Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane en/of immigrations
Douane en/of immigrations
Ik vroeg mij af of je bij de immigrations en /of douane met zijn 3en (ons gezin) of allemaal apart aan de balie moet gaan staan?
Ik weet nog dat ze de vorige keer 15 jaar geleden nogal onvriendelijk waren, dus wil ik graag voorbereid zijn hoe ik door de douane en immigrations kom.
Gr. Marian
Ik weet nog dat ze de vorige keer 15 jaar geleden nogal onvriendelijk waren, dus wil ik graag voorbereid zijn hoe ik door de douane en immigrations kom.
Gr. Marian
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Douane en/of immigations
Wij stappen altijd samen naar de immigrationambtenaar en hebben daar nog nooit problemen mee gehad.
Als echtpaar (met of zonder kinderen) kan dat, als je samenwonend bent kan men er wel moeilijk over doen.
Ook voor een samesex huwelijk kan het problemen geven omdat het in de USA niet erkend wordt.
Als echtpaar (met of zonder kinderen) kan dat, als je samenwonend bent kan men er wel moeilijk over doen.
Ook voor een samesex huwelijk kan het problemen geven omdat het in de USA niet erkend wordt.
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben nu 2x maal naar de usa geweest samen met mijn broer en we stappen ook samen naar de douane ambtenaar en altijd vriendelijk geholpen.
Imegrations is een ander verhaal : eerste jaar geen probleem samen 2 de jaar werden we op onze vingers getikt dat het niet mocht maar na een klein gesprek konden we ook zo bij hem samen doorlopen.
Dennis
Imegrations is een ander verhaal : eerste jaar geen probleem samen 2 de jaar werden we op onze vingers getikt dat het niet mocht maar na een klein gesprek konden we ook zo bij hem samen doorlopen.
Dennis
Wij vragen het altijd even en kijken ook eerst aan hoe de rest van de passagiers het doen. We zijn nooit de eersten, eigenlijk vaak twee van de laatsten (het eerste dat ik doe als ik een vliegtuig uitkom is een normaal toilet opzoeken!). Tot nu toe eigenlijk altijd met ons 2 naar de balie kunnen lopen. En wij zijn geregistreerd gepartnerd met 2 verschillende achternamen.
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij zijn niet getrouwd, maar wonen wel samen en wij mochten vorig jaar niet samen aan de balie staan maar moesten ieder apart.
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
We zijn met zijn 3en aan de balie gaan staan en we hadden een vriendelijke man.
We hadden blijkbaar nog iets niet ingevuld en mochten dat terplekke doen , achteraf stond er bij mijn weten bij dat je dit niet zelf moest doen.
Me terugticket was effe zoek in al die tassen maar kon ik ook laten zien.
vingerafdruk , fotootje en we konden gaan.
druk gemaakt voor niks hahahaha
gr. marian
We hadden blijkbaar nog iets niet ingevuld en mochten dat terplekke doen , achteraf stond er bij mijn weten bij dat je dit niet zelf moest doen.
Me terugticket was effe zoek in al die tassen maar kon ik ook laten zien.
vingerafdruk , fotootje en we konden gaan.
druk gemaakt voor niks hahahaha
gr. marian
Wij wonen samen dus andere achternamen maar mochten gewoon samen naar de balie. Moet eerlijk bekennen dat ik daar van te voren niet eens over heb nagedacht maar deze meneer maakte er in elk geval geen probleem van.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Ik ben nog niet bekend met de gang van zaken in de usa maar waarom zou je niet samen mogen ?
mijn vriendin en ik wonen ook gewoon samen maar niet getrouwd of wat dan ook. Dan zouden we dus niet samen door 1 poortje mogen in de USA ????
mijn vriendin en ik wonen ook gewoon samen maar niet getrouwd of wat dan ook. Dan zouden we dus niet samen door 1 poortje mogen in de USA ????
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij stappen met ons 3-en altijd naar voor, en dan vragen ze of ik de naam van 'mijnheer' draag. Wat dus het geval is, want wij zijn gehuwd (en zijn naam staat dus op mijn identiteitspapieren).
Blijkbaar heeft men er soms geen bezwaar tegen als je 'gewoon' samenwoont zonder gehuwd te zijn, maar soms heeft men er wel bezwaar tegen. In ieder geval is dat niet de plaats waar je een discussie wilt gaan voeren over het wel of niet recht menen te hebben om samen naar voor te komen! (tenzij je de gevolgen wilt dragen)
Blijkbaar heeft men er soms geen bezwaar tegen als je 'gewoon' samenwoont zonder gehuwd te zijn, maar soms heeft men er wel bezwaar tegen. In ieder geval is dat niet de plaats waar je een discussie wilt gaan voeren over het wel of niet recht menen te hebben om samen naar voor te komen! (tenzij je de gevolgen wilt dragen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Waarschijnlijk omdat je individueel vragen moet beantwoorden en je elkaar anders kunt voorzeggen.. zoiets zal er wel achter zitten.trapson schreef:Ik ben nog niet bekend met de gang van zaken in de usa maar waarom zou je niet samen mogen ?
Als je volgens de wet in de echt bent verbonden is het aannemelijker dat 1 verhaal van beide personen juist is.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
-
- Amerika-expert
Re: Douane en/of immigrations
Wij hebben geen van beide onze achternamen veranderd toen we trouwden. Nooit problemen mee gehad de afgelopen 26 jaar. Mijn vrouw vult altijd namens het gezin dat douaneformulier in en we gaan gewoon samen door de immigratie. Geen lastige vragen, we zeggen gewoon dat we getrouwd zijn.
En het kind heeft mijn achternaam en de achternaam van mijn vrouw als middelste naam, konden we dus altijd gebruiken als er ooit vragen gekomen zouden zijn (nu niet meer mogelijk, want hij is te oud om met de 'rents' mee te reizen).
En het kind heeft mijn achternaam en de achternaam van mijn vrouw als middelste naam, konden we dus altijd gebruiken als er ooit vragen gekomen zouden zijn (nu niet meer mogelijk, want hij is te oud om met de 'rents' mee te reizen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij zijn getrouwd maar ook andere achternamen en zijn altijd (ook toen we niet getrouwd waren) samen naar de balie gegaan. Nooit heeft iemand er ook maar iets van gezegd. We vullen ook samen maar één douane-formulier (die witte) in waarbij we één van onze achternamen gebruiken. Heeft nog nooit een probleem opgeleverd.Joycee schreef:Wij wonen samen dus andere achternamen maar mochten gewoon samen naar de balie.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo deden wij dat ook, maar afgelopen reis zei de attendant in het vliegtuig dat wij 2 aparte formulieren moesten invullen omdat ik niet officieel de naam van mijn man draag. Wij dat dus maar gedaan, komen bij de douane, die vraagt of we gehuwd zijn. Ik zeg van "ja", maar dat ik niet mijn man zijn naam voer, maar dat hij wel als zijnde mijn echtgenoot vermeld staat op de achterkant van mijn identiteitskaart (op mijn paspoort kan je zijn naam dus niet terugvinden). Bijkomende vraag: Jullie wonen op hetzelfde adres - > ja -> gevolg: 1 formulier. Zoals we dat altijd al gedaan hadden...Bennogr schreef:Mijn vrouw vult altijd namens het gezin dat douaneformulier
Elke
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb wel de naam van mijn man , maar in mijn paspoort sta ik met mijn meisjes naam.
Nooit geen probleem geweest,om samen door immigration te gaan.
We vullen 1 douane-formulier in.
Nooit geen probleem geweest,om samen door immigration te gaan.
We vullen 1 douane-formulier in.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je als man en vrouw door immegrations wilt is dat geen probleem, ook als je niet getrouwd bent, officieel moet je dan wel apart.
@Mart81, een wettig huwelijk maakt weinig uit, ook al ben je als twee mannen of vrouwen gewoon wettig getrouwd, dan moet je nog apart door immigrations, als wij samen gaan is het soms goed om met zijn tweeen de vragen te beantwoorden, een andere keer wordt er weer één teruggestuurd, weer een andere keer ga je apart en mag je uiteindelijk toch weer samen, het is maar net hoe de immigrationsofficer erover denkt, bij de progressievere mag je samen, bij de conservatieve moet je apart.
Harry
@Mart81, een wettig huwelijk maakt weinig uit, ook al ben je als twee mannen of vrouwen gewoon wettig getrouwd, dan moet je nog apart door immigrations, als wij samen gaan is het soms goed om met zijn tweeen de vragen te beantwoorden, een andere keer wordt er weer één teruggestuurd, weer een andere keer ga je apart en mag je uiteindelijk toch weer samen, het is maar net hoe de immigrationsofficer erover denkt, bij de progressievere mag je samen, bij de conservatieve moet je apart.

Harry
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja dat is het punt ook.. die conservatieve gasten zien een huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht niet als een wettelijk huwelijk 

Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed. Hoe kan zo'n immgratie-officer nou zien dat je getrouwd bent? Als wij (man en vrouw) voor hem staan met onze twee verschillende namen heeft hij geen idee. Maar als er twee mannen of twee vrouwen voor hem staan heeft hij ook geen idee. Het kunnen toch ook vrienden zijn die samen op vakantie zijn?Harry schreef:Als je als man en vrouw door immegrations wilt is dat geen probleem, ook als je niet getrouwd bent, officieel moet je dan wel apart.
Harry
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja, en die vrienden moeten dan dus apart door immigrations, terwijl bij man en vrouw er meestal vanuit gegaan wordt dat ze bij elkaar horen en mogen dan soms wel samen door immigrations.Aïda schreef:Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed. Hoe kan zo'n immgratie-officer nou zien dat je getrouwd bent? Als wij (man en vrouw) voor hem staan met onze twee verschillende namen heeft hij geen idee. Maar als er twee mannen of twee vrouwen voor hem staan heeft hij ook geen idee. Het kunnen toch ook vrienden zijn die samen op vakantie zijn?
Het huwelijk tussen twee mannen of twee vrouwen is voor een immigrationsofficer van geen enkele waarde, op federaal niveau bestaat er geen homohuwelijk, en hij of zij zal je dan ook niet als getrouwd behandelen.
Harry
Aha, daar maakte ik dus een soort denkfout. Geen idee dat vrienden apart door immigrations moeten. Heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Dacht eigenlijk: "samen op reis, samen door immigratie".Harry schreef:
Ja, en die vrienden moeten dan dus apart door immigrations,
Harry
Wij gaan met zijn 3en; man,vrouw en zoon en wonen op hetzelfde adres.
Moeten we samen of zoon apart?
Groetjes Marja.
Moeten we samen of zoon apart?
Groetjes Marja.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht