FlipjeBTiel schreef:DixieChick schreef:En ik heb vorig jaar echt zo'n beetje ruzie gemaakt met de DMV ambtenaar omdat ik mijn NL rijbewijs MOEST inleveren en dat niet wilde.
Er staat toch echt "Rijkseigendom." Je had het niet in mogen leveren ...
Ja, dat zei ik destijds dus ook, en volgens de mevrouw bij de DMV was dat prima, maar dan kreeg ik ook geen GA rijbewijs, en dus mocht ik ook niet autorijden. En sja, dat gaat zo een paar keer over en weer, en dan heb je op een gegeven moment door dat je het toch gaat verliezen, want je moet van haar het rijbewijs krijgen, en sja, dan lever je het maar in.
Bandido>gelukkig, want de regel sloeg echt -helemaal- nergens op. Temeer omdat je gewoon een heel examen moest doen om het GA rijbewijs te krijgen. Het enige verschil was dat je niet een jaar lang eerst een permit hoefde te hebben.
DixieChick schreef:Nou wil ik mijn rijbewijs terug.
Oude als verloren opgeven (moet je het sowieso niet melden dat het ingenomen is?) en een nieuwe aanvragen.
Gr., Flipje[/quote]
Ja, mocht het ooit nodig zijn, dan zat ik ergens stiekem ook wel aan zoiets te denken...maar kun je dat wel doen als je in het buitenland woont? Of kan dat alleen als je weer terug gaat?
In het laatste geval zal het niet echt nodig zijn denk ik..als we ooit al terug gaan, dan is dat omdat manlief daar gestationeerd wordt, en dan krijg je als spouse een exemption en hoef je alleen een lullig theorie toetsje te doen..<hehe>