Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route idee van SF naar LA via de NP in 22 dagen
-
- Amerika-newbie
route idee van SF naar LA via de NP in 22 dagen
Begin september gaan wij met een camper ( helaas van Cruise America) van San Francisco in 22 dagen met eind bestemming Los Angeles. De kustweg hebben wij al een keer gedaan en ook LA zelf, dus daar gaan we dit keer aan voorbij. We eindigen i.v.m. familie bezoek in LA.en leveren alleen de camper in.
Wij willen vooral de NP bezoeken en houden van wandelen en de Grand Canyon is al vele jaren op mijn verlanglijstje. Ik heb het idee dat wij het ' rondje' verkeerd om maken, maar dat is meer ingegeven omdat anderen het andersom doen. Ik kan geen reden bedenken, graag advies!!
dag 1 Aankomst SF en hotelovernachting
dag 2 Ophalen camper met early bird en dan toch naar Marinrvpark, rest van de dag SF
dag 3 SF
dag 4 van SF naar Yosemite, camping Crane Flat (gereserveerd) de rest was al vol
dag 5 Yosemite- Tioga pass naar Mono Lake
dag 5 naar Death Valley, hopelijk is dat geen probleem met de hitte en camper, Furnace Greek overnachten?
dag 6 naar Las Vegas
dag 7 naar Grand Canyon South Rim , camping Matherground( gereserveerd 3 nachten, maar valt te wijzigen)
dag 8 idem
dag 9 naar Page , Antelope Canyon ( moet je dat echt reserveren?)
dag 10 Monument Valley
dag 11 Mesa Verde
dag 12 Arches NP
dag 13 CApitol Reef NP
dag 14 Bryce Canyon NP
dag 15 Grand Canyon North Rim
dag 16 Zion NP
dag 17 Las Vegas, dus een 2e keer
dag 18 Los Angeles
Ik heb nu nog 4 dagen extra over in deze route om of rust te nemen, of nog iets toe te voegen. JosuaTree heb ik al gezien.
Is dit een gekke route of wel te doen?We zijn met z'n 2-en. Alvast heeeel erg dank
Wij willen vooral de NP bezoeken en houden van wandelen en de Grand Canyon is al vele jaren op mijn verlanglijstje. Ik heb het idee dat wij het ' rondje' verkeerd om maken, maar dat is meer ingegeven omdat anderen het andersom doen. Ik kan geen reden bedenken, graag advies!!
dag 1 Aankomst SF en hotelovernachting
dag 2 Ophalen camper met early bird en dan toch naar Marinrvpark, rest van de dag SF
dag 3 SF
dag 4 van SF naar Yosemite, camping Crane Flat (gereserveerd) de rest was al vol
dag 5 Yosemite- Tioga pass naar Mono Lake
dag 5 naar Death Valley, hopelijk is dat geen probleem met de hitte en camper, Furnace Greek overnachten?
dag 6 naar Las Vegas
dag 7 naar Grand Canyon South Rim , camping Matherground( gereserveerd 3 nachten, maar valt te wijzigen)
dag 8 idem
dag 9 naar Page , Antelope Canyon ( moet je dat echt reserveren?)
dag 10 Monument Valley
dag 11 Mesa Verde
dag 12 Arches NP
dag 13 CApitol Reef NP
dag 14 Bryce Canyon NP
dag 15 Grand Canyon North Rim
dag 16 Zion NP
dag 17 Las Vegas, dus een 2e keer
dag 18 Los Angeles
Ik heb nu nog 4 dagen extra over in deze route om of rust te nemen, of nog iets toe te voegen. JosuaTree heb ik al gezien.
Is dit een gekke route of wel te doen?We zijn met z'n 2-en. Alvast heeeel erg dank
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: route idee van SF naar LA via de NP in 22 dagen
Van die 4 dagen zou ik er minstens 2 aan Moab toevoegen hier ben je veel te kort, Canyonlands (Island in the Sky district) Dead Horse Point SP zijn ook een bezoek waard, op de weg van Mesa Verde naar Moab kan je ook nog een overnachtimng plannen in Canyonlands (Needles district) een vaak vergeten maar schitterend deel van Canyonlands NPmarianne en henk schreef: dag 5 naar Death Valley, hopelijk is dat geen probleem met de hitte en camper, Furnace Greek overnachten?
Stovepipe Wells is ook een optie
dag 6 naar Las Vegas Sam's Town RV Park
dag 10 Monument Valley Goulding RV Park
dag 12 Arches NP Canyonlands RV Park midden in Moab dicht bij (enige) supermarkt en eetgelegenheden
dag 15 Grand Canyon North Rim Let even op of de campground nog open is deze sluit bij eerste sneeuwval
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mag je wel door Death Valley rijden begin september? Check de voorwaarden van de verhuurder even. Als het niet mag, dan zou ik meer tijd voor yosemite nemen en van Mono Lake in een keer doorrijden naar Las Vegas (via Tonopah).
Jullie hebben weinig tijd in Moab zoals Rob ook al zegt, maar ik vind ook 1 nacht in Yosemite heel erg weinig. Veel wandelen lukt niet, je bent veel tijd kwijt met heen en weer rijden. Hier zou ik dan ook minstens een dag toevoegen. Crane Flat is een prettige camping, wel even rijden vanuit de vallei maar lekker rustig.
Wij zijn begin augustus zonder te reserveren naar de Lower Antelope Canyon geweest. Ik kan het niet vergelijken met de upper, maar we vonden het prachtig. We hoefden maar een kwartier te wachten en toen werden we naar de ingang gebracht. Verder konden we op ons gemak zelf rondlopen.
Drie nachten Grand canyon (ik zie dat in je route niet terug, je hebt er maar 1 volle dag gepland) en dan ook nog naar de north rim lijkt me wat te veel van het goede. In plaats van de north rim zou ik liever extra tijd in Zion doorbrengen.
Voordeel van het rondje andersom (na Las Vegas) is dat je van de Grand Canyon naar LA kunt rijden, en dus niet twee keer naar Las Vegas gaat. Hoeft geen probleem te zijn trouwens.
Ik zou de route wat uitvoeriger opschrijven, zodat je beter ziet wat de rijdagen zijn. Kijk dan ook wat de reistijden zijn.
Marianne
Jullie hebben weinig tijd in Moab zoals Rob ook al zegt, maar ik vind ook 1 nacht in Yosemite heel erg weinig. Veel wandelen lukt niet, je bent veel tijd kwijt met heen en weer rijden. Hier zou ik dan ook minstens een dag toevoegen. Crane Flat is een prettige camping, wel even rijden vanuit de vallei maar lekker rustig.
Wij zijn begin augustus zonder te reserveren naar de Lower Antelope Canyon geweest. Ik kan het niet vergelijken met de upper, maar we vonden het prachtig. We hoefden maar een kwartier te wachten en toen werden we naar de ingang gebracht. Verder konden we op ons gemak zelf rondlopen.
Drie nachten Grand canyon (ik zie dat in je route niet terug, je hebt er maar 1 volle dag gepland) en dan ook nog naar de north rim lijkt me wat te veel van het goede. In plaats van de north rim zou ik liever extra tijd in Zion doorbrengen.
Voordeel van het rondje andersom (na Las Vegas) is dat je van de Grand Canyon naar LA kunt rijden, en dus niet twee keer naar Las Vegas gaat. Hoeft geen probleem te zijn trouwens.
Ik zou de route wat uitvoeriger opschrijven, zodat je beter ziet wat de rijdagen zijn. Kijk dan ook wat de reistijden zijn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 aug 2008, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan alleen mijn mening geven over bovenstaande drie dagen. Ik heb de indruk dat jullie er doorheen racen. Elke dag een park en ook nog een verplaatsing. Zoals hierboven al gezegd zou ik in Moab twee dagen blijven voor Arches en Canyonlands.marianne en henk schreef: dag 12 Arches NP
dag 13 CApitol Reef NP
dag 14 Bryce Canyon NP
Moab - Capitol Reef/Torrey vraagt ook bijna een dag als je onderweg nog wat wilt zien. Aanbevolen: Goblin Valley State Park en evt. de makkelijk bereikbare slot canyon 'Little Wild Horse Canyon'.
De prachtige Scenic Byway 12 van Torrey naar Bryce kun je met een paar uitstapjes ook makkelijk een dag over doen; bijv. naar Long Canyon Overlook op de Burr Trail, Devils Garden 13 mijl via de Hole-in-the- Rock Road met fantastische hoodoos en Kodachrome Basin State Park.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij C-A geld het DV verbod tot 1 september, geen probleem dus.Martin & Marianne schreef:Mag je wel door Death Valley rijden begin september? Check de voorwaarden van de verhuurder even.

Route is te doen als je die vier dagen extra gebruikt: in elk geval een in Yosemite, en twee in Moab. Mesa Verde kost tijd, minimaal een halve dag rekenen. Als je vroeg uit MV vertrekt zou je in de middag wel wat kunnen zien.
Wij vonden de North Rim echt heel mooi. Zal eind september zeker niet dicht zijn. Schitterende camping. Of je hier heen wilt hangt denk ik een beetje af van wat je graag doet: wil je veel wandelen dan kun je de North Rim misschien toch beter schrappen en meer tijd nemen voor Zion, wil je alleen hier en daar een uurtje lopen (en wat meer rijden) zou ik de North Rim zeker wel aanraden.
groet Alje
Wij vonden de North Rim echt heel mooi. Zal eind september zeker niet dicht zijn. Schitterende camping. Of je hier heen wilt hangt denk ik een beetje af van wat je graag doet: wil je veel wandelen dan kun je de North Rim misschien toch beter schrappen en meer tijd nemen voor Zion, wil je alleen hier en daar een uurtje lopen (en wat meer rijden) zou ik de North Rim zeker wel aanraden.
groet Alje
-
- Amerika-newbie
wat een geweldige reakties van jullie! Ik ga zeker extra dagen in Moab plannen!
En de Scenic Byway 12 van Torrey naar Bryce heb ik ondertussen bekeken en die komt er ook echt in! De campgrounds van Rob ... daar ben ik wel heel blij mee. Ik heb ook gehoord dat de North Rim heel mooi moet zijn, vandaar. En het geeft me een gerust gevoel dat ik niet alles van te voren hoef te reserveren, dat zet je zo vast, liever wil ik ook wat meer op het moment zelf kijken. Maar ja je wilt wel enig houvast hebben. Antelope lijkt me ook iets om toch op te nemen. Ik kom weer een heel eind verder hier mee. dank!
Marianne en Henk
En de Scenic Byway 12 van Torrey naar Bryce heb ik ondertussen bekeken en die komt er ook echt in! De campgrounds van Rob ... daar ben ik wel heel blij mee. Ik heb ook gehoord dat de North Rim heel mooi moet zijn, vandaar. En het geeft me een gerust gevoel dat ik niet alles van te voren hoef te reserveren, dat zet je zo vast, liever wil ik ook wat meer op het moment zelf kijken. Maar ja je wilt wel enig houvast hebben. Antelope lijkt me ook iets om toch op te nemen. Ik kom weer een heel eind verder hier mee. dank!
Marianne en Henk
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1574 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-