Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jeffero
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Jeffero »

het hele verhaal kent natuurlijk ook een keerzijde, als de dollar in een vrije val blijft is het over met de pret....volgens een aflevering van ''tegenlicht'' dan..

artikel over de 2005 episode: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /24877874/

en de aflevering van 2008: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... &serID=282
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies, in het hele economische perspectief is de vrije val van de dollar gewoon helemaal niet goed. Ik ben blij dat er en eind aan lijkt te komen (al is het misschien maar voor even?). Ik heb onze vakantie voor volgend jaar begroot op een dollarkoers van 1,35, gewoon om mezelf niet rijk te rekenen.

Maar ik snap wel dat je baalt net voor zo'n grote trip hoor.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

PriscillaMartin schreef:Tuuuuuuuuuuuurlijk, over zeven weken vertrekken we en nu stijgt de dollar ineens fenomenaal...

Hoogste koers sinds februari dit jaar :shock:

We moeten er een beetje van :cry: :cry: , aangezien zo'n enorme stijging een behoorlijke impact heeft op ons budget voor twee maanden!

Klein voordeel is de dalende benzineprijs, maarja, $140 winst tegenover $1400 verlies is een schrale troost...

Hopelijk gaat het de komende maand weer de andere kant op ;)
Volgens analysten is de dollar koers aan een correctie bezig. Ze verwachten dat ie rond de 1,30 zal blijven hangen in de komende weken/maanden ???

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En waarom hadden ze niet nog even een maandje of drie, vier kunnen wachten met die stijging? Nu hou ik weer minder over van mijn vertrekstimulering! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

(edit: sorry, fout bericht getypt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Veusy schreef:
Volgens analysten is de dollar koers aan een correctie bezig. Ze verwachten dat ie rond de 1,30 zal blijven hangen in de komende weken/maanden ???

Hans
Dus maw; we kunnen beter nu dollars inkopen???

Balen er wel ontieglijk van...We hadden gerekend op een koers van 1.48, maar zoals het er nu naar uitziet stijgt ie nog wel verder naar de 1.30???
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

PriscillaMartin schreef:
Dus maw; we kunnen beter nu dollars inkopen???

Balen er wel ontieglijk van...We hadden gerekend op een koers van 1.48, maar zoals het er nu naar uitziet stijgt ie nog wel verder naar de 1.30???
ja, maar de vraag is of je da analysten nog moet gaan geloven. Ik weet mij nog te herinneren dat diezelfde analysten een paar maand geleden nog verkondigden dat de dollar op weg was naar de 2.00 !
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ja, het blijft altijd een gok.

We hebben het nu als volgt opgelost:
De helft van de uit te geven dollars hebben we nu al aangekocht. De andere helft kopen we 'ter plekke' aan tegen het dan geldende tarief/exchange rate.

Nu weten we dus zeker dat we de dollar tegen 1,50 hebben :)...
Wie weet daalt hij wel weer, maar wil het risico niet lopen...En als hij nog verder stijgt, dan hebben we mazzel...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De lange termijn stijgende trend van de Euro/dollar startte begin 2002 op ongeveer 0,86. De eerste stijgingsgolf verliep zonder grote correcties tot een koers van bijna 1,37 eind 2004. Toen volgde een correctie van een jaar die leidde tot een dieptepunt van 1,16. Eind 2005 startte een tweede stijgingsgolf die de koers begin dit jaar tot net boven 1,60 bracht. De eerste helft van 2008 was er sprake van een zijdelingse beweging tussen 1,53 en 1,60. Vorige week is deze consolidatie aan de onderkant verlaten en dit betekent een verslechtering voor de korte termijn. De koers heeft nu ruimte om de komende weken te dalen naar 1,43 en verder naar 1,37. Onder dit laatste niveau komt ook de lange termijn stijgende trend in gevaar. Of dat gaat gebeuren :?: "Niets is zo moeilijk als voorspellen; zeker als het om de toekomst gaat."
Gelukkig zijn mijn dollaruitgaven begin juli afgerekend tegen een koers van ongeveer 1,55 :dance: Als ik dit jaar nog plannen zou hebben om de Grote Plas over te steken, dan zou ik maatregelen nemen om mijn dollaruitgaven tegen de huidige dollarkoers te kunnen doen.
Groet,

Old Faithful
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

1.48 nu. :dance:

Ik vind het oprecht vervelend voor de mensen wiens vakantie nu duurder is,maar aangezien elke cent verschil mij ongeveer 50 euro in de maand scheelt,ben ik wel blij. ;-)
:mrgreen: :dance: :mrgreen: :dance:
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Van mij mag ie nu ook wel hard stijgen ;)

Sinds maandag al mooi $120 verdiend :D
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Old Faithful schreef:Gelukkig zijn mijn dollaruitgaven begin juli afgerekend tegen een koers van ongeveer 1,55 :dance: Als ik dit jaar nog plannen zou hebben om de Grote Plas over te steken, dan zou ik maatregelen nemen om mijn dollaruitgaven tegen de huidige dollarkoers te kunnen doen.
Ja, bij mij was het ook nog tegen een koers van $1,57. :mrgreen:
Het vliegticket naar Phoenix was €550, dat red ik ook volgend jaar ook niet meer :(
Maar de olieprijs is wel een flink stuk gezakt sinds begin Juli, misschien dat dit verwerkt word in de ticketprijzen.
Crisis ? What Crisis ?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

bluemoon schreef:
Old Faithful schreef:Gelukkig zijn mijn dollaruitgaven begin juli afgerekend tegen een koers van ongeveer 1,55 :dance: Als ik dit jaar nog plannen zou hebben om de Grote Plas over te steken, dan zou ik maatregelen nemen om mijn dollaruitgaven tegen de huidige dollarkoers te kunnen doen.
Ja, bij mij was het ook nog tegen een koers van $1,57. :mrgreen:
Het vliegticket naar Phoenix was €550, dat red ik ook volgend jaar ook niet meer :(
Maar de olieprijs is wel een flink stuk gezakt sinds begin Juli, misschien dat dit verwerkt word in de ticketprijzen.
Na alle verliezen die vliegtuigmaatschappijen nu lijden zou ik er nog niet op rekenen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

1.47 nu.
:dance: :dance: :dance: :dance:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Stop! Stop! Niet verder... nog niet, in ieder geval - graag nog even wachten tot na de Kerst! :?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Eindelijk heb ik eens lol om de dollar..... :wink:

146.9 vandaag,van mij mag hij zo door naar de 1 op 1..... :mrgreen:
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Hah, voor het eerst in dagen is hij weer iets gedaald... 1.47052 op dit moment. Alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar ;) Op naar de 1.59 :dance: Vanaf november mag hij van mij dan weer flink stijgen :twisted:
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jelledeheus »

jeetje, wat is wijsheid nu. :blink: ... wij vertrekken volgende week.
Nu toch maar alvast Dollars halen bij de bank??
Hoeveel mag je eigenlijk contant meenemen?

jelle
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Als je volgende week weggaat zou ik me niet al te druk maken. De kosten voor het kopen van dollars zal niet opwegen tegen een eventuele stijging van de dollar. Dan is het waarschijnlijk voordeliger om gewoon te pinnen wanneer je aankomt.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jelledeheus schreef:jeetje, wat is wijsheid nu. :blink: ... wij vertrekken volgende week.
Nu toch maar alvast Dollars halen bij de bank??
Hoeveel mag je eigenlijk contant meenemen?

jelle
Ik zou me er niet zo druk over maken, vandaag is de euro weer wat gestegen, als je meer dan $ 10.000 mee wilt nemen moet je dat even aangeven op je douaneformulier.

Harry
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer