Ik ben Mireille 27 jaar oud en winnaar van een Greencard. Vanaf jongs af aan wist ik altijd al dat ik niet in Nederland wilde blijven wonen. Op school deed ik extra mijn best met Engelse les, omdat ik altijd het idee had dat die taal extra belangrijk voor me was. Ik heb daarna een toeristische opleiding gevolgd, zodat ik over de wereld kon reizen en mijn talen kon spreken. Al een paar jaar deed ik mee met de Greencard lottery en dit jaar nadat ik er eigenlijk even niet mee bezig was geweest kreeg ik het telefoontje dat ik winnaar was en daarna de brief van KCC! Vorig jaar heb ik in Canada gewoond en gewerkt en dat was dus eigenlijk al een beetje een voorproefje voor Amerika. Ik ben al heel vaak in Amerika op vakantie geweest en voel me er altijd thuis. Heb er ook een aantal vrienden wonen en ik kan niet wachten om er zelf heen te gaan. Mijn familie vindt het niet zo leuk dat ik echt aan de andere kant van de wereld ga wonen, maar ze steunen me wel en snappen ook dat dit altijd mijn droom is geweest. Inmiddels zijn mijn vrienden ook wel aan het idee gewend dat ik nooit lang in NL ben!

Ik ben nu wel een beetje aan het bedenken waar ik eventueel zou willen wonen. Californie lijkt me leuk, maar ook NY of Chicago zit in mijn hoofd. Het is ook zo'n groot land!!!
Ik ben nu in afwachting voor het interview! Spannend!

Bye bye,
Mireille