bepalen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:In ieder geval vind ik het heel erg spijtig dat over dergelijke zaken geklaagd wordt "in wandelgangen", terwijl er hier amper iemand het lef heeft om het eerlijk te zeggen.
Er is niet GEKLAAGD ... en om deze personen dan direct te betitelen geen lef te hebben, stoot mij eerlijk gezegd tegen de borst. Je hoort iets en trekt direct openlijk een conclusie ... zonder dat je weet wat er precies geschreven is of de context waarin het geschreven is. Op hyves werd gevraagd wie er naar de meeting gingen, waarvan twee aangaven nog te twijfelen i.v.m. het stampotbuffet. Als iemand iets prijzig vindt of niet lust en daarom twijfelt .. dan mag dat toch gezegd worden als antwoord op een vraag?

Sandra

Verder denk ik dat dit topic toch door velen over het hoofd wordt gezien, ook al is het een sticky. Het is soms moeilijk bijbenen op het forum. Misschien een idee om een forum E-mail uit te laten gaan naar alle leden? .... of een E-mail naar alle leden die vorig jaar naar de meeting zijn geweest, heb het idee dat ze er niet van op de hoogte zijn. Het viel mij namelijk op, dat een aantal (op de hyves van AA fans) het topic over de meeting nog niet hadden gezien.
Laatst gewijzigd door Sandy op 10 aug 2008, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Ik ben zelf een groot liefhebber van stampot :D (tja agrariers hè :wink: ) en ga ervan uit dat er genoeg vlees bij zit :-), maar een buffet is wat toegankelijker voor de meeste mensen. Zou het jammer vinden dat het eten (in combinatie met de kosten) een bezwaar wordt voor forumleden om niet te komen, wellicht dat het organisatieteam dit nog mee kan nemen indien de opgave dit jaar tegenvalt... :?
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef: Daarom heb ik er ook van gemaakt dat ik dat vind, niet dat het zo is.
Ik begrijp ook wel dat voor de één € 40 veel meer betekend dan voor de ander, maar gewoon puur objectief bekeken krijg je volgens mij wel waar voor je geld, maar dat is natuurlijk achteraf pas echt goed te bepalen.
Duidelijk Harry en bedankt voor je uitleg. Ik ben het ook helemaal met je eens..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

kastelke schreef: In ieder geval vind ik het heel erg spijtig dat over dergelijke zaken geklaagd wordt "in wandelgangen", terwijl er hier amper iemand het lef heeft om het eerlijk te zeggen. Of is het omdat men stamppot nou niet echt het gedroomde menu vindt, maar het verder niet de moeite vindt om daar over te zeuren en toch gewoon maar komt? (of men niet van plan was om te komen, ook zonder stamppot?)
Wandelgangen ken ik niet... maar ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat als je 40 euro betaald je daar ook "iets" voor terug wilt hebben. Vrij drinken is handig bij het halen van rondjes ;-) maar veel drinken doen de meeste helemaal niet want je moet ook weer terug naar huis rijden tenslotte (de meeste dan). Stampot is een gewaagde keuze maar of het ook verstandig is dat zal moeten blijken op 1 oktober... :?
Groeten,
Gert
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

GPJ73 schreef: Stampot is een gewaagde keuze maar of het ook verstandig is dat zal moeten blijken op 1 oktober... :?
Dan ben je een maandje te vroeg. :wink:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

paula58 schreef:
GPJ73 schreef: Stampot is een gewaagde keuze maar of het ook verstandig is dat zal moeten blijken op 1 oktober... :?
Dan ben je een maandje te vroeg. :wink:
Ik kreeg deze mail:
".....Namens de organisatie verzoek ik je vriendelijk voor 1 oktober het deelnamebedrag van Euro 40,-- over te maken op:....."
Dus lijkt me dat dan de definitieve lijst ook wel bekend is... ;-)
Groeten,
Gert
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik houd van stampot(behalve huts-daar griezel ik van) maar ALLE andere vinden wij lekker hoor. Op mijn werk hebben ze het ook een keer gedaan. LEKKER!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

GPJ73 schreef: ".....Namens de organisatie verzoek ik je vriendelijk voor 1 oktober het deelnamebedrag van Euro 40,-- over te maken op:....."
Dus lijkt me dat dan de definitieve lijst ook wel bekend is... ;-)
Bij mij stond dat niet in het mailtje maar heb het wel ergens anders gelezen, ik was weer eens te snel met de reactie. :oops:
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer