Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp dl 1(eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paula58
Amerika-expert

Re: Tickethulp

Bericht door paula58 »

Hoi ndekker,
Hier ben ik dan ook weer even :D
Heb vandaag zitten kijken voor een vlucht voor volgend jaar maar begrijp er niet veel van, elke keer krijg ik andere bedragen te zien.
We willen een retour Amsterdam-Denver boeken
vertrek 11 juni
terugvlucht 2 juli

Bij Kajak.com gekeken en daar is het de ene keer $1200,00 en dan weer $955,00 pp.
Er staat ook iets van layover, ik neem aan dat je dan het vliegtuig niet uit hoeft maar dat er wel een tussenlanding is??
Alhoewel dit ook weer vreemd is want na de tussenlanding vlieg je ineens met een andere maatschappij (United wordt dan Lufthansa op de terugvlucht)
Het liefst vliegen we met United (ivm de Economy plus maar ook dat kan je niet invoeren) misschien moet je de Economy plus wel op een andere manier regelen.

Volgend jaar gaat onze dochter ook niet meer mee (waarschijnlijk) dus vliegen we met z'n tweeën.
Hopelijk kan je ons helpen met onze vragen.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

paula58 schreef:Hoi ndekker,
Hier ben ik dan ook weer even :D
Heb vandaag zitten kijken voor een vlucht voor volgend jaar maar begrijp er niet veel van, elke keer krijg ik andere bedragen te zien.
We willen een retour Amsterdam-Denver boeken
vertrek 11 juni
terugvlucht 2 juli

Bij Kajak.com gekeken en daar is het de ene keer $1200,00 en dan weer $955,00 pp.
Er staat ook iets van layover, ik neem aan dat je dan het vliegtuig niet uit hoeft maar dat er wel een tussenlanding is??
Alhoewel dit ook weer vreemd is want na de tussenlanding vlieg je ineens met een andere maatschappij (United wordt dan Lufthansa op de terugvlucht)
Het liefst vliegen we met United (ivm de Economy plus maar ook dat kan je niet invoeren) misschien moet je de Economy plus wel op een andere manier regelen.

Volgend jaar gaat onze dochter ook niet meer mee (waarschijnlijk) dus vliegen we met z'n tweeën.
Hopelijk kan je ons helpen met onze vragen.
Layover betekent dat je vliegtuig uit gaat en dus 1 of 2 uur of wat de site aangeeft moet wachten voor je door vliegt. Je vliegt dan idd met een ander toestel, op zijn nederlands stap je dus gewoon over.

Depart – Thu 11 Jun 2009
United
Flight 909 Departs: 11:15a
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 1:19p
O'Hare Inter­national (ORD)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 9h 04m
[ Layover in Chicago, IL (ORD) for 1h 26m ]
United
Flight 909 Departs: 2:45p
O'Hare Inter­national (ORD) Arrives: 4:19p
Denver Inter­national (DEN)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 2h 34m

Return – Thu 2 Jul 2009
This flight leaves on Thursday and arrives on Friday.
United
Flight 902 Departs: 10:25a
Denver Inter­national (DEN) Arrives: 3:33p
Dulles Intl (IAD)
Coach | Boeing 777 (Wide-body Jet) | 3h 08m
[ Layover in Washington, DC (IAD) for 1h 44m ]
Lufthansa
Flight 9057 Departs: 5:17p
Dulles Intl (IAD) Arrives: 7:00a
Amsterdam- Schiphol (AMS)
Coach | Boeing 777 (Wide-body Jet) | 7h 43m
Airfare Taxes & Fees Total Cost
Orbitz $490.00 $465.99 $955.99 select

Dit is met United, Economy plus moet je appart boeken op United site, gaat niet in combinatie met deze prijs. Of je moet geluk hebben met inchecken zoals ik afgelopen keer had met United, kreeg gratis upgrade naar economy plus :)
Anyway goedkoopst boekbare momenteel is $955.99 = 650 euro. Geen slechte prijs voor hoogseizoen als je het mij vraagt. Prijsen wijzigen dagelijks aan de hand van vraag en aanbod. Dus je kan wachten tot die goedkoper wordt.. .maar het kan ook zo zijn dat die alleen nog maar duurder word... dat is de gok die je neemt :)

Suc6
can't wait to travel again.....
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik ben benieuwd wat een ticket kost van Amsterdam naar Washinton DC ,liefst rechtstreeks..

Heen : 16 december 2008
Terug : 5 Januari 2009
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Marcel87 schreef:Ik ben benieuwd wat een ticket kost van Amsterdam naar Washinton DC ,liefst rechtstreeks..

Heen : 16 december 2008
Terug : 5 Januari 2009
email print save
Depart – Tue 16 Dec 2008
Lufthansa
Flight 9056 Departs: 12:20p
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 2:53p
Dulles Intl (IAD)
Coach | Boeing 777 (Wide-body Jet) | 8h 33m

Return – Mon 5 Jan 2009
This flight leaves on Monday and arrives on Tuesday.
Lufthansa
Flight 9057 Departs: 5:59p
Dulles Intl (IAD) Arrives: 7:15a
Coach | Boeing 777 (Wide-body Jet) | 7h 16m
CheapTickets.com $517.00 $389.69 $906.69 select

$906.69 = 615 euro

Je zal vliegen met United omdat die aan codesharing doet met Lufthansa.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

ndekker schreef: Layover betekent dat je vliegtuig uit gaat en dus 1 of 2 uur of wat de site aangeeft moet wachten voor je door vliegt. Je vliegt dan idd met een ander toestel, op zijn nederlands stap je dus gewoon over.
Suc6
Wat ik hieruit begrijp is dat je hier dus niet door de douane hoeft en geen koffers hoeft "door te geven" en dit pas in Denver gebeurt?

Nog wat over die Economy plus, je hebt natuurlijk wel het risico dat als je dat bij United regelt, de Economy plus plaatsen vol zijn of kan je dat ergens nakijken?

De prijs vonden we trouwens ook wel aardig, we hebben dit jaar een paar honderd euro's meer betaald maar waren toen ook wel een paar weken later.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

paula58 schreef: Wat ik hieruit begrijp is dat je hier dus niet door de douane hoeft en geen koffers hoeft "door te geven" en dit pas in Denver gebeurt?
Nee, dit betekent dat absoluut niet. Je moet gewoon eruit en de hele procedure door. Ik meen Marjol die had ook zo'n vraag (zelfde vlucht meen ik) een tijdje geleden daar zijn heel wat reacties op gekomen.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

paula58 schreef:
ndekker schreef: Layover betekent dat je vliegtuig uit gaat en dus 1 of 2 uur of wat de site aangeeft moet wachten voor je door vliegt. Je vliegt dan idd met een ander toestel, op zijn nederlands stap je dus gewoon over.
Suc6
Wat ik hieruit begrijp is dat je hier dus niet door de douane hoeft en geen koffers hoeft "door te geven" en dit pas in Denver gebeurt?
Je gaat waarschijnlijk gewoon door de douane heen en moet je koffer ophalen. Daarna waarschijnlijk alles opnieuw inchecken aangezien je een binnelandse vlucht gaat vliegen. Als je dan in Denver bent kun je zo uitstappen, koffer ophalen en wegwandelen, want je bent al door de douane heen. (dit is hoogstwaarschijnlijk het geval)
Nog wat over die Economy plus, je hebt natuurlijk wel het risico dat als je dat bij United regelt, de Economy plus plaatsen vol zijn of kan je dat ergens nakijken?
Je kan dit op de site van United boeken, Economy plus is niet boekbaar via cheaptickets e.d. Dus je zal waarschijnlijk een aardig bedrag meer betalen voor je Economy plus.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ja, de normale procedure ken ik wel maar als ik hier de gegevens aanklik, krijg ik verschillende mogelijkheden te zijn waarbij dus ook staat: no plane change, dus ik nam aan dat het hier om een tussenlanding ging waarbij je dus met hetzelfde vliegtuig verder ging.
Maar dan vind ik 1,5 uur wel een beetje kort :? , je weet tenslotte maar nooit.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

paula58 schreef:Ja, de normale procedure ken ik wel maar als ik hier de gegevens aanklik, krijg ik verschillende mogelijkheden te zijn waarbij dus ook staat: no plane change, dus ik nam aan dat het hier om een tussenlanding ging waarbij je dus met hetzelfde vliegtuig verder ging.
Maar dan vind ik 1,5 uur wel een beetje kort :? , je weet tenslotte maar nooit.

als je je aansluiting mist dan boeken ze je door naar volgende vlucht... in us wordt vrij regelmatig heen en weer gevlogen tussen steden... het zal wel goed gaan, maar als het niet lukt kan je idd paar uur moeten wachten...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even snel in dit draadje,hoe ver van te voren kan je boeken?
Ik lees van alles,sommige zeggen 365 dagen,andere 330.

Hangt het van de maatschapij af,of is er een vaste regel?
Ik "moet" boeken voor september 2009,en gok het er op dat vroeg boeken en direct betalen me de goedkoopste tickets oplevert.
Polly9
Amerika-newbie

Bericht door Polly9 »

Hoi N Dekker,

Wat een geweldig werk doe je met deze hulp!

Wij willen volgend jaar juli 5 weken naar Amerika waar we een huizenruil gaan doen. We hebben dit eerder gedaan en het is goed bevallen. We zitten helaas vast aan het hoogseizoen. We hebben vakantie vanaf 11 juli en zijn flexibel in onze data.

Wij reizen met z'n vieren, pa, ma en 2 kinderen. Onze oudste wordt begin juni 12 jaar en valt in de "volwassen prijzen" ?
De jongste is 9 jaar.

We willen naar Las Vegas of Los Angeles vliegen met een stop in New York van een dag of 6. Dit kan op de heen of terugreis. Wat is het beste ticket voor ons?

Bedankt voor de moeite.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Pete.Z schreef:Even snel in dit draadje,hoe ver van te voren kan je boeken?
Ik lees van alles,sommige zeggen 365 dagen,andere 330.

Hangt het van de maatschapij af,of is er een vaste regel?
Ik "moet" boeken voor september 2009,en gok het er op dat vroeg boeken en direct betalen me de goedkoopste tickets oplevert.
Het varieert een beetje, de ene maatschappij heeft zijn tarieven sneller beschikbaar als de andere. Ik zou iig wachten tot 10 maanden voor je vlucht terug naar NL, aangezien alle maatschappijen dan boekbaar zijn.
Laatst gewijzigd door ndekker op 18 aug 2008, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Polly9 schreef:Hoi N Dekker,

Wat een geweldig werk doe je met deze hulp!

Wij willen volgend jaar juli 5 weken naar Amerika waar we een huizenruil gaan doen. We hebben dit eerder gedaan en het is goed bevallen. We zitten helaas vast aan het hoogseizoen. We hebben vakantie vanaf 11 juli en zijn flexibel in onze data.

Wij reizen met z'n vieren, pa, ma en 2 kinderen. Onze oudste wordt begin juni 12 jaar en valt in de "volwassen prijzen" ?
De jongste is 9 jaar.

We willen naar Las Vegas of Los Angeles vliegen met een stop in New York van een dag of 6. Dit kan op de heen of terugreis. Wat is het beste ticket voor ons?

Bedankt voor de moeite.
Je bent nog te vroeg met kijken. Begin een maand of 10/11 voor je terugvlucht naar huis te kijken. Kortom over een maand ofzo kan je beter zoeken omdat er nu gewoon simpelweg te weinig aanbod is.
Schilpo
Amerika-newbie

Tickethulp

Bericht door Schilpo »

Hallo!

In de zoektocht in de Ticketjungle kwam ik dit forum tegen. Leuk initiatief! Ik ben op zoek naar de volgende tickets:
Datum: 3 weken in Oktober 2008, voorkeur 4 t/m 26
Vertrekopties: AMS, BRU, DUS, Köln
Bestemming: San Fancisco, LA of Las Vegas (maakt niet uit => rondtocht)
Vertrek ook uit een van bovengenoemde.

Het is al over zo'n 6 weken, dus wel erg kort, maar ik hoop dat je iets kunt vinden beneden de 700!

Alvast bedankt!

Groetjes Jeroen & Laetitia
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wij vlogen met air berlin rechtstreeks van dusseldorf naar los angeles. Bij hun kom je van 03-10 tm 27-10 uit op 768 euro incl Van 06-10 tm 23-10 helaas alweer voor 938 euro. ze vliegen niet dagelijks dusspelen met de data scheelt.........wij vonden het fijn dat het een van de weinige rechtstreekse vluchten zijn die je vindt............nu waren wij wel met kinderen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Schilpo schreef:Hallo!

In de zoektocht in de Ticketjungle kwam ik dit forum tegen. Leuk initiatief! Ik ben op zoek naar de volgende tickets:
Vertrek ook uit een van bovengenoemde.

Het is al over zo'n 6 weken, dus wel erg kort, maar ik hoop dat je iets kunt vinden beneden de 700!

Alvast bedankt!

Groetjes Jeroen & Laetitia
Met stopover via BMI

Depart – Sat 4 Oct 2008
bmi
Flight 100 Departs: 7:20a
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 7:45a
Heathrow (LHR)
Coach | 319 (Narrow-body Jet) | 1h 25m
[ Layover in London, United Kingdom (LHR) for 2h 50m ]
bmi
Flight 4455
Operated by United Departs: 10:35a
Heathrow (LHR) Arrives: 1:48p
Los Angeles (LAX)
Coach | 777 (Wide-body Jet) | 11h 13m

Return – Sun 26 Oct 2008
This flight leaves on Sunday and arrives on Monday.
bmi
Flight 3982
Operated by Air New Zealand Departs: 5:00p
Los Angeles (LAX) Arrives: 10:40a
Heathrow (LHR)
Coach | 772 (Wide-body Jet) | 10h 40m
[ Layover in London, United Kingdom (LHR) for 3h 15m ]
bmi
Flight 109 Departs: 1:55p
Heathrow (LHR) Arrives: 4:10p
Coach | 319 (Narrow-body Jet) | 1h 15m
CheapTickets.com $344.00 $554.69 $898.69 select

$898.69 = 615 euro

Rechtstreeks:

Depart – Sat 4 Oct 2008
Northwest
Flight 8601 Departs: 1:25p
Amsterdam- Schiphol (AMS) Arrives: 3:25p
Los Angeles (LAX)
Coach | Boeing 747 Mixed Configuration (Narrow-body Jet) | 11h 00m

Return – Sun 26 Oct 2008
This flight leaves on Sunday and arrives on Monday.
KLM Royal Dutch
Flight 602 Departs: 6:30p
Los Angeles (LAX) Arrives: 12:45p
Coach | Boeing 747 all Combi models (Wide-body Jet) | 10h 15m
Orbitz $1068.00 $170.49 $1238.49 select

$1238.49 = 845 euro

Heb verder niet gekeken omdat LA 9 van de 10 keer de goedkoopste stad is uit de drie waar je heen wil.
Schilpo
Amerika-newbie

Bericht door Schilpo »

Hallo NDekker,

Super bedankt voor je snelle reactie! We gaan snel een afweging maken tussen het al dan niet moeten overstappen. Er is verder geen reden om aan te nemen dat BMI niet betrouwbaar is, op Internet kon ik althans niet zo snel iets negatiefs vinden.

Greetings,

Jeroen&Laetitia
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Schilpo schreef:Hallo NDekker,

Super bedankt voor je snelle reactie! We gaan snel een afweging maken tussen het al dan niet moeten overstappen. Er is verder geen reden om aan te nemen dat BMI niet betrouwbaar is, op Internet kon ik althans niet zo snel iets negatiefs vinden.

Greetings,

Jeroen&Laetitia
BMI is prima airline. Gok dat je trouwens met Air New Zealand vliegt van UK naar USA.
BEE2
Amerika-newbie

Bericht door BEE2 »

Volgend jaar gaan wij voor de eerste keer naar Amerika met 3 volwassenen: mijn man,mijn zoon en ik.
Het is voor ons de eerste keer dat we een grote vliegreis maken. Wij gaan daar naar familie die met ons dan gaat rondtrekken.
Momenteel is het nog te vroeg om tickets te zoeken want de meeste sites gaan nog niet ver genoeg in de tijd

wij willen graag zondag 19 juli 2009 vertrekken ( liefst vanuit brussel) en terug komen rond 15 of 16 augustus 2009

alle hulp hierbij is welkom
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

je bent nog redelijk vroeg, en waarheen zou je willen gaan?
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer