Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke tomtom
Welke tomtom
Wij vertrekken binnen 23 dagen en ik ga me nog snel een tomtom aanschaffen.
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
Welke tomtom kan ik me het beste aanschaffen?
Meteen die met alle kaarten van Europa, USA en Canada (duur) of beter enkel de europese kaart en dan de USA kaart apart downloaden? (hoeveel kost het dan alles samen ?)
Indien de laatste manier; wie kan me er mee op weg helpen welk type tomtom en hoe het werkt met het installeren van de nieuwe kaart en het bewaren van de europese kaart (want ik neem aan dat ze er niet beiden samen opkunnen staan?)
Alvast bedankt
Bart
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
Welke tomtom kan ik me het beste aanschaffen?
Meteen die met alle kaarten van Europa, USA en Canada (duur) of beter enkel de europese kaart en dan de USA kaart apart downloaden? (hoeveel kost het dan alles samen ?)
Indien de laatste manier; wie kan me er mee op weg helpen welk type tomtom en hoe het werkt met het installeren van de nieuwe kaart en het bewaren van de europese kaart (want ik neem aan dat ze er niet beiden samen opkunnen staan?)
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Welke tomtom
Of je koopt ter plaatse een TomTom met de Amerikaanse kaarten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden al een TomTom Go met kaarten van Europa, en hebben dus een tijdje geleden online een SD (?) kaartje van TT besteld met de kaarten van de USA en Canada. Ik meen mij te herinneren dat dat geen 100 euro kostte.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat is niet echt een optie omdat ik pas laat aankom in LA en ik hem net dan nodig ga hebben om op mijn plaats te gerakenNjit schreef:Of je koopt ter plaatse een TomTom met de Amerikaanse kaarten.

Grts, Bart
Wij hadden een Garmin Nuvi 270 mee (ca. 200 euro). Hierop zitten kaarten van W-Europa, USA en Canada. Deze heeft het prima gedaan.
Dit is mss ook een goede oplossingFelicitas schreef:Wij hadden een Garmin Nuvi 270 mee (ca. 200 euro). Hierop zitten kaarten van W-Europa, USA en Canada. Deze heeft het prima gedaan.
Ik schreef wel tomtom maar dat hoeft natuurlijk niet persé
grtz
Bart
Grts, Bart
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij rijden met een Tomtom 930HD traffic, en het is werkelijk een geweldig apparaat, hij bevalt ons veel beter dan de Garmin die we daarvoor hadden, ook in de VS heel erg makkelijk, maar er hangt wel een prijskaartje aan.
Harry
Harry
wij hebben de tomtom XL Europe 31. Hij was 249 euro en we hebben voor 30 euro west amerika gekocht via tomtomsite.
Ik heb er nu al de route in staan die wij over 12 dagen gaan beginnen.
groetjes Marja.
Ik heb er nu al de route in staan die wij over 12 dagen gaan beginnen.
groetjes Marja.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met de vraag "welke TomTom", neem ik aan dat je andere merken uitsluit? Of is in Nederland tegenwoordige "TomTom" een ander woord voor GPS? In de US is namelijk het merk Garmin beter bekend, alhoewel TomTom ook goed is vertegenwoordigd. In mijn ervaring werkt Garmin hier vaak beter, vooral als het aankomt het schatten van de tijdstip van aankomst. Garmin kun je hier ook krijgen met US en EU kaarten pre-loaded. Sluit ook de andere grote merken niet uit, zoals Magellan.
En dat prijskaartje, was dat vergelijkbaar met die van de Garmin? Als je een goedkope GPS van een merk vergelijkt met een dure van een ander merk, is dat appels met peren. Ook de ontwikkeling op GPS gebied staat niet still. De modellen van 2 jaar geleden zijn verouderd vergeleken bij wat er momenteel beschikbaar is. Om een goeie vergelijking te doen is dit een goeie website.Wij rijden met een Tomtom 930HD traffic, en het is werkelijk een geweldig apparaat, hij bevalt ons veel beter dan de Garmin die we daarvoor hadden, ook in de VS heel erg makkelijk, maar er hangt wel een prijskaartje aan.
Ik sluit idd andere merken niet uit, maar het is zo een beetje zoals jij zelf zegt ... tomtom begint hier zowat het woord voor een gps te worden. Met hier bedoel ik dan België.
Maar zoals ik al eerder zei hoeft het niet persé een tomtom van het merk tomtom te zijn
Die garmin lijkt me een zeer goed alternatief zeker qua prijs. Want ik ben eigenlijk niet zo gek van die dingen en zou hem ook enkel in de steden gaan gebruiken.
In België en Nederland rij ik overal 'blind' naar toe, alle wegen zijn goed genoeg aangegeven om niet verloren te rijden.
Bart
Maar zoals ik al eerder zei hoeft het niet persé een tomtom van het merk tomtom te zijn

Die garmin lijkt me een zeer goed alternatief zeker qua prijs. Want ik ben eigenlijk niet zo gek van die dingen en zou hem ook enkel in de steden gaan gebruiken.
In België en Nederland rij ik overal 'blind' naar toe, alle wegen zijn goed genoeg aangegeven om niet verloren te rijden.
Bart
Grts, Bart
TomTom is idd. de Maggi (of Luxaflex) van de navigatiesystemen.Loek schreef:Of is in Nederland tegenwoordige "TomTom" een ander woord voor GPS?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
In Nederland ook hoor.Dude schreef:tomtom begint hier zowat het woord voor een gps te worden. Met hier bedoel ik dan België.

Het enige on-topic wat ik even wil melden, gaat om je vraag over de kosten. De kosten van een extra kaart verschillen namelijk van model tot model (lekker handig). Ik zou dus even in de shop op de site van TomTom gaan kijken, daar kun je kaarten van andere landen bestellen en wordt dus uiteraard ook de prijs vermeld: *klik*!

Van andere merken dan Tommie heb ik geen verstand. Wel kan ik melden dat ik met de TomTom-kaarten van USA & Canada afgelopen feb/mrt zeer plezierig heb rondgescheurd door California en Nevada. Nauwelijks gewijzigde situaties tegengekomen t.o.v. de kaart, ook al was de kaart toen al een klein jaartje oud (kaartversie 6.75).
Joost.
EDIT:
*) Arggh, net te laat met deze opmerking.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Die Garmin hadden we gekocht in 2006 en koste toen ongeveer € 750, het was op dat moment het duurste model, ongetwijfelt zal ook de ontwikkeling bij Garmin niet stilgestaan hebben, maar toch vinden wij de Tomtom net wat prettiger, de routes worden veel sneller berekend, en de GPS ontvangst is gewoon 10 keer beter, de Garmin functioneerde in onze Volvo helemaal niet zonder externe antenne (voor ontvangst moest je hem buiten het raam houdenLoek schreef:En dat prijskaartje, was dat vergelijkbaar met die van de Garmin? Als je een goedkope GPS van een merk vergelijkt met een dure van een ander merk, is dat appels met peren. Ook de ontwikkeling op GPS gebied staat niet still. De modellen van 2 jaar geleden zijn verouderd vergeleken bij wat er momenteel beschikbaar is. Om een goeie vergelijking te doen is dit een goeie website.Wij rijden met een Tomtom 930HD traffic, en het is werkelijk een geweldig apparaat, hij bevalt ons veel beter dan de Garmin die we daarvoor hadden, ook in de VS heel erg makkelijk, maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Harry
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De ontvangsteigenschappen zijn bij alle merken de laatste jaren aanzienlijk verbeterd, in vergelijking met oudere apparaten. Het krijgen van een fix (het toestel weet waar het is) gaat veel sneller en het contact met de satellieten blijft in moeilijke omstandigheden ook veel langer gehandhaafd. Een en ander komt door het beschikbaar komen van de Sirf III chipset.
Ik heb zelf een Garmin "ingebouwd" in een kastje in het dashboard zonder externe antenne en dat werkt prima.
Voor autonavigatie zou ik overigens ook met een TomTom heel "gelukkig" kunnen zijn. Voor outdoor activiteiten zweer ik echter bij Garmin.
Ik heb zelf een Garmin "ingebouwd" in een kastje in het dashboard zonder externe antenne en dat werkt prima.
Voor autonavigatie zou ik overigens ook met een TomTom heel "gelukkig" kunnen zijn. Voor outdoor activiteiten zweer ik echter bij Garmin.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je alles hier goed aangegeven vindt staan dan zal het rijden in de VS helemaal geen probleem zijn! Alles staat zeer goed aangegeven, vooral het systeem van de namen van de zijwegen die boven de kruisingen hangen is ideaal.Dude schreef:Ik sluit idd andere merken niet uit, maar het is zo een beetje zoals jij zelf zegt ... tomtom begint hier zowat het woord voor een gps te worden. Met hier bedoel ik dan België.
Maar zoals ik al eerder zei hoeft het niet persé een tomtom van het merk tomtom te zijn![]()
Bart
Wij hebben het dit jaar weer met de MartinMartin gedaan, en dat ging prima. Wel hadden we vantevoren de routebeschrijving voor onze hotels en een aantal bezienswaardigheden in LA en San Francisco uitgedraaid, maar verder hebben we alles zonder routebeschrijving kunnen vinden. Een keer had ik op de freeway in LA te laat in de gaten dat er 2 banen verplicht afsloegen (ga nooit op de rechterbaan rijden), dus toen waren we onbedoeld van de snelweg af. Een kaart heb je toch nodig, en ik heb toch al aardig wat verslagen gelezen waarin de tomtom aardig mis zat, en datzelfde hebben wij twee jaar geleden met de Neverlost van Hertz ook meegemaakt.
Wij hadden AAA kaarten van LA en SF, en van alle staten waar we doorheen kwamen. Bij je autoverhuurder krijg je ook kaarten van de directe omgeving, in elk geval was dat zo bij Hertz.
Marianne
-
- Amerika-expert
Dat is inderdaad ideaal. Wat mij wel tegevalt is de wegwijzing voor opritten van snelwegen: meestal staat het maar ene keer aangegeven, en het is niet altijd duidelijk op welke weghelft je moet zijn.Martin & Marianne schreef:Als je alles hier goed aangegeven vindt staan dan zal het rijden in de VS helemaal geen probleem zijn! Alles staat zeer goed aangegeven, vooral het systeem van de namen van de zijwegen die boven de kruisingen hangen is ideaal.
Tot nog toe gebruiken we altijd maps.yahoo.com en maps.google.com. Altijd allebei, want het wil nog wel eens fout aangegeven zijn (b.v. de weg die google kiest vanaf het vliegveld naar ons huis: ja, je komt er op die manier wel, maar vraag niet hoe).Martin & Marianne schreef:Een kaart heb je toch nodig, en ik heb toch al aardig wat verslagen gelezen waarin de tomtom aardig mis zat, en datzelfde hebben wij twee jaar geleden met de Neverlost van Hertz ook meegemaakt.
Eerder deze week de Garmin Nuvi 260 besteld (270 spreekt geen straatnamen uit en viel daarom af). Over een paar weken kan ik vertellen hoe dat hier bevalt.

Gr., Flipje
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij rijden nu alweer 3 weken met een TomTom 930HD door Amerika. Er is al veel over het nut van navigatie geschreven, maar ik ben blij dat we hem mee hebben. Ook voor het snel zoeken van winkels, ATM, etc. etc. is het uitermate makkelijk.
De 930 heeft rijbaanherkenning en dat werkt in Nederland perfect. Met uitzondering van 2 keer bij Salt lake City werkt dat in Amerika echter niet. Hij heeft ons geen enkele keer in de steek gelaten, een paar keer wilde hij ons letterlijk het weiland insturen (er was zelfs geen bospaadje te zien). Navigatie natuurlijk blijft een hulpmiddel, maar het maakt het rijden wel een stuk makkelijker.
De 930 heeft rijbaanherkenning en dat werkt in Nederland perfect. Met uitzondering van 2 keer bij Salt lake City werkt dat in Amerika echter niet. Hij heeft ons geen enkele keer in de steek gelaten, een paar keer wilde hij ons letterlijk het weiland insturen (er was zelfs geen bospaadje te zien). Navigatie natuurlijk blijft een hulpmiddel, maar het maakt het rijden wel een stuk makkelijker.
Jan Gijs
Kijk eens hier; 142 dollar voor tomtom compleet met usa maps.
http://www.walmart.com/search/browse-ng ... vId=538883
Voor omgerekend nog geen 100 euro ben je klaar. Als je het verder niet hier gaat gebruiken is dit ideaal. Eventueel kan je later hier nog Benelux kaarten kopen via tomtom site. Je kan ook een goedkopere halen van paar tientjes minder maar dan weet je niet zeker wat de voor en nadelen zijn, misschien zijn er hele irri dingen aan zo een onbekend merk of is het later lastig up te daten met eventuele europese maps.
Zelf had ik een Nederlandse TomTom 730 gebruikt met recentste USA maps en het ging vrij goed, het was vooral heel handig om te navigeren naar dichtbijzijnde hotels of campings als we plannen hadden aangepast en moesten bedenken waar we die nacht gingen slapen. Wat betreft de wegen klopte niet alles;
- Vanuit Yosemite wilde TomTom ons naar San Francisco sturen via een weg dat volgens de mensen daar niet te doen was met een 4x4 of zelfs een monster truck, volgens hun konden daar alleen bulldozers en speciale vrachtwagens doorheen. Grappigste is dat tomtom wel vaak herkent dat een weg onverhard is maar hier had ie dat niet door
- In LA kende hij alleen een oude en nu afgesloten route naar Griffith Observatory. Teruggereden naar the main road en van daar gewoon bordjes gevolgd.
- 2 keer op de snelweg kende hij een afrit niet en stuurde ons een niet bestaande afrit af, gewoon genegeerd en hij herstelde zich snel weer..
On a related matter; zijn er nog mensen die ondanks extreem goedkope navigatie setjes tegenwoordig nog steeds voorkeur geven aan huren van navigatie bij je auto? In een andere topic kwam ik iemand tegen die liever 200 euro per vakantie uitgeeft aan huren van navigatie en dan ook nog moet gaan uitzoeken en navragen om te voorkomen dat ze niet per ongeuk een ander onbekend merk navigatie krijgt.
http://www.walmart.com/search/browse-ng ... vId=538883
Voor omgerekend nog geen 100 euro ben je klaar. Als je het verder niet hier gaat gebruiken is dit ideaal. Eventueel kan je later hier nog Benelux kaarten kopen via tomtom site. Je kan ook een goedkopere halen van paar tientjes minder maar dan weet je niet zeker wat de voor en nadelen zijn, misschien zijn er hele irri dingen aan zo een onbekend merk of is het later lastig up te daten met eventuele europese maps.
Zelf had ik een Nederlandse TomTom 730 gebruikt met recentste USA maps en het ging vrij goed, het was vooral heel handig om te navigeren naar dichtbijzijnde hotels of campings als we plannen hadden aangepast en moesten bedenken waar we die nacht gingen slapen. Wat betreft de wegen klopte niet alles;
- Vanuit Yosemite wilde TomTom ons naar San Francisco sturen via een weg dat volgens de mensen daar niet te doen was met een 4x4 of zelfs een monster truck, volgens hun konden daar alleen bulldozers en speciale vrachtwagens doorheen. Grappigste is dat tomtom wel vaak herkent dat een weg onverhard is maar hier had ie dat niet door
- In LA kende hij alleen een oude en nu afgesloten route naar Griffith Observatory. Teruggereden naar the main road en van daar gewoon bordjes gevolgd.
- 2 keer op de snelweg kende hij een afrit niet en stuurde ons een niet bestaande afrit af, gewoon genegeerd en hij herstelde zich snel weer..
On a related matter; zijn er nog mensen die ondanks extreem goedkope navigatie setjes tegenwoordig nog steeds voorkeur geven aan huren van navigatie bij je auto? In een andere topic kwam ik iemand tegen die liever 200 euro per vakantie uitgeeft aan huren van navigatie en dan ook nog moet gaan uitzoeken en navragen om te voorkomen dat ze niet per ongeuk een ander onbekend merk navigatie krijgt.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Om hier even op in te haken. Ook bij mijn TomTom 720 Go ging het hier mis. Wij wilden in juni ook naar Griffith Observatory. Al onze motels en bezienswaardigheden had ik thuis al via Google Maps en Tyre in mijn TomTom gezet maar deze nou net niet.thedude schreef:- In LA kende hij alleen een oude en nu afgesloten route naar Griffith Observatory. Teruggereden naar the main road en van daar gewoon bordjes gevolgd.

Ook op de snelweg is TomTom een paar keer de mist ingegaan door ons eerst een afrit te laten nemen om ons vervolgens vrolijk onderaan bij de afrit weer de weg op te sturen...

Voor de rest hebben wij ook geen problemen met de TomTom ondervonden. Misschien ook wel omdat ik de route voor elke dag thuis al had uitgestippeld met Google Maps en Tyre en zodoende vaak een andere route koos dan TomTom zelf zou kiezen.
Back on topic....
Roland
Haha die verhalen doen me nog sterker twijfelen om er één te kopen 
Zoals eerder gezegd rij ik normaal overal 'blind' naar toe en heb geen schrik om een grote (europese) stad in te rijden zonder GSP.
Maar door de verhalen van het drukke verkeer in LA wou ik mijn mening herzien, en het was dan ook enkel om in deze stad rond te bollen dat ik er één wou halen. Ook omdat we er toch een paar dagen zouden zitten en dus wssk wel wat miles zouden gaan afleggen ...
Bart

Zoals eerder gezegd rij ik normaal overal 'blind' naar toe en heb geen schrik om een grote (europese) stad in te rijden zonder GSP.
Maar door de verhalen van het drukke verkeer in LA wou ik mijn mening herzien, en het was dan ook enkel om in deze stad rond te bollen dat ik er één wou halen. Ook omdat we er toch een paar dagen zouden zitten en dus wssk wel wat miles zouden gaan afleggen ...
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht