Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3500 km op twee weekjes - te doen?
3500 km op twee weekjes - te doen?
Hallo allemaal,
Begin september vliegen we met z'n tweeën naar S.F. Van daaruit gaat het als volgt:
- di 2/9: arrival SF
- woe 3/9: naar Monterey (200km)
- do 4/9: via kust richting LA (220km)
- vrij 5/9: kust + verder het binnenland in, naar Barstow of errond (500km)
- za 6/9: verder naar de Grand Canyon (500km)
- zo 7/9: dagje Grand Canyon
- ma 8/9: naar Monument valley (360km)
- di 9/9: naar Page (160km)
- woe 10/9: naar Bryce (250km)
- do 11/9: door Zion naar Las Vegas (400km)
- vrij 12/9: door Death Valley naar Lone pine (370km)
- za 13/9: Mono Lake, Bodie & Yosemite (220km)
- zo 14/9: dagje Yosemite
- ma 15/9: naar SF (350km)
- di 16/9: dagje SF
- woe 17/9: SF
- do 18/9: back home
Wat denken jullie, is dit haalbaar??? Of duren de ritten altijd veel langer dan gepland?
Eerst gingen we nog LA doen, en Monument Valley niet, maar dit hebben we omgewisseld, is dit een goed idee??
Alle tips & aanbevelingen zijn meer dan welkom, het is namelijk de 1e keer dat we zo'n reis ondernemen.
Alvast bedankt!!!
Begin september vliegen we met z'n tweeën naar S.F. Van daaruit gaat het als volgt:
- di 2/9: arrival SF
- woe 3/9: naar Monterey (200km)
- do 4/9: via kust richting LA (220km)
- vrij 5/9: kust + verder het binnenland in, naar Barstow of errond (500km)
- za 6/9: verder naar de Grand Canyon (500km)
- zo 7/9: dagje Grand Canyon
- ma 8/9: naar Monument valley (360km)
- di 9/9: naar Page (160km)
- woe 10/9: naar Bryce (250km)
- do 11/9: door Zion naar Las Vegas (400km)
- vrij 12/9: door Death Valley naar Lone pine (370km)
- za 13/9: Mono Lake, Bodie & Yosemite (220km)
- zo 14/9: dagje Yosemite
- ma 15/9: naar SF (350km)
- di 16/9: dagje SF
- woe 17/9: SF
- do 18/9: back home
Wat denken jullie, is dit haalbaar??? Of duren de ritten altijd veel langer dan gepland?
Eerst gingen we nog LA doen, en Monument Valley niet, maar dit hebben we omgewisseld, is dit een goed idee??
Alle tips & aanbevelingen zijn meer dan welkom, het is namelijk de 1e keer dat we zo'n reis ondernemen.
Alvast bedankt!!!
Re: 3500 km op twee weekjes - te doen?
Ziet er nogal race-achtig uit, maar de eerste vraag is toch of jullie met een camper gaan of met een huurauto? Zijn er al hotels/motels geboekt?
-
- Amerika-ontdekker
Ja en wil je binnendoor gaan rijden of alleen maar snelweg en nergens stoppen ?
Volgens mij is dit zonde van je reis en ga je op deze manier niet veel zien; als je alleen het stuk neemt van Monterrey naar LA, hier is zoveel te zien en moet je regelmatig stoppen vind ik, als je tenminste de 1 neemt, deze weg is bochtig met veel hoogteverschil, maar schitterend om te rijden. Monterrey is leuk om te bezoeken, Carmel, Pebbles beach (met zeehonden) Hearst Castle, hierna is ook nog een strand met zeehonden, Santa Barbarba, Malibu en dan noem ik nog lang niet alles op tot LA.
Ik zou het toch iets anders inplannen, succes
Volgens mij is dit zonde van je reis en ga je op deze manier niet veel zien; als je alleen het stuk neemt van Monterrey naar LA, hier is zoveel te zien en moet je regelmatig stoppen vind ik, als je tenminste de 1 neemt, deze weg is bochtig met veel hoogteverschil, maar schitterend om te rijden. Monterrey is leuk om te bezoeken, Carmel, Pebbles beach (met zeehonden) Hearst Castle, hierna is ook nog een strand met zeehonden, Santa Barbarba, Malibu en dan noem ik nog lang niet alles op tot LA.
Ik zou het toch iets anders inplannen, succes

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad veel rijden en weinig zien op deze manier. Als je niet van pretparken houdt zou ik LA inderdaad niet meenemen (niet dat er verder niets is, maar je zult keuzes moeten maken), en ik zou ook Monument Valley schrappen en een nacht (maar liever 2) in Zion plannen. Het heeft niet zoveel zin om daar alleen maar doorheen te rijden, dan zie een een tunnel en verder - bijna -niets.
Ik heb ook het idee dat veel afstanden niet kloppen. Monterey - LA 220 km? Of begrijp ik dat niet goed? Lone Pine - Yosemite via Bodie is toch ook wel flink meer dan 220 km.
Marianne
Ik heb ook het idee dat veel afstanden niet kloppen. Monterey - LA 220 km? Of begrijp ik dat niet goed? Lone Pine - Yosemite via Bodie is toch ook wel flink meer dan 220 km.
Marianne
Hoi,
Ik begrijp dat jullie vanuit bv Cambria of San Luis Obispo direct richting Barstow willen rijden, via Bakersfield. Die weg ken ik niet, maar zou volgens Mapquest goed te doen zijn op een dag. De twee dagen daarvoor zijn prima en rustig. Dan tot Grand Canyon is ook best een eind, maar dat is Interstate.
Ik zou inderdaad aanraden Monument Valley te schrappen, en te vervangen door een nacht Zion. Je hebt dan tijd voor dit park, en ook nog iets tijd voor Las Vegas. Daar kom je met het schema wat je nu hebt heel laat aan, en de volgende dag ook weer een grote trip.
Goede reis Alje
Ik begrijp dat jullie vanuit bv Cambria of San Luis Obispo direct richting Barstow willen rijden, via Bakersfield. Die weg ken ik niet, maar zou volgens Mapquest goed te doen zijn op een dag. De twee dagen daarvoor zijn prima en rustig. Dan tot Grand Canyon is ook best een eind, maar dat is Interstate.
Ik zou inderdaad aanraden Monument Valley te schrappen, en te vervangen door een nacht Zion. Je hebt dan tijd voor dit park, en ook nog iets tijd voor Las Vegas. Daar kom je met het schema wat je nu hebt heel laat aan, en de volgende dag ook weer een grote trip.
Goede reis Alje
Wij hebben in net geen 3 weken zo ongeveer alles bezocht wat je noemt behalve Monument Valley en Bryce. In plaats daarvan LA gedaan en 2 ipv 1 dagen in Las Vegas doorgebracht.
Ik zou je echt aanraden om Monument Valley te schrappen... wat wil je daar allemaal doen behalve een mooi fototje schieten?
En als je al Zion, Yosemite en Grand Canyon bezoekt dan heb je echt meer dan genoeg mooie uitzichten gezien.. trust me. In het begin is het wow maar op een gegeven moment krijg je last van vistapoint-overkill. Ipv zoveel NP's kort te bekijken zou ik je aanraden om te concentreren op GC, Zion, Yosemite en Death Valley want dan heb je de meest uiteenlopende die ook nog eens dichtstbij elkaar zitten. Doe een hike naar HalfDome in Yosemite (12 uur hike, dan heb je best of Yosemite te pakken), spendeer een hele dag in Death Valley (kan je beste locaties opzoeken en neem een leuke 4x4 road, gegarandeerd een paar uur vermaak). In Zion heb je aan 1 dag genoeg, neem zo een gratis shuttlebus naar eindstation en op de terugweg op 3-4 haltes uitstappen voor een korte hike, dan heb je meeste gezien. In GC kan je een dagje spenderen aan een hike en op de terugweg via de canyon paar keer stoppen voor mooie uitzichten.
Los Angeles heeft zoveel te bieden en je kan het eigenlijk niet ruilen zeker niet voor iets als Monument Valley. Denk aan bekende Baywatch stranden, zoveel locaties die je kent uit films, Hollywood, Malibu, Beverly Hills, pretparken als Disneyland, Magic Mountain, Universal Studios. Bovendien ligt het veel meer op je route dan Monument Valley!
Verder moet je rekening houden dan je meestal overdag rijdt dus als je paar honderd km wil afleggen (en als je onderweg onverwacht paar keer stopt voor iets leuks) dan ben je behoorlijk gedeelte van je dag kwijt. Hou je alleen nog een magere overnachting op je bestemming.
Ik zou je echt aanraden om Monument Valley te schrappen... wat wil je daar allemaal doen behalve een mooi fototje schieten?
En als je al Zion, Yosemite en Grand Canyon bezoekt dan heb je echt meer dan genoeg mooie uitzichten gezien.. trust me. In het begin is het wow maar op een gegeven moment krijg je last van vistapoint-overkill. Ipv zoveel NP's kort te bekijken zou ik je aanraden om te concentreren op GC, Zion, Yosemite en Death Valley want dan heb je de meest uiteenlopende die ook nog eens dichtstbij elkaar zitten. Doe een hike naar HalfDome in Yosemite (12 uur hike, dan heb je best of Yosemite te pakken), spendeer een hele dag in Death Valley (kan je beste locaties opzoeken en neem een leuke 4x4 road, gegarandeerd een paar uur vermaak). In Zion heb je aan 1 dag genoeg, neem zo een gratis shuttlebus naar eindstation en op de terugweg op 3-4 haltes uitstappen voor een korte hike, dan heb je meeste gezien. In GC kan je een dagje spenderen aan een hike en op de terugweg via de canyon paar keer stoppen voor mooie uitzichten.
Los Angeles heeft zoveel te bieden en je kan het eigenlijk niet ruilen zeker niet voor iets als Monument Valley. Denk aan bekende Baywatch stranden, zoveel locaties die je kent uit films, Hollywood, Malibu, Beverly Hills, pretparken als Disneyland, Magic Mountain, Universal Studios. Bovendien ligt het veel meer op je route dan Monument Valley!
Verder moet je rekening houden dan je meestal overdag rijdt dus als je paar honderd km wil afleggen (en als je onderweg onverwacht paar keer stopt voor iets leuks) dan ben je behoorlijk gedeelte van je dag kwijt. Hou je alleen nog een magere overnachting op je bestemming.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
3500 km in 2 weken is voor ons met een camper altijd prima te doen.
Het is een gemiddelde van 250 km per dag, dat houden wij altijd aan.
Afgelopen voorjaar hebben we in drie weken 5000 km gereden (ook met een camper) en hebben overal goed de tijd voor gehad en zijn op sommige plekken ook meerdere dagen gebleven.
Het is een gemiddelde van 250 km per dag, dat houden wij altijd aan.
Afgelopen voorjaar hebben we in drie weken 5000 km gereden (ook met een camper) en hebben overal goed de tijd voor gehad en zijn op sommige plekken ook meerdere dagen gebleven.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Hallo iedereen,
Wij gaan inderdaad een auto huren & de belangrijkste overnachtingsplaatsen willen we nog vastleggen, we proberen wel te zorgen dat we niet in de weekends op de drukste plaatsen moeten zijn.
Wel vreemd, ik had juist gehoord dat Monument valley zo overweldigend was? Niet dus?
En is Zion niet een beetje een combinatie van wat je kunt zien in Bryce, Grand Canyon, Yosemite, ... ?
alvast bedankt voor de vele reacties!
Wij gaan inderdaad een auto huren & de belangrijkste overnachtingsplaatsen willen we nog vastleggen, we proberen wel te zorgen dat we niet in de weekends op de drukste plaatsen moeten zijn.
Wel vreemd, ik had juist gehoord dat Monument valley zo overweldigend was? Niet dus?
En is Zion niet een beetje een combinatie van wat je kunt zien in Bryce, Grand Canyon, Yosemite, ... ?
alvast bedankt voor de vele reacties!
Wij hebben vorig jaar ook een heel eind gereden om Monument Valley te zien (op afraden van velen) maar ik had het niet willen missen maar dat is een keus die je zelf maakt.Tomvb schreef:
Die 3500 km. is de route die je wilt gaan rijden maar er komen er altijd nog zoveel bij en dat kan je behoorlijk nekken.
Wij hadden dit jaar een route van 2300 mijl (voor 4,5 week weliswaar) maar aan het einde zijn het er ruim 4000 geworden, door de vele uitstapjes en ritjes.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Gezien het aantal extra km's dat je moet rijden van/naar Monument Valley zou ik het ook schrappen (hoewel het heel apart en mooi is; maar ja dat geldt voor het gehele zuidwesten). Het is inderdaad niet een bestemming voor een hele of halve dag, naast de mooie uitzichten heb je er de Valley Drive van 17 mijl en evt. een wandeling om één van de buttes (dat lijkt mij heel erg warm).
Ik ben een fan (geworden) van Bryce Canyon. Ik vond het er gewoon overweldigend mooi; zo anders dan de andere parken die wij hebben gedaan. Maar ja, dat blijft altijd persoonlijk. Wij hadden min of meer genoeg aan een halve dag Zion (Canyon Overlook Trail en fietsen in Zion Canyon).
Hou er inderdaad rekening mee dat er nog wel wat km's bijkomen voor allerlei zij-uitstapjes.
Veel plezier
Jaap
Ik ben een fan (geworden) van Bryce Canyon. Ik vond het er gewoon overweldigend mooi; zo anders dan de andere parken die wij hebben gedaan. Maar ja, dat blijft altijd persoonlijk. Wij hadden min of meer genoeg aan een halve dag Zion (Canyon Overlook Trail en fietsen in Zion Canyon).
Hou er inderdaad rekening mee dat er nog wel wat km's bijkomen voor allerlei zij-uitstapjes.
Veel plezier
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, nieuwe route: 
- aankomst SF
- Monterey (200km)
- kustlijn richting LA (tot ongeveer San Luis Obispo of iets erboven) (220km)
- route via Bakersfield & Barstow richting Grand Canyon (overnachten rond Barstow) (400-500km)
- route verder volgen naar Grand Canyon (500km)
- dagje Grand Canyon
- dagje Page (scenic view, horse shoe bend, antelope canyons, ...)
- Bryce Canyon (250km)
- door Zion (2 uurtjes ter plaatse ofzo) naar Las Vegas (late namiddag + avond in Las Vegas) (400km)
- door Death Valley naar Lone Pine (370km)
- Mono lake, Bodie & naar Yosemite
- dagje Yosemite
- Yosemite + naar SF
- SF
- SF
Nu hebben we nog 1 dag over, maar we twijfelen of we zouden kiezen voor een dagje Zion + langer in Vegas, of een dagje extra in Yosemite, wat denken jullie?
+ is er ergens een tof plaatsje onderweg van San Luis Obispo naar de Grand Canyon? Een tof dorpje? Toffe overnachtingsplaats?
Thx!!

- aankomst SF
- Monterey (200km)
- kustlijn richting LA (tot ongeveer San Luis Obispo of iets erboven) (220km)
- route via Bakersfield & Barstow richting Grand Canyon (overnachten rond Barstow) (400-500km)
- route verder volgen naar Grand Canyon (500km)
- dagje Grand Canyon
- dagje Page (scenic view, horse shoe bend, antelope canyons, ...)
- Bryce Canyon (250km)
- door Zion (2 uurtjes ter plaatse ofzo) naar Las Vegas (late namiddag + avond in Las Vegas) (400km)
- door Death Valley naar Lone Pine (370km)
- Mono lake, Bodie & naar Yosemite
- dagje Yosemite
- Yosemite + naar SF
- SF
- SF
Nu hebben we nog 1 dag over, maar we twijfelen of we zouden kiezen voor een dagje Zion + langer in Vegas, of een dagje extra in Yosemite, wat denken jullie?
+ is er ergens een tof plaatsje onderweg van San Luis Obispo naar de Grand Canyon? Een tof dorpje? Toffe overnachtingsplaats?
Thx!!
Ik vind 2 uurtjes voor Zion beslist te kort, het park heeft zoveel te bieden. Houden jullie van wandelen? Er is een leuke uitdagende wandeling: Angels Landing. En anders zijn de kortere trails ook leuk om te doen, maar om er een paar te doen is 2 uur wel heel erg weinig. Ik zou hier zeker een overnachting inplannen, heb je meteen de volgende dag iets meer tijd voor Las Vegas.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik zou dat dagje bij Zion doen, 2 uurtjes Zion is erg weinig, je kan dan net een ritje met de shuttlebus doen..
Heb je meer tijd, kan je ook onderweg uitstappen en een stukje wandelen.
Heb je meer tijd, kan je ook onderweg uitstappen en een stukje wandelen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het zo laten,natuurlijk is Zion mooi,maar Monument Valley is ook mooi,en Death Valley kan je ook veel langer blijven,en zo ga je maar door.
Route is gewoon goed te doen,je gaat heel veel moois zien,en je weet precies waar je de volgende keer langer wilt blijven.
Perfecte vakantie dus. :beerchug:
Route is gewoon goed te doen,je gaat heel veel moois zien,en je weet precies waar je de volgende keer langer wilt blijven.
Perfecte vakantie dus. :beerchug:
ik zou monument valley erbij doen,het is een beetje om,maar als je er niet heengaat ,dan krijg je spijt,en wat betreft de afstanden,wij zijn net terug van rondreis texas ,new mexico en arizona,3000mile in 17dagen ,goed te doen .prettige vakantie.
Zou ook Zion aanraden. Geniet van zonsopkomst in Bryce, rijd van Bryce naar Zion, is ruim 2 uur, en je hebt ruim tijd om Zion te bekijken. Zion is anders dan Grand Canyon en Bryce omdat je hier in de canyon bent en niet erboven. Bovendien rijd je dan de volgende dag naar Las Vegas en heb je daar ook nog een middag + avond om deze toch wel erg aparte stad te beleven.
groet Alje
groet Alje
Ik ben benieuwd wat Monument Valley nog toevoegt tov Zion, GC, DV en Yosemite?jan vos schreef:ik zou monument valley erbij doen,het is een beetje om,maar als je er niet heengaat ,dan krijg je spijt,en wat betreft de afstanden,wij zijn net terug van rondreis texas ,new mexico en arizona,3000mile in 17dagen ,goed te doen .prettige vakantie.
- Yosemite heeft redelijk unieke watervallen, grootste kans om beren tegen te komen, heeft bijzondere hikes zoals the halfdome hike
- Grand Canyon geeft je unieke uitzichten en leuke hikes
- Zion heeft ook leuke hikes en is een mix van GC en Yosemite, ook een canyon maar dan bekijk je het van onderen, en redelijk veel groen en bossen als Yosemite
- Death Valley kan daar nog aan toevoegen; extreme hitte, naast de bossen, bergen en canyons van Zion en Yosemite heb je dan ook nog eens een woestijn te pakken en ook heel leuk; veel 4x4 dirt roads waar je lekker kan testen wat zo een jeep echt kan.
Stel je hebt dat allemaal al gedaan.. wat voegt monument valley nog toe? Wat kan daar nog extra wat niet kan op andere locaties?
Zo heb ik geredeneerd om tot de conclusie te komen dat ik me paar honderd km ga besparen en mn kostbare tijd anders ga benutten.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
1 dag minder in SF, 1 dag meer in Las vegas.
Ik heb deze route in 2003 gereden, santa barbera is zeker een bezoek waard !
Ik heb deze route in 2003 gereden, santa barbera is zeker een bezoek waard !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als ik jou was zou ik ook bryce droppen en iets langer in Zion blijven, beter 1 park goed, dan twee parken half......
Best western zion park inn, vond ik echt een heel goed hotel, en vanuit daar gaat er een gratis parkshuttle die je bij alle stops brengt in zion, tevens is het heel mooi om in de avond in het zwembad te zitten met de rode rotswanden in de achtergrond.
Bryce is ook ene mooi park hoor, dat heb ik dit jaar bezocht, ik vind zion echter leuker , maar dat is smaakzaak
Best western zion park inn, vond ik echt een heel goed hotel, en vanuit daar gaat er een gratis parkshuttle die je bij alle stops brengt in zion, tevens is het heel mooi om in de avond in het zwembad te zitten met de rode rotswanden in de achtergrond.
Bryce is ook ene mooi park hoor, dat heb ik dit jaar bezocht, ik vind zion echter leuker , maar dat is smaakzaak
Ik vind het een ontzettend vol schema. Je hebt alleen tijd gerekend om ergens te kómen, niet om iets te zien
Je krijgt dan zo'n reis als Japanners die in 7 dagen Europa "doen". It is Tuesday morning, so this must be Rome
Net als de andere forummers hier, zou ik een (paar) bestemming(en) schrappen. LA bijvoorbeeld. Dat geeft ruimte om een dag langer in Zion/Bryce te blijven.

Je krijgt dan zo'n reis als Japanners die in 7 dagen Europa "doen". It is Tuesday morning, so this must be Rome

Net als de andere forummers hier, zou ik een (paar) bestemming(en) schrappen. LA bijvoorbeeld. Dat geeft ruimte om een dag langer in Zion/Bryce te blijven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1947 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 57 Reacties