Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
low budget New York
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
low budget New York
Hallo,
Eagle en ik zijn van plan komende winter kerst en oud op nieuw in the Big Apple te gaan vieren! Iemand enige ervaring met low budget in New York? Weet iemand goede youth hostels? Hoeveel moeten we ongeveer neertellen voor de periode van 22 december tot 1 januari?
Iemand anders enige ervaring met hoe de stad is in deze periode? Wat zijn absoluut dingen die je moet zien tijdens deze periode? Ik heb begrepen nieuwjaarsnacht op Times Square?
Hoop dat iemand ons kan helpen!
Eagle en ik zijn van plan komende winter kerst en oud op nieuw in the Big Apple te gaan vieren! Iemand enige ervaring met low budget in New York? Weet iemand goede youth hostels? Hoeveel moeten we ongeveer neertellen voor de periode van 22 december tot 1 januari?
Iemand anders enige ervaring met hoe de stad is in deze periode? Wat zijn absoluut dingen die je moet zien tijdens deze periode? Ik heb begrepen nieuwjaarsnacht op Times Square?
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Ray,
Wij zaten destijds volgens mij ook in in youth hostel (naar achteraf bleek). Van alle hotels die we tijdens de vakantie hadden geboekt, was dit veruit de duurste.... en slechtste. Op andere locaties kun je het wellicht nog wel treffen dat een Youth hostel je aangenaam kan verrassen, omdat de kwalitiet ver boven verwachting is. In een groete stad als NY hoef je daar nit op te rekenen. Dan is het ook gewoon low-budget. Vergis je niet, NY is een erg dure stad om te overnachten. Wellicht is dat met de lage dollar wat beter, maar let goed op.
René
Wij zaten destijds volgens mij ook in in youth hostel (naar achteraf bleek). Van alle hotels die we tijdens de vakantie hadden geboekt, was dit veruit de duurste.... en slechtste. Op andere locaties kun je het wellicht nog wel treffen dat een Youth hostel je aangenaam kan verrassen, omdat de kwalitiet ver boven verwachting is. In een groete stad als NY hoef je daar nit op te rekenen. Dan is het ook gewoon low-budget. Vergis je niet, NY is een erg dure stad om te overnachten. Wellicht is dat met de lage dollar wat beter, maar let goed op.
René
-
- Amerika-expert
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: low budget New York
Hallo Tortelduifjes,Raymond schreef:Iemand anders enige ervaring met hoe de stad is in deze periode? Wat zijn absoluut dingen die je moet zien tijdens deze periode? Ik heb begrepen nieuwjaarsnacht op Times Square?
Met z'n tweetjes naar New York in die periode zal best leuk zijn. Ben er zelf met de Kerst wel eens alleen geweest en vond er toen niets aan. Christmas Day is volgens mij de enige dag dat de stad echt slaapt ...
Hoe dan ook, dingen waar je zeker even langs moet zijn The Miracle on 34th Street (zoals Macy's warenhuis wordt genoemd) en de ijsbaan met reuzenkerstboom bij het Rockefeller Center.
Als je bereid bent vroeg op te staan en de kou voor enige tijd te trotseren, dan is het beslist leuk om de opnames van NBC's Today Show bij te wonen (bij Rockefeller Center). Het is één van de populairste shows van Amerika, al meer dan 50 jaar, dagelijks live van 7 tot 10 AM. Zorg dat je een beetje vooraan staat, origineel en opvallend bent uitgedost en eventueel een bord met een interessante tekst omhoog houdt en je hebt grote kans op national TV te verschijnen. Van eind november tot Christmas Day is er bovendien de Today Show's Toy Drive, waarbij (goed, doorgaans nieuw) speelgoed wordt ingezameld voor o.a. kindertehuizen. Dus als je gaat, neem dan wat leuks mee; er wordt ingezameld onder het publiek (extra kans om in beeld te verschijnen

Echt low budget zal niet meevallen, zoals anderen al zeiden, zeker niet in die periode wanneer alle prijzen 'spontaan' omhoog gaan. Ik verbleef bij mijn beide bezoeken aan NYC in het New York Pennsylvania Hotel, waar de prijzen in relatie tot de locatie aan de (relatief) lage kant zijn. Het is een kolossaal hotel waarbij de kwaliteit van het verblijf vooral van de kamer afhangt. Men is er al jaren aan het renoveren. De kamers die al klaar zijn, zijn prima. De kamers die nog niet zijn opgeknapt, kunnen ronduit beroerd zijn. Eén ding is bij dit hotel altijd goed: de ligging pal tegenover Penn Station en Madison Square Garden, om de hoek bij Macy's en slechts een paar blocks van het Empire State Building.
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Low Budget in NY is haast al niet mogelijk, zeker in de periode dat jullie willen gaan.
Ik adviseer jullie ook met spoed te gaan boeken, NY is in die tijd een gewilde bestemming.
Ik vier(de) zelf jaarlijks kerst en oud en nieuw bij (inmiddels ex) vrienden (zie mijn huur-avontuur elders op dit Forum).
De warenhuizen zijn inderdaad mooi en gezellig aangekleed, niet alleen Macy overigens (volgens mij komt de naam Miracle on 34th street van een film maar dit terzijde). De ijsbaan bij R.F.C. en die in het park zijn gezellig maar wel erg druk..
Het aftellen op 31-12 om 24.00 uur is inderdaad spectaculair maar wederom heel erg druk, ik heb 2 jaar geleden in het Marriot gezeten en had een perfect uitzicht op het hele gebeuren op Time Square, maar ik betaalde wel de hoofdprijs...
Met hostells heb ik helaas geen ervaring, nogmaals goedkoop in die periode zal niet meevallen, dat geldt denk ik ook voor de tickets.
Veel plezier, want het is wel een hele leuke bestemming... :doublethumb:
Ik adviseer jullie ook met spoed te gaan boeken, NY is in die tijd een gewilde bestemming.
Ik vier(de) zelf jaarlijks kerst en oud en nieuw bij (inmiddels ex) vrienden (zie mijn huur-avontuur elders op dit Forum).
De warenhuizen zijn inderdaad mooi en gezellig aangekleed, niet alleen Macy overigens (volgens mij komt de naam Miracle on 34th street van een film maar dit terzijde). De ijsbaan bij R.F.C. en die in het park zijn gezellig maar wel erg druk..
Het aftellen op 31-12 om 24.00 uur is inderdaad spectaculair maar wederom heel erg druk, ik heb 2 jaar geleden in het Marriot gezeten en had een perfect uitzicht op het hele gebeuren op Time Square, maar ik betaalde wel de hoofdprijs...
Met hostells heb ik helaas geen ervaring, nogmaals goedkoop in die periode zal niet meevallen, dat geldt denk ik ook voor de tickets.
Veel plezier, want het is wel een hele leuke bestemming... :doublethumb:
I love NY
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die naam komt inderdaad van een film. Een hele oude film (eind jaren '40 volgens mij) over iemand die een baantje krijgt als Santa Claus bij Macy's on 34th Street.newyork schreef:De warenhuizen zijn inderdaad mooi en gezellig aangekleed, niet alleen Macy overigens (volgens mij komt de naam Miracle on 34th street van een film maar dit terzijde). De ijsbaan bij R.F.C. en die in het park zijn gezellig maar wel erg druk..
Nee ergens in de jaren 90... erg leuk en natuurlijk loopt het goed af.. met zelfs een rechtzaak over het bestaan van Santa...Marcel schreef:Die naam komt inderdaad van een film. Een hele oude film (eind jaren '40 volgens mij) over iemand die een baantje krijgt als Santa Claus bij Macy's on 34th Street.newyork schreef:De warenhuizen zijn inderdaad mooi en gezellig aangekleed, niet alleen Macy overigens (volgens mij komt de naam Miracle on 34th street van een film maar dit terzijde). De ijsbaan bij R.F.C. en die in het park zijn gezellig maar wel erg druk..
I love NY
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor alle reacties, dat low budget ging lukken waren we ook al bang voor. We hebben een site ontdekt met mensen in NY die gratis overnachtingen aanbieden, iemand hier ervaring mee?
We hadden ook een hostel gevonden voor 29 dollar per nacht, veel goedkoper zal het niet worden, of wel?
Iemand btw enig idee hoeveel het kost om Empire State Building op het dak te bezoeken? Lijkt me erg mooi en erg romantisch met al die lampjes.
Nogmaals bedankt!
We hadden ook een hostel gevonden voor 29 dollar per nacht, veel goedkoper zal het niet worden, of wel?
Iemand btw enig idee hoeveel het kost om Empire State Building op het dak te bezoeken? Lijkt me erg mooi en erg romantisch met al die lampjes.
Nogmaals bedankt!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat was een remake, niet de originele film. Om het precies te weten heb ik even snel gegoogled: het origineel is van 1947, de update/remake of hoe je het noemen wilt is van 1994.newyork schreef:Nee ergens in de jaren 90... erg leuk en natuurlijk loopt het goed af.. met zelfs een rechtzaak over het bestaan van Santa...
Ik raad "Jazz on the Park" aan. Daar betaal je USD 60 - 70 per nacht voor een 2ps slaapkamer. Niks speciaals, maar je hebt een bed en een (redelijk) schone kamer en badkamer (die je wel moet delen natuurlijk).
Locatie: West 105 st, net naast Central Park. Metro is op 103rd dus dichtbij.
Mij is het goed bevallen!
Locatie: West 105 st, net naast Central Park. Metro is op 103rd dus dichtbij.
Mij is het goed bevallen!
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
hostelssssss
He hallo,
Als ik in NY ben verblijf ik in Hotel 17. Dat is op east 17 street. Volgens mij is de website: http://www.hotel17ny.com. Normaal gesproken zijn de kamers tussen de 85 en 100 dollar per nacht, maar ik weet niet hoe dat in de kerstvakantie is!! Ik vind het wel een fijn hotel, prima kamers en badkamer moet je natuurlijk delen. Het ligt vlakbij Union square en ik vind dat een gezellig buurtje en niet te druk.
Toevallig zit een vriendin van me nu in een hostel en dat is het Malibu hostel op 2688 Broadway. Ik weet niet of ze een website hebben, maar je moet vast wel iets kunnen vinden op internet. Dat hostel bevalt haar ook goed.
Nou, veel succes er mee en boek niet te laat, want goede hotels in NY zijn snel vol! Ny is echt nog veel leuker dan ik altijd dacht dat het zou zijn! VEEL PLEZIER!! Groetjes!
Als ik in NY ben verblijf ik in Hotel 17. Dat is op east 17 street. Volgens mij is de website: http://www.hotel17ny.com. Normaal gesproken zijn de kamers tussen de 85 en 100 dollar per nacht, maar ik weet niet hoe dat in de kerstvakantie is!! Ik vind het wel een fijn hotel, prima kamers en badkamer moet je natuurlijk delen. Het ligt vlakbij Union square en ik vind dat een gezellig buurtje en niet te druk.
Toevallig zit een vriendin van me nu in een hostel en dat is het Malibu hostel op 2688 Broadway. Ik weet niet of ze een website hebben, maar je moet vast wel iets kunnen vinden op internet. Dat hostel bevalt haar ook goed.
Nou, veel succes er mee en boek niet te laat, want goede hotels in NY zijn snel vol! Ny is echt nog veel leuker dan ik altijd dacht dat het zou zijn! VEEL PLEZIER!! Groetjes!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zijn nu aan het denken om gewoon bij mensen thuis te slapen. Via ICQ heb ik mensen ontmoet die ons graag willen helpen, en ook Eagle heeft enkele sites ontdekt (http://www.globalfreeloaders.com en http://www.couchsurfing.com) waar mensen een onderkomen aanbieden. Voorwaarde is wel dat je je voor aan te melden zelf een bed of slaapplaats aan moet bieden.
Verder iemand ervaring met de boottour naar staten Island bij nacht? Het American Museum of Natural History, Empire State Building, beklimmen van Statue of Liberty?
Hopelijk kunnen jullie ons nog meer helpen!
Verder iemand ervaring met de boottour naar staten Island bij nacht? Het American Museum of Natural History, Empire State Building, beklimmen van Statue of Liberty?
Hopelijk kunnen jullie ons nog meer helpen!
Het museum of Natural History is echt de moeite waard. Je bent er wel een paar uurtjes zoet.
Voor het Statue of Liberty moet je nu van tevoren tickets hebben als je erin wilt; http://www.statuereservations.com/index1.html
Je kunt alleen nog tot aan het beelds voeten komen, dus niet meer erin.
Annemiek
Voor het Statue of Liberty moet je nu van tevoren tickets hebben als je erin wilt; http://www.statuereservations.com/index1.html
Je kunt alleen nog tot aan het beelds voeten komen, dus niet meer erin.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Het museum of Natural History vond ik een echte tegenvaller... We waren er in 2 uurtjes weer uit... De doelgroep was 12-jarigen op schoolreis ofzo, dus we voelden ons er niet thuis. Te simpel, te nep, te veel schreeuwende rennende kinderen...
Bovendien is er zoveel gereconstrueerd (dino-botten enzo) dat je twijfelt of er uberhaupt nog IETS echts ligt... Een mooi museum, maar niet voor ons...
Ik vind het Metropolitan een aanrader...
ESB is natuurlijk een must, Statue of Liberty kun je niet in geloof ik (alleen op het eiland), Ellis Island vond ik ook niks (misschien alleen als je geemigreerde voorvaderen hebt?), ik vond het brandweermuseum in SoHo erg leuk: niet groot maar veel spullen en goede verhalen van ex-FDNY.
Mack
Bovendien is er zoveel gereconstrueerd (dino-botten enzo) dat je twijfelt of er uberhaupt nog IETS echts ligt... Een mooi museum, maar niet voor ons...
Ik vind het Metropolitan een aanrader...
ESB is natuurlijk een must, Statue of Liberty kun je niet in geloof ik (alleen op het eiland), Ellis Island vond ik ook niks (misschien alleen als je geemigreerde voorvaderen hebt?), ik vond het brandweermuseum in SoHo erg leuk: niet groot maar veel spullen en goede verhalen van ex-FDNY.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- Pushkin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je kan nog wel in het statue of liberty gaan, maar enkel binnenin de sokkel, dus je kan wel naar boven kijken binnenin het beeld, maar dus enkel tot aan het "1e verdiep" het Observatory Deck... maar de tickets moeten inderdaad op voorhand via internet gereserveerd worden en er zijn strenge controles op voorhand, je tickets zijn gereserveerd met een uurschema, dus het is niet zo van "ik ga wanneer ik wil".
Ellis Island vond ik juist wel de moeite waard, ook zonder voorvaderen. Heel veel informatie over hoe het de vroegere immigranten verging (en wij denken dat wij het soms moeilijk hebben....)
Annemiek
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens, Annemiek! Ellis Island was voor ons een hoogtepunt bij het bezoek aan New York City. Erg mooi weergegeven, en heel indrukwekkend om het verhaal daar te lezen en te zien op de foto's, en ook de ruimtes die nog allemaal in oude staat zijn bewaard. Wij hebben er behoorlijk wat tijd doorgebracht en ik krijg nu nog kippevel als ik eraan terugdenk. Ik zou het dus zeker niet overslaan!ANY schreef:Ellis Island vond ik juist wel de moeite waard, ook zonder voorvaderen. Heel veel informatie over hoe het de vroegere immigranten verging (en wij denken dat wij het soms moeilijk hebben....)
Annemiek
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En hier een derde, die Ellis Island heel interessant vond. Voorgaande keren naar het Vrijheidsbeeld hebben we het telkens overgeslagen, omdat we lazen, dat mensen het maar matig vonden. Maar zelfs de kinderen waren onder de indruk van het museum en we hadden er achteraf veel te weinig tijd voor uitgetrokken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht