Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lekker brood in Amerika
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Lekker brood in Amerika
Jippie, weer een voordeel van camperreizen: het broodrooster! Je hebt volledig gelijk. Weet je wat lekker is? Geroosterd brood, dikke laag van die gezouten boter (You can't say is not butter!) en dan met Nederlandse Beemsterkaas. Ja, die laatste gaat wel mee hoor! :dance:
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Oh gezouten boter, lekker! Ik hou helemaal niet zo van boter, maar de Amerikaanse boter is heerlijk!
en geroosterd brood met philadelphia smeerkaas mmmmm....
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi, heb jij in mijn koelkast gekeken voor ging shoppen???
O ja, ff op de foto gekeken, het is 'I can't believe it's not butter'
O ja, ff op de foto gekeken, het is 'I can't believe it's not butter'
haha wie weet. Kan nog wel even doorgaan. Lekker aardbeienjam of sinaasappelmarmelade. Wel grappig. Eet thuis echt nooit jam maar alleen met vakantie.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In de meeste hotels kun je 's morgens ook gewoon brood roosteren hoor.nieuwenoord schreef:Jippie, weer een voordeel van camperreizen: het broodrooster! Je hebt volledig gelijk. Weet je wat lekker is? Geroosterd brood, dikke laag van die gezouten boter (You can't say is not butter!) en dan met Nederlandse Beemsterkaas. Ja, die laatste gaat wel mee hoor! :dance:
Bij veel hotels kun je tegenwoordig ook zelf wafels maken... mmmmmm
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ghe ghe, maar wij roosteren ook 's middags weleens broodvana schreef:In de meeste hotels kun je 's morgens ook gewoon brood roosteren hoor.nieuwenoord schreef:Jippie, weer een voordeel van camperreizen: het broodrooster! Je hebt volledig gelijk. Weet je wat lekker is? Geroosterd brood, dikke laag van die gezouten boter (You can't say is not butter!) en dan met Nederlandse Beemsterkaas. Ja, die laatste gaat wel mee hoor! :dance:
Marjon

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat simpel, wij halen meestal een vers French Bread en eten dat met een dikke laag boter en Nutella, of met Philadelphia of heerlijke Gouda kaas op een prachtig plekje midden in het bos op.nieuwenoord schreef:Ghe ghe, maar wij roosteren ook 's middags weleens broodvana schreef: In de meeste hotels kun je 's morgens ook gewoon brood roosteren hoor.
Marjon
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's een goed idee! :dance:
en passant opgemerkt dat er blijkbaar ook nutella is in Amerika, mijn kinderen(en man) zullen gelukkig zijn 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor wij hebben, bij gebrek aan hagelslag, heel wat potten verorberd.
Marjon
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nutella: Walmart bleek ze te hebben in Canada, maar niet in Port Angeles.
Bij Safeway heb ik het ook gekocht. Klein potje kost zoveel als een grote pot hier, maar ach, het smaakt zo lekker!
Bij Safeway heb ik het ook gekocht. Klein potje kost zoveel als een grote pot hier, maar ach, het smaakt zo lekker!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Whole Foods (maar dat is niet overal) heeft heerlijk brood. En wij hebben het geluk een warme bakker en een Turkse bakker vlakbij te hebben. Overigens zijn er ook niet zoete cereals te verkrijgen: Kellogg's Mini Wheats (zonder frosting), Grapenuts, Bran Flakes en nog meer. Het is in een vreemd land altijd moeilijk om op vakantie te weten, waar je bepaalde dingen kunt krijgen en hoe die smaken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
O ja, cereal! Zo veel verschillende soorten en de een nog kleuriger dan de andere. Zoonlief is nu verslaafd aan de Fruitloops
Dochterlief kiest meestal voor Cinnamon toasters, vind ik zelf ook wel lekker als zoete snack maar als otnbijt...bleh!
Oatmeal is wel een lekker ontbijt! Wel de gewone ouderwetse, je hebt ook kleine pakjes met allemaal idiote smaken en da's dan weer superzoet.
Ik verbaas me trouwens elke keer weer over Amerikaanse ideeen over gezond. Vorig schooljaar had m'n dochter een hele coole juf die gezond eten heel belangrijk vond en minstens de helft van de ouders had daar problemen mee.
Veel ouders denken echt serieus dat een muffin een gezond ontbijt is! Of pancakes/waffles met syrup.

Dochterlief kiest meestal voor Cinnamon toasters, vind ik zelf ook wel lekker als zoete snack maar als otnbijt...bleh!
Oatmeal is wel een lekker ontbijt! Wel de gewone ouderwetse, je hebt ook kleine pakjes met allemaal idiote smaken en da's dan weer superzoet.
Ik verbaas me trouwens elke keer weer over Amerikaanse ideeen over gezond. Vorig schooljaar had m'n dochter een hele coole juf die gezond eten heel belangrijk vond en minstens de helft van de ouders had daar problemen mee.
Veel ouders denken echt serieus dat een muffin een gezond ontbijt is! Of pancakes/waffles met syrup.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een lekkere en ook gezonde cereal wilt hebben (ook voor diabetes patienten) de betere is Kellogs fruitharvest, met aardbeien en bosbessen.
Deze eet ik voor ontbijt met ongezoete magere yogurt van Danon. en daar een beetje splenda bij
Deze eet ik voor ontbijt met ongezoete magere yogurt van Danon. en daar een beetje splenda bij
Safeway heeft lekkere tijgerbollen en pistoletjes! Knapperig! 

1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
om even op de nutella terug te komen. Dit was toch echt even zoeken ! Niet iedere supermarkt heeft nutella en als ze 'm hebben staan ze meestal verstopt achteraan de jams ! We hebben pas na 1 week zo ongeveer een potje gevonden voor onze zoon..................
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, wij konden ze altijd heel makkelijk vinden bij de Safeway.jokaluma schreef:om even op de nutella terug te komen. Dit was toch echt even zoeken ! Niet iedere supermarkt heeft nutella en als ze 'm hebben staan ze meestal verstopt achteraan de jams ! We hebben pas na 1 week zo ongeveer een potje gevonden voor onze zoon..................
marjon
-
- Amerika-expert
Ga naar Whole Foods of een betere kruidenier. Die hebben allerlei'bulk cereals', zeg maar muesli met allerlei smaakjes en gedroogde vruchten. Je kan altijd even je hand ophouden en wat uit zo'n vat laten lopen om te proeven todat je gevonden hebt wat je lekker vindt. Cereal in pakken koop ik al jaren niet meer.
Wat brood betreft: ik heb dit recept uit de New York Times gehaald indertijd. Kost wat meer tijd, je moet het mengel een 18 uur laten staan, maar je hoeft niet te kneden en het is heerlijk brood.
NYT, November 8, 2006
Recipe: No-Knead Bread
Adapted from Jim Lahey, Sullivan Street Bakery
Time: About 1½ hours plus 14 to 20 hours’ rising
3 cups all-purpose or bread flour, more for dusting
¼ teaspoon instant yeast
1¼ teaspoons salt
Cornmeal or wheat bran as needed.
1. In a large bowl combine flour, yeast and salt. Add 1 5/8 cups water, and stir until blended; dough will be shaggy and sticky. Cover bowl with plastic wrap. Let dough rest at least 12 hours, preferably about 18, at warm room temperature, about 70 degrees.
2. Dough is ready when its surface is dotted with bubbles. Lightly flour a work surface and place dough on it; sprinkle it with a little more flour and fold it over on itself once or twice. Cover loosely with plastic wrap and let rest about 15 minutes.
3. Using just enough flour to keep dough from sticking to work surface or to your fingers, gently and quickly shape dough into a ball. Generously coat a cotton towel (not terry cloth) with flour, wheat bran or cornmeal; put dough seam side down on towel and dust with more flour, bran or cornmeal. Cover with another cotton towel and let rise for about 2 hours. When it is ready, dough will be more than double in size and will not readily spring back when poked with a finger.
4. At least a half-hour before dough is ready, heat oven to 450 degrees. Put a 6- to 8-quart heavy covered pot (cast iron, enamel, Pyrex or ceramic) in oven as it heats. When dough is ready, carefully remove pot from oven. Slide your hand under towel and turn dough over into pot, seam side up; it may look like a mess, but that is O.K. Shake pan once or twice if dough is unevenly distributed; it will straighten out as it bakes. Cover with lid and bake 30 minutes, then remove lid and bake another 15 to 30 minutes, until loaf is beautifully browned. Cool on a rack.
Yield: One 1½-pound loaf.
Ik doe dat met die katoenen handdoek niet, ik gooi de deegbal gewoon terug in de schaal.
Wat brood betreft: ik heb dit recept uit de New York Times gehaald indertijd. Kost wat meer tijd, je moet het mengel een 18 uur laten staan, maar je hoeft niet te kneden en het is heerlijk brood.
NYT, November 8, 2006
Recipe: No-Knead Bread
Adapted from Jim Lahey, Sullivan Street Bakery
Time: About 1½ hours plus 14 to 20 hours’ rising
3 cups all-purpose or bread flour, more for dusting
¼ teaspoon instant yeast
1¼ teaspoons salt
Cornmeal or wheat bran as needed.
1. In a large bowl combine flour, yeast and salt. Add 1 5/8 cups water, and stir until blended; dough will be shaggy and sticky. Cover bowl with plastic wrap. Let dough rest at least 12 hours, preferably about 18, at warm room temperature, about 70 degrees.
2. Dough is ready when its surface is dotted with bubbles. Lightly flour a work surface and place dough on it; sprinkle it with a little more flour and fold it over on itself once or twice. Cover loosely with plastic wrap and let rest about 15 minutes.
3. Using just enough flour to keep dough from sticking to work surface or to your fingers, gently and quickly shape dough into a ball. Generously coat a cotton towel (not terry cloth) with flour, wheat bran or cornmeal; put dough seam side down on towel and dust with more flour, bran or cornmeal. Cover with another cotton towel and let rise for about 2 hours. When it is ready, dough will be more than double in size and will not readily spring back when poked with a finger.
4. At least a half-hour before dough is ready, heat oven to 450 degrees. Put a 6- to 8-quart heavy covered pot (cast iron, enamel, Pyrex or ceramic) in oven as it heats. When dough is ready, carefully remove pot from oven. Slide your hand under towel and turn dough over into pot, seam side up; it may look like a mess, but that is O.K. Shake pan once or twice if dough is unevenly distributed; it will straighten out as it bakes. Cover with lid and bake 30 minutes, then remove lid and bake another 15 to 30 minutes, until loaf is beautifully browned. Cool on a rack.
Yield: One 1½-pound loaf.
Ik doe dat met die katoenen handdoek niet, ik gooi de deegbal gewoon terug in de schaal.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is er toevallig iemand die een stoomoven heeft en daarin weleens brood heeft gebakken? Ik heb een heerlijke stoomoven, maar brood bakken heb ik nog niet aangedurfd ...